Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Nikon D750 - test aparatu

13 listopada 2014
Maciej Latałło Komentarze: 93
Komentarze czytelników (93)
  1. sloma_p
    sloma_p 13 listopada 2014, 20:17

    Fajny. Trochę szkoda, że nie zachowano sterowania z najwyższych serii, bo jak się używa dwóch body obok siebie, to ciężko się przestawić. Ale matryca świetnie oprogramowana, pozostałe osiągi też niczego sobie. Kwalifikacja do NPS to dodatkowy plus - to akurat zmieniło się niedawno.

  2. Bahrd
    Bahrd 13 listopada 2014, 20:17

    Puszka na lata.
    Nic dziwnego, że Nikon słabuje finansowo.

  3. sloma_p
    sloma_p 13 listopada 2014, 20:21

    Słabuje? Osiągają prawie takie wyniki, jak założyli...

  4. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 20:33

    osiągi praktycznie nie różnią się od D600/610 i co ciekawe AF wypadł porównywalnie skutecznie albo nawet odrobinę słabiej. do tego te tendencje do korekcji w korpusie... i oczywiście mora która na samplach testowych obrzydliwie podciąga szum. panie i panowie, budżetowy król segmentu FF wciąż jest jeden i jest nim.............Canon 6D! trochę szkoda bo obudzili mój apetyt tą premierą, a tu odgrzewany kotlet z geotagowaniem :(

  5. sloma_p
    sloma_p 13 listopada 2014, 20:38

    AF w realu jest o klasę lepszy od D600/610. 6D jest fajny, ale zależy co komu potrzeba - ja np. nie kupiłbym już puszki, która na tylko jeden slot na kartę pamięci.

    To nie jest odgrzewany D610 - jest dokładnie tam, gdzie jet pozycjonowany cenowo, między D610 i D810.

  6. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 20:47

    @sloma_p "AF w realu jest o klasę lepszy od D600/610" to dziwne, że w testach optycznych tego nie widać i do tego te zmienne korekty. poza tym liczyłem na lepszy śledzący... szczególnie po tym jak A77II z swoim celofanem przy pełnej prędkości serii wyrabia ponad 80% trafień. tu przy ruchu na obiektyw raptem 60... i niby wszystkie słabsze pomiary to przypadek? dziwne

  7. sloma_p
    sloma_p 13 listopada 2014, 20:53

    Nie wiem o co chodzi z tymi pomiarami - generalnie to jest część testów, którą ja pomijam, bo nijak się ma do sytuacji życiowych. Ja miałem w ręce D750 dwa razy przez chwilę i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony działaniem AF - oceniłem na lepszy (pewniejszy i szybszy) niż w D3 i D800. Aż mnie zazdrość wzięła ;) Potwierdzają to również blogerzy, którzy po testach zdecydowali się D750 kupić. I to wszyscy, u których czytałem opisy tego aparatu. Coś w tym musi być...

  8. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 20:57

    Wiesz (...) jak ktoś już wywali kasę to przez jakiś czas jego opinie są mało miarodajne ;)
    Wydawać to się może wiele rzeczy. Nie twierdzę, że nie jest jak piszesz ale odnośmy się do konkretów.
    U chłopaków z optycznych ten AF jakoś nie wyróżnił się w zestawieniu z tańszym korpusem i ogólnie nie zachwycił. Chętnie zobaczę inne w miarę rzetelne próby pomiarów, które pokażą jakąś przewagę.

  9. Lukasio
    Lukasio 13 listopada 2014, 20:58

    Nie rozumiem tekstu że w porownaniu z D 700 zabrakło "możliwości zapisywania RAW-ów nieskompresowanych". To w D7000 moge sobie wybrac czy z kompresja czy nie a w D750 nie moge?

  10. Stiwi
    Stiwi 13 listopada 2014, 21:02

    jasumas ......zartujesz z tym krolem chyba , kazde klapniecie lustrem 6D to jak szatkownica do kapusty , Gdyby nie obiektywy mial bys plaskie palce jak "E.T"

  11. sloma_p
    sloma_p 13 listopada 2014, 21:08

    Tylko to było tak, ze testowali i po teście zakupili, będąc zachwyceni m.in. AF, ale nie tylko. Jeden zastąpił parą D750tek parę D4s...więc coś w tym musi być. Ja byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tego body - uważałem, że powinno się nazywać D620 i kosztować max. 6,5 tys. Ale jak wziąłem do ręki - nie powiem, że się zakochałem jak swego czasu w D3, ale nie było daleko.

    Ja też bym chciał, żeby ktoś opracował jakąś miarodajną procedurę testu AF - ale to jeden z tych testów, które chyba nigdy nie będą super obiektywne, bo doświadczenie w pracy z AF danej marki ma duże znaczenie, a takie "syntetyczne" testy jak tu nie oddają pracy układu w realu. Pozostaje wierzyć użytkownikom i potwierdzać (lub przeczyć) własnym doświadczeniem, teraz będzie okazja na spotkaniach z Nikonem.

