Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nikon Z6 I. to chyba dobra propozycja jeśli ktoś szuka najlepszego stosunku jakości do ceny .Teraz czekam z niecierpliwością na testy Canona r6 i Sony A7s iii !
A7s III to jednak inna kategoria. R6 jest bezpośrednim i bardzo mocnym moim zdaniem konkurentem testowanego modelu.
Muszę przyznać, że podoba mi się ten aparat i inne aktualne Nikony. Podejście firmy pasuje mi dużo bardziej niż to, co robi przykładowo Canon. Ale ogólnie cieszę się, że na razie nie zmieniam systemu, bo obecnie każdy ma z mojego punktu widzenia bardzo poważne braki. Zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie.
W opisie podano złą pojemność bateri EN-EL15c. Mam ten aparat z zoomem 24-70 f2.8 i dwiema super jasnymi manualnymi stałkami 7Artisans. D750 poszedł na sprzedaż. I tyle w temacie 😂
Na szybko przegladalem test, ja bym chcial miec tabelke pokazujaca roznice pomiedzy mk1 i mk2. Bo to jest wazne przy zakupie w moim przypadku, jak wspomniano roznica cen bedzie znaczaca i fajnie jest miec zebrane to na 1 stronie. Jesli tu tego nie bedzie to skonczy sie tym ze pojde gdzie indziej.... Na pewno da sie to znalesc, to jest i wcale dlugo szukac nie trzeba. A taki test duzo ludzi zobaczy...
Na stronie Podsumowanie, w okolicy Oceny końcowej jest zestawienie pozwalające porównać przyznane punkty w różnych kategoriach. Do porównania można wybrać sobie różne aparaty, Z6 też jest. Sprawdź, może okaże się pomocne.
@BlindClick "Na pewno da sie to znalesc, to jest i wcale dlugo szukac nie trzeba." Owszem, dlatego jeżeli ktoś jest tym zainteresowany, to może to sam zrobić w około 5 minut.
@robertskc7: owszem da się kupić nawet 3 pln taniej :-) To cena zestawu bez adaptera. W moim przypadku bo mam już dwa adaptery można by podejść, tylko trzeba by wymyślić, po co dwa korpusy :-)
To, że ciemny to mi nie przeszkadza, jest to naprawdę dobry zoom o takich ogniskowych od szerokiego do długiego końca. Poszukaj sobie zdjęć w necie a zobaczysz. Do tego jest lekki. Na wyprawy Z6 + ten zestaw jest super. Co prawda używam innego systemu a mianowicie Pentaxa K-1 ale ten zestaw mi się podoba. Podobny zoom SONY już nie jest taki dobry, przynajmniej z moich obserwacji.
Fajna pucha, tylko te ceny obiektywów zwalają z nóg, można oczywiście jechać na adapterze, ale wolałbym jednak nowsze i mniejsze szkło. Dopóki Sigma i Tamron nie zaczną wypuszczać swoich szkieł na mocowanie Z, to dalej Nikony będą tylko dla "zamożnych".
@ Slaweko... "Podstawowa wada: za szybko zżera baterię. Chociaż mi przy włączonym tylko wizjerze spokojnie wystarcza na ponad 600 fotek." ...przy użyciu LCD działałby jeszcze dłużej... Wizjery OLED zużywają więcej energii niż ekrany LCD Wg. standardu CIPA: ekran 410 / wizjer 340 Z kolei np. w A7III: ekran 710 / wizjer 610 Oczywiście w praktyce robi sie co najmniej dwukrotnie więcej zdjęć.
@LR, na wczasy, podróże jest ok. I tylko tyle. Miałem go w ręku, jest lekki jak na ten zakres i światło. Testy widziałem. Na wczasy, wyjazdy to ja wolę UWA i ew tele 70-200 ze św. f/4, ale takiego jak na razie w nowym systemie brak.
Mam Z6 i jedyne co przydałby się z Z6 II to obszar pracy AF przy wykrywaniu oka. Fajna sprawa bo wykrywa oko w ineresujacym mnie fragmencie kadru a nie losowo. Może będzie aktualizacja :)
Współczesne bezlusterkowce są już tak dobre i tak ułatwiające pracę, że mając już jakiegoś w zanadrzu pora zerknąć z powrotem w stronę lustrzanek, żeby nieco sobie utrudnić, ale zarazem też uprzyjemnić proces fotografowania o element niepewności ;)
Mnie zastanawia wielkość tego sprzętu. Czy przy tak dobrych matrycach i wewnętrznym sofcie potrzebna pucha z tak wielkim nowym obiektywem, a używając adaptera i starego obiektywu robi się jakiś dziwoląg. Odpowiada Wam taki wielgachny zestaw?
@druid "Współczesne bezlusterkowce są już tak dobre i tak ułatwiające pracę, że mając już jakiegoś w zanadrzu pora zerknąć z powrotem w stronę lustrzanek, żeby nieco sobie utrudnić, ale zarazem też uprzyjemnić proces fotografowania o element niepewności ;)"
Druid, nie potrzebujesz do tego lustrzanki:)
Podsumowanie testu Nikon Z6 ii: "Test ciągłego autofokusa przeprowadziliśmy z systemowym zoomem 2.8/70–200 podczas śledzenia idącego w stronę aparatu człowieka oraz psa. W obu przypadkach uzyskaliśmy ok. 3/4 ostrych zdjęć." (...) "Z rzeczy, które warto by poprawić, na pierwszym miejscu wymienimy pracę ciągłego autofokusa. Wprawdzie nie mieliśmy do niej dużych zastrzeżeń, jednak biorąc pod uwagę średnio dynamiczne sytuacje testowe oraz użycie topowego zooma reporterskiego (2.8/70–200) można było oczekiwać nieco lepszych rezultatów"
"W całym zakresie czułości różnice pomiędzy JPEG-ami z Z6 i Z6 II są jedynie kosmetyczne i nie mają praktycznego znaczenia."
To powyższe zdanie najlepiej określa problem a raczej przypadłość wszystkich praktycznie aparatom cyfrowym. Producencji ( ci poważni ) smartfonów nie pozwalają sobie na to aby w nowych wersjach nie wporwadzić żadnych poprawek w algorytmach. Nawet jeśli moduł aparatu jest ten sam to efekty w nowszych wersjach są prawie zawsze lepsze - czasem nawet radykalnie ( Pixel ) Obrazek RAW można sobie zostawić surowy jak ktoś chce ( choć to też powinno być opcjonalne) ale JPG ?! Tam pewne oczywiste poprawki mogą i powinny być domyślne a użytkownik po prostu powinien mieć możliwość sterowania ich intensywnościa.
Producencji ( ci poważni ) smartfonów nie pozwalają sobie na to aby w nowych wersjach nie wporwadzić żadnych poprawek w algorytmach. Nawet jeśli moduł aparatu jest ten sam to efekty w nowszych wersjach są prawie zawsze lepsze - czasem nawet radykalnie ( Pixel )
-----------------
to swiadczy o tym , ze poprzednio bylo zle. a poniewaz poprzednio zaden producent nie mowil ze obraz jest zly , przeciwnie wszyscy podkreslali , ze jest znakomity , ozacza to, ze zwyczajnie sciemniali i sciemniaja nadal , jako ze nastepna generacja da lepszy obraz.
tak samo bylo przed kilkunastu laty w duzych aparatch - kazda nastepna generacja przynosila widoczna poprawe jakosci obrazu , az do chwili , kiedy jakosc tak wzrosla , ze dalsze roznice sa zbyt male by je moc wyraznie zaobserwowac naocznie. Owszem jest poprawa jakosci obrazowania komorek , ale to stan jaki mialy aparaty z wieksza matryca przed kilkunastu laty i to tez nie calkiem.
Znakomity aparat. Nie hybryda Jego wejście na rynek jest nieco w cieniu innych komunikatów ze strony firmy (przeniesienie produkcji do Tajlandii, odejście od gwarancji międzynarodowej na obiektywy, duża strata w biznesie maszyn litograficznych...) i być może przez to mniej entuzjastyczne. Jednak, moim zdaniem, kryzys firmy wymusił na tej konstrukcji, aby stała się swego rodzaju "arką" na trudne czasy. Obecnie ta maszyna ma rezerwy mocy (2 procesory obliczą bez ryzyka "przegrzania"), magazynowanie danych na dwóch standardach, nie jest pozbawione sensu, wspaniały obraz na niskich i BARDZO wysokich czułościach, zasilane z zewnętrznego ogniwa w czasie pracy, sprawdzona w z6 "poręczność"...to i wiele innych "najlepszych praktyk" daje mi poczucie, że jest to ZNAKOMITY APARAT. Wszystkiego, czego potrzebuję, by zakończyć, z pełnym przekonaniem własną kalkulacje to...obiektywy! Potrzebuję, wg swojego gustu dobrać 3, a wyboru....
... a obiektywów jest od groma. Nikkorów S jeszcze nie jest za wiele, ale przez FTZ podepniesz wszystkie Nikkory F z silnikim, a poprzez ustrojstwa firmy Techart, również szkła Canona i Sony.
@ciemny "Porównałem obrazki w Jpeg i Raw do ISO 25600 i szczerze mówiąc nie widzę jakiegoś jakiegoś wyraźnego powodu żeby żegnać się z D750."
Nie wiem na jakiej podstawie przypuszczałeś, że może być jakiś przełom w obrazowaniu. Za to jest sporo innych cech, które dla kogoś mogą być istotne, a dla kogoś innego bez znaczenia.
Dokładnie. Ten akurat D750 wykorzystywany jest w studyjnej fotografii portretowej i rodzinnej, gdzie jakość obrazowania jest ważniejsza niż ilosć kl/s, czy tryby filmowe.
raw to 3 (wlasciwie to 4) obrazy czarno- biale, ktorym w trakcie wywolywania przypisuje sie dowolna przestrzen barwna. dokladnie wedlug tej zasady jak przed 100 laty :
Ty jak zawsze mówisz o tym, o czym nie masz w praktyce nie tylko zielonego, ale pojęcia w żadnym kolorze. :-) ------
juz nie wypisuj kolejnych bzdur jak to bylo w watku o imatest.
to co widzisz na monitorze to nie jest RAW. to jest zawsze obraz RGB . Ten obraz RGB nie jest wiecej rawem ! A kolory tego obrazu RGB zaleza od sposobu wywolania . I nic wiecej nie wymyslisz. Jesli piszesz o czerwce Rawow , to nie bardzo wiesz o czym mowisz. Raw nie ma zdefiniowanej przestrzeni barwnej, Na podstawie tylko danych z RAW nie da sie wywolac koloru. Te dane jak wywolac raw sa przypisane z zewnatrz w trakcie obrobki. W trakcie obrobki przypisujemy przestrzen barwna.
Tak jak ze zdec cz.-b Gorskiego przed 100 laty nie dalo sie wywolac koloru , jesli z zewnatrz nie wiedziales jakiego koloru filtrow uzyc. Tej informacji nie bylo wowczas w cz.-b. negatywach i nie ma dzisiaj w RAW.
W odroznieniu od koloru np na gotowych wywolanych przezroczach , raw nie okresla w sposob jednoznaczny koloru.
To sa podstawy. Zdumiewa mnie fakt , ze wyrazasz autorytatywne opinie nie znajac podstaw.
Mi brakuje tabelki podsumowującej funkcjonalności Z6 vs Z6 II, bo z plusów wynika że Z6 II ma masę "nowych" funkcji a tak nie jest. Plusy i minusy mają sens dla nowych użytkowników, a dla obecnych posiadaczy ważne jest co zyskują w następcy.
Nie kupujemy już japońskich aparatów. Lada moment smartfony dostaną matrycę DX a pod koniec roku Chińczcy wejdą z bezlusterkowcami. Cena no cóż jak zwykle połowa tego za jakie teraz przychodzi nam płacić za made in japan. Także czekamy i zbieramy pieniążki a pod koniec roku do końca roku zobaczymy.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Nikon Z6 I. to chyba dobra propozycja jeśli ktoś szuka najlepszego stosunku jakości do ceny .Teraz czekam z niecierpliwością na testy Canona r6 i Sony A7s iii !
A7s III to jednak inna kategoria.
R6 jest bezpośrednim i bardzo mocnym moim zdaniem konkurentem testowanego modelu.
Muszę przyznać, że podoba mi się ten aparat i inne aktualne Nikony. Podejście firmy pasuje mi dużo bardziej niż to, co robi przykładowo Canon. Ale ogólnie cieszę się, że na razie nie zmieniam systemu, bo obecnie każdy ma z mojego punktu widzenia bardzo poważne braki. Zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie.
Z testu wynika też, że Lumix S1 to bardzo dobry aparat...
@krisss - bo to jest bardzo dobry aparat. Tylko ciągły autofokus ciut kuleje
W opisie podano złą pojemność bateri EN-EL15c. Mam ten aparat z zoomem 24-70 f2.8 i dwiema super jasnymi manualnymi stałkami 7Artisans. D750 poszedł na sprzedaż. I tyle w temacie 😂
Są jakieś wady tego aparatu? Nic wam nie wyszło z ciągłym af-em?
Podstawowa wada: za szybko zżera baterię. Chociaż mi przy włączonym tylko wizjerze spokojnie wystarcza na ponad 600 fotek.
Z6 + Z 24-200mm f/4-6.3 VR to bardzo fajny zestaw.
A na czym ta fajność polega? Przecież to ciemnica...
Na szybko przegladalem test, ja bym chcial miec tabelke pokazujaca roznice pomiedzy mk1 i mk2.
Bo to jest wazne przy zakupie w moim przypadku, jak wspomniano roznica cen bedzie znaczaca i fajnie jest miec zebrane to na 1 stronie.
Jesli tu tego nie bedzie to skonczy sie tym ze pojde gdzie indziej....
Na pewno da sie to znalesc, to jest i wcale dlugo szukac nie trzeba.
A taki test duzo ludzi zobaczy...
@BlindClick
Na stronie Podsumowanie, w okolicy Oceny końcowej jest zestawienie pozwalające porównać przyznane punkty w różnych kategoriach. Do porównania można wybrać sobie różne aparaty, Z6 też jest. Sprawdź, może okaże się pomocne.
Przełomowa premiera, różnic tyle w stosunku do poprzednika, że nic tylko wymieniać.
@BlindClick
"Na pewno da sie to znalesc, to jest i wcale dlugo szukac nie trzeba."
Owszem, dlatego jeżeli ktoś jest tym zainteresowany, to może to sam zrobić w około 5 minut.
Nie przesadzajcie z tym eosem R za 6500zł
@robertskc7: owszem da się kupić nawet 3 pln taniej :-) To cena zestawu bez adaptera. W moim przypadku bo mam już dwa adaptery można by podejść, tylko trzeba by wymyślić, po co dwa korpusy :-)
@slaweko
To, że ciemny to mi nie przeszkadza, jest to naprawdę dobry zoom o takich ogniskowych od szerokiego do długiego końca. Poszukaj sobie zdjęć w necie a zobaczysz. Do tego jest lekki. Na wyprawy Z6 + ten zestaw jest super. Co prawda używam innego systemu a mianowicie Pentaxa K-1 ale ten zestaw mi się podoba. Podobny zoom SONY już nie jest taki dobry, przynajmniej z moich obserwacji.
Fajna pucha, tylko te ceny obiektywów zwalają z nóg, można oczywiście jechać na adapterze, ale wolałbym jednak nowsze i mniejsze szkło. Dopóki Sigma i Tamron nie zaczną wypuszczać swoich szkieł na mocowanie Z, to dalej Nikony będą tylko dla "zamożnych".
@ Slaweko...
"Podstawowa wada: za szybko zżera baterię. Chociaż mi przy włączonym tylko wizjerze spokojnie wystarcza na ponad 600 fotek."
...przy użyciu LCD działałby jeszcze dłużej...
Wizjery OLED zużywają więcej energii niż ekrany LCD
Wg. standardu CIPA: ekran 410 / wizjer 340
Z kolei np. w A7III: ekran 710 / wizjer 610
Oczywiście w praktyce robi sie co najmniej dwukrotnie więcej zdjęć.
@LR,
na wczasy, podróże jest ok. I tylko tyle. Miałem go w ręku, jest lekki jak na ten zakres i światło. Testy widziałem. Na wczasy, wyjazdy to ja wolę UWA i ew tele 70-200 ze św. f/4, ale takiego jak na razie w nowym systemie brak.
@Rafiki
tak, tak, wiem. Ja jednak nie robię zdjęć przez LCD. Pozostał z luster nawyk korzystania z wizjera ;-)
Pucha jest naprawdę niesamowita, zwłaszcza z 24-70 2.8. Polecam z czystym sumieniem, jeśli Was stać na taki zakup.
Mam Z6 i jedyne co przydałby się z Z6 II to obszar pracy AF przy wykrywaniu oka. Fajna sprawa bo wykrywa oko w ineresujacym mnie fragmencie kadru a nie losowo. Może będzie aktualizacja :)
aparat , w ktorym najmniej brakuje czegokolwiek.
NIkon ma zdroworozsadkowe podejscie.
w r brakuje stabilizacji , w r6 gornego monitorka , w r5 chlodzenia , a tutaj jest wszystko.
Nikon najmniej odjal.
Fotografia przestała mnie kręcić.
@sektoid
Każdy tak czasem ma, polecam inne hobby w międzyczasie.
Tak też uczyniłem.
Gdyby Nikon wszedł w ML tymi modelami, to dzisiaj jego kondycja miałaby się niepomiernie lepiej.
Współczesne bezlusterkowce są już tak dobre i tak ułatwiające pracę, że mając już jakiegoś w zanadrzu pora zerknąć z powrotem w stronę lustrzanek, żeby nieco sobie utrudnić, ale zarazem też uprzyjemnić proces fotografowania o element niepewności ;)
@druid,
praca zawodowa uprzyjemniona elementem niepewności... ciekawa idea :D
Mnie zastanawia wielkość tego sprzętu. Czy przy tak dobrych matrycach i wewnętrznym sofcie potrzebna pucha z tak wielkim nowym obiektywem, a używając adaptera i starego obiektywu robi się jakiś dziwoląg. Odpowiada Wam taki wielgachny zestaw?
@druid
"Współczesne bezlusterkowce są już tak dobre i tak ułatwiające pracę, że mając już jakiegoś w zanadrzu pora zerknąć z powrotem w stronę lustrzanek, żeby nieco sobie utrudnić, ale zarazem też uprzyjemnić proces fotografowania o element niepewności ;)"
Druid, nie potrzebujesz do tego lustrzanki:)
Podsumowanie testu Nikon Z6 ii:
"Test ciągłego autofokusa przeprowadziliśmy z systemowym zoomem 2.8/70–200 podczas śledzenia idącego w stronę aparatu człowieka oraz psa. W obu przypadkach uzyskaliśmy ok. 3/4 ostrych zdjęć."
(...)
"Z rzeczy, które warto by poprawić, na pierwszym miejscu wymienimy pracę ciągłego autofokusa. Wprawdzie nie mieliśmy do niej dużych zastrzeżeń, jednak biorąc pod uwagę średnio dynamiczne sytuacje testowe oraz użycie topowego zooma reporterskiego (2.8/70–200) można było oczekiwać nieco lepszych rezultatów"
"W całym zakresie czułości różnice pomiędzy JPEG-ami z Z6 i Z6 II są jedynie kosmetyczne i nie mają praktycznego znaczenia."
To powyższe zdanie najlepiej określa problem a raczej przypadłość wszystkich praktycznie aparatom cyfrowym.
Producencji ( ci poważni ) smartfonów nie pozwalają sobie na to aby w nowych wersjach nie wporwadzić żadnych poprawek w algorytmach. Nawet jeśli moduł aparatu jest ten sam to efekty w nowszych wersjach są prawie zawsze lepsze - czasem nawet radykalnie ( Pixel ) Obrazek RAW można sobie zostawić surowy jak ktoś chce ( choć to też powinno być opcjonalne) ale JPG ?! Tam pewne oczywiste poprawki mogą i powinny być domyślne a użytkownik po prostu powinien mieć możliwość sterowania ich intensywnościa.
@focjusz
Na moje oko, jest progres: link
W końcu dwa procesory też muszą coś robić i nikon zmienił oprogramowanie, które wpływa na obrazek.
Producencji ( ci poważni ) smartfonów nie pozwalają sobie na to aby w nowych wersjach nie wporwadzić żadnych poprawek w algorytmach. Nawet jeśli moduł aparatu jest ten sam to efekty w nowszych wersjach są prawie zawsze lepsze - czasem nawet radykalnie ( Pixel )
-----------------
to swiadczy o tym , ze poprzednio bylo zle.
a poniewaz poprzednio zaden producent nie mowil ze obraz jest zly , przeciwnie wszyscy podkreslali , ze jest znakomity , ozacza to, ze zwyczajnie sciemniali i sciemniaja nadal , jako ze nastepna generacja da lepszy obraz.
tak samo bylo przed kilkunastu laty w duzych aparatch - kazda nastepna generacja przynosila widoczna poprawe jakosci obrazu , az do chwili , kiedy jakosc tak wzrosla , ze dalsze roznice sa zbyt male by je moc wyraznie zaobserwowac naocznie. Owszem jest poprawa jakosci obrazowania komorek , ale to stan jaki mialy aparaty z wieksza matryca przed kilkunastu laty i to tez nie calkiem.
Znakomity aparat. Nie hybryda
Jego wejście na rynek jest nieco w cieniu innych komunikatów ze strony firmy (przeniesienie produkcji do Tajlandii, odejście od gwarancji międzynarodowej na obiektywy, duża strata w biznesie maszyn litograficznych...) i być może przez to mniej entuzjastyczne. Jednak, moim zdaniem, kryzys firmy wymusił na tej konstrukcji, aby stała się swego rodzaju "arką" na trudne czasy. Obecnie ta maszyna ma rezerwy mocy (2 procesory obliczą bez ryzyka "przegrzania"), magazynowanie danych na dwóch standardach, nie jest pozbawione sensu, wspaniały obraz na niskich i BARDZO wysokich czułościach, zasilane z zewnętrznego ogniwa w czasie pracy, sprawdzona w z6 "poręczność"...to i wiele innych "najlepszych praktyk" daje mi poczucie, że jest to ZNAKOMITY APARAT. Wszystkiego, czego potrzebuję, by zakończyć, z pełnym przekonaniem własną kalkulacje to...obiektywy!
Potrzebuję, wg swojego gustu dobrać 3, a wyboru....
@molon_labe
... a obiektywów jest od groma.
Nikkorów S jeszcze nie jest za wiele, ale przez FTZ podepniesz wszystkie Nikkory F z silnikim, a poprzez ustrojstwa firmy Techart, również szkła Canona i Sony.
rewelacyjny system, nie zbankrutuje się na szkłach, bo prawie ich nie ma.
@mikmac
Czytasz czasem coś innego, niż swoje wypowiedzi ?
Porównałem obrazki w Jpeg i Raw do ISO 25600 i szczerze mówiąc nie widzę jakiegoś jakiegoś wyraźnego powodu żeby żegnać się z D750.
@ciemny
"Porównałem obrazki w Jpeg i Raw do ISO 25600 i szczerze mówiąc nie widzę jakiegoś jakiegoś wyraźnego powodu żeby żegnać się z D750."
Nie wiem na jakiej podstawie przypuszczałeś, że może być jakiś przełom w obrazowaniu. Za to jest sporo innych cech, które dla kogoś mogą być istotne, a dla kogoś innego bez znaczenia.
Dokładnie. Ten akurat D750 wykorzystywany jest w studyjnej fotografii portretowej i rodzinnej, gdzie jakość obrazowania jest ważniejsza niż ilosć kl/s, czy tryby filmowe.
@ciemny
Nie przeszkadza Ci "czerwonka" RAWów z D750 ?
Jonny
22 stycznia 2021, 00:49
@ciemny
Nie przeszkadza Ci "czerwonka" RAWów z D750 ?
---------------
a od kiedy to raw jest "kolorowy" ?
raw to 3 (wlasciwie to 4) obrazy czarno- biale, ktorym w trakcie wywolywania przypisuje sie dowolna przestrzen barwna. dokladnie wedlug tej zasady jak przed 100 laty :
link
nic prostszego jak sfotografowac tablice barwna i stworzyc odpowiedni Profil aparatu , jesli komus juz na tym zalezy.
Ty jak zawsze mówisz o tym, o czym nie masz w praktyce nie tylko zielonego, ale pojęcia w żadnym kolorze. :-)
Jonny
24 stycznia 2021, 12:48
Ty jak zawsze mówisz o tym, o czym nie masz w praktyce nie tylko zielonego, ale pojęcia w żadnym kolorze. :-)
------
juz nie wypisuj kolejnych bzdur jak to bylo w watku o imatest.
to co widzisz na monitorze to nie jest RAW. to jest zawsze obraz RGB .
Ten obraz RGB nie jest wiecej rawem !
A kolory tego obrazu RGB zaleza od sposobu wywolania . I nic wiecej nie wymyslisz. Jesli piszesz o czerwce Rawow , to nie bardzo wiesz o czym mowisz.
Raw nie ma zdefiniowanej przestrzeni barwnej, Na podstawie tylko danych z RAW nie da sie wywolac koloru. Te dane jak wywolac raw sa przypisane z zewnatrz w trakcie obrobki. W trakcie obrobki przypisujemy przestrzen barwna.
Tak jak ze zdec cz.-b Gorskiego przed 100 laty nie dalo sie wywolac koloru , jesli z zewnatrz nie wiedziales jakiego koloru filtrow uzyc.
Tej informacji nie bylo wowczas w cz.-b. negatywach i nie ma dzisiaj w RAW.
W odroznieniu od koloru np na gotowych wywolanych przezroczach , raw nie okresla w sposob jednoznaczny koloru.
To sa podstawy. Zdumiewa mnie fakt , ze wyrazasz autorytatywne opinie nie znajac podstaw.
Z teoretykami jest ten problem, że rzadko kiedy mają pojęcie o praktyce.
Także ostań z Bogiem niepokorny człowieku. :-)
Nie bardzo rozumiem , dlaczego sadzisz , ze fotograf musi byc idiota i nie powinen wiedziec nieco wiecej niz to mozna przeczytac na forum .
otoz mozna robic zdjecia i niezaleznie od tego nie glosic bzdurnych teorii o jakoby " czerwonce RAW ".
Raw nie ma przypisanej przestrzeni barwnej , nie jest w raw kolor okreslony jednoznacznie a priori .
Jesli nie jestes zadowolny z wywolania RAW do RGB masz mozliwosc stworzenia profilu kolorystycznego aparatu.
Mi brakuje tabelki podsumowującej funkcjonalności Z6 vs Z6 II, bo z plusów wynika że Z6 II ma masę "nowych" funkcji a tak nie jest. Plusy i minusy mają sens dla nowych użytkowników, a dla obecnych posiadaczy ważne jest co zyskują w następcy.
Nie kupujemy już japońskich aparatów. Lada moment smartfony dostaną matrycę DX a pod koniec roku Chińczcy wejdą z bezlusterkowcami. Cena no cóż jak zwykle połowa tego za jakie teraz przychodzi nam płacić za made in japan.
Także czekamy i zbieramy pieniążki a pod koniec roku do końca roku zobaczymy.