Fujifilm X-T3 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Ustawienie własne (wg wzorca),
- Temperatura barwowa w skali Kelvina,
- Światło dzienne,
- Pochmurno,
- Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
- Światło żarówki,
- Pod wodą.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 4.28 | 110 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 3.52 | 109.3 |
Pochmurny dzień | Auto | 5.29 | 113.1 |
Pochmurny dzień | Chmury | 4.26 | 110.2 |
3000K | Auto | 22.1 | 140.2 |
3000K | Żarówki | 6.88 | 107.4 |
3000K | 3000K | 6.81 | 107.2 |
5500K | Auto | 5.25 | 119.7 |
5500K | 5600K | 11.5 | 126.7 |
Rezultaty osiągane przez X-T3 są w zasadzie identyczne jak te, którymi mógł się pochwalić jego poprzednik. Widać zatem, że w kwestii pracy balansu bieli zmian nie wprowadzono. X-T3 charakteryzuje się dobrą pracą w świetle dziennym, automatyka sprawdza się również poprawnie przy świetle 5500K. Z kolei przy oświetleniu żarowym ustawienie „Auto” da nam mocno pomarańczowe zdjęcie. Sytuację naprawi jednak zdanie się na nastawę „żarówki” lub ustawienie balansu bieli ręcznie.
Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.