Sony A7S - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Światło dzienne,
- W cieniu,
- Dzień pochmurny,
- Żarówki,
- Świetlówki (ciepła biała, zimna biała, dzienna biała, światło dzienne),
- Lampa błyskowa,
- Auto. podwodne,
- Temperatura barwowa (z opcją filtrów kolorowych),
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli (pamięć 3 nastaw).
Temperaturę barwową możemy regulować w zakresie od 2500 K do 9900 K z krokiem 100 K. Co więcej, każde ustawienie balansu można dostosować na ekranie precyzyjnej regulacji w czterech kierunkach: G (Green) i M (Magenta) oraz A (Amber) i B (Blue). W każdym z tych kierunków mamy do dyspozycji 7-stopniową skalę.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 5.48 | 110.4 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 5.43 | 110 |
Pochmurny dzień | Auto | 5.47 | 108.1 |
Pochmurny dzień | Pochmurny dzień | 4.98 | 109.7 |
3000K | Auto | 22.1 | 135.5 |
3000K | Żarówki | 9.76 | 106.7 |
3000K | 3000K | 7.51 | 105.1 |
5500K | Auto | 7.73 | 117.9 |
5500K | 5500K | 9.65 | 116.5 |