    @Lukasio - zdaje się jest tylko Kompresja stratna lub bezstratna, ale nie pamiętam teraz dokładnie. W sumie, jak jest bezstratna, to bez kompresji nie jest chyba bardzo potrzebne...

  12. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 21:11

    @Stiwi masz rację, tryb cichej migawki w 6D też oceniam pozytywnie. nie mam nic do Nikona, D700 uważam za ponadczasową konstrukcję.

  13. focjusz
    focjusz 13 listopada 2014, 21:14

    A na Optycznych bez zmian - królem jakości obrazu jest 5D następnie 6d . Za górką ( jakość RAW poniżej 7 ) dalej są gdzieś Nikony. Niezależnie od cyferek. Dziwne że ta firma jeszcze istnieje ;)

  14. focjusz
    focjusz 13 listopada 2014, 21:16

    @jausmas - Fatman już zrobił wstępny teścik Wymowa zdecydowanie inna.

  15. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 21:19

    @focjusz podlinkuj, chętnie zerknę bo Rafał robi to bardzo rzetelnie

  16. focjusz
    focjusz 13 listopada 2014, 21:22

    Nie wiem czy mogę - ale zaryzykujmy
    link

  17. szakal
    szakal 13 listopada 2014, 21:48

    @Bahrd - zgadzam sie ! " puszka na lata "

  18. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 21:58

    @focjusz no niby AF lepiej tam wypadł ale nie ma bezpośredniej konfrontacji z tańszym Nikonem. ogólnie widzę, że takie zdystansowane opinie - uchwyt wciąż niewygodny, ekran łatwo przypadkiem otworzyć, klawiszologia i klikolandia też budzi wątpliwości, a plusy trochę niewyraźne. zobaczymy, czas oceni czy to był krok do przodu ale wydaje się jakiś taki niewyraźny ;) z drugiej strony pamiętam chłodne przyjęcie 6D więc może to dobrze wróży

  19. bucefal14
    bucefal14 13 listopada 2014, 22:29

    "W Nikonie D810 pomiar światła odbywa się przy pomocy czujnika RGB, złożonego z 91 tysięcy segmentów"
    a jak jest w D750?

  20. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 22:33

    @bucefal14 tak samo, 91k

  21. bucefal14
    bucefal14 13 listopada 2014, 22:43

    @jausmas
    Dzięk,i aczkolwiek chodziło mi o błąd w teście (zapewne kopiuj-wklej z testu D810)

  22. Josef Maas
    Josef Maas 13 listopada 2014, 22:49

    Też uważam, że powinien nazywać się "D620" - to jest rozwinięcie modelu D610 a nie nowy model.

  23. jausmas
    jausmas 13 listopada 2014, 23:08

    w innych reckach piszą ludziska, że AF w dobrych warunkach jak w D610 ale im ciemniej tym bliżej mu do D810 i tu wymiata w stosunku do tańszego brata.

  24. Luv
    Luv 13 listopada 2014, 23:08

    Nikon swój najlepszy system AF rezerwuje dla modeli klasę wyżej. D610 ma 39 punktowy AF o zakresie detekcji od -1. Wszystkim sceptykom - fanom nazewnictwa D620 proponuję przetestować AF-S 300 f/4 z podpiętym TCx1.4 na tych D610. Dodam, że D7100 radzi sobie z tym kombo idealnie, a już pojawiają się opinie, że D750 uciągnie to tele razem z TCx1.7. Moim zdaniem samo to warte jest siódemki z przodu.

  25. Jacek_Z
    Jacek_Z 13 listopada 2014, 23:51

    @jausmas - ja nie wiem co ty czytasz, ale czytaj wnikliwiej. Uchwyt ludzie chwalą (w zdecydowanej większości), AF oceniają wyżej niż D610. Aparat nie ma geotagowania, tylko a Wi-Fi.

  26. thorgal
    thorgal 14 listopada 2014, 00:00

    Jest natywne ISO100, dynamika, jakosc obrazka. AF testowalem z 24-70 (nie profesjonalnie - ale jednak) i jest bardzo dobry, nawet w slabszym swietle. Do klawiszologii da sie przyzwyczaic. Jak dla mnie swietny aparat. Dziekuje za test!

  27. 14 listopada 2014, 00:18

    Nikkor24-70/2.8 przez ostatnie dwa lata ma tendencję do nietrafiania -daje dużo więcej zdjęć mocno nietrafionych jak porównamy go z innymi Nikkorami na których testujecie AF: link
    Przy innych obiektywach (Nikkorach oczywiście) 93% zdjęć mieści się w w maksymalnym odchyleniu do 7,5% ,

    Nikkor 24-70/2.8 w odchyleniu do 7,5% robi tylko 63% zdjęć

  28. jausmas
    jausmas 14 listopada 2014, 00:22

    @Jacek_Z odniosłem się do wrażeń po lekturze lenspro, ja tam chłopaków cenię

  29. cygnus
    cygnus 14 listopada 2014, 01:50

    A ja trzymam się swego, jak Katon:
    Skoro Nikon Polska pożyczył do testów D750 to może i doczekamy dnia, gdy pożyczy AF-S 80-400.

  30. Lukasio
    Lukasio 14 listopada 2014, 07:18

    Cygnus: ja czekalem na test 80400 od maja 2013 i sie nie doczekalem. Zerknalem na DxoMark, Photozone i pojechalem do sklepu i kupilem. Czego sie spodziewalem? Znakomitej VR i ostrosci. I to dostalem. Z D7000 chula znakomicie a niebawem z, i tu problem, czy z D610 czy D750. Tak z reka na sercu: czy AF w D750 jest az tak lepszy niz D610? Tylko ma tym mi zalezy, zadne wifije, odchylane ekrany i idealne uchwyty mnie nie interesuja. Niech sie uzytkownicy wypowiedza. Bo roznice w cenie wolalbym przeznaczyc na wyjazd fotograficzny.

  31. slaweko
    slaweko 14 listopada 2014, 07:29

    Wydaje mi się, że optyczni testowali jakiś eksperymentalny egzemplarz ;-)

    Strona 448 instrukcji:
    Na matrycy odpowiadającej w aparacie za tworzenie obrazu
    zamontowany jest filtr dolnoprzepustowy, który zapobiega
    powstawaniu efektu mory.

    Poza tym w opisach kilka razy jest mowa o d810 zamiast d750.

    Inna sprawa, że na portalach zagranicznych wyniki testów nie pokrywają, się z tymi które przedstawili optyczni.

    O co więc do cholery chodzi z zamieszczonym tu testem??? Co to za model był testowany???

  32. zbytek3
    zbytek3 14 listopada 2014, 08:35

    a ja doradzam znajomemu zakup D800 zamiast D750, roznica w cenie niewielka... (sam mam d800) a jednak d800 to inna liga.

  33. Langusta
    Langusta 14 listopada 2014, 08:41

    W "Szumy i jakość obrazu w RAW" wykres podaje A99, a opis wspomina A7.

  34. witek@
    witek@ 14 listopada 2014, 08:46

    @Lukasio mam d750 od pierwszych dni kiedy pojawił się w sklepach,czyli około miesiąca.Niestety nie byłem w systemie nikona do tej pory więc porównania nie mam.Mogę tylko powiedzieć ,że AF jest genialny.Natomiast mój serdeczny kolega , Nikoniarz od lat użytkujący D700 D600 i D800 (śluby etc ) po testach tylko potwierdził moje spostrzeżenia.

  35. mancebo
    mancebo 14 listopada 2014, 08:57

    Kiedy, kiedy Wy przestaniecie marudzić :) ?

    Pamiętam niedawno, jaki to był płacz, oczekiwanie na następcę D700.
    Wyszła PERŁA D750 , zdecydowanie świetna pucha do pracy, a tutaj mowa o szumach.

    Ja od lat robię fotki, staram się nie wychodzę poza ISO 3200 czy tego chcę czy nie chcę, po prostu sytuacja mnie do tego nie zmusza, jeśli ktoś potrzebuje większego ISO to zazwyczaj:

    - nie umie korzystać z aparatu i AUTO mu tak ustawia
    - nie potrafi użyć odpowiednio lampy błyskowej
    - nie ma przy sobie statywu

    To jaki obrazek daje D750 to szczena opada, przy dzisiejszych stałkach f1.4 czy f1.8 z założoną powiedzmy SB - 700 to trzeba być na prawdę ograniczonym, aby na niego narzekać :)

    A najlepsze jest to,że taki Canon 7D Mark II był zapowiadany od 2 lat, cuda niewidy.... Nikon bez rozgłaszania, tydzień wcześniej wypuścił puszkę, która w porównaniu do ceny Canon 7D Mark II miażdży tego celebrytę.

    Brawo Nikon !!!

  36. drumla
    drumla 14 listopada 2014, 09:22

    mój samochód ma dwie wady: nie ma gąsienic i nie ma śmigieł...

  37. jausmas
    jausmas 14 listopada 2014, 09:36

    @Lukasio "czy AF w D750 jest az tak lepszy niz D610?"

    Nie wiem ile w tym prawdy ale wszyscy piszą, że w gorszych warunkach jest czulszy, a w dobrych tak samo skuteczny. Ktoś tu wspomniał, że powinien lepiej ciągnąć z telekonwerterem. Musisz sobie przedumać na ile są to różnice warte dopłaty. W d750 masz też natywne 12800 (d610 do 6400). Różnicy w szumach ponoć nie widać.

  38. zbytek3
    zbytek3 14 listopada 2014, 09:52

    cytat W Nikonie D810 pomiar światła odbywa koniec cytatu - powinno byc chyba 750..

  39. robaquez
    robaquez 14 listopada 2014, 09:54

    Rozdział 7. Porównanie składowej luminancji - coś jest nie tak z opisem (A99/A7)

  40. slaweko
    slaweko 14 listopada 2014, 10:08

    Myślę, że optyczni skompromitowali się tym testem już doszczętnie. Nawet nikt z Redakcji nie raczy mi udzielić odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Profesjonaliści... Eh...

  41. grzegorzg
    grzegorzg 14 listopada 2014, 10:23

    Świetny aparat. Jednak gdyby moja ręka obsługiwała Nikony, to chyba jednak dołożyłbym nieco do d800.

  42. zbytek3
    zbytek3 14 listopada 2014, 10:35

    @grzegorzg - dokladnie tez tak uwazam :-))) o czym powyzej napisalem...

  43. Lukasio
    Lukasio 14 listopada 2014, 10:52

    @Jausmas & witek: dziękuję za informacje. "Mój" zaufany sprzedawca ma d610 za 5600zl a d750 za 8080zl. Czy nie mielibyscie zgryza?

  44. maciej.latallo
    maciej.latallo 14 listopada 2014, 11:09

    @slaweko: masz rację z tym filtrem. Zasugerowałem się pierwszą specyfikacją dostarczoną przez przedstawicieli firmy i to był błąd. Wszystkich zainteresowanych przepraszam.

  45. krisss
    krisss 14 listopada 2014, 11:10

    No niestety... Profesjonalizm opuścił Optycznych - przynajmniej w testach aparatów. Najlepiej wychodzą testy lornetek i tego proponuję się trzymać...

  46. ppawel232629
    ppawel232629 14 listopada 2014, 11:18

    Na całym świecie we wszystkich testach, które przeczytałem bardzo jest wychwalany AF, który znajduje się w D750, więc pytanie brzmi, czy Optyczni trafili na lipny egzemplarz, czy spartolili procedurę testową.

  47. slaweko
    slaweko 14 listopada 2014, 11:21

    @maciej.latallo Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli z filtrem aż taka mora?

  48. wzrokowiec
    wzrokowiec 14 listopada 2014, 11:29

    A może mora jest dodawana programowo, żeby wyglądało jak brak filtra? ;-)

  49. Fatman73
    Fatman73 14 listopada 2014, 11:50

    W temacie uchwytu, bo tak nie do końca udało się doprecyzować...... Jak dla mnie i Darka jest za wąski na dole. Jego głębokość jest dla nas ok, bo w przeciwieństwie do np. D600 nie zahaczamy końcówkami palców o body. Jednak najważniejszą sprawą jest to, że każdy z nas ma inne dłonie i każdy będzie to wszystko troszkę inaczej odczuwał. W kwestii uchwytu nie dogodzi się wszystkim, nie ma takiej możliwości (chyba, że jakiś producent, zacznie robić wymienne uchwyty :) ).

  50. maciej.latallo
    maciej.latallo 14 listopada 2014, 12:04

    @slaweko: tutaj w jednej składowej filtr nie działa w ogóle...stąd taki efekt.

  51. jausmas
    jausmas 14 listopada 2014, 12:08

    @Fatman73 jest szansa na porównanie śledzącego w D750 vs D600/610 z jakimś pociągiem?

  52. slaweko
    slaweko 14 listopada 2014, 12:11

    @maciej.latallo: dzięki.

  53. Fatman73
    Fatman73 14 listopada 2014, 12:22

    @jausmas Jest szansa -tylko ponownie musimy załatwić D750 (do zrobienia) :)

  54. pawulon
    pawulon 14 listopada 2014, 13:34

    Zapomnieliście wspomnieć o rozmieszczeniu punktów AF i wpisac tego do WAD. jest niewiele lepsze od D610 ale dużo gorsze od D810.

  55. druid
    druid 14 listopada 2014, 15:05

    Przyznam, że dużo bardziej podoba mi się kwestia punktów AF w nowych modelach C. Lepiej mieć średnią ilość precyzyjnych punków krzyżowych ( np. 19 w 70D) niż mnóstwo liniowych i kilka krzyżowych. Natomiast kwestia rozmieszczenia w kadrze jest już bardzo kluczowa. Upstrzenie wąskiej przestrzeni punktami AF jest mało przydatne, lepiej mieć ja w skrajnych punktach by nie było potrzeby przekadrowywania Przynajmniej z mojego punktu widzenia i potrzeb tak to wygląda ;)

  56. sloma_p
    sloma_p 14 listopada 2014, 15:13

    Nie porównuj D750 do 70D - zawsze w APS-C punkty będą szerzej, w D7100 też są. W body FF u N i C te punkty są podobnie rozmieszczone, C ma więcej krzyżowych. Ale nikonowski system jest z nami od czasów D3, czyli już 7 lat w tym rozmieszczeniu (choć z modyfikacjami), podejrzewam, że w 2015/16 w D5 zobaczymy nową odsłonę ;)

  57. jausmas
    jausmas 14 listopada 2014, 16:04

    "Nie porównuj D750 do 70D" dokładnie! poza tym z obszernego testu na lenspro pamiętam, że pod światło Canon kulał, tam gdzie konkurencyjny Nikon był praktycznie bezbłędny.

  58. maksiczek
    maksiczek 14 listopada 2014, 17:30

    Ja też będę miał zgryza za jakiś czas... D750 czy jednak guzikologia D800 ? Cena opadnie trochę w dół. A czy zauważyliście, taka humoreska, że oznaczenia Nikona pokrywają się z ceną? :) D600/610 - kosztuje w okolicach 6 tyś, D750 - cena nowego egzemplarza zawsze spada do około 1 tyś, czyli będzie kosztowało około 7 tyś, a D800 - cena około 8 tyś zł.

  59. tomek5b
    tomek5b 14 listopada 2014, 17:58

    Nie rozumiem czemu w wadach D750 jest szybkość migawki 1/4000s W Canonie 6D mimo ze jest ta sama prędkość w wadach nie ma wzmianki o tym????

  60. maksiczek
    maksiczek 14 listopada 2014, 18:33

    Bo 6D to amatorski aparat, a nowy nikoś dostał wsparcie PRO ! Ale no właśnie - dostał PRO, a koła nastawu jak w amatorskich aparatach. Może mu cofną ?

  61. Szabla
    Szabla 14 listopada 2014, 21:29

    1/4000 s to nie jest ani szybkość ani prędkość. To czas otwarcia. :)

  62. jausmas
    jausmas 14 listopada 2014, 22:42

    @Szabla polski oddział Sony planuje jakiś świąteczny cashback czy będzie się sępić na tle konkurencji?

  63. jausmas
    jausmas 14 listopada 2014, 23:59

    cholera jakoś z błędem wczytywały mi się oba pliki w LR więc pobrałem ponownie oba nefy z imaging-resource iso6400NR0 i teraz jest ok. wczytują się poprawnie po konwersji i wyglądają zupełnie inaczej. różnica na korzyść D750 jest teraz mało widoczna. z lewej D610 z prawej D750
    link
    link
    link
    link

  64. jausmas
    jausmas 15 listopada 2014, 00:02

    warto też nadmienić, że ekspozycja dla D610 to 1/1250 vs 1/800 dla D750, co też trochę wyjaśnia drobne różnice

  65. Lukasio
    Lukasio 15 listopada 2014, 11:08

    Ja na linku 2,3,4 różnic nie widzę. A mam świeże okulary ;-). Pytanie czy aby Nikon dobrze zaprojektowal D750 żeby nie było jak z D600 i za pol roku wyjdzie D760. Pierdziele, wole sprawdzonego D610. Powiedzcie szczerze, bez gadżeciarskiego zachwytu, raczej z punktu fotografa-rzemieślnika, warto dokładać 2.5kZł na D750 (gdybyście wchodzili w świat pełnej klatki tak jak ja)?

  66. erone
    erone 15 listopada 2014, 12:35

    No nie wierze jak można przyznawać mniejszą punktację za zdjęcia RAW z D750 niż w canonie 6D...przecież zakres tonalny, tonacja skóry, ilość kolorów jest na zdecydowanie wyższym poziomie i nie osiągalnym dla Canona!!. Przecież to nie tylko jak zdjęcia wyglądają na niebotycznej czułości 12 800 ..no po prostu śmiech ! Nikon łoi dupę Canonowi jak chce, a wy nawet tego nie widzicie bo optyczne napisało z fusów że jest lepiej i tyle. Jeśli pomiar AF jest tak samo oceniany to ja dziękuje za test. Miarodajny test matrycy, a tym samym wygląd rawów tylko tu: link

  67. druid
    druid 15 listopada 2014, 13:24

    Sprzęt rzekomo półprofesjonalny ale nie ma przycisku AF-ON? Czy to są żarty? ;)

  68. jausmas
    jausmas 15 listopada 2014, 13:30

    @Lukasio jeśli walczysz z budżetem to chyba nie ale jeśli ta różnica w cenie nie jest dla Ciebie ograniczeniem to wygląda na to, że tak.

  69. Lukasio
    Lukasio 15 listopada 2014, 14:48

    @jausmas walczę z czasem bardziej w takim sensie ze przyrodę zimową chciałbym już FXem robić. Na d750 musiałbym wstrzymać się przez co najmniej 5-6 miesięcy. Kupując 610 niemal natychmiast wejdę także w posiadanie podstawowego 24-120/4.

  70. jausmas
    jausmas 15 listopada 2014, 15:10

    @Lukasio nie wiem jaką przyrodę masz na myśli ale jeśli to parcie w kierunku dłuższych ogniskowych to może zwróć uwagę na to co ktoś tu wspomniał o telekonwerterach. jeśli ciśnie Cię kasa to dylematu chyba nie ma. D610 to fajna pucha, a z cashbackiem wyjdzie w bdb cenie

  71. Lukasio
    Lukasio 15 listopada 2014, 15:31

    Przyroda od krajobrazu po detal a zwierzęta to z podchodu bo mnie zasiadki mniej interesują. Także telezoom jaki mam bez TC mi wystarcza. Mi zależy na rozpiętości tonów, szybszemu AF aniżeli ten co mam do teraz poza tym mój D7000 staje się niewystarczający w słabszym świetle (iso oraz AF). Bo chyba przyznacie racje że AF w D610 (mimo ze ma "tylko" 9 pół krzyżowych będzie) znacznie szybszy niż w DX.

  72. lcf
    lcf 15 listopada 2014, 15:34

    Co do AF-ON - nie można sobie w tej puszce ustawić wedle uznania trybu działania spustu i funkcyjnych?

  73. erone
    erone 15 listopada 2014, 19:54

    Można zaprogramować AF-ON w sumie w dowolnym przycisku funkcyjny, więć po co tyle płaczu ?

  74. maksiczek
    maksiczek 15 listopada 2014, 20:15

    Matryca w D750 od Sony czy Toshiby ?

  75. 17 listopada 2014, 09:38

    Aparat jest świetny, mam go dokładnie od miesiąca, zrobiłem nim już prawie 10 tys. zdjęć i jestem więcej niż zadowolony. Jedyny dla mnie minus to dość wąskie pole autofokusa (w D700 było ciut większe) oraz mniej wygodny wybierak (ten czterokierunkowy), jest po prostu za mały do moich palców.

    Odnośnie „wad” aparatu wymienionych w teście;
    - 1/4000 to mało? Nie pamiętam czy kiedykolwiek w życiu świadomie użyłem 1/8000.
    - Brak stabilizacji matrycy? No większej durnoty to bym nie wymyślił nawet po półlitrze. To już Wam stabilizacja w obiektywach nie wystarcza?
    - Brak opcji zapisu RAW-ów nieskompresowanych? No i co z tego? Skoro jest kompresowanie bezstratne to chyba tylko się cieszyć. Pliki mniejsze, a jakość taka sama.
    - Problemy z balansem przy świetle żarowym? Czy ktoś poważnie podchodzący do fotografii robi zdjęcia w jpegach?

  76. Draagoon
    Draagoon 17 listopada 2014, 14:33

    @ArekWoj -> Jeżeli aparaty innych marek posiadają stabilizację matrycy, to w Nikonie jest to wada, dla jednych istotna, dla innych (np. dla mnie czy dla Ciebie) kompletnie nie ważna.


    Ja we wrześniu podjąłem decyzję o zakupie FF, wybór padł na D610 (D800 - nie czułem potrzeby wydawania dodatkowej kasy na nowe dyski twarde ;p). Tuż po mojej decyzji pojawiła się informacja o D750. Chwilę poczekałem na specyfikację i po przeanalizowaniu plusów na korzyść D750 mój wybór padł na... D610. Nie widziałem sensu dopłacania 2,5 tyś. za różnicę w pomiarze światła i pracy AF. Może gdyby guzikologia była podobna do używanego do tej pory przeze mnie D300 to chwilę bym się zastanawiał, ale jak się okazało wszystko jest wyciągnięte "na zewnątrz" (AF-ON można zaprogramować) i bardzo łatwo można się przestawić. Jeżeli mam się czepiać to do wyprofilowania uchwytu, faktycznie z cięższymi szkłami daje znać o sobie.

    Jeżeli ktoś ma czas to może poczekać, aż D750 stanieje. Wtedy będzie godny uwagi. Jeżeli, ktoś (tak jak ja) potrzebuje (chce) FF od zaraz, a liczy się z kasą to D610 nie będzie złym wyborem :) (chyba, że się mylę;)).

  77. jabek
    jabek 17 listopada 2014, 14:45

    Witam,

    jestem świeżo po testach tego aparatu i muszę przyznać iż rozczarował mnie trochę (obecnie korzystam z D90 i D600). Jak za takie pieniądze to jakość wykonania tylko trochę lepsza od D7x00 czy D6X0. Zdecydowanie bardziej przyjemniejsze gumy. Bardzo głośna migawka, przy D8x0 to jakaś przepaść. Monitorek fajny bajer, ale wydaje mi się że w fotografii może okazać się za mało odporny podczas pracy. Jakość fotografii taka jak w D6x0, szybkość również. Czy AF jest szybsze ?, nie odczułem różnicy (tak samo ostrzy i tak samo popełnia błędy, dotyczy to również balansu bieli). Funkcja WiFi raczej dla małp niż dla zaawansowanego użytkownika. No i cena za wysoka. Lepiej kupić D6x0 z fajnym obiektywem lub dołożyć i kupić Nikona D8x0, ten model daje naprawdę dużo satysfakcji (jeśli ktoś wykorzystuje do pracy).

  78. ***s***
    ***s*** 17 listopada 2014, 15:27

    jabek | 2014-11-17 14:45:09......Funkcja WiFi raczej dla małp


    Funkcja WiFi dla malp byla w aparatach sony. Tutaj w Nikonie jest jak najbardziej uzyteczna.

    Nie, no serio, uwazam ze funkcja przydac sie moze nieraz zaawansowanym jak i PRO jak i malpom.

  79. jabek
    jabek 17 listopada 2014, 16:45

    Podobną funkcję WiFi z tego co pamiętam posiadał już model Nikon Coolpix AW110 (cena ok 800 PLN). W cenie 8000 PLN, powinno to już być coś bardziej zaawansowanego niż tylko klikanie w odległości do 5 metrów.
    Więc jeśli to sprzęt prawie PRO, to niech te funkcjonalności będą również prawie pro (np.niech Nikon dorzuca rozwiązanie DigiCamControl).

  80. jausmas
    jausmas 17 listopada 2014, 21:05

    wygląda na to, że nie tylko u optycznych ten AF dziwnie się zachowuje. na nikoniarzach jest już trochę świeżych użytkowników i pojawia się dziwnie dużo opinii o problemach :/
    link

  81. Mama Kacperka
    Mama Kacperka 18 listopada 2014, 11:29

    o jejku, jaki drogi aparacik. Kto kupuje takie rzeczy ?

  82. 18 listopada 2014, 17:38

    mancebo
    "Wyszła PERŁA D750 , zdecydowanie świetna pucha do pracy, a tutaj mowa o szumach"
    to jest sprzęt AMATORSKI!!! :) 1/4000!!! ingerencja w raw, osłabiony filtr a w efekcie tego mora... do jakiej pracy, że tak to nazwę?? Po cóż rozdzielczość skoro w wielu momentach jej nie można wykorzystać??

    druid
    "lepiej mieć ja w skrajnych punktach by nie było potrzeby przekadrowywania Przynajmniej z mojego punktu widzenia i potrzeb tak to wygląda:
    a w cropie się te punkty przestawiają...???? zwężają się, żeby znów być w rogach... przypomnij co to za potrzeby masz?? aaa, przeca to tylko gadanie dla gadania...

    ArekWoj
    "Odnośnie „wad” aparatu wymienionych w teście;
    - 1/4000 to mało? Nie pamiętam czy kiedykolwiek w życiu świadomie użyłem 1/8000"
    nie żartuj... :) wiesz brak świadomości fotograficznej nie powoduje, że jest się wyrocznią :)

  83. 46romko
    46romko 18 listopada 2014, 21:33

    Przed chwilą sprawdziłem fotki z wakacji i np.
    F2.0, ISO 125, czas 1/7692s.
    Fotka wykonana w słoneczny dzień aparatem
    HTC one.
    Nikonem pewnie też się tak da zrobić ;)

  84. jausmas
    jausmas 20 listopada 2014, 00:02

    "Fotka wykonana w słoneczny dzień aparatem
    HTC one."

    Wychodzi na to, że bije nikona w tym względzie ;)

  85. msn1
    msn1 27 listopada 2014, 19:42

    Ale niektórych boli to, że nikon wypuścił rewelacyjny sprzęt! Jak się czyta takiego "r_a_v_e_n" to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać...

    Amatorski sprzęt?! migawka 1/4000 tak, a widziałeś, że ma ISO50? cytując Twoje ostatnie zdanie " wiesz brak świadomości fotograficznej nie powoduje, że jest się wyrocznią :) "
    Jeśli robisz zdjęcia to zajrzyj do nich i sprawdź ile masz fotek z migawką 1/8000 może Twój aparat ma natywne ISO200 więc ta migawka 1/8000 jest Ci niezbędna...

    A teraz do rzeczy, testowałem d750 razem z d610 i d800. I powiem tylko tyle, w warunkach typu kościół, imprezy w pomieszczeniach gdzie jest tylko światło tworzące nastrój itp d750 zjada d610 w każdym aspekcie autofokusa. d800 miało momentami problemy zwłaszcza, kiedy korzystało się z punktów innych niż centralny a to już bywało kłopotliwe. Innymi słowy d750 pod względem celności i szybkości w słabym i bardzo słabym oświetleniu rządzi.

    a i jeszcze raz do "r_a_v_e_n" który czepia się druida
    "a w cropie się te punkty przestawiają...???? zwężają się, żeby znów być w rogach..."

    człowieku czy ty miałeś w ręku lustrzankę nikona na której możesz zmienić tryb z FX na DX? bo po tym komentarzu mam wrażenie że chyba nie bardzo. Punkty się nie przestawiają ale masz praktycznie pełne pokrycie kadru po brzegi w trybie DX...

  86. druid
    druid 29 listopada 2014, 00:33

    @msn1

    Jaki sens odpowiadać na komentarze r_a_v_e_n'a? Od razu Ci odpowiem. Żaden.
    Przecież on nawet nie potrafi przeczytać ze zrozumieniem prostego zdania a tym bardziej powiedzieć cokolwiek mającego sens.

    Cytując:
    ""a w cropie się te punkty przestawiają...???? zwężają się, żeby znów być w rogach..." "

    Co to ma do cropa? Co ma się przestawiać? Nie wiem.
    Wiadomo, jest że system AF jest bardziej użyteczny w praktyce gdy punkty są możliwie szeroko, dzięki czemu możemy precyzyjnie kadrować i ostrzyć bez potrzeby zmiany kompozycji. Sprawa prosta i oczywista.

  87. stan.k
    stan.k 29 listopada 2014, 09:26

    Nazwa D750 moze sugerowac, ze jest to nastepca d750. Niestety nim nie jest i wiele mu brakuje aby nim byc. Jest to kolejny aparat FF Nikona pozycjonowany nieco wyzej niz d600/610 dedykowany glownie dla zaawansowanych amatorow. Zastanawia mnie tylko ten ,,niezbyt skuteczny systen czyszczenia matrycy ". Czyzby zapowiadalo to podobne problemy jak przy d600 ?

  88. ciszy
    ciszy 21 grudnia 2014, 12:35

    Panowie z testerzy za przeproszeniem ale wy chyba sobie jaja robicie w tych testach, testujecie co chcecie jak chcecie i gdzie chcecie. Gdzie pojawił się test nieszczelność na styku bagnetu obiektywu. Przy bezlusterkowcach sony było wytykane że są nieszczelne. Przy teście na iso 12800 i 30s wyszło że jakieś tam światło bokiem dociera do matrycy. Podczas gdy korpusy d750 przepuszczają światło w dzień przy czasach 1/500 itp. No ale testu na nieszczelność na styku bagnetu obiektywu w przypadku d750 już nie było. Oj oj oj brak słów. Robicie co chcecie jak chcecie i kiedy chcecie ogarnijcie się bo te wasze testy kupy się nie trzymają.

  89. ***s***
    ***s*** 21 grudnia 2014, 16:52

    ciszy | 2014-12-19 15:31:28Ciekawe czy jak optyczne będą testować ten aparat to będzie badanie przepuszczania światła jak to miało miejsce w modelach sony a7


    Tak testuje sie zabawki z telewizorkami gdzie juz w wizjerze widac czy przepuszcza czy nie. W porzadnych aparatach widac ze przepusil swiatlo dopiero na zdjeciu. A to zasadnicza roznica. Czego nie widac tego sercu nie zal

  90. ciszy
    ciszy 22 grudnia 2014, 12:12

    ***s***Tak testuje sie zabawki z telewizorkami gdzie juz w wizjerze widac czy przepuszcza czy nie.

    Czyli wychodzi na to że d750 to zabawka bo na wyświetlaczu widać jak powstaje flara:)

  91. jausmas
    jausmas 23 grudnia 2014, 22:09

    ale kanał z tym D750 po wpadce z d600 :/ Nikon sporo na tym straci, a arogancka i legendarna postawa serwisu to kloc który też będzie przyczyną zatwardzenia jakie przyjdzie im urodzić. Ale dobrze, należy się

  92. druid
    druid 23 grudnia 2014, 23:06

    Naprawdę cieszę się, że nie wszedłem w Nikona gdy zmieniałem system dwa lata temu. Przecież takie usterki to koszmarnie frustrująca sprawa, gdy wyda się ciężkie pieniądze za sprzęt który jest wadliwy, a wada nie uznawana przez przez producenta. Współczucie dla każdego kto ma ten problem i kupił do zastosowań zawodowych ( np. ślubniacy ).

  93. stompi
    stompi 25 grudnia 2014, 11:27

    @Lukasio. Tak na prawdę, jeśli jesteś pro użytkownikiem systemu, to każdym z 3 omawianych aparatów (D600/610 D750 D800) zrobisz niemalże ten sam obrazek. Pytanie jest takie, czy wolisz ten obrazek zrobić wygodniej, kupując bardziej funkcjonalną puchę, czy na przykład zamiast tego mieć dodatkowe szkło. Ja polecam Ci D610 a za zaoszczędzone pieniądze kupić sobie 85 mm 1.8 albo dołożyć i kupić SIGMĘ 35 1.4. Będzie Pan zadowolony. Poza tym mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach określenie "profesjonalny" to niestety marketingowa umowa. Slogan znany, ale chyba warto go powtarzać - To Ty robisz zdjęcia, a potem szkło, na końcu pucha.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział