Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jednym z obiektywów, którego właściciele lustrzanek firmy Nikon zazdrościli „kanonierom” był instrument o zakresie ogniskowych 70–200 mm i stałym świetle f/4.0. Canon ma w swojej ofercie aż dwa takie obiektywy: starszy model pozbawiony stabilizacji, zaprezentowany światu w 1999 roku oraz nowszy, stabilizowany i będący w ofercie od listopada 2006 roku. Pierwszy z nich, choć na dzisiejsze standardy może nie należy do optycznych ideałów, nadal cieszy się powodzeniem ze względu na dobrą optykę zamkniętą w solidnej i szczelnej obudowie oraz cenę, która powoduje, że mamy do czynienia z jedną z najtańszych L-ek na rynku. Model droższy imponuje stabilizacją, bardzo dobrymi własnościami optycznymi i dobrą współpracą z konwerterem. Oba znajdują więc rzesze swoich zwolenników.
Pod koniec roku 2012 Nikon wreszcie zdecydował się na ruch w tym segmencie i zaprezentował światu obiektyw Nikkor AF-S 70–200 mm f/4.0G ED VR. Jak wypada on na tle Canonów? Czym różni się od większego Nikkora o stałym świetle f/2.8? Na te i na kilka innych pytań zdecydujemy się odpowiedzieć w następnych rozdziałach. Zapraszamy do lektury!
Za wypożyczenie obiektywu do testów dziękujemy sklepowi FotoPlus.
----- R E K L A M A -----
Zapraszamy też do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.