Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Test aparatu

Olympus SP-550 UZ - test aparatu

20 kwietnia 2007
Komentarze czytelników (12)
  1. mi_b
    mi_b 20 kwietnia 2007, 23:02

    Zgadzam się z większością tego co tu było napisane. W 100% z tym co było napisane o SP-550 - fajny zakres ogniskowych, ostry, i ppppooowwwwooooolllllnnnnyyyy. Ale nie wszystkie olki są wolne. Przykład - cała seria z optyką 38-380mm - obecny przedstawiciel - SP510, wcześniej SP500. Ta optyka jest na prawdę szybka i dokładna.

  2. mobiler
    mobiler 21 kwietnia 2007, 12:14

    Patrząć na test i na mojego Olka SP 320 to tylko potwierdza opinię że olki są wolne. Focus hunting, shutter lag, itd. Większość kompaktów radzi sobie z tym lepiej. A i syfiaste karte xD timingów olków nie polepszają.

  3. Remol
    Remol 21 kwietnia 2007, 12:20

    Sprawdziełem cenę na znanym portalu aukyjnym. Popularne solidnie zrobione lustrzanki z kitowymi obiektywami kosztują niewiele więcej.

  4. Albercikk
    Albercikk 21 kwietnia 2007, 16:19

    miałem Olka C5060WZ i jestem po dziś dzień pod wrażeniem jakości wykonania i funkcjonalności tamtego modelu, dużo powyciąganych przycisków na zewnątrz obudowy, wygodnie rozmieszczonych i przydatnych a niektóre były nawet po cześci programowalne...poza tym super zrobiony odchylany wyświetlacz...jak patrze na to co teraz robi Olympus w kompaktach to aż żal że firma się cofa , ani wyglądu, ani jakości wykonania, nie mówiąc o wygodzie obsługi, no i jak możemy przeczytać w powyższym teście jakość zdjęć też kuleje....ciekawe gdzie zmierza Oly, ale wygląda na to że na dno...przynajmniej w kompaktach.
    A kiedyś Olek to był dla mnie symbol jakości wykonania i wygody obsługi, szkoda że nic z tego nie zostało :(

  5. rbanas1100
    rbanas1100 21 kwietnia 2007, 20:48

    W komentarzu pod informacją o pojawieniu się tego modelu wyraziłem swój sceptycyzm odnośnie efektów zastosowania zooma o takim rozrzucie i czułości ISO do 5000. Obiecałem, że jeśli moje wątpliwości się nie potwierdzą, 100x napiszę przepraszam w komentarzu pod pełnym testem. Olympus obiecał hit, a wyszedł co najwyżej średniak. W związku z tym nie widzę powodów, by przepraszać. A szkoda...

  6. AltaR
    AltaR 22 kwietnia 2007, 09:05

    Czytałem już testy tego Olka i zawsze wypadał blado. To typowy aparat "papierowy", który ma świetną specyfikację i w zasadzie na tym świetność się kończy. Gdybym miał szukać ultrazooma to w zasadzie patrzyłbym tylko na Fujifilm s6000fd(s6500fd), zoom tylko 28-300, ale za to pod każdym innym względem lepszy. No i do tego rewelacyjne ISO400, w pełni użyteczne do mniejszych wydruków ISO800, a jeśli się strzela w RAWie można i z ISO1600 sporo wyciągnąć. 6megapikselowe matryce superCCD to coś niedoścignionego w aktualnych kompaktach. Inna rzecz, że przy wyborze takiego aparatu znajdujemy się już o krok od najprostszej lustrzanki, która można na początku nie będzie tak użyteczna jeśli chodzi o ogniskowe (trzeba dokupić jakieś tele), ale w perspektywie da znacznie lepszą jakość zdjęć.

  7. maxtor
    maxtor 22 kwietnia 2007, 16:35

    Miało być pięknie, a wyszło...
    Jeśli Olympus zachowa podobny poziom w konstrukcji następcy E-1 (ile to już czasu czekamy?), to nie wróżę tej firmie nic dobrego. Sporo niezłych obiektywów, a lustrzaneczki takie sobie... 10 lat fotografowałem lustrzanką Olympusa i miałem ochotę na E-next. Nie widziałem jednak realnego wsparcia firmy dla właścicieli E-1. Zapowiedzi następcy są bardzo mętne (szczególnie jeśli chodzi o termin prezentacji). Nie zdzierżyłem: po długich namysłach i testach poszedłem do Nikona. Absolutnie nie żałuję i uważam, że aktualnie jedynie 2 firmy oferują pełny support: C i N. Reszta? Może kiedyś...Życie jest zbyt krótkie, żeby żyć mrzonkami. Oczekującym na E-next współczuję, ale mam nadzieję, że nowy model spełni Wasze marzenia. Kibicuję Wam.

  8. opiotr
    opiotr 23 kwietnia 2007, 10:00

    Troche zabawny tekst na koncu z tym porownaniem do 8080 bo akurat w tamtych czasach uzywalo sie prawie tylko iso50 i w sumie niewiem ktora hybryda miala nizszy szum od tego olka ani A1 i A2 ani canon pro1 sony chyba tez nie wiec ciekawe do jakich byl on porownywany. Nawet teraz chyba oprocz fuji zadna firma nie przedstawila kompaktu/hybrydy z niskim szumem na wysokim ISO (r1 nie biore pod uwage bo ty jakby inny sprzet)

  9. slavi
    slavi 3 maja 2007, 18:29

    pomozcie co wybrac, sp550 czy canona si3, zalezy mi na szerokim kacie ktory ma 550

  10. Kaj
    Kaj 4 maja 2007, 16:25

    Też się zastanawiam nad sp 550 uz. Miałem 500 i był niezły. Niestety uległ wypadkowi i nie nadaje się do niczego. Nowy model miałem już w rękach. Całkiem niezły. Tylko te testy mnie przerażają. Może ktoś już ma ten sprzęcik jakiś czas i coś powie.

  11. eska
    eska 23 maja 2007, 15:09

    Jesli chcesie miec jeden aparat do wszystkiego to trudno znalesc jeden model. nalezy rozpatrzec co jest tak na prawde potrzebne i pod tym katem wybrac wlasciwy aparat.

  12. crown
    crown 2 stycznia 2008, 15:02

    Powiem tyle.. Jestem użytkownikiem tego aparatu i z wieloma niedoskonałościami da się uporać. Wiele funkcji można wyciągnąć do przycisków funkcjonalnych. Aparat robi świetne zdjęcia. Af rzeczywiście ma bardzo powolny ale to w końcu kompakt. Jeżeli chcecie szybki af kupcie lustrzankę olympusa. Najnowszy model posiada osobny procesor do af-u. Jedyne co mi się nie przydało w tym aparacie to wysoka czułość (wiadomo dlaczego:). A co do ceny to nie wiem czy kupicie lustrzankę za 1300zł. Ocena ogólna aparatu to 4. Powód jest prosty: funkcjonalność, bardzo solidne wykonanie , dobra optyka. Jeszcze jedno, nie zgodzę się z krytyką wyświetlacza jest bardzo jasny i nawet przy ostrym świetle jest wiele widać (a po resztą krytyk(bo tak można nazwać autora artykułu)zapomina do czego jest wizjer. CO do powłok anty refleksyjnych też się nie zgodzę. Nie spotkałem się jeszcze z aparatem w tym przedziale cenowym, który nie pokazałby odbić. Wniosek jedEN ZłEJ BALETNICY PRZESZKADZA RąBEK U SPóDNICY !!!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział