Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Nikon Z6 III - test aparatu

18 października 2024
Maciej Latałło Komentarze: 37
Komentarze czytelników (37)
  1. vulkanwawa
    vulkanwawa 18 października 2024, 19:38

    Kto chce być pierwszy ?

  2. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 19:42

    i tworzyć historię
    ;)

  3. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 19:44

    Pierwszy chce być Canon i Sony.
    Reszta producentów....zajęta jest robieniem dobrych apartów....

  4. pawulon
    pawulon 18 października 2024, 19:46

    W końcu dobry bezlusterkowiec Nikona godny sprzedania D750.

  5. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 20:02

    1500 dostaniesz za D750?

  6. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 20:03

    Nikon Z6 III – 10450 zł,
    Canon EOS R6 Mark II – 9100 zł,
    Panasonic Lumix S5 II – 7200 zł,
    Sony A7 IV – 8850 zł
    Chociaż..
    to zestawienie wydaje mi się ciekawą rzeczą....w kontekście budowania relacji biznesowych ze sklepami.
    Przyjmując jednakowe procentowe marże, można spekulować następujący domysł:
    ... że najlepiej zarabia się sprzedając systemy Canona i Sony.
    Nikon ustanawiając wysoką cenę, moim zdaniem, chce zainteresować finansowo pośredników do "aktywnego" sprzedawania swojego apartu.

  7. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 20:11

    @molon_labe

    "można spekulować że najlepiej zarabia się sprzedając systemy Canona i Sony.
    Nikon ustanawiając wysoką cenę, moim zdaniem, chce zainteresować finansowo pośredników do "aktywnego" sprzedawania swojego apartu"

    C, S i P to raczej muszą myśleć o dogonieniu następcami obecnych modeli
    Nikona Z6 III

    link

  8. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 20:20

    PDamian

    tak,... można tak powiedzieć, że Canon i Sony niskimi cenami chcą bronić swoich pozycji, bo sam apart Nikona ma dobre argumentu.

    Jednak, Nikon nie wygrał w żadnej "fotograficznej" kategorii, w sumie jest dobry.
    Ale orientując się na poszczególne kategorie, które mogą być ważne dla klienta np: AF, dostęp do zróżnicowanych cenowo obiektywów, szumy w słabym świetle...itd, ...Konkurencja ma co odpowiedzieć i podać przy tym niższe ceny.

  9. vulkanwawa
    vulkanwawa 18 października 2024, 20:36

    Jakoś nie za bardzo z celnością autofocusa Z6III jednak trochę odstaje od Sony czy Canon i nie mam na myśli tabelki na optyczne.

  10. vulkanwawa
    vulkanwawa 18 października 2024, 20:41

    no i jeszcze ISO, Dynamic Range też tak poniżej Sony i Canon

  11. Deadi
    Deadi 18 października 2024, 20:42

    Aparat bez wad :)

  12. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 20:42


    Nikon Z6 III: "W trakcie 30-sekundowego testu trybu szybkiego, dla obu formatów obrazu aparat zarejestrował po 600 zdjęć, dając deklarowane tempo 20 kl/s, bez spowolnień."

    "W trybie C60, Z6 III zarejestrował 386 zdjęć, a ich zapis na kartę pamięci trwał ok. 10 sekund."

    Sony A7 IV: "Warto zwrócić uwagę, że przy RAW-ach nieskompresowanych wynosi ono nie 10, a 6 kl/s. By uzyskać więcej, musimy sięgnąć po RAW-y skompresowane stratnie. W ich przypadku, wydajność w pierwszych sekundach jest nawet wyższa względem JPEG-ów zapisywanych w najwyższej jakości. Sumaryczna liczba zapisanych zdjęć nie robi może szczególnego wrażenia"
    -nie chce mi się liczyć link
    link
    ale nie 600
    ;)

    Panasonic S5 II: "JPEG – 277 zdjęć (9.23 kl/s),
    RAW – 274 zdjęć (9.13 kl/s)."

    Canon R6 II: "12 kl/s (mech.):
    361 zdjęć JPEG LARGE (12.03 kl/s),
    207 zdjęć RAW (6.9 kl/s),
    40 kl/s:
    381 zdjęć JPEG LARGE (12.7 kl/s),
    177 zdjęć RAW (5.9 kl/s)."

    -poza Canon to przepaść

  13. Tharon
    Tharon 18 października 2024, 20:46

    No fajny aparat ... teraz jak spojrzeć w oczy mojemu Z6II?

  14. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 20:50

    vulkanwawa
    "...Jakoś nie za bardzo z celnością autofocusa Z6III jednak trochę odstaje od Sony czy Canon.."

    Dla wszystkich producentów aparatów najważniejszy jest amerykański rynek.
    To 40% światowego rynku fotografii....

    Kolega opowiadał mi, że robiono tam testy reporterskich AF w słabym świetle, celując do osób z odcieniem skóry innym niż "różowy". Wygrał Nikon .....potem długo nic i na końcu wielka kłótnia pozostałych.

  15. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 20:54

    PDamian
    -poza Canon to przepaść

    bo...żaden z tych pozostałych aparatów nie był skonstruowany do "entry level reporterki".. :)

  16. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 21:16

    To co, moim zdaniem, najistotniejsze w tym aparcie, to fakt, że poprawiono ...w zgodzie z "obowiązującym trendem- szybkich matryc", wszystko w stosunku do Z6II. To najlepiej świadczy o tym aparcie.

    Przekonani do Nikona mają satysfakcję, nieprzekonani...też mają.

    Moim zdaniem, wbrew pozorom, to chyba najważniejszy aparat Nikona, taka "przynęta" na przyciągnięcie do marki nowych zainteresowanych, ..nadzieja na przyszłość.

  17. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 21:18

    Jak w Sony chcesz mieć coś szybszego jak te biedne A7 IV
    to albo A9 III za 32000 albo stary A9 II za 20000 zł.
    A w Panasonic szukanie S1H -ale chyba nowych już nie ma.

  18. deel77
    deel77 18 października 2024, 21:22

    Zupełnie nie mój system, ale użytkownikom systemu Nikon muszę pogratulować kolejnego udanego sprzętu (po Z8 i Zf).

  19. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 21:23

    Z tym s1h to palnąłem

  20. deel77
    deel77 18 października 2024, 21:27

    @PDamian
    Z tym Panasonikiem to trzeba uważać bo to już bardzo blisko do m43 i Olympusa i OMSystem. A to jak już wszyscy wiemy drażliwe tematy. Przepraszam już nie będę trolował :)

  21. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 21:33

    Palnąłem, bo on ma 9 k/s.

  22. molon_labe
    molon_labe 18 października 2024, 21:34

    Panasonic S1H ma certyfikacje Netflixa...ktoś coś?

  23. deel77
    deel77 18 października 2024, 22:04

    @molon_labe
    i paszport Polsatu

  24. JarekB
    JarekB 18 października 2024, 22:37

    Dynamika tonalna podobno taka sobie, ale przynajmniej cena wysoka. Największą wadą pozostaje dla mnie gibanie ekranu, które skreśla ów produkt z mojej listy. Z drugiej strony ten Z6 II jakby dosyć tani i gibanie właściwe...

  25. PDamian
    PDamian 18 października 2024, 22:48

    O dziwo u nas najtańsze

    link

    link

  26. JarekB
    JarekB 18 października 2024, 23:05

    Bo u nas euro najtańsze :-)

  27. waldi72
    waldi72 19 października 2024, 06:56

    Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej. To tak, jakby ktoś aby mieć jakieś światła w samochodzie musiał dokupywać dodatkowe mocowane oświetenie. Poza tym wbudowana lampa w aparacie przydaje się do np. efektu błysku w oczach, nie musi silnie doświetlać sceny. No i przydaje się jako wyzwalacz dodatkowych lamp błyskowych bez konieczności dokupowania ekstra sterownika. Na przykład w niektórych Canonach można ustawić wbudowana lampę tak, aby nie wpływała na jasność sceny, a sterowała inne lampy tyko przedbłyskiem. Nie używam wbudowanej lampy często ale były sytuacje, gdzie wyraźnie poprawiła jakość zdjęcia. A w ogóle najlepsze rozwiązanie wbudowanych lamp błyskowych miał swego czasu Panasonic, bo można je było odchylać w pionie, na przykład do odbijanie światła od sufitu.

  28. sektoid
    sektoid 19 października 2024, 09:32

    Czemu ten zwierzonek taki blady ? znowu Nikon spaprał profile ?

  29. Bahrd
    Bahrd 19 października 2024, 09:51

    waldi72: "Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej."

    Zgoda, ale... dla niekorzystających z lampy wadą będzie jej obecność, bo to i waży trochę więcej, i miejsce na optykę dla EVF zajmuje (w końcu, jak ktoś jeździ na co dzień† po mieście, to po co mu długie? ;).


    Aparat pierwsza klasa... to pewnie z jego powodu na CR generują już ploty o R6 III?


    † Jest napisane (bo pisze się) osobno - i to codziennie [ link ]...

  30. gamma
    gamma 19 października 2024, 13:19

    Mogliby jeszcze zrobić fajnego (mniejszego) Z5.
    Oraz konkurenta S5 / ZV-E1.

  31. PDamian
    PDamian 19 października 2024, 14:13

    Nie spodziewałbym się mnożenia modeli przez Nikona.

    Z8 jest następcą Z7 II.
    Daty premier link

    link


    Pięć modeli to i tak sporo:
    Z5 -podstawowy
    Zf -retro
    Z6 III
    Z8
    Z9 -topowy

    Z5 II nie ma sensu wprowadzać,
    gdy za 7200 zł są w sklepach Z6 II.

  32. baron13
    baron13 19 października 2024, 15:03

    Do tych nowych aparatów potrzeba starych fotografów. Ci szukali malarskich kadrów w warunkach oświetleniowych w których dawało radę jedynie ludzkie oko. Ewentualnie nie dawało, ci gentlemani eksperymentowali, jak uzyskać możliwie zaskakujące zdjęcia i wydusić z technologii maksymalnie dużo, by się odróżnić od malarzy. Współczesny focista robi zdjęcia dokumentacyjne i dla tego celu właściwie każdy aparat, też te level entry wystarcza z okładem. Za kiepski są czasami aparaty w telefonach komórczanych.
    link
    To jest korpus amatorski apsc. I to nie jest hdr. Na dodatek nie wiem czy dobrze, dla własnego widzimisia podciągnąłem w tej foci cienie ku czerni, bo za dużo jak dla utrzymania nastroju było w nich widać. Za czasów filmów można bylo coś podobnego zrobić na negatywie cz-b, ale podobnego i to było dość karkołomne, bo trzea było trafić z ekspozycją. Jest nowy aparat. Jak się pojawią nowe zdjęcia to znaczy, że ma sens :-)

  33. sektoid
    sektoid 19 października 2024, 16:22

    @baron13
    No i ... ?

  34. Negatyw
    Negatyw 19 października 2024, 16:56

    No i ... fajnie.

  35. Negatyw
    Negatyw 19 października 2024, 17:11

    @waldi72:
    "Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej. To tak, jakby ktoś aby mieć jakieś światła w samochodzie musiał dokupywać dodatkowe mocowane oświetenie."

    Brak lampy błyskowej w takim aparacie fotograficznym gdzie w tańszych modelach jest lampa błyskowa to żadna wada. Ten aparat skierowany jest do tych co nie potrzebują i do tego nie chcą lampy błyskowej wbudowanej. A w samochodach z tego co mi wiadomo nie ma lamp błyskowych nawet w światłach kierunkowskazów.

  36. PDamian
    PDamian 19 października 2024, 17:12


    Nius Roku dla canoniarzy!
    -Będą obiektywy Sigma do Canon RF.
    link

    link

    -przekażcie na canon-board

  37. JarekB
    JarekB 19 października 2024, 17:49

    To czy ktoś oceni manie/niemanie lampy błyskowej jako wadę/zaletę nie ma żadnego znaczenia. Tu super poboczna cecha aparatu, a pewne renomowane marki dołączają nieduże lampki w tzw. komplecie, więc sobie można zamontować w przypadku nagłej potrzeby, choć pewnie duża część tych lamp dokonuje żywota w oryginalnym pudełku...

    'Będą obiektywy Sigma do Canon RF.'
    Sigma dla canioniarzy, adaptacje Tamrona dla [...]

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział