Sony Alpha SLT-A77 II - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Światło dzienne,
- W cieniu,
- Dzień pochmurny,
- Żarówki,
- Świetlówki (ciepła biała, zimna biała, dzienna biała, światło dzienne),
- Lampa błyskowa,
- Auto. podwodne,
- Temperatura barwowa (z opcją filtrów kolorowych),
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli (3 zestawy).
Temperaturę barwową możemy regulować w zakresie od 2500K do 9900K z krokiem 100K. Co więcej, każde ustawienie balansu można dostosować na ekranie precyzyjnej regulacji w czterech kierunkach: G (Green) i M (Magenta) oraz A (Amber) i B (Blue). W każdym z tych kierunków mamy do dyspozycji 7-stopniową skalę.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 5.13 | 105.2 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 4.96 | 104.3 |
Pochmurny dzień | Auto | 8.18 | 109.1 |
Pochmurny dzień | Pochmurny dzień | 8.25 | 110.2 |
3000K | Auto | 16.2 | 120.9 |
3000K | Żarówki | 10.3 | 107.1 |
3000K | 3000K | 8.06 | 105.3 |
5500K | Auto | 6 | 115.7 |
5500K | 5500K | 8.74 | 116.3 |
Lampa błyskowa | Auto | 5.72 | 101.1 |
Lampa błyskowa | Lampa błyskowa | 5.65 | 100.8 |