Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X100VI - test aparatu

9 sierpnia 2024
Maciej Latałło Komentarze: 48
Komentarze czytelników (48)
  1. sektoid
    sektoid 9 sierpnia 2024, 19:12

    9k pln.

  2. corckie
    corckie 9 sierpnia 2024, 19:17

    Kupiłem niedawno RX1RM2 i największą jego wadą jest to, że zrobiłem to tak późno. Do dziś kieszonkowy kompakt całkowicie nie do pobicia jeśli chodzi o jakość obrazka.

  3. PawełD
    PawełD 9 sierpnia 2024, 20:44

    Największą jego zaletą jednak jest to, że zauważalnie zbił cenę X100V na rynku wtórnym. Wciąż nie są to zachwycające kwoty (poza jedną ofertą ambasadora Fuji na fejsbukowej grupie sprzedażowej;) ), ale zawsze coś w kieszeni zostanie dla bardzo nakręconego nabywcy.

  4. PawełD
    PawełD 9 sierpnia 2024, 20:47

    Ach, jeszcze uwaga: w podsumowaniu pod pierwszym zdjęciem piszecie
    "Spójrzmy, jak Fujifilm X100V prezentuje się na tle konkurencji w kategorii cen"
    Nie jest to błędem, ale dla porządku raczej chodziło o X100VI :)

  5. _Tomek_
    _Tomek_ 9 sierpnia 2024, 20:53

    To jak teraz zinterpretować wahania rozdzielczości na brzegu X100V, skoro mają ten sam obiektyw? Wada egzemplarza, błędy pomiarowe?

  6. deel77
    deel77 9 sierpnia 2024, 22:17

    Mały i ładny. Niestety, 1,5 roku od premiery Fujifilm nie potrafi dostarczyć wystarczającej ilości egzemplarzy na rynek. Takie podejście skutecznie zniechęciło mnie do inwestowania w ich produkty (od kilku lat mam inne aparaty tej marki).

  7. bonaventura
    bonaventura 9 sierpnia 2024, 22:50

    Przestajemy opowiadać bajki o tym, że Fujifilm nie wyrabia z produkcją.
    Nie będę linkował do konkurencyjnego portalu, przytoczę tylko jeden fragment będący wypowiedzią menedżera Fujifilm:
    "Najważniejszą kwestią jest to, by wiedzieć jak silną pozycje marki wytworzyć i jak ją później utrzymać. Niefortunne byłoby produkowanie zbyt dużej liczby aparatów i obniżanie ich cen"

  8. deel77
    deel77 9 sierpnia 2024, 23:18

    @bonaventura
    Racja. Z biznesowego punktu widzenia mają produkt który ludzie chcą kupić, ale produkują go w znikomych ilościach - cenę trzyma, pojawiają się spekulanci. Bajki o ograniczonych możliwościach produkcyjnych nie są przekonujące w sytuacji gdy zrezygnowali z serii X-Pro i X-E. X100VI produkują w Chinach, a dodatkowo prezentują kolejny model X-T50. Czy to buduje silną markę? Wątpię.

  9. eMGie
    eMGie 9 sierpnia 2024, 23:49

    Takie przepały jak na zdjęciu 1, 2 i 17 to tylko w komórkach za kilkaset złotych :) Dopóki producenci aparatów nie wprowadzą wielokrotnej ekspozycji z AI, nie wrócę już do aparatów. W czasach, gdy kupiłem swojego X100 zaraz po premierze to na tamte czasy to rzeczywiście była jakość, teraz jak porównuję wypociny tych aparatów z moim IPhone 15 Pro to żałość serce ściska...
    Dziękuję za uwagę
    Amator

  10. Bayonet
    Bayonet 10 sierpnia 2024, 05:03

    @eMGie

    Nie wprowadzą. Producenci aparatów swoim niewiarygodnym wręcz oderwaniem od rzeczywistości zamordowali cały segment amatorski, tj. tych aparatów, w których powinno się wciskać przycisk i otrzymywać atrakcyjne technicznie zdjęcie. Zamiast wprowadzać nowinki ze smartfonów woleli prezentować prawdziwie rewolucyjne produkty różniące się od poprzednika innym złączem do transferu danych lub stosować matryce w formacie 1/2.3", gdzie w smartfonach 1" lub 2/3" nie jest już niczym szczególnym.

    Dziś segment amatorski praktycznie nie istnieje, zostały jakieś niedobitki.

    Cierpimy na tym my wszyscy, bo producent chce zarobić, a sprzedając znacznie mniej aparatów z półki semi-profesjonalnej i profesjonalnej musi zarobić więcej na każdym wyprodukowanym egzemplarzu.

  11. _Tomek_
    _Tomek_ 10 sierpnia 2024, 06:03

    Jak sobie wyobrażacie wielokrotną ekspozycję na zdjęciu 17, gdzie jest ruch w kadrze? Takie smartfonowe wynalazki w ogóle wtedy wysiadają. Światła na tym zdjęciu są bardzo wysoko, ale jeśli było wtedy pochmurno to dla mnie na plus tego zdjęcia.

    Zdjęcie nr 2 jest dobrze naświetlone. Okna najbardziej nasłonecznione (nad gzymsem) odróżniają się od elewacji, żaden szczegół zgubiony nie jest.

    Zgadzam się z prześwietleniem wodospadu :) (nr 1)

  12. _Tomek_
    _Tomek_ 10 sierpnia 2024, 06:07

    Bardzo fajny aparat, ale mi już przeszedł zapał. Jak wyszedł pierwszy X100, to byłem mocno nakręcony, a potem coraz mniej. Coraz lepsze wizjery elektroniczne wcale nie zachęcały do optycznych (co mówię jak fan analogowego OM-1 z największym chyba wizjerem w historii). Praktycznie to samo miałem w Olku E-M5 II z 17/1.8, co w ówczesnych X100. Teraz jako podręczny, szybki w użyciu aparat dający dobrą jakość zdjęć wolałbym Ricoha GR III.

  13. SKkamil
    SKkamil 10 sierpnia 2024, 07:48

    W sensie ,że cooo? Nie jest to pełna klatka za 9 tys ? ;;

  14. 3xN
    3xN 10 sierpnia 2024, 08:54

    Czy może ktoś mi wytłumaczyć co się dzieje po lewej stronie zdjęcia 45?

  15. Marek B
    Marek B 10 sierpnia 2024, 08:56

    W ogóle to należałoby zadać pytanie, po co komu testy aparatów przy obecnym ich wyrównanym i wysokim poziomie technicznym. Różnice są kosmetyczne i w praktyce fotograficznej nikomu nie mające żadnego znaczenia. Są potrzebne tylko dyskutantom, żeby mogli o czym się wypowiadać. porównując aparaty w smartfonach z funkcjonującymi poza nimi, należy stwierdzić - nie wracajcie do aparatów, pozostańcie przy smartfonach. Producenci zaniedbują rynek amatorski ? ... i dobrze, wszak amatorzy mają aparaty w smartfonach co im w zupełności wystarcza. Fujifilm, wbrew pozorom, zna się na biznesie i wie jakie ilości sprzętu wprowadzać na rynek. Jeślim dla kogo za mało, ma inne marki aparatów. A testowany tutaj aparat może pochwalić się wyśmienitymi parametrami nie wymagającymi ocenie tłumu.

  16. Kyle
    Kyle 10 sierpnia 2024, 09:08

    Za drogo. Wolałbym kupić taniej pełną klatkę od konkurencji (są na rynku).

  17. JarekB
    JarekB 10 sierpnia 2024, 09:32

    'Za drogo. Wolałbym kupić taniej pełną klatkę od konkurencji (są na rynku).'
    Bardzo oryginalna opinia. Można go zamieścić pod dowolnym tekstem dotyczącym APS-C i m4/3. Zapraszam!

    'Cierpimy na tym my wszyscy,'
    Każdego dnia budzę się bólem złożony.

