Fujifilm X-Pro3 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Ustawienie własne (wg wzorca),
- Temperatura barwowa w skali Kelvina,
- Światło dzienne,
- Pochmurno,
- Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
- Światło żarówki,
- Pod wodą.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Pochmurny dzień | Auto | 5.29 | 113.1 |
Pochmurny dzień | Chmury | 4.26 | 110.2 |
3000K | Auto | 22.7 | 137.2 |
3000K | Żarówki | 6.39 | 102.6 |
3000K | 3000K | 6.34 | 103.3 |
5500K | Auto | 4.86 | 108.8 |
5500K | 5600K | 11.0 | 107.1 |
Rezultaty osiągane przez X-Pro są w zasadzie identyczne jak te, którymi mógł się pochwalić X-T3. Widać zatem, że w kwestii pracy balansu bieli zmian nie wprowadzono. X-Pro3 charakteryzuje się dobrą pracą w świetle dziennym, automatyka sprawdza się również poprawnie przy świetle 5500K. Z kolei przy oświetleniu żarowym ustawienie „Auto” da nam mocno pomarańczowe zdjęcie. Sytuację naprawi jednak zdanie się na nastawę „żarówki” lub ustawienie balansu bieli ręcznie.
Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.