Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nikon Z6 III – 10450 zł, Canon EOS R6 Mark II – 9100 zł, Panasonic Lumix S5 II – 7200 zł, Sony A7 IV – 8850 zł Chociaż.. to zestawienie wydaje mi się ciekawą rzeczą....w kontekście budowania relacji biznesowych ze sklepami. Przyjmując jednakowe procentowe marże, można spekulować następujący domysł: ... że najlepiej zarabia się sprzedając systemy Canona i Sony. Nikon ustanawiając wysoką cenę, moim zdaniem, chce zainteresować finansowo pośredników do "aktywnego" sprzedawania swojego apartu.
"można spekulować że najlepiej zarabia się sprzedając systemy Canona i Sony. Nikon ustanawiając wysoką cenę, moim zdaniem, chce zainteresować finansowo pośredników do "aktywnego" sprzedawania swojego apartu"
C, S i P to raczej muszą myśleć o dogonieniu następcami obecnych modeli Nikona Z6 III
tak,... można tak powiedzieć, że Canon i Sony niskimi cenami chcą bronić swoich pozycji, bo sam apart Nikona ma dobre argumentu.
Jednak, Nikon nie wygrał w żadnej "fotograficznej" kategorii, w sumie jest dobry. Ale orientując się na poszczególne kategorie, które mogą być ważne dla klienta np: AF, dostęp do zróżnicowanych cenowo obiektywów, szumy w słabym świetle...itd, ...Konkurencja ma co odpowiedzieć i podać przy tym niższe ceny.
Nikon Z6 III: "W trakcie 30-sekundowego testu trybu szybkiego, dla obu formatów obrazu aparat zarejestrował po 600 zdjęć, dając deklarowane tempo 20 kl/s, bez spowolnień."
"W trybie C60, Z6 III zarejestrował 386 zdjęć, a ich zapis na kartę pamięci trwał ok. 10 sekund."
Sony A7 IV: "Warto zwrócić uwagę, że przy RAW-ach nieskompresowanych wynosi ono nie 10, a 6 kl/s. By uzyskać więcej, musimy sięgnąć po RAW-y skompresowane stratnie. W ich przypadku, wydajność w pierwszych sekundach jest nawet wyższa względem JPEG-ów zapisywanych w najwyższej jakości. Sumaryczna liczba zapisanych zdjęć nie robi może szczególnego wrażenia" -nie chce mi się liczyć link link ale nie 600 ;)
vulkanwawa "...Jakoś nie za bardzo z celnością autofocusa Z6III jednak trochę odstaje od Sony czy Canon.."
Dla wszystkich producentów aparatów najważniejszy jest amerykański rynek. To 40% światowego rynku fotografii....
Kolega opowiadał mi, że robiono tam testy reporterskich AF w słabym świetle, celując do osób z odcieniem skóry innym niż "różowy". Wygrał Nikon .....potem długo nic i na końcu wielka kłótnia pozostałych.
To co, moim zdaniem, najistotniejsze w tym aparcie, to fakt, że poprawiono ...w zgodzie z "obowiązującym trendem- szybkich matryc", wszystko w stosunku do Z6II. To najlepiej świadczy o tym aparcie.
Przekonani do Nikona mają satysfakcję, nieprzekonani...też mają.
Moim zdaniem, wbrew pozorom, to chyba najważniejszy aparat Nikona, taka "przynęta" na przyciągnięcie do marki nowych zainteresowanych, ..nadzieja na przyszłość.
Jak w Sony chcesz mieć coś szybszego jak te biedne A7 IV to albo A9 III za 32000 albo stary A9 II za 20000 zł. A w Panasonic szukanie S1H -ale chyba nowych już nie ma.
@PDamian Z tym Panasonikiem to trzeba uważać bo to już bardzo blisko do m43 i Olympusa i OMSystem. A to jak już wszyscy wiemy drażliwe tematy. Przepraszam już nie będę trolował :)
Dynamika tonalna podobno taka sobie, ale przynajmniej cena wysoka. Największą wadą pozostaje dla mnie gibanie ekranu, które skreśla ów produkt z mojej listy. Z drugiej strony ten Z6 II jakby dosyć tani i gibanie właściwe...
Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej. To tak, jakby ktoś aby mieć jakieś światła w samochodzie musiał dokupywać dodatkowe mocowane oświetenie. Poza tym wbudowana lampa w aparacie przydaje się do np. efektu błysku w oczach, nie musi silnie doświetlać sceny. No i przydaje się jako wyzwalacz dodatkowych lamp błyskowych bez konieczności dokupowania ekstra sterownika. Na przykład w niektórych Canonach można ustawić wbudowana lampę tak, aby nie wpływała na jasność sceny, a sterowała inne lampy tyko przedbłyskiem. Nie używam wbudowanej lampy często ale były sytuacje, gdzie wyraźnie poprawiła jakość zdjęcia. A w ogóle najlepsze rozwiązanie wbudowanych lamp błyskowych miał swego czasu Panasonic, bo można je było odchylać w pionie, na przykład do odbijanie światła od sufitu.
waldi72: "Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej."
Zgoda, ale... dla niekorzystających z lampy wadą będzie jej obecność, bo to i waży trochę więcej, i miejsce na optykę dla EVF zajmuje (w końcu, jak ktoś jeździ na co dzień† po mieście, to po co mu długie? ;).
Aparat pierwsza klasa... to pewnie z jego powodu na CR generują już ploty o R6 III?
— † Jest napisane (bo pisze się) osobno - i to codziennie [ link ]...
Do tych nowych aparatów potrzeba starych fotografów. Ci szukali malarskich kadrów w warunkach oświetleniowych w których dawało radę jedynie ludzkie oko. Ewentualnie nie dawało, ci gentlemani eksperymentowali, jak uzyskać możliwie zaskakujące zdjęcia i wydusić z technologii maksymalnie dużo, by się odróżnić od malarzy. Współczesny focista robi zdjęcia dokumentacyjne i dla tego celu właściwie każdy aparat, też te level entry wystarcza z okładem. Za kiepski są czasami aparaty w telefonach komórczanych. link To jest korpus amatorski apsc. I to nie jest hdr. Na dodatek nie wiem czy dobrze, dla własnego widzimisia podciągnąłem w tej foci cienie ku czerni, bo za dużo jak dla utrzymania nastroju było w nich widać. Za czasów filmów można bylo coś podobnego zrobić na negatywie cz-b, ale podobnego i to było dość karkołomne, bo trzea było trafić z ekspozycją. Jest nowy aparat. Jak się pojawią nowe zdjęcia to znaczy, że ma sens :-)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Kto chce być pierwszy ?
i tworzyć historię
;)
Pierwszy chce być Canon i Sony.
Reszta producentów....zajęta jest robieniem dobrych apartów....
W końcu dobry bezlusterkowiec Nikona godny sprzedania D750.
1500 dostaniesz za D750?
Nikon Z6 III – 10450 zł,
Canon EOS R6 Mark II – 9100 zł,
Panasonic Lumix S5 II – 7200 zł,
Sony A7 IV – 8850 zł
Chociaż..
to zestawienie wydaje mi się ciekawą rzeczą....w kontekście budowania relacji biznesowych ze sklepami.
Przyjmując jednakowe procentowe marże, można spekulować następujący domysł:
... że najlepiej zarabia się sprzedając systemy Canona i Sony.
Nikon ustanawiając wysoką cenę, moim zdaniem, chce zainteresować finansowo pośredników do "aktywnego" sprzedawania swojego apartu.
@molon_labe
"można spekulować że najlepiej zarabia się sprzedając systemy Canona i Sony.
Nikon ustanawiając wysoką cenę, moim zdaniem, chce zainteresować finansowo pośredników do "aktywnego" sprzedawania swojego apartu"
C, S i P to raczej muszą myśleć o dogonieniu następcami obecnych modeli
Nikona Z6 III
link
PDamian
tak,... można tak powiedzieć, że Canon i Sony niskimi cenami chcą bronić swoich pozycji, bo sam apart Nikona ma dobre argumentu.
Jednak, Nikon nie wygrał w żadnej "fotograficznej" kategorii, w sumie jest dobry.
Ale orientując się na poszczególne kategorie, które mogą być ważne dla klienta np: AF, dostęp do zróżnicowanych cenowo obiektywów, szumy w słabym świetle...itd, ...Konkurencja ma co odpowiedzieć i podać przy tym niższe ceny.
Jakoś nie za bardzo z celnością autofocusa Z6III jednak trochę odstaje od Sony czy Canon i nie mam na myśli tabelki na optyczne.
no i jeszcze ISO, Dynamic Range też tak poniżej Sony i Canon
Aparat bez wad :)
Nikon Z6 III: "W trakcie 30-sekundowego testu trybu szybkiego, dla obu formatów obrazu aparat zarejestrował po 600 zdjęć, dając deklarowane tempo 20 kl/s, bez spowolnień."
"W trybie C60, Z6 III zarejestrował 386 zdjęć, a ich zapis na kartę pamięci trwał ok. 10 sekund."
Sony A7 IV: "Warto zwrócić uwagę, że przy RAW-ach nieskompresowanych wynosi ono nie 10, a 6 kl/s. By uzyskać więcej, musimy sięgnąć po RAW-y skompresowane stratnie. W ich przypadku, wydajność w pierwszych sekundach jest nawet wyższa względem JPEG-ów zapisywanych w najwyższej jakości. Sumaryczna liczba zapisanych zdjęć nie robi może szczególnego wrażenia"
-nie chce mi się liczyć link
link
ale nie 600
;)
Panasonic S5 II: "JPEG – 277 zdjęć (9.23 kl/s),
RAW – 274 zdjęć (9.13 kl/s)."
Canon R6 II: "12 kl/s (mech.):
361 zdjęć JPEG LARGE (12.03 kl/s),
207 zdjęć RAW (6.9 kl/s),
40 kl/s:
381 zdjęć JPEG LARGE (12.7 kl/s),
177 zdjęć RAW (5.9 kl/s)."
-poza Canon to przepaść
No fajny aparat ... teraz jak spojrzeć w oczy mojemu Z6II?
vulkanwawa
"...Jakoś nie za bardzo z celnością autofocusa Z6III jednak trochę odstaje od Sony czy Canon.."
Dla wszystkich producentów aparatów najważniejszy jest amerykański rynek.
To 40% światowego rynku fotografii....
Kolega opowiadał mi, że robiono tam testy reporterskich AF w słabym świetle, celując do osób z odcieniem skóry innym niż "różowy". Wygrał Nikon .....potem długo nic i na końcu wielka kłótnia pozostałych.
PDamian
-poza Canon to przepaść
bo...żaden z tych pozostałych aparatów nie był skonstruowany do "entry level reporterki".. :)
To co, moim zdaniem, najistotniejsze w tym aparcie, to fakt, że poprawiono ...w zgodzie z "obowiązującym trendem- szybkich matryc", wszystko w stosunku do Z6II. To najlepiej świadczy o tym aparcie.
Przekonani do Nikona mają satysfakcję, nieprzekonani...też mają.
Moim zdaniem, wbrew pozorom, to chyba najważniejszy aparat Nikona, taka "przynęta" na przyciągnięcie do marki nowych zainteresowanych, ..nadzieja na przyszłość.
Jak w Sony chcesz mieć coś szybszego jak te biedne A7 IV
to albo A9 III za 32000 albo stary A9 II za 20000 zł.
A w Panasonic szukanie S1H -ale chyba nowych już nie ma.
Zupełnie nie mój system, ale użytkownikom systemu Nikon muszę pogratulować kolejnego udanego sprzętu (po Z8 i Zf).
Z tym s1h to palnąłem
@PDamian
Z tym Panasonikiem to trzeba uważać bo to już bardzo blisko do m43 i Olympusa i OMSystem. A to jak już wszyscy wiemy drażliwe tematy. Przepraszam już nie będę trolował :)
Palnąłem, bo on ma 9 k/s.
Panasonic S1H ma certyfikacje Netflixa...ktoś coś?
@molon_labe
i paszport Polsatu
Dynamika tonalna podobno taka sobie, ale przynajmniej cena wysoka. Największą wadą pozostaje dla mnie gibanie ekranu, które skreśla ów produkt z mojej listy. Z drugiej strony ten Z6 II jakby dosyć tani i gibanie właściwe...
O dziwo u nas najtańsze
link
link
Bo u nas euro najtańsze :-)
Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej. To tak, jakby ktoś aby mieć jakieś światła w samochodzie musiał dokupywać dodatkowe mocowane oświetenie. Poza tym wbudowana lampa w aparacie przydaje się do np. efektu błysku w oczach, nie musi silnie doświetlać sceny. No i przydaje się jako wyzwalacz dodatkowych lamp błyskowych bez konieczności dokupowania ekstra sterownika. Na przykład w niektórych Canonach można ustawić wbudowana lampę tak, aby nie wpływała na jasność sceny, a sterowała inne lampy tyko przedbłyskiem. Nie używam wbudowanej lampy często ale były sytuacje, gdzie wyraźnie poprawiła jakość zdjęcia. A w ogóle najlepsze rozwiązanie wbudowanych lamp błyskowych miał swego czasu Panasonic, bo można je było odchylać w pionie, na przykład do odbijanie światła od sufitu.
Czemu ten zwierzonek taki blady ? znowu Nikon spaprał profile ?
waldi72: "Popieram Optyczne za wyliczenie wady braku wbudowanej lampy błyskowej."
Zgoda, ale... dla niekorzystających z lampy wadą będzie jej obecność, bo to i waży trochę więcej, i miejsce na optykę dla EVF zajmuje (w końcu, jak ktoś jeździ na co dzień† po mieście, to po co mu długie? ;).
Aparat pierwsza klasa... to pewnie z jego powodu na CR generują już ploty o R6 III?
—
† Jest napisane (bo pisze się) osobno - i to codziennie [ link ]...
Mogliby jeszcze zrobić fajnego (mniejszego) Z5.
Oraz konkurenta S5 / ZV-E1.
Nie spodziewałbym się mnożenia modeli przez Nikona.
Z8 jest następcą Z7 II.
Daty premier link
link
Pięć modeli to i tak sporo:
Z5 -podstawowy
Zf -retro
Z6 III
Z8
Z9 -topowy
Z5 II nie ma sensu wprowadzać,
gdy za 7200 zł są w sklepach Z6 II.
Do tych nowych aparatów potrzeba starych fotografów. Ci szukali malarskich kadrów w warunkach oświetleniowych w których dawało radę jedynie ludzