Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony DSC-H5 - test aparatu

3 listopada 2006
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 15

5. Własności matrycy

Balans bieli

Sony H5 ma do dyspozycji następujące balanse bieli: Automatyczny, Światło dzienne, Chmury, Świetlówka, Żarówka i Lampa błyskowa. Poniższa tabela prezentuje wyniki uzyskane programem Imatest (procedura Colorcheck), którym przeanalizowane zostały zdjęcia tablicy kolorów oświetlonej światłem lamp o temperaturze barwowej 5000K, światłem jarzeniowym i światłem mieszanym przy ustawieniu balansu bieli Auto, Świetlówka oraz Swiatło dzienne. Balans bieli Auto poradził sobie dobrze ze światłem lamp studyjnych, światłem mieszanym i jarzeniowym. Przesycenie kolorów wyniosło odpowiednio 112.3%, 112% i 109.5%. Średni błąd koloru w przestrzeni L*a*b* mógłby być nieco mniejszy. Dla światła lamp osiagnął bowiem wartość 7.8, śiatła mieszanego 7.85, a dla jarzeniowego 5.2. Dwie pierwsze wartości są większe niż dla Canona S3, który kolory odwzorował z błędem niższym, bo na poziomie 5.5. Dla światła jarzeniowego H5 odnotował mały błąd, co niewątpliwie cieszy. Zdecydowanie zły wynik H5 uzyskał dla światła jarzeniowego i przy zastosowaniu balansu bieli Świetlówka. Przesycenie sięgneło wysokiego poziomu 120%, a błąd koloru blisko 15.0. Zdecydowanie lepiej aparat poradził sobie przy lampach studyjnych i balansie bieli Światło dzienne. Dziesięcioprocentowe przesycenie i błąd rzędu 9.0, to wynik niezagrażający Canonowi S3, który potrafi dobrać kolory z błędem na poziomie 5.0


----- R E K L A M A -----

Balans bieli. Światło. Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto. Światło lamp o temperaturze barwnej 5000 K. Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy
Balans bieli Auto. Światło mieszane. Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy
Balans bieli Auto. Światło jarzeniowe. Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy
Balans bieli Świetlówka. Światło jarzeniowe. Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy
Balans bieli Dzień słoneczny. Światło lamp o temperaturze barwnej 5000 K. Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy


Szumy

Patrząc na szumy w Canonie S3 czy Panasonicu FZ30 można załamać ręce. Z Sony H5 aż takich problemów nie ma. Porównując wykresy dla S3 i H5 można wywnioskować, że szumy w H5 mają średnio wartości o około 0.5% niższe niż u konkurencji. Patrząc na wykres H5 widać wyraźny skok przy czułości 800 ISO. Jest to ewidentne włączenie redukcji szumów przez aparat. Oczywiście trzeba dodać, że redukcja włączana jest automatycznie bez wiedzy użytkownika. Taki proceder zaczyna być coraz częściej stosowany w nowych aparatach kompaktowych. Canon w S3 tego nie zastosował, dlatego szumy przy wysokich czułościach sięgają u niego tak wysokich poziomów.

Sony DSC-H5 - Własności matrycy


80 ISO 100 ISO 200 ISO 400 ISO 800 ISO 1000 ISO
Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy Sony DSC-H5 - Własności matrycy

80 ISO Sony DSC-H5 - Własności matrycy
100 ISO Sony DSC-H5 - Własności matrycy
200 ISO Sony DSC-H5 - Własności matrycy
400 ISO Sony DSC-H5 - Własności matrycy
800 ISO Sony DSC-H5 - Własności matrycy
1000 ISO Sony DSC-H5 - Własności matrycy

Zakres tonalny

Całkowity zakres tonalny dla całego zakresu czułości 80-1000 ISO wyniósł 6.31 wartości przysłony. Niższe szumy, w porównaniu do Canona S3 sprawiają, że i rozpiętość tonalna wypada tutaj lepiej. Przy dobraj jakości, czyli przy stosunku sygnału do szumu SNR=4 rozpiętość tonalna spada poniżej 4 f-stop dopiero przy 800 ISO. U Canona S3 wartości poniżej 4 f-stop utrzymują się w całym zakresie czułości. Dla jakości bardzo dobrej H5 notuje także zadowalające wyniki.

W tabeli zestawiliśmy zdjęcia tablicy szarości wykonane w przy różnych czułościach. Należy kliknąć w miniaturkę aby zobaczyć oryginalny rozmiar.

Sony DSC-H5 - Własności matrycy

ISO Tablica szarości
80 Sony DSC-H5 - Własności matrycy
100 Sony DSC-H5 - Własności matrycy
200 Sony DSC-H5 - Własności matrycy
400 Sony DSC-H5 - Własności matrycy
800 Sony DSC-H5 - Własności matrycy
1000 Sony DSC-H5 - Własności matrycy