Fujifilm X-A3 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Niestandardowe,
- Temperatura barwowa w skali Kelvina,
- Światło dzienne,
- Pochmurno,
- Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
- Światło żarówki,
- Pod wodą.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 5.84 | 112.2 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 5.44 | 111.6 |
Pochmurny dzień | Auto | 6.94 | 108 |
Pochmurny dzień | Chmury | 5.88 | 106.1 |
3000K | Auto | 11.7 | 116.3 |
3000K | Żarówka | 9.27 | 108.1 |
5500K | Auto | 6.83 | 122.9 |
Lampa błyskowa | Auto | 5.97 | 103.5 |
Na najlepsze odwzorowanie kolorów możemy liczyć w słoneczny oraz pochmurny dzień, a także w świetle błyskowym i 5500K. Dla wszystkich wymienionych warunków błąd dC osiąga wartość poniżej 7. Aparat całkiem nieźle radzi sobie w świetle żarowym, używając tryby Auto zanotowaliśmy błąd na poziomie 12 dC, co w porównaniu do automatyki innych aparatów nie jest wartością specjalnie wysoką.
W każdych testowanych warunkach aparat ma tendencję do przesycania kolorów, średnia wartość nasycenia wynosi bowiem 111.1%.
Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.