    'Producenci aparatów swoim niewiarygodnym wręcz oderwaniem od rzeczywistości zamordowali cały segment amatorski'
    Co? Czyli to producenci aparatów są winni tego, że typowy homo sapiens chce mieć aparat w kieszeni, nie interesują go wydruki A1 i generalnie fotografia jako dziedzina sztuki go nie interesuje, lecz jedynie uwiecznianie codziennych okoliczności rodzinnych? Komentarzy pod tytułem 'sztuczny hype luszczanek się skończył, ale to wina producentów' nigdy nie zabraknie. Z utęsknieniem czekam na kolejne banały.

    'Jeśli dla kogo za mało, ma inne marki aparatów. A testowany tutaj aparat może pochwalić się wyśmienitymi parametrami nie wymagającymi ocenie tłumu.'
    Nic dodać, nic ująć. Jest kawał fotograficznego narzędzia, towarzystwo nań czeka i cieszmy się, że są na rynku firmy udanie trafiające w potrzeby klientów. Dla tych, którym to nie odpowiada, jest multum możliwości na rynku fotograficznym.

  18. MarekZegarek
    MarekZegarek 10 sierpnia 2024, 09:50

    Widzę tutaj frustrację, że świat nie stoi w miejscu i pojawiają się alternatywne metody utrwalania rzeczywistości, jak np. smartfon.

    Producenci wyciągnęli wnioski i ograniczyli podaż korpusów entry level, aby nie produkować na skład, skoro większość fotografujących nie chce wiedzieć co to jest hiperfokalna itp. i focą komórkami.

  19. lukzab
    lukzab 10 sierpnia 2024, 10:08

    Hej Optyczni, który influencer pożyczył wam aparat do testów? ;-)

  20. eMGie
    eMGie 10 sierpnia 2024, 10:24

    @_Tomek_
    "...Jak sobie wyobrażacie wielokrotną ekspozycję na zdjęciu 17, gdzie jest ruch w kadrze? Takie smartfonowe wynalazki w ogóle wtedy wysiadają..."
    Jakoś nie zauważyłem tego w zdjęciach z mojego smartfona. Wielokrotna ekspozycja w topowych smartfonach to nie jest zwykłe składanie paru ujęć do kupy, jest wspomagana przez AI. Jeśli oprogramowanie wyczuje ruch pozostawia jedną klatkę i szprycuje ją wielokrotną ekspozycją z innych zarejestrowanych ujęć. Oczywiście nie zawsze te algorytmy działają idealnie, ale w większości przypadków sprawdzają się dobrze. Natrzaskałem już tysiące zdjęć iPhonami i powiem szczerze, że odrzuciłem parę ze względu na pomyłki AI. Dla tych z kolei, którzy chcą mieć "rozmycia" ruchu, smartfony oferują ustawienia manualne.

  21. MPress
    MPress 10 sierpnia 2024, 10:39


    @deel77

    "Mały i ładny. Niestety, 1,5 roku od premiery Fujifilm nie potrafi dostarczyć wystarczającej ilości egzemplarzy na rynek"

    Premiera Fujifilm X100VI odbyła się 20 /02/ 2024

  22. Vendeur
    Vendeur 10 sierpnia 2024, 11:19

    @Bayonet

    "gdzie w smartfonach 1" nie jest już niczym szczególnym"

    Tak, tak... Faktycznie, zatrzęsienie takich produktów na rynku...

  23. deel77
    deel77 10 sierpnia 2024, 11:22

    @MPress
    Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. Minęło pół roku od premiery.

  24. Bayonet
    Bayonet 10 sierpnia 2024, 21:39

    @JarekB

    Tak. Producenci aparatów są winni, że latami nie potrafili i wciąż nie potrafią wyprodukować czegoś, co dostarcza atrakcyjne wizualnie zdjęcia dla amatora bez potrzeby ich obróbki. Cała technologia jest gotowa, wystarczy wsadzić mocniejszy procesor i dokleić trochę linijek kodu.

