Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Fujifilm Fujinon XF 14 mm f/2.8 R - test obiektywu

14 października 2013

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Wpływ komy daje się bez problemów zauważyć w rogu kadru dla maksymalnego otworu względnego. Nie jest to jednak wada ogromna, jej wielkość określilibyśmy raczej jako granicę poziomu średniego i dużego. Gdy przymkniemy przysłonę do wartości f/4.0, wada ta robi się mała.

Fujifilm Fujinon XF 14 mm f/2.8 R - Koma, astygmatyzm i bokeh


Testowany obiektyw nie ma za to żadnych problemów z korygowaniem astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła tylko 3.4% i wynik ten uznajemy za mały.

----- R E K L A M A -----

Wygląd rozogniskowanych krążków światła uzyskanych w centrum nie budzi naszych zastrzeżeń. Jedyne na co możemy zwrócić uwagę, to zauważalna obwódka przy samym brzegu. W środku krążka światło jest rozłożone równomiernie i nie obserwujemy żadnych wyraźnych ekstremów lokalnych. W rogu kadru krążki są mocno zniekształcone. Nie chodzi tutaj tylko o wpływ winietowania, ale bardziej o przerysowania związane z idealnym skorygowaniem dystorsji.

Fujifilm Fujinon XF 14 mm f/2.8 R - Koma, astygmatyzm i bokeh