Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
No i te wady - słaba rozdziałka, słaby zakres i dynamika tonalna, brak gumek, brak stabilizacji - no prostu okazja za 5400zl :D
To wszystko nic!!!
Canon 1100D z matrycą 12 mpx pożera tego MILC'a na śniadanie pod każdym względem jeśli chodzi o jakośc foto ! I w sumie nie interesują mnie wyniki testów bo to widać gołym okiem na zdjęciach - mówimy 1100D vs M6 MkII
Fatalna po prostu ostrość! W sumie to jej brak nawet jak na niewyostrzanego jpg'a.
Te 32 mpx wygląda jakby ktoś zrobił przeskalowanie z niższej rozdzielczości.
Dobrze, że przeszedłem ładnych kilka lat temu z Canona na Pentaxa. Czy Canon kiedyś dogoni konkurencję. Przyznać natomiast muszę że 5D leży mi w dłoniach chyba najwygodniej ze wszystkich aparatów.
LR12 Dobrze, że przeszedłem ładnych kilka lat temu z Canona na Pentaxa. Czy Canon kiedyś dogoni konkurencję. Przyznać natomiast muszę że 5D leży mi w dłoniach chyba najwygodniej ze wszystkich aparatów.
Wiesz, ja żałuje mocno, że nie wybrałem Pentaxa - miałbym juz od dawna IBIS'a na którym mi zależy i chyba od Canon'a się nie doczekam, a jak już sie pojawi to wiadomo co będzie...............cena wyrywająca z butów.
A 5D (classic) posiadam i jak padnie to absolutnie jak będzie to tylko możliwe będę go reanimował - prosty sprzęt z genialna matrycą i tak klepiącą każde APSC czy m4/3 pomimo tylu lat!!! ................ a 12 mpx..........podpinasz byle jakie szkło i wszystkie praktycznie są ostre:-) o kolorach i możliwościach zabawy z RAW'em nie wspomnę.
Kupiłbym takie FF jak 5D max 14 mpx z IBIS'em i prostym AF bez fajerwerków ale piekielnie celnym - może być DSLR lub MILC.
Kilka artykułów o kondycji finansowej i trendach, jeden test i w tydzień moje postrzeganie fotografii obróciło się o 175%. Jeszcze tylko nie wiem na co się przesiądę, skoro chyba żaden kompakt nie ma szerokiego kąta jaki zawita do smartfonów. Zatem ekstremalnie pozostanie mi do śmierci (jego albo mojej) lusterko Aps-c z 10-20 i resztę obleci albo smartfon (i tak co kilka lat się wymienia) albo maksymalnie coś pokroju rx100VII bo wchodzenie w nowy bagnet może być bardzo kosztowną loterią z nikłą szansą na trafienie.
Taki fajny producent, a takie kiepskie filmy stosuje. To tak jak by do jakiegoś fajnego Canoneta włożyć radzieckie foto 64 i jeszcze je kiepsko wypłukać...
No rzeczywiście dojmujący musi być żal, że nie włożyło się forsy w system Pentaxa ( bo IBIS ), który w 2019 r. jawi się już jako relikt nie poprzedniej, a starożytnej epoki, raczej kompletnie bez perspektyw xD Co do samego aparatu to bym się tak z krytyką nie rozpędzał. Pamiętajmy, że Canon na papierze i specce jak zwykle wygląda przeciętnie, ale w realnym użytkowaniu zyskuje bardzo i tu będzie zapewne podobnie. Najlepiej działający system dotyku i ergonomia na rynku to bardzo ważna cecha dla bezlusterkowca, a wychodzi na to, że dualpixel dogonił zapewne już af Sony i reszta firm jest poza konkurencją w tej materii. Obrazek bardzo przyjemny, a na scence Dpreview widać poprawę względem poprzedniej matrycy na wysokich iso, zwlaszcza po przeskalowaniu do 24 mpx.
Widać po komentarzach zagorzałych dziadków wiernych swoim prehistorycznym aparatom, których kindersztuba osiągnęła poziomu dna, że są bardzo sfrustrowani na myśl iż nowoczesne aparaty z powodzeniem dorównują ich 10 letnim lustrzankom. No, no muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takiego wylewania żali :- ) Aparat robi spoko zdjęcia, poza tym, to nie aparat ma robić zdjęcie tylko fotograf. Jak to się mówi ? Z gó*** bata nie ukręcisz, ale zawsze można zwalić winę na aparat.
Czyli w sumie nie ma co się zastanawiać nad zmianą M6 na MK2. A ceną bym się nie przejmował, możliwe że poleci w dół jak w M6, którego kupiłem w normalnym markecie za 1500 i to bez żadnej promocji ;)
Tak przy okazji w jakiej scenie tematycznej w M6 jest migawka elektroniczna? Bo kilka razy widziałem tutaj wpis o tym, a u siebie tego nie znalazłem.
Zamieniłem leciwego Canona 6D na tego małego cudaka niespełna miesiąc temu i muszę przyznać że jaram się tym niesamowicie. W końcu mam wszystko w małej torbie a EF-y zyskały drugie życie. No i ze speed boosterem mam 4K z pełnej klatki. Bateria trzyma podejrzanie dlugo! Pozdrawiam narzekających pixelpeeperow i życzę udanych wizyt u terapeuty.
@pierpapier Dobrze, że zauważyłeś z czego się przesiadłeś. Ktoś kto z Matiza przesiada się do Yariski też będzie w niebowzięty. Rzecz w tym, że za te same pieniądze można mieć coś bardziej przypominającego samochód.
To nie rytualne lamenty tylko fakty :) Mi tam wiszą nowe sprzęty, raczej oglądam je z ciekawości na ewnetualną przyszłość na co zmienić swoją 8 letnią luszczankę ;)
@boa ksztusiciel
Patrz wyżej :) Raczej tu są wk...wy niż żale :) Jakbym miał zakodowane, że chce kupić nową maszynkę do zdjęć za 2000zł to miałbym wielki problem, bo albo wykastrowana wydmuszka pokroju 4000D albo jakiś plasticzany kompakt tudzież najtańsze bezlustro z kitem.
@Deadi Aparat jest całkiem niezły, spokojnie może być alternatywą dla każdego sprzętu sprzed 8 lat, bo zjada te wszystkie stare puszki na śniadanie:))) Cena na start jest trochę z d... ale mam wrażenie, że rynek to szybko zweryfikuje.
Zjada puszki ładnym obraz przy ISO do 3200 za 5400zł z kitem? Ty tak serio? A słaba rozdziałka, słaby zakres i dynamika tonalna, brak gumek, brak stabilizacji? uważasz to za super nieosiągalne cechy w puszkach z lat 2010 i poźniejszych? No tak nieosiągalne, bo wtedy nie robiono z ludzi idiotów i sprzęt kosztujący ponad średnią krajową był sprzętem na poziomie dużo wyższym niż średnia półka. A ten plasticzany bezlusterkowiec powinien walczyć o miano zawodnika klasy EL w cenie do 2500zł.
Wiem, że to średnio poprawne by porównywać sprzęt nowy z używanym, ale w branży foto ma to całkiem duży sens i uzasadnienie, bo puszki, a tym bardziej obiektywy się zwyczajnie nie starzeją. Ale mając 5400zł do wydania na to coś to wolałbym zbudować system na puszce z okolic 2012 roku za około 1500zł i wydać 4000zł na wyczesane (wzgledem M6) szkiełka o przeróżnych ogniskowych i jasnościach. Ja stałem przed podobnym dylematem rok temu, co prawda budżet około 3500zł, w opcji był RX10, C 200D, P GX80 i podobne typy. Przyżydziłem i kupiłem używanego w stanie mint P FZ200 za 800zł, to nie było to i sprzedałem za tyle samo by kupić Pentaxa K-r z kitajcem za 600zł :D Potem dokupiłem 70-210 za śmieszne 150zł, S 50mm 2.8 za 650zł i tak naprawdę do szczęścia mi brakuje S 10-20 + Pentaxa DA 35 2.4 lub czegoś podobnego w stylu 16-45 lub 17-50 2.8. Czyli za około 2200zł mam kompletny system do szerokich zastosowań oparty na naprawdę dobrych szkłach. A ile wyszedłby podobny system w systemie EOS M, M4/3 czy Sony E?
Wg mnie typowe rozpoznanie bojem przez Canona. Inne korpusy z tą matrycą będą inaczej oprogramowane z uwzględnieniem doświadczeń. Poza tym aparat dla vlogerów z typowym af-em dostosowanym do ich sytuacji. Co do kitu, to ten jest słaby. Pewnie wystarczający, ale żadnych rekordów z nim nie będzie. Przynajmniej jak na ten korpus patrzę, to tak mi się wydaje.
@saturn "Wiesz, ja żałuje mocno, że nie wybrałem Pentaxa - miałbym juz od dawna IBIS'a"
I wybór szkieł jak na lekarstwo, niektóre w absurdalnych cenach, zero alternatyw w postaci producentów trzecich itd.
"na którym mi zależy i chyba od Canon'a się nie doczekam,"
To czemu nie dokupiłeś sobie jakiegoś A7? Miałbyś stabilizację, mógłbyś dalej korzystać ze swoich pełnoklatkowych szkieł Canona, do wyboru masz nisko, bądź wysokorozdzielcze matryce itd.
Już M6 generował obrazek z zaszumieniem większym przy wyższych wartościach ISO, niż np. Nikon D500, a miał sensor jedynie 24 Mpx, trudno zatem wyobrazić sobie "progres", jaki wystąpi w M6 II.
Jestem naprawdę pełen podziwu dla determinacji firmy Canon, która z uporem godnym lepszej sprawy, wytwarza sensory o znacznie gorszej charakterystyce, od sensorów firmy Sony.
"I wybór szkieł jak na lekarstwo" - jakiego dokładnie szkła Ci brakuje w P aby rozwijać się fotograficznie i dostarczać odpowiednią jakość?
"niektóre w absurdalnych cenach" - jakie dokładnie szkła w P są w absurdalnych cenach, które odbiegają od cen podobnych szkieł konkurencji? I nie pisz, że P ma mieć tańsze szkła niż inni tylko dlatego, że to P.
"zero alternatyw w postaci producentów trzecich itd." - tylko tu częściowo się mogę zgodzic jeśli popatrzysz na Sigmę i Tamrona. Inni producenci całkiem nie porzucili tego bagnetu.
Jak fotograf dupa, to i najlepszym sprzętem nie zrobi ciekawego zdjęcia.
Uwielbiam czytać te powtarzalniki o tym jak w Pentaxie nie ma szkieł, no po prostu katastrofa - nie da się robi zdjęć :D
A tym czasem Sigma 10-20 albo 18-35 ART albo Pentax 16-85 albo Sigmy EX 50, 70 i 100 wszystkie 2.8, albo Tamron SP 90mm 2.8 lub 70-200 2.8, albo wiele wiele innych opcji, które dzisiaj można spokojnie nabyć w zależności od potrzeb. Nie mówię o gwiazdkach, bo te kosztują różnie, ale jeśli komuś niestraszne wydać kilka tysiączków to droga otwarta :)
@taroon "jakiego dokładnie szkła Ci brakuje w P aby rozwijać się fotograficznie i dostarczać odpowiednią jakość?"
Na cropie chociażby podstawowego kita zaczynającego się od ekwiwalentu 24 mm (co jest dostępne praktycznie w każdym systemie bezlustrowym), jasnego standardu (f/2.4 nie uważam za jasną stałkę w tym zakresie ogniskowych), czy jaśniejszego szerokiego kąta (jak np. Sigma 16/1.4 na aps-c).
"- jakie dokładnie szkła w P są w absurdalnych cenach"
Np. 31/1.8 za 6 tys. zł, Pentax 11-18/2.8 ponad 5 tys. zł.
"- tylko tu częściowo się mogę zgodzic jeśli popatrzysz na Sigmę i Tamrona."
Po pierwsze to są główni producenci niezależni szkieł z AF i obiektywów zmiennoogniskowych, choć jest jeszcze Tokina, która też nie wypuszcza szkieł z mocowaniem K.
"Inni producenci całkiem nie porzucili tego bagnetu."
Całkiem nie, częściowo tak. Samyang praktycznie przestał wypuszczać nowe szkła z bagnetem K, a w międzyczasie zaczął robić szkła z AF dla Canona, Nikona i Sony. De facto wypadają więc Sigma, Tamron, Tokina, Samyang, więc wielu producentów niezależnych już nie zostaje.
@Deadi "A ile wyszedłby podobny system w systemie EOS M, M4/3 czy Sony E?"
Tyle samo plus adapter za kilka zetów ;-) Lub np. w m4/3 E-M10 MkI (wizjer, stabilizacja, gibany ekranik). Do tego Panasy 12-32 (odp. 16-45), Sigma 19/2.8 lub Laowa 17/1.8 (odp. 35), 25/1.7 (odp. S 50/2.8), Oly 40-150/4.0-5.6 (odp. 70-210), Oly 9-18 (4/3 lub m43, odp. S 10-20).
Wszystko w podobnych cenach, przy tym cały zestaw łżejszy+mniejszy. O APS-C Pentax rok 2010 vs. m43 rok 2014 i GO w tym wypadku nie wypowiem się, bo nie wiem jaka i czy byłaby różnica.
@3xN Ja pisałem o podstawowych kitach, odpowiednikach 16-50 w bezlustrach. Z tych trzech zalinkowanych to zostaje właściwie 16-85 za 2,5 tys. zł. 16-50/2.8 (rebrand Tokiny) jest tragiczny optycznie, a 16-45 już dawno nie produkowany i trudno osiągalny nawet na rynku wtórnym.
@lord1 no dobra kupuję A6000 z kitem za 1500zł i co dalej? :) dodaj do tego kita 50-200, stałkę 50mm no i jakiś zoom z UWA + pokrycie 35mm - może być w jednym albo w dwóch szkłach :)
Masz do wyboru tercet Sigm 19, 30, 60 f/2.8 nowe w granicach 800 zł, używane nie wiem ile, bądź tercet 16, 30, 56 f/1.4, nowe w granicach ok. 1500 zł każda.
"jakiś zoom z UWA"
Jedyny tak naprawdę mankament to brak naprawdę budżetowego natywnego zooma UWA, więc pod tym względem bagnet EF-M lepiej się prezentuje.
Ef-M wbrew pozorom jest zdecydowanie bardziej sensowny dla amatora w 2019 r. niż cokolwiek z tych zabytków Pentaxa. Body M50 kosztuje dziś śmieszny pieniądz, ma przyzwoity obrazek, świetny af z możliwością sterowania ekranem jako touchpadem przy celowaniu wizjerem i nawet do obsługi pleśniaków nadaje się o wiele lepiej z krótkim rejestrem i peakingiem. 11-22, 22 f2, i 50 1.8 stm oraz 55-250 stm przez przejsciowkę m-ef wychodzi nieporównywalnie sensowniej gabarytowo, jakościowo i nie wiem czy też nie cenowo od tego co ma Pentax na dziś.
"Na cropie chociażby podstawowego kita zaczynającego się od ekwiwalentu 24 mm (co jest dostępne praktycznie w każdym systemie bezlustrowym), jasnego standardu (f/2.4 nie uważam za jasną stałkę w tym zakresie ogniskowych), czy jaśniejszego szerokiego kąta (jak np. Sigma 16/1.4 na aps-c).
"- jakie dokładnie szkła w P są w absurdalnych cenach"
Np. 31/1.8 za 6 tys. zł, Pentax 11-18/2.8 ponad 5 tys. zł."
Jak czytam takie brednie, to mnie nerw bierze. Nie żebym specjalnie bronił Pentaxa, bo zdecydowanie są w tyle, ale trzymaj się kolego faktów. Nie mieszając dostępności od firm trzecich poniżej przyklad szkieł z cenami:
I gdzie jest ten brak szkieł i absurdalne ceny? Przywołany przez Ciebie 31 1.8 jest pod FF a nie cropa. Jasnych stałek pod cropa u CiN także nie uświadczysz. Wyjątkiem jest Fuji ale ceny też są odpowiednie. Dalej będziesz wypisywał te głupoty?
Z krrótszymi ogniskowymi można sobie poradzic lepiej czy gorzej, ale nie ma żadnej sensownej alternatywy dla np Sigmy C 100-400. Tzn jest, 150-450, ale cena jest zaporowa dla amatora.
Tak, moja Sigma 70-210 (model zoom-k) jest z AF, jest to pancerna, metalowa konstrukcja, która radzi sobie całkiem obiecująco. Z moich obserwacji wynika, że to trudne szkło, wymaga cierpliwości i właściwego nastawienia, ale jak już trafi we właściwe światło i scenę to maluje uroczo jak na cenę 150zł :)
@taroon "Jak czytam takie brednie, to mnie nerw bierze. Nie żebym specjalnie bronił Pentaxa, bo zdecydowanie są w tyle, ale trzymaj się kolego faktów."
A co jest nieprawdziwego w podanych przeze mnie cenach 31/1.8 czy 11-18/2.8?
"Nie mieszając dostępności od firm trzecich"
A dlaczego nie cwaniaczku jeden, skoro część szkieł Pentaksa to są właśnie konstrukcje Tamrona czy Tokiny, które są dostępne do Canona czy Nikona za mniejsze pieniądze?
"Pentax: 11-18 2.8 5000PLN"
5300 zł ściemniaczu. Do C i N są Tokiny 11-16/2.8 lub 11-20/2.8 w cenie ok. 2000 zł.
16-85 2500PLN
I to szkło trzyma mniej więcej średnią rynkową.
16-50 2.8 4000PLN
To jest po prostu Tokina 16-50/2.8, dostępna z mocowaniami EF-S i F.
50-135 2.8 4300PLN
To również jest Tokina występująca z mocowaniami EF-S i F. W podobnym przedziale jest znacznie lepsza Sigma 50-100/1.8, co zaproponujesz jako jej odpowiednik w Pentaksie?
"Przywołany przez Ciebie 31 1.8 jest pod FF a nie cropa."
A czy ja twierdziłem, że on jest pod cropa? To był przykład na absurdalną cenę.
"Jasnych stałek pod cropa u CiN także nie uświadczysz. Wyjątkiem jest Fuji ale ceny też są odpowiednie."
Nie tylko Fuji, masz chociażby Sigmy 16/1.4, 30/1.4 i 56/1.4 z mocowaniami Sony E, Canon EF-M czy m4/3 (choć tu już kąty widzenia inne). Jest całe mnóstwo szkieł producentów niezaleznych nie mających obecnie odpowiedników z mocowaniem K. Co ze szkłami typu 100-400 Sigmy czy 150-600 Sigmy lub Tamrona?
To jest znacznie fajniejszy systemik w rzeczywistym użytkowaniu, niż powszechna opinia głosi, tylko cena nowej puszki zupełnie absurdalna. Ale to w tym systemie standard, wszystkie na starcie były za drogie. W tej chwili to najlepiej za 1/3 tego znaleźć używane M50, albo nawet M5.
@Deadi "Tak, moja Sigma 70-210 (model zoom-k) jest z AF"
Piszesz o tej leciwej Sigmie 70-210/4-5.6? Przecież to nie jest żaden cymes optyczny. Zresztą bez problemu dostępna za grosze z mocowaniem EF również, a dzięki temu i przez adapter z omawianym tu Eosem M.
A ja jestem przeszczęsliwy że uciekłem jakiś czas temu z Pentaxa bo wreszcie mogę po prostu robić zdjęcia a nie martwić się czy w ogóle ostrośc trafi ;) ...dla każdego coś dobrego :)
Chyba zatrzymałem się na 2010r lub wczesniej skoro nie bierzesz pod uwagę firm trzecich które często produkują lepsze optycznie obiektywy niż systemowe szkła. Czyli nie uznajesz optyki od: Zeissa, Voigtlandera, Irixa, Mitakona, Laowy, Tokiny czy bardzo dobrych i popularnych nowych szkieł od Sigmy czy Tamrona? 😂
Ten pentax to naprawdę psuje niektórym krew ; Jak zrobią rembrandowanego Tamrona - to zle bo za drogo jak zrobią obiektyw którego nie ma konkurencja bo przecież liczy się zakres , który jest na długim końcu większy , to tez zle ; Tymczasem wybór jest większy z dwóch powodów : 11-28 i sigma 10 - 20 z mocowaniem K
Było kilka wersji tych Sigm - co ciekawe różne optycznie. Moja co prawda wybitna nie jest, ale za 150zł ptaki w locie z Pentaxem z 2010r robi :D za około 200zł więcej, czyli 350-400zł można zdobyć równie pancerne i znakomite szkło Pentaxa F70-210, które w tym przedziale cenowym nie ma równych.
@SKkamil "Jak zrobią rembrandowanego Tamrona - to zle"
Nie źle, tylko nie ma co zaklinać rzeczywistości, że nie jest drożej, bo jest.
"jak zrobią obiektyw którego nie ma konkurencja bo przecież liczy się zakres , który jest na długim końcu większy , to tez zle"
A o czym konkretnie fantazjujesz?
"Tymczasem wybór jest większy z dwóch powodów : 11-28"
Nie ma takiego obiektywu.
"10 - 20 z mocowaniem K"
Ta Sigma jest dostępna z wieloma mocowaniami, ale jak ktoś nie potrzebuje innych specyficznych szkieł, to połączenie jej z Pentaksem może być fajnym wyborem.
@Deadi "za około 200zł więcej, czyli 350-400zł można zdobyć równie pancerne i znakomite szkło Pentaxa F70-210, które w tym przedziale cenowym nie ma równych."
A trawa była kiedyś bardziej zielona. Te kilkudziesięcioletnie obiektywy poza ewentualną pancernością naprawdę nie są żadnym majstersztykiem, podobnie rzecz się ma z Minoltą 70-210/4, zwaną "flintą" do kupienia bez problemu (w przeciwieństwie do tego Pentaksa) za kilkaset zł. Współczesne obiektywy może nie mają takiej solidności budowy, ale optycznie to już zupełnie inna jakość na plus.
Absurdalne - matryce ponad 30mpix to powinny mieć 8k albo chociaż 6. Do 4k wystarcza swobodnie 12mpix. A już mniejsza zdolność rozdzielcza od Sony 24mpix to po prostu kabaret
@Deadi Jak chcesz zrobić krok naprzód to nie grzeb w tym samym kuble. Miałem podobny problem i rozwiązałem go nabywając używany D750. Strzał w 10. Spokój duszy.
Lord Nie fantazjuję tylko na logikę jeśli w kazym systemie jest sigma a dodatkowo w Pentaxie obiektyw firmowy 11-18 - 2,8 to lepiej dla tego sytemu a nie gorzej
@SKkamil "Nie fantazjuję tylko na logikę jeśli w kazym systemie jest sigma a dodatkowo w Pentaxie obiektyw firmowy 11-18 - 2,8 to lepiej dla tego sytemu a nie gorzej"
Tylko wiesz, na tej zasadzie to powodów przemawiających za innymi systemami można znaleźć co najmniej kilkanaście, a nie tylko 2. Inne systemy mają szkła klasy 11-16/2.8 lub 11-20/2.8. Ba, w tych systemach jest szkło o parametrach 14-20 f/2. W jeszcze innych systemach jest za to szeroki wybór jasnych stałek o parametrach nieosiągalnych w bagnecie K, więc argument o tych dwóch szkłach to taki słaby raczej :)
Cyt. "RAW-y z EOS-a M6 wywołaliśmy programem dcraw i zapisaliśmy jako 24-bitowe TIFF-y."
Z ciekawości: jak Szanownej Redakcji udało się tego dokonać? Wg Wikipedii link rozwój dcraw zamarł już jakiś czas temu i na ostatniej dostępnej liście kompatybilnych z nim aparatów nie ma M6 ani w wersji pierwszej ani w nowszej. Przy okazji nie ma na niej też ani śladu wspomnienia, że dcraw potrafi dekodować format cr3.
Eksperymentalnie ściągnąłem skądinąd plik cr3 z EOSa M6, jednakowoż dcraw stanowczo orzekł, że "cannot decode file".
Bodaj dopiero parę dni temu deweloperzy spuścizny po D. Coffinie przyznali, że ich dzieło, LibRaw, jak na razie w tylko wersji niestabilnej (snapshot 201910) pozwala na dekodowanie CR3, więc może wywoływarką, której Waszmościowie używają do ce-er-trójek, niekoniecznie jest dcraw?
@focjusz "Absurdalne - matryce ponad 30mpix to powinny mieć 8k albo chociaż 6. Do 4k wystarcza swobodnie 12mpix". Żartujesz? Digic 8 ledwie z 4K się wyrabia. Procesory chyba zawsze były piętą achillesową Canona, dlatego najwyższe modele mają ich po 2-3. Ale gdzie tu w takim body upchać taką wielką baterię.
OOo, fajnie tu, ciesze sie :) Musimy protestowac nie kupujac tej kupy bo rozpuscilismy firmy i mamy teraz za swoje, czysta esenca kapitalizmu - czysty postep, hehe.
Tym razem poczytalem nieco: az chce zapytac moja Polonistke co o tym by sadzila: "Podczas filmowania możemy wykorzystać funkcję 5-osiowej cyfrowej stabilizacji obrazu." brak IBIS.... Tempo pracy także nie budzi żadnych zastrzeżeń, szczególnie w ciągu dnia. (mysle, mysle.....) Jak zatem widać, pomimo wyłączenia redukcji szumu, w pewnym stopniu jest ona obecna. - LOL
W EOS-ie M6 Mark II liczba tonów dla ISO 100 sięga 274, co daje 8.1-bitowy zapis danych. To nieco mniej niż w M6 (8.3 bita), ale nadal można to uznać za niezły wynik, /który gwarantuje gładkie przejścia tonalne/ - chcialem zacytowac bez tego, ale az tak chamsko nie zrobilem.
Esencja: Nieco mniej to niezly wynik :D:D Kocham ten swiat. Proponuje to mowic dzieciom z rana jak ida do szkoly.
Och, ciezki zywot nasz: Punktacja 2 aparatow EOS M6-2 i EOS M6 ZAKRES TONALNY 7.80 7.60
Czyli Z50 - mylilem sie, to zarabiasty aparat. Lepszy niz ten. W lini 8 aparatow, 7 soczewek, to w sumie 1:1, lol, moze tak dla swietego spokoju przykreolowac obiektywy to korpusow i gotowe :)
A podobno patenty to takie zbawienie i cud, Canon ma ich peczki i co ? Sypie nimi szerokim gestem, HAHAHA.
Ale coz, Canon to bedzie glowny i prawie jedyny gracz wiec trzeba ciezko pracowac :)
Ostatnio rozważałem zakup używanego E-PL7 za około 800zł Gdy spojrzałem na interesujące mnie szkła to odpuściłem :)
Panasonic 8-18mm F2.8-4.0 - 4000 nowy, używek brak Olympus ED 7-14mm F2.8 PRO - 4500 nowy, używka 4000 Panasonic 7-14mm F4.0 - 3500 nowy, używka 2500
Na resztę nawet nie patrzyłem, bo już wiedziałem, że za cenę używanego Panasa 7-14 f4.0 mogę mieć bardzo dobre lustro z Sigmą 10-20 lub też dobre lustro z S10-20 i jeszcze około 800zł w kieszeni :)
Pomijam fakt, że taki Pentax K-5IIs z tą sigmą robi sieczkę z mógzu (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) - koszt zestawu to około 2700zł, gdzie każda puszka m4/3 ze słoikami powyżej raczej nie ma szans zwłaszcza, że zestaw przekracza śmiało 3000zł, a biorąc pod uwagę samą klasę puszki Pentaxa to byłoby to pewnie około 3000-3500zł za samą używaną puszkę np E-M1 mk.II, czyli razem około 6000zł za m4/3 vs około 2700zł APS-C.
Kupiłem ten aparat i spotkała mnie przykra niespodzianka. We współpracy z kitowym obiektywem, zwłaszcza na ogniskowej 45mm, przy czasach z zakresu mniej więcej 1/20 - /160 nie da się wykonać ostrego zdjęcia z użyciem mechanicznej migawki. Tzw "shutter shock". O problemie mozna poczytac na forum EOS-M dpreview, gdzie zamieściłem sample. Nie do końca chce mi się sprzęt zwracać, bo kupiłem go w okazyjnej cenie i raczej będę używał innych obiektywów, z którymi testy dopiero przeprowadzę po zakupie adaptera plus kilku obiektywów EF-M. Niemniej uważam, że taka wada w produkcie za niemałe pieniądze to rzecz nieakceptowalna, więc po testach być może zdecyduję się na reklamację, a jeśli problem nie zostanie rozwiązany, będę oczekiwał zwrotu pieniędzy i kupię M50 w oczekiwaniu na body bez takich problemów. A szkoda, bo 4K bez cropa i małe obiektywy EF-M były dla mnie ważnym czynnikiem przy wyborze następcy 700D. M50 nie spełnia więc wszystkich kryteriów, alternatywy póki co - brak.
Tutaj też widzę sample na 45mm które są nieostre, podejrzewam, że przyczyna może być ta sama. Zdjęcia na elektronicznej migawce wychodzą ostre, nawet na pełnej dziurze, sam obiektyw nie jest zły (w każdym razie moja kopia). Różnica jest jak dzień i noc.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
"Dobra jakość obrazu do czułości ISO 3200" za 5400zl :D
No ale wbudowana lampa to plus, więc można uznać, że jest jakby gratisowa.
No i te wady - słaba rozdziałka, słaby zakres i dynamika tonalna, brak gumek, brak stabilizacji - no prostu okazja za 5400zl :D
To jest ta taniość? :)
@Deadi12 listopada 2019, 20:18
No i te wady - słaba rozdziałka, słaby zakres i dynamika tonalna, brak gumek, brak stabilizacji - no prostu okazja za 5400zl :D
To wszystko nic!!!
Canon 1100D z matrycą 12 mpx pożera tego MILC'a na śniadanie pod każdym względem jeśli chodzi o jakośc foto ! I w sumie nie interesują mnie wyniki testów bo to widać gołym okiem na zdjęciach - mówimy 1100D vs M6 MkII
Fatalna po prostu ostrość! W sumie to jej brak nawet jak na niewyostrzanego jpg'a.
Te 32 mpx wygląda jakby ktoś zrobił przeskalowanie z niższej rozdzielczości.
Cena to chyba jakiś żart!!!
@saturn
Poszedłeś po całości - ja chciałem być bardziej kulturalny :D
Ale faktycznie obiektywnie można wpaść w furię jak się to czyta i widzi, zwłaszcza jak czyta się artykuł niżej o spadkach sprzedaży po 20%.
Dobrze, że przeszedłem ładnych kilka lat temu z Canona na Pentaxa. Czy Canon kiedyś dogoni konkurencję. Przyznać natomiast muszę że 5D leży mi w dłoniach chyba najwygodniej ze wszystkich aparatów.
Deadi12 listopada 2019, 20:40
@saturn
Poszedłeś po całości - ja chciałem być bardziej kulturalny :D
Nie jestem z tego powodu dumny ale chyba ktoś musiał w końcu to dosadnie napisać.
LR12
Dobrze, że przeszedłem ładnych kilka lat temu z Canona na Pentaxa. Czy Canon kiedyś dogoni konkurencję. Przyznać natomiast muszę że 5D leży mi w dłoniach chyba najwygodniej ze wszystkich aparatów.
Wiesz, ja żałuje mocno, że nie wybrałem Pentaxa - miałbym juz od dawna IBIS'a na którym mi zależy i chyba od Canon'a się nie doczekam, a jak już sie pojawi to wiadomo co będzie...............cena wyrywająca z butów.
A 5D (classic) posiadam i jak padnie to absolutnie jak będzie to tylko możliwe będę go reanimował - prosty sprzęt z genialna matrycą i tak klepiącą każde APSC czy m4/3 pomimo tylu lat!!! ................ a 12 mpx..........podpinasz byle jakie szkło i wszystkie praktycznie są ostre:-) o kolorach i możliwościach zabawy z RAW'em nie wspomnę.
Kupiłbym takie FF jak 5D max 14 mpx z IBIS'em i prostym AF bez fajerwerków ale piekielnie celnym - może być DSLR lub MILC.
No, trochę drogo jak za to, co oferuje ten aparat.
Te 32 Mpix to jest chyba taki "chwyt marketingowy", żeby uzasadnić jego cenę.
Jaka jest grupa docelowa takiego sprzętu ?
@Jarun
Są, Janusze i fanboye, aaaa i ci no... ambasadorowie marki :)
Kilka artykułów o kondycji finansowej i trendach, jeden test i w tydzień moje postrzeganie fotografii obróciło się o 175%. Jeszcze tylko nie wiem na co się przesiądę, skoro chyba żaden kompakt nie ma szerokiego kąta jaki zawita do smartfonów. Zatem ekstremalnie pozostanie mi do śmierci (jego albo mojej) lusterko Aps-c z 10-20 i resztę obleci albo smartfon (i tak co kilka lat się wymienia) albo maksymalnie coś pokroju rx100VII bo wchodzenie w nowy bagnet może być bardzo kosztowną loterią z nikłą szansą na trafienie.
@handlowiecupc
Bierz GR III + konwerter szerokokątny 21mm. Zestaw kozak
Taki fajny producent, a takie kiepskie filmy stosuje. To tak jak by do jakiegoś fajnego Canoneta włożyć radzieckie foto 64 i jeszcze je kiepsko wypłukać...
No rzeczywiście dojmujący musi być żal, że nie włożyło się forsy w system Pentaxa ( bo IBIS ), który w 2019 r. jawi się już jako relikt nie poprzedniej, a starożytnej epoki, raczej kompletnie bez perspektyw xD Co do samego aparatu to bym się tak z krytyką nie rozpędzał. Pamiętajmy, że Canon na papierze i specce jak zwykle wygląda przeciętnie, ale w realnym użytkowaniu zyskuje bardzo i tu będzie zapewne podobnie. Najlepiej działający system dotyku i ergonomia na rynku to bardzo ważna cecha dla bezlusterkowca, a wychodzi na to, że dualpixel dogonił zapewne już af Sony i reszta firm jest poza konkurencją w tej materii. Obrazek bardzo przyjemny, a na scence Dpreview widać poprawę względem poprzedniej matrycy na wysokich iso, zwlaszcza po przeskalowaniu do 24 mpx.
A6600 lepszy, ale za 6700 :D bez obiektywu.
Ten za 5400, ale z kiciakiem, bez tylko 4100 ;-)
Czyżby był naprawdę aż tak kiepski, czy to tylko rytualne lamenty jak pod każdym nowym testem?
Może M6 II dostanie trochę skrzydeł gdy pojawią się te 3 obiektywy Sigmy !
Teraz troszkę nie na temat ( choć rozmiarami to podobne aparaty) ale chciałbym szanowną redakcję poprosić możliwie szybko o teścik Sigmy FP ;) !
Aparat jest już do kupienia ,w sieci pojawia się coraz więcej filmów .
Steve Huff ma już jeden .
link
Widać po komentarzach zagorzałych dziadków wiernych swoim prehistorycznym aparatom, których kindersztuba osiągnęła poziomu dna, że są bardzo sfrustrowani na myśl iż nowoczesne aparaty z powodzeniem dorównują ich 10 letnim lustrzankom. No, no muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takiego wylewania żali :- ) Aparat robi spoko zdjęcia, poza tym, to nie aparat ma robić zdjęcie tylko fotograf. Jak to się mówi ? Z gó*** bata nie ukręcisz, ale zawsze można zwalić winę na aparat.
Czyli w sumie nie ma co się zastanawiać nad zmianą M6 na MK2. A ceną bym się nie przejmował, możliwe że poleci w dół jak w M6, którego kupiłem w normalnym markecie za 1500 i to bez żadnej promocji ;)
Tak przy okazji w jakiej scenie tematycznej w M6 jest migawka elektroniczna? Bo kilka razy widziałem tutaj wpis o tym, a u siebie tego nie znalazłem.
Potrzeba poprawić w specyfikacji migawkę elektroniczną z 1/1600 s. na 1/16000 s.
Zamieniłem leciwego Canona 6D na tego małego cudaka niespełna miesiąc temu i muszę przyznać że jaram się tym niesamowicie. W końcu mam wszystko w małej torbie a EF-y zyskały drugie życie. No i ze speed boosterem mam 4K z pełnej klatki. Bateria trzyma podejrzanie dlugo! Pozdrawiam narzekających pixelpeeperow i życzę udanych wizyt u terapeuty.
@pierpapier: akurat narzekającymi na tym portalu nie ma co się przejmować, bo pod każdym testem jest spore grono marudzących ;)
@pierpapier
Dobrze, że zauważyłeś z czego się przesiadłeś. Ktoś kto z Matiza przesiada się do Yariski też będzie w niebowzięty. Rzecz w tym, że za te same pieniądze można mieć coś bardziej przypominającego samochód.
@ciemny
To nie rytualne lamenty tylko fakty :)
Mi tam wiszą nowe sprzęty, raczej oglądam je z ciekawości na ewnetualną przyszłość na co zmienić swoją 8 letnią luszczankę ;)
@boa ksztusiciel
Patrz wyżej :) Raczej tu są wk...wy niż żale :)
Jakbym miał zakodowane, że chce kupić nową maszynkę do zdjęć za 2000zł to miałbym wielki problem, bo albo wykastrowana wydmuszka pokroju 4000D albo jakiś plasticzany kompakt tudzież najtańsze bezlustro z kitem.
Dobrze, że są używki :)
@Deadi
Aparat jest całkiem niezły, spokojnie może być alternatywą dla każdego sprzętu sprzed 8 lat, bo zjada te wszystkie stare puszki na śniadanie:)))
Cena na start jest trochę z d... ale mam wrażenie, że rynek to szybko zweryfikuje.
Wygląda trochę jak Olympus E-300
@ciemny
Zjada puszki ładnym obraz przy ISO do 3200 za 5400zł z kitem? Ty tak serio? A słaba rozdziałka, słaby zakres i dynamika tonalna, brak gumek, brak stabilizacji? uważasz to za super nieosiągalne cechy w puszkach z lat 2010 i poźniejszych? No tak nieosiągalne, bo wtedy nie robiono z ludzi idiotów i sprzęt kosztujący ponad średnią krajową był sprzętem na poziomie dużo wyższym niż średnia półka. A ten plasticzany bezlusterkowiec powinien walczyć o miano zawodnika klasy EL w cenie do 2500zł.
Wiem, że to średnio poprawne by porównywać sprzęt nowy z używanym, ale w branży foto ma to całkiem duży sens i uzasadnienie, bo puszki, a tym bardziej obiektywy się zwyczajnie nie starzeją. Ale mając 5400zł do wydania na to coś to wolałbym zbudować system na puszce z okolic 2012 roku za około 1500zł i wydać 4000zł na wyczesane (wzgledem M6) szkiełka o przeróżnych ogniskowych i jasnościach.
Ja stałem przed podobnym dylematem rok temu, co prawda budżet około 3500zł, w opcji był RX10, C 200D, P GX80 i podobne typy. Przyżydziłem i kupiłem używanego w stanie mint P FZ200 za 800zł, to nie było to i sprzedałem za tyle samo by kupić Pentaxa K-r z kitajcem za 600zł :D
Potem dokupiłem 70-210 za śmieszne 150zł, S 50mm 2.8 za 650zł i tak naprawdę do szczęścia mi brakuje S 10-20 + Pentaxa DA 35 2.4 lub czegoś podobnego w stylu 16-45 lub 17-50 2.8. Czyli za około 2200zł mam kompletny system do szerokich zastosowań oparty na naprawdę dobrych szkłach.
A ile wyszedłby podobny system w systemie EOS M, M4/3 czy Sony E?
Wg mnie typowe rozpoznanie bojem przez Canona. Inne korpusy z tą matrycą będą inaczej oprogramowane z uwzględnieniem doświadczeń. Poza tym aparat dla vlogerów z typowym af-em dostosowanym do ich sytuacji. Co do kitu, to ten jest słaby. Pewnie wystarczający, ale żadnych rekordów z nim nie będzie. Przynajmniej jak na ten korpus patrzę, to tak mi się wydaje.
@saturn
"Wiesz, ja żałuje mocno, że nie wybrałem Pentaxa - miałbym juz od dawna IBIS'a"
I wybór szkieł jak na lekarstwo, niektóre w absurdalnych cenach, zero alternatyw w postaci producentów trzecich itd.
"na którym mi zależy i chyba od Canon'a się nie doczekam,"
To czemu nie dokupiłeś sobie jakiegoś A7? Miałbyś stabilizację, mógłbyś dalej korzystać ze swoich pełnoklatkowych szkieł Canona, do wyboru masz nisko, bądź wysokorozdzielcze matryce itd.
@Deadi
"A ile wyszedłby podobny system w systemie EOS M, M4/3 czy Sony E?"
Zamiast najnowszych puszek bierzesz nieco starsze w cenie poniżej 2 tys. zł i za resztę dokupujesz szkła jakie chcesz, w czym problem?
I nie dopisałem - af dzienny do bani i tym jestem zawiedziony, nie pierwszy raz z resztą.
Już M6 generował obrazek z zaszumieniem większym przy wyższych wartościach ISO, niż np. Nikon D500, a miał sensor jedynie 24 Mpx, trudno zatem wyobrazić sobie "progres", jaki wystąpi w M6 II.
Jestem naprawdę pełen podziwu dla determinacji firmy Canon, która z uporem godnym lepszej sprawy, wytwarza sensory o znacznie gorszej charakterystyce, od sensorów firmy Sony.
@lord13
"I wybór szkieł jak na lekarstwo"
- jakiego dokładnie szkła Ci brakuje w P aby rozwijać się fotograficznie i dostarczać odpowiednią jakość?
"niektóre w absurdalnych cenach"
- jakie dokładnie szkła w P są w absurdalnych cenach, które odbiegają od cen podobnych szkieł konkurencji? I nie pisz, że P ma mieć tańsze szkła niż inni tylko dlatego, że to P.
"zero alternatyw w postaci producentów trzecich itd."
- tylko tu częściowo się mogę zgodzic jeśli popatrzysz na Sigmę i Tamrona. Inni producenci całkiem nie porzucili tego bagnetu.
Jak fotograf dupa, to i najlepszym sprzętem nie zrobi ciekawego zdjęcia.
Uwielbiam czytać te powtarzalniki o tym jak w Pentaxie nie ma szkieł, no po prostu katastrofa - nie da się robi zdjęć :D
A tym czasem Sigma 10-20 albo 18-35 ART albo Pentax 16-85 albo Sigmy EX 50, 70 i 100 wszystkie 2.8, albo Tamron SP 90mm 2.8 lub 70-200 2.8, albo wiele wiele innych opcji, które dzisiaj można spokojnie nabyć w zależności od potrzeb. Nie mówię o gwiazdkach, bo te kosztują różnie, ale jeśli komuś niestraszne wydać kilka tysiączków to droga otwarta :)
@taroon
"jakiego dokładnie szkła Ci brakuje w P aby rozwijać się fotograficznie i dostarczać odpowiednią jakość?"
Na cropie chociażby podstawowego kita zaczynającego się od ekwiwalentu 24 mm (co jest dostępne praktycznie w każdym systemie bezlustrowym), jasnego standardu (f/2.4 nie uważam za jasną stałkę w tym zakresie ogniskowych), czy jaśniejszego szerokiego kąta (jak np. Sigma 16/1.4 na aps-c).
"- jakie dokładnie szkła w P są w absurdalnych cenach"
Np. 31/1.8 za 6 tys. zł, Pentax 11-18/2.8 ponad 5 tys. zł.
"- tylko tu częściowo się mogę zgodzic jeśli popatrzysz na Sigmę i Tamrona."
Po pierwsze to są główni producenci niezależni szkieł z AF i obiektywów zmiennoogniskowych, choć jest jeszcze Tokina, która też nie wypuszcza szkieł z mocowaniem K.
"Inni producenci całkiem nie porzucili tego bagnetu."
Całkiem nie, częściowo tak. Samyang praktycznie przestał wypuszczać nowe szkła z bagnetem K, a w międzyczasie zaczął robić szkła z AF dla Canona, Nikona i Sony.
De facto wypadają więc Sigma, Tamron, Tokina, Samyang, więc wielu producentów niezależnych już nie zostaje.
@Deadi
"A ile wyszedłby podobny system w systemie EOS M, M4/3 czy Sony E?"
Tyle samo plus adapter za kilka zetów ;-)
Lub np. w m4/3 E-M10 MkI (wizjer, stabilizacja, gibany ekranik).
Do tego Panasy 12-32 (odp. 16-45), Sigma 19/2.8 lub Laowa 17/1.8 (odp. 35), 25/1.7 (odp. S 50/2.8), Oly 40-150/4.0-5.6 (odp. 70-210), Oly 9-18 (4/3 lub m43, odp. S 10-20).
Wszystko w podobnych cenach, przy tym cały zestaw łżejszy+mniejszy.
O APS-C Pentax rok 2010 vs. m43 rok 2014 i GO w tym wypadku nie wypowiem się, bo nie wiem jaka i czy byłaby różnica.
A ten Twój 70-210 to ma AF?
@Deadi
"A tym czasem Sigma 10-20 albo 18-35 ART"
A gdzie cała reszta Sigm Art, w tym 50-100/1.8 do kompletu z 18-35/1.8?
"albo Tamron SP 90mm 2.8 lub 70-200 2.8"
A gdzie Tamron 60/2, czyli świetne macro i portretówka w jednym na aps-c? Gdzie nowe Tamrony?
@lord13
Do P są aż trzy 16-ki:
link
@3xN
Ja pisałem o podstawowych kitach, odpowiednikach 16-50 w bezlustrach.
Z tych trzech zalinkowanych to zostaje właściwie 16-85 za 2,5 tys. zł. 16-50/2.8 (rebrand Tokiny) jest tragiczny optycznie, a 16-45 już dawno nie produkowany i trudno osiągalny nawet na rynku wtórnym.
4100 za amatorskie body z przeciętnymi osiągami i bez wizjera w zestawie?
Na łeb upadli.
@pierpapier
Zamieniłeś krokodyla (6D) na kaczkę (M6II)? ;-)
Piszesz o speed booster – jakiej marki?
@lord1
no dobra kupuję A6000 z kitem za 1500zł i co dalej? :)
dodaj do tego kita 50-200, stałkę 50mm no i jakiś zoom z UWA + pokrycie 35mm - może być w jednym albo w dwóch szkłach :)
@Deadi
"dodaj do tego kita 50-200"
600 kilka zł.
"stałkę 50mm "
Masz do wyboru tercet Sigm 19, 30, 60 f/2.8 nowe w granicach 800 zł, używane nie wiem ile, bądź tercet 16, 30, 56 f/1.4, nowe w granicach ok. 1500 zł każda.
"jakiś zoom z UWA"
Jedyny tak naprawdę mankament to brak naprawdę budżetowego natywnego zooma UWA, więc pod tym względem bagnet EF-M lepiej się prezentuje.
Ef-M wbrew pozorom jest zdecydowanie bardziej sensowny dla amatora w 2019 r. niż cokolwiek z tych zabytków Pentaxa. Body M50 kosztuje dziś śmieszny pieniądz, ma przyzwoity obrazek, świetny af z możliwością sterowania ekranem jako touchpadem przy celowaniu wizjerem i nawet do obsługi pleśniaków nadaje się o wiele lepiej z krótkim rejestrem i peakingiem. 11-22, 22 f2, i 50 1.8 stm oraz 55-250 stm przez przejsciowkę m-ef wychodzi nieporównywalnie sensowniej gabarytowo, jakościowo i nie wiem czy też nie cenowo od tego co ma Pentax na dziś.
@Deadi
Tylko nie zachęcaj do kupowania kita i tego zuma 50-200 dla Sony. Wszystkie inne aby nie te.
@lord13
"Na cropie chociażby podstawowego kita zaczynającego się od ekwiwalentu 24 mm (co jest dostępne praktycznie w każdym systemie bezlustrowym), jasnego standardu (f/2.4 nie uważam za jasną stałkę w tym zakresie ogniskowych), czy jaśniejszego szerokiego kąta (jak np. Sigma 16/1.4 na aps-c).
"- jakie dokładnie szkła w P są w absurdalnych cenach"
Np. 31/1.8 za 6 tys. zł, Pentax 11-18/2.8 ponad 5 tys. zł."
Jak czytam takie brednie, to mnie nerw bierze. Nie żebym specjalnie bronił Pentaxa, bo zdecydowanie są w tyle, ale trzymaj się kolego faktów. Nie mieszając dostępności od firm trzecich poniżej przyklad szkieł z cenami:
Pentax:
11-18 2.8 5000PLN
16-85 2500PLN
16-50 2.8 4000PLN
50-135 2.8 4300PLN
Canon:
brak szerokiego kąta ze światłem 2.8
15-85 2900PLN
17-55 2.8 2800PLN
brak odpowiednika 70-200 ze światłem 2.8
Nikon:
12-24 f4 4200PLN
16-85 2500PLN
17-55 2.8 6500PLN
brak odpowiednika 70-200 ze światłem 2.8
Fuji:
8-16 2.8 8000PLN lub 10-24 f4 3500PLN
16-80 f4 3500PLN
16-55 2.8 4300PLN
50-140 2.8 5800PLN
I gdzie jest ten brak szkieł i absurdalne ceny? Przywołany przez Ciebie 31 1.8 jest pod FF a nie cropa. Jasnych stałek pod cropa u CiN także nie uświadczysz. Wyjątkiem jest Fuji ale ceny też są odpowiednie.
Dalej będziesz wypisywał te głupoty?
Z krrótszymi ogniskowymi można sobie poradzic lepiej czy gorzej, ale nie ma żadnej sensownej alternatywy dla np Sigmy C 100-400. Tzn jest, 150-450, ale cena jest zaporowa dla amatora.
@3xN
Tak, moja Sigma 70-210 (model zoom-k) jest z AF, jest to pancerna, metalowa konstrukcja, która radzi sobie całkiem obiecująco. Z moich obserwacji wynika, że to trudne szkło, wymaga cierpliwości i właściwego nastawienia, ale jak już trafi we właściwe światło i scenę to maluje uroczo jak na cenę 150zł :)
@taroon
"Jak czytam takie brednie, to mnie nerw bierze. Nie żebym specjalnie bronił Pentaxa, bo zdecydowanie są w tyle, ale trzymaj się kolego faktów."
A co jest nieprawdziwego w podanych przeze mnie cenach 31/1.8 czy 11-18/2.8?
"Nie mieszając dostępności od firm trzecich"
A dlaczego nie cwaniaczku jeden, skoro część szkieł Pentaksa to są właśnie konstrukcje Tamrona czy Tokiny, które są dostępne do Canona czy Nikona za mniejsze pieniądze?
"Pentax:
11-18 2.8 5000PLN"
5300 zł ściemniaczu. Do C i N są Tokiny 11-16/2.8 lub 11-20/2.8 w cenie ok. 2000 zł.
16-85 2500PLN
I to szkło trzyma mniej więcej średnią rynkową.
16-50 2.8 4000PLN
To jest po prostu Tokina 16-50/2.8, dostępna z mocowaniami EF-S i F.
50-135 2.8 4300PLN
To również jest Tokina występująca z mocowaniami EF-S i F. W podobnym przedziale jest znacznie lepsza Sigma 50-100/1.8, co zaproponujesz jako jej odpowiednik w Pentaksie?
"Przywołany przez Ciebie 31 1.8 jest pod FF a nie cropa."
A czy ja twierdziłem, że on jest pod cropa? To był przykład na absurdalną cenę.
"Jasnych stałek pod cropa u CiN także nie uświadczysz. Wyjątkiem jest Fuji ale ceny też są odpowiednie."
Nie tylko Fuji, masz chociażby Sigmy 16/1.4, 30/1.4 i 56/1.4 z mocowaniami Sony E, Canon EF-M czy m4/3 (choć tu już kąty widzenia inne).
Jest całe mnóstwo szkieł producentów niezaleznych nie mających obecnie odpowiedników z mocowaniem K. Co ze szkłami typu 100-400 Sigmy czy 150-600 Sigmy lub Tamrona?
To jest znacznie fajniejszy systemik w rzeczywistym użytkowaniu, niż powszechna opinia głosi, tylko cena nowej puszki zupełnie absurdalna. Ale to w tym systemie standard, wszystkie na starcie były za drogie.
W tej chwili to najlepiej za 1/3 tego znaleźć używane M50, albo nawet M5.
@hastour
"tylko cena nowej puszki zupełnie absurdalna."
To fakt, M6 I też był stosunkowo drogi na starcie, cena jednak w miarę szybko spadła.
"Ale to w tym systemie standard, wszystkie na starcie były za drogie."
Akurat M50 był miłym wyjątkiem od tej reguły.
@Deadi
"Tak, moja Sigma 70-210 (model zoom-k) jest z AF"
Piszesz o tej leciwej Sigmie 70-210/4-5.6? Przecież to nie jest żaden cymes optyczny. Zresztą bez problemu dostępna za grosze z mocowaniem EF również, a dzięki temu i przez adapter z omawianym tu Eosem M.
A ja jestem przeszczęsliwy że uciekłem jakiś czas temu z Pentaxa bo wreszcie mogę po prostu robić zdjęcia a nie martwić się czy w ogóle ostrośc trafi ;) ...dla każdego coś dobrego :)
@taroon
Chyba zatrzymałem się na 2010r lub wczesniej skoro nie bierzesz pod uwagę firm trzecich które często produkują lepsze optycznie obiektywy niż systemowe szkła.
Czyli nie uznajesz optyki od: Zeissa, Voigtlandera, Irixa, Mitakona, Laowy, Tokiny czy bardzo dobrych i popularnych nowych szkieł od Sigmy czy Tamrona? 😂
Ten pentax to naprawdę psuje niektórym krew ;
Jak zrobią rembrandowanego Tamrona - to zle bo za drogo jak zrobią obiektyw którego nie ma konkurencja bo przecież liczy się zakres , który jest na długim końcu większy , to tez zle ; Tymczasem wybór jest większy z dwóch powodów :
11-28 i sigma 10 - 20 z mocowaniem K
@lord13
Było kilka wersji tych Sigm - co ciekawe różne optycznie. Moja co prawda wybitna nie jest, ale za 150zł ptaki w locie z Pentaxem z 2010r robi :D
za około 200zł więcej, czyli 350-400zł można zdobyć równie pancerne i znakomite szkło Pentaxa F70-210, które w tym przedziale cenowym nie ma równych.
@SKkamil
"Jak zrobią rembrandowanego Tamrona - to zle"
Nie źle, tylko nie ma co zaklinać rzeczywistości, że nie jest drożej, bo jest.
"jak zrobią obiektyw którego nie ma konkurencja bo przecież liczy się zakres , który jest na długim końcu większy , to tez zle"
A o czym konkretnie fantazjujesz?
"Tymczasem wybór jest większy z dwóch powodów :
11-28"
Nie ma takiego obiektywu.
"10 - 20 z mocowaniem K"
Ta Sigma jest dostępna z wieloma mocowaniami, ale jak ktoś nie potrzebuje innych specyficznych szkieł, to połączenie jej z Pentaksem może być fajnym wyborem.
@Deadi
"za około 200zł więcej, czyli 350-400zł można zdobyć równie pancerne i znakomite szkło Pentaxa F70-210, które w tym przedziale cenowym nie ma równych."
A trawa była kiedyś bardziej zielona. Te kilkudziesięcioletnie obiektywy poza ewentualną pancernością naprawdę nie są żadnym majstersztykiem, podobnie rzecz się ma z Minoltą 70-210/4, zwaną "flintą" do kupienia bez problemu (w przeciwieństwie do tego Pentaksa) za kilkaset zł. Współczesne obiektywy może nie mają takiej solidności budowy, ale optycznie to już zupełnie inna jakość na plus.
Czy to to jest "przełomowa" matryca z 90D ?
Absurdalne - matryce ponad 30mpix to powinny mieć 8k albo chociaż 6. Do 4k wystarcza swobodnie 12mpix.
A już mniejsza zdolność rozdzielcza od Sony 24mpix to po prostu kabaret
@Deadi
Jak chcesz zrobić krok naprzód to nie grzeb w tym samym kuble.
Miałem podobny problem i rozwiązałem go nabywając używany D750.
Strzał w 10.
Spokój duszy.
Lord
Nie fantazjuję tylko na logikę jeśli w kazym systemie jest sigma a dodatkowo w Pentaxie obiektyw firmowy 11-18 - 2,8 to lepiej dla tego sytemu a nie gorzej
@SKkamil
"Nie fantazjuję tylko na logikę jeśli w kazym systemie jest sigma a dodatkowo w Pentaxie obiektyw firmowy 11-18 - 2,8 to lepiej dla tego sytemu a nie gorzej"
Tylko wiesz, na tej zasadzie to powodów przemawiających za innymi systemami można znaleźć co najmniej kilkanaście, a nie tylko 2.
Inne systemy mają szkła klasy 11-16/2.8 lub 11-20/2.8. Ba, w tych systemach jest szkło o parametrach 14-20 f/2.
W jeszcze innych systemach jest za to szeroki wybór jasnych stałek o parametrach nieosiągalnych w bagnecie K, więc argument o tych dwóch szkłach to taki słaby raczej :)
@ciemny
Z aktualnego systemu jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza jeśli patrzę przez pryzmat wydanej ilości gotówki :)
Cyt. "RAW-y z EOS-a M6 wywołaliśmy programem dcraw i zapisaliśmy jako 24-bitowe TIFF-y."
Z ciekawości: jak Szanownej Redakcji udało się tego dokonać? Wg Wikipedii link rozwój dcraw zamarł już jakiś czas temu i na ostatniej dostępnej liście kompatybilnych z nim aparatów nie ma M6 ani w wersji pierwszej ani w nowszej. Przy okazji nie ma na niej też ani śladu wspomnienia, że dcraw potrafi dekodować format cr3.
Eksperymentalnie ściągnąłem skądinąd plik cr3 z EOSa M6, jednakowoż dcraw stanowczo orzekł, że "cannot decode file".
Bodaj dopiero parę dni temu deweloperzy spuścizny po D. Coffinie przyznali, że ich dzieło, LibRaw, jak na razie w tylko wersji niestabilnej (snapshot 201910) pozwala na dekodowanie CR3, więc może wywoływarką, której Waszmościowie używają do ce-er-trójek, niekoniecznie jest dcraw?
Ukłony,
@smyk - stary grzeszek: "kopiuj - wklej". ;-)
@focjusz
"Absurdalne - matryce ponad 30mpix to powinny mieć 8k albo chociaż 6. Do 4k wystarcza swobodnie 12mpix".
Żartujesz? Digic 8 ledwie z 4K się wyrabia. Procesory chyba zawsze były piętą achillesową Canona, dlatego najwyższe modele mają ich po 2-3. Ale gdzie tu w takim body upchać taką wielką baterię.
Jak by kogoś to interesowało to Sigmy 1.4 są już dostępne dla M.
30mm za 1590 oraz 16 i 56 za 1790.
OOo, fajnie tu, ciesze sie :)
Musimy protestowac nie kupujac tej kupy bo rozpuscilismy firmy i mamy teraz za swoje, czysta esenca kapitalizmu - czysty postep, hehe.
Tym razem poczytalem nieco: az chce zapytac moja Polonistke co o tym by sadzila:
"Podczas filmowania możemy wykorzystać funkcję 5-osiowej cyfrowej stabilizacji obrazu." brak IBIS....
Tempo pracy także nie budzi żadnych zastrzeżeń, szczególnie w ciągu dnia. (mysle, mysle.....)
Jak zatem widać, pomimo wyłączenia redukcji szumu, w pewnym stopniu jest ona obecna. - LOL
W EOS-ie M6 Mark II liczba tonów dla ISO 100 sięga 274, co daje 8.1-bitowy zapis danych. To nieco mniej niż w M6 (8.3 bita), ale nadal można to uznać za niezły wynik, /który gwarantuje gładkie przejścia tonalne/ - chcialem zacytowac bez tego, ale az tak chamsko nie zrobilem.
Esencja: Nieco mniej to niezly wynik :D:D Kocham ten swiat. Proponuje to mowic dzieciom z rana jak ida do szkoly.
Och, ciezki zywot nasz:
Punktacja 2 aparatow EOS M6-2 i EOS M6
ZAKRES TONALNY 7.80 7.60
Czyli Z50 - mylilem sie, to zarabiasty aparat. Lepszy niz ten.
W lini 8 aparatow, 7 soczewek, to w sumie 1:1, lol, moze tak dla swietego spokoju przykreolowac obiektywy to korpusow i gotowe :)
A podobno patenty to takie zbawienie i cud, Canon ma ich peczki i co ? Sypie nimi szerokim gestem, HAHAHA.
Ale coz, Canon to bedzie glowny i prawie jedyny gracz wiec trzeba ciezko pracowac :)
@mgkiler
Ostatnio rozważałem zakup używanego E-PL7 za około 800zł
Gdy spojrzałem na interesujące mnie szkła to odpuściłem :)
Panasonic 8-18mm F2.8-4.0 - 4000 nowy, używek brak
Olympus ED 7-14mm F2.8 PRO - 4500 nowy, używka 4000
Panasonic 7-14mm F4.0 - 3500 nowy, używka 2500
Na resztę nawet nie patrzyłem, bo już wiedziałem, że za cenę używanego Panasa 7-14 f4.0 mogę mieć bardzo dobre lustro z Sigmą 10-20 lub też dobre lustro z S10-20 i jeszcze około 800zł w kieszeni :)
Pomijam fakt, że taki Pentax K-5IIs z tą sigmą robi sieczkę z mógzu (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) - koszt zestawu to około 2700zł, gdzie każda puszka m4/3 ze słoikami powyżej raczej nie ma szans zwłaszcza, że zestaw przekracza śmiało 3000zł, a biorąc pod uwagę samą klasę puszki Pentaxa to byłoby to pewnie około 3000-3500zł za samą używaną puszkę np E-M1 mk.II, czyli razem około 6000zł za m4/3 vs około 2700zł APS-C.
link
Sry nie ten wątek ;)
"16-50 2.8 4000PLN"
Że ten skrajny badziew z powolnym (wolniejszym od śrubokręta) AF wciąż oferują w tej cenie to woła o pomstę do nieba.
"To jest po prostu Tokina 16-50/2.8, dostępna z mocowaniami EF-S i F."
Tokina już nie ma w ofercie tego obiektywu link
I słusznie.
Na szczęście do tego nowego aps-c od Pentaksa ma się pojawić nowy, jasny standardowy zoom. Jakieś 10 lat za późno, ale zawsze.
A na takim Photoblographerze zrecenzowali go jako "Świetny aparat podróżniczy" ;-)
link
pm.m
Dla mnie obecnie świetnym aparatem podróżniczym jest GR III
Kupiłem ten aparat i spotkała mnie przykra niespodzianka. We współpracy z kitowym obiektywem, zwłaszcza na ogniskowej 45mm, przy czasach z zakresu mniej więcej 1/20 - /160 nie da się wykonać ostrego zdjęcia z użyciem mechanicznej migawki. Tzw "shutter shock". O problemie mozna poczytac na forum EOS-M dpreview, gdzie zamieściłem sample. Nie do końca chce mi się sprzęt zwracać, bo kupiłem go w okazyjnej cenie i raczej będę używał innych obiektywów, z którymi testy dopiero przeprowadzę po zakupie adaptera plus kilku obiektywów EF-M. Niemniej uważam, że taka wada w produkcie za niemałe pieniądze to rzecz nieakceptowalna, więc po testach być może zdecyduję się na reklamację, a jeśli problem nie zostanie rozwiązany, będę oczekiwał zwrotu pieniędzy i kupię M50 w oczekiwaniu na body bez takich problemów. A szkoda, bo 4K bez cropa i małe obiektywy EF-M były dla mnie ważnym czynnikiem przy wyborze następcy 700D. M50 nie spełnia więc wszystkich kryteriów, alternatywy póki co - brak.
Tutaj też widzę sample na 45mm które są nieostre, podejrzewam, że przyczyna może być ta sama. Zdjęcia na elektronicznej migawce wychodzą ostre, nawet na pełnej dziurze, sam obiektyw nie jest zły (w każdym razie moja kopia). Różnica jest jak dzień i noc.