  25. _Tomek_
    _Tomek_ 10 sierpnia 2024, 22:22

    eMGie, ilość pomyłek zależy od tego jakie zdjęcia się robi. Być może w takiej scenie jak 17 wielokrotna ekspozycja zadziała, ale co w sytuacji kiedy poruszający się obiekt przesłania mocno kontrastowy obiekt w tle? Zawsze jakichś detali zabraknie, a domalowywanie przez algorytm tego co prawdopodobnie tam się znajduje nie interesuje mnie.

    Tak, fotografia obliczeniowa w niektórych przypadkach poszerza możliwości aparatu, ale w wielu jest ułomna, nie tylko wielokrotna ekspozycja, ale też redukcja szumu czy składanie panoram. Jak jest ruch to zawsze to się prędzej czy później posypie.

  26. PDamian
    PDamian 10 sierpnia 2024, 22:27


    Ekw. 40mm Ricoh GR IIIx jest ostrzejszy link
    [na matrycy 24Mpix]

    od X100V link
    [na matrycy 26Mpix]

    a tu z tym samym obiektywem co w poprzedniku
    sparowali matrycę 40Mpix i link

  27. JarekB
    JarekB 10 sierpnia 2024, 22:30

    @Bayonett
    Tobie się naprawdę wydaje, że do kloca w postaci aparatu kompaktowego wystarczy dołożyć mocniejszy procesor i coś tam oprogramować, i już pryśnie czar telefonu komórkowego będącego komputerem, wyszukiwarką internetową, aparatem fotograficznym, portfelem i czymś tam jeszcze, a wszystko to w mikro-obudowie, która mieści się w dowolnej kieszeni. Te trochę linijek kodu i mocniejszy procesor versus smartfon przypomina mi case Nokia vs Apple, ew. zawracanie Wisły kijem.

    Tym optymistycznym akcentem kończę swój udział w tej dyskusji.

  28. aditoma
    aditoma 11 sierpnia 2024, 07:22

    Od lat jestem z Fuji, miałem chyba każde body od x100 po używane dziś zawodowo xT5… x100 (2014r) kosztował majątek gdy wychodził, w stosunku do FF i konkurencji. Coś ok 4-5tys. W czasach gdy najniższa krajowa w Polsce wynosiła jakieś 1200zl. Problem jest inny, bo wydając połowę tej kasy jaką kosztuje 100V kupiłem sobie R8 z 28 2.8 i mam dużo bardziej funkcjonalny aparat, z dużo lepszym AFem, lepszą jakością filmów i absurdalnie wysokim użytecznym ISO. Generalnie po dekadzie z Fuji zacząłem powrót do Canona, bo były czasy gdy ta firma oferowała coś więcej niż konkurencja, choćby świetne jpg. Ale odrobili lekcje. Zgadzam się że w dobie coraz lepszych telefonów, mocniejszych algorytmów ten aparat zaczyna być sprzętem dla nikogo. Kupiłbym go gdybym miał nadmiar gotówki, bo jest jak Vespa: nie jedzie, nie jest lepszy od innych skuterów ale świetnie się prezentuje jako model do zdjęć na isntagrama.

  29. monangel
    monangel 11 sierpnia 2024, 10:09

    @corckie co Ty bredizsz? mam zaróno rx jak i panasonicka tz200 bo wieksz aogniskowa ,oba nie maja startu do apsc, szumia juz w dzien jak z rawa ciągniesz nie mówiąc o dynamice, w dzien kiedy wlai słonce ok potem juz coraz gorzej, mniej wiecej poziom telefonu.

  30. monangel
    monangel 11 sierpnia 2024, 10:11

    @skkamil kolejny ktory mysli ze pelna klatka jest remedium na wszystko :D

  31. blurbabyblur
    blurbabyblur 11 sierpnia 2024, 14:32

    To już są lata odkąd kilku malkontentów tutaj wstawia żenujące komentarze. Na temat cen głównie, albo posługując się terminologią której nie rozumieją. X100VI w cenie 8500 nie jest drogim aparatem biorąc pod uwagę rynek ale przede wszystkim co oferuje. Jest jedynym na świecie aparatem z wizjerem typu window-finder (nie mylić z dalmierzem) z autofokusem. Do tego ma możliwość w ułamku sekundy przestawienia się na wizjer w pełni elektroniczny TTL oraz uchylny ekran pozwalający na fotografowanie z niemal dowolnej pozycji. Korekta paralaksy/ramek jest zrealizowana dokładniej niż w Leica M. Już X100V z cropem do 50 i 70mm był niesamowicie uniwersalnym sprzętem w pełni do wykorzystania w profesjonalnej czy to amatorskiej fotografii dokumentalnej, gdzie na dodatek większa głębia ostrości matrycy aps-c vs FF jest moim zdaniem zaletą a nie wadą. Z matrycą 40mpix pomimo pewnych kompromisów staje się to narzędzie wręcz niesamowite całościowo. Dla osób które oczekiwały IBIS (ja akurat nie) - kolejna zaleta. Marketing niestety działa jak działa i te kwestie ograniczonej dostępności również moim zdaniem są zamierzone, ale tak czy inaczej jako NARZĘDZIE dla fotografa który chociażby ceni zalety wizjera okienkowego, X100V czy X100VI mogą okazać się sprzętami znakomitymi których niczym już uzupełniać nie trzeba.

  32. blurbabyblur
    blurbabyblur 11 sierpnia 2024, 14:35

    Tak, nie jedynym window-finder z AF. Jest jeszcze seria X-Pro :)

  33. mig-37
    mig-37 11 sierpnia 2024, 15:50

    @monangel, ale wiesz że Sony RX1 to nie matryca 1 cal tylko odrobinę większa?

  34. JarekB
    JarekB 11 sierpnia 2024, 20:08

    @mig-37
    'ale wiesz że Sony RX1 to nie matryca 1 cal tylko odrobinę większa'

    Kolega nie wspomniał o RX1 :-) RX10 i 100 to jednak 1 cal.

  35. JarekB
    JarekB 11 sierpnia 2024, 20:16

    @aditoma

    'wydając połowę tej kasy jaką kosztuje 100V kupiłem sobie R8 z 28 2.8 i mam dużo bardziej funkcjonalny aparat, z dużo lepszym AFem, lepszą jakością filmów i absurdalnie wysokim użytecznym ISO.'

    Witamy n+1 komentarz na ten sam temat - po co mam kupować X, skoro Y daje
    mi to samo/więcej za mniej kasy. W X100 naprawdę nie chodzi o to, co daje inny aparat. Chodzi tylko i wyłącznie o to, co TEN aparat daje użytkownikowi.


    'Zgadzam się że w dobie coraz lepszych telefonów, mocniejszych algorytmów ten aparat zaczyna być sprzętem dla nikogo.'

    Działu sprzedaży bym Tobie nie powierzył, w jakiekolwiek analizy zachowań konsumenckich też bym nie uwierzył ;-) Aparat dla nikogo, który 'każdy' chce kupić. Fuji się niezła sztuka udała.


    'bo jest jak Vespa: nie jedzie, nie jest lepszy od innych skuterów ale świetnie się prezentuje jako model do zdjęć na instagrama.'

    Idei X100 nie rozumiesz, ale za to Vespy też nie :-)


  36. mig-37
    mig-37 11 sierpnia 2024, 21:32

    @JarekB kolega monangel w niezbyt uprzejmy sposób odniósł się do wpisu kolegi corkie, który to napisał o nabyciu i zadowoleniu z faktu posiadania Sony RX1, a konkretnie RX1RMII, co było niejasne w tej wypowiedzi dla Was obu?

  37. JarekB
    JarekB 11 sierpnia 2024, 22:06

    @mig-37
    Teraz już wszystko jasne ;-) Nie cofałem się aż tak daleko i stąd ów lapsus.

  38. Bayonet
    Bayonet 12 sierpnia 2024, 04:16

    @JarekB

    Obawiam się, że wymyślasz rzeczy, których nigdy nie napisałem na podstawie własnej interpretacji.

    Nie chodzi o to, by wszyscy rzucili fotografię smartfonową i wrócili do dedykowanych aparatów. Chodzi o urządzenie oferujące lepszą jakość i możliwości przy zachowaniu łatwości użytkowania smartfona.

  39. _Tomek_
    _Tomek_ 12 sierpnia 2024, 07:06

    Wrócę jednak do testu rozdzielczości. Skąd wahania rozdzielczości - w tym niespodziewany jej spadek na f/4 - dla poprzednika? Tutaj go nie ma, a obiektyw jest ten sam. Czy na pewno zostały użyte te same pola testowe? Dlaczego w teście X100V podpisane są "centrum i "róg", a tutaj "centrum" i "brzeg"? Z tego co napisane w procedurze testowej nie jest to żaden "róg":
    link

  40. PDamian
    PDamian 12 sierpnia 2024, 17:13

    Obiektyw nie jest TEN SAM [egzemplarz],
    a TAKI SAM.

    Tam jest link
    a tu link

  41. orbital
    orbital 13 sierpnia 2024, 13:30

    Ja czekałem, czekałem i czekałem i się niedoczekałem X100vi dlatego po sprzedaży X100f ostatecznie kupiłem GR3x i powiem, że jest duża różnica w porównaniu z modelem GR2, który kiedyś miałem oraz x100f.
    Wg mnie głównym punktem sprzedaży GR3 lub GR3x (co kto lubi) powinien być 1 ficzer tj. możliwość stałego ustawienia ostrości obiektywu na nieskończoność (nie, to nie jest snap focus). To jest dla mnie odkrycie Ameryki ! Coś n-i-e-s-a-m-o-i-t-e-g-o. AF po prostu nie istnieje i nie ma szans z tym trybem. W przypadku GR3x ustawiam F9 i mam wszystko w zasięgu ostrości.
    Oczywiście ktoś powie, ale na manualnym ostrzeniu też tak można - jasne, tylko manualne pierścienie robią za wiatraki i kręcą się wokoło :-). A tak mam 2 tryby U: U1 -> F9 oraz U2 -> F2.8 z włączoną detekcją twarzy jak komuś daje aparat do zrobienia zdjęcia :-)

  42. towner
    towner 15 sierpnia 2024, 03:25

    Obiektyw haluje jak telefonistka, pewnie ma komę jak ten skoczek co skoczył z mariotu i go "uratowali".

  43. Bonifacyzp
    Bonifacyzp 16 sierpnia 2024, 16:31

    @corckie
    RX1 o grubości 7 cm z kitowym obiektywem kieszonkowy?

  44. PDamian
    PDamian 16 sierpnia 2024, 19:26

    5,5 cm to już kieszonkowy?

    -A 3,5 cm?
    link
    -"55.3 mm vs 72 mm vs 35.2 mm"
    -"521 g vs 507 g vs • 262 gramów"

  45. bartix82
    bartix82 17 sierpnia 2024, 16:25

    Czy ja się mylę iw teście aparatu widzę takie wady jak astygmatyzm, koma, winietowanie i "wyraźne odblaski"?
    Od kiedy to są wady aparatów? To jakiś felerny model, źle napisany firmeware czy wada konstrukcyjna?

  46. JarekB
    JarekB 17 sierpnia 2024, 21:59

    @bartix82
    'Od kiedy to są wady aparatów? '

    Prawdopodobnie od wtedy, gdy zaczęto produkować aparaty z zabudowanym na stałe obiektywem. Jeżeli dobrze sprawdzałem specyfikację X100VI, to ma ów obiektyw zabudowany na stałe, zatem np. astygmatyzm należy do wad aparatu, który (w tym wypadku) stanowi nierozłączalne kombo 'korpus + obiektyw'.

  47. sektoid
    sektoid 24 sierpnia 2024, 13:07

    @babablur. Jak ty mi zaimponowałeś.

  48. janek_w
    janek_w 26 sierpnia 2024, 10:15

    @3xN

    Tygodnie mijają, a tajemnica zdjęcia nr 45 wciąż nierozwikłana!
    Chyba jesteśmy jedynymi użytkownikami tego portalu, którzy odważyli się otworzyć to zdjęcie w pełnym rozmiarze... Zakłócenia po lewej stronie kadru wyglądają mi na błędy zapisu karty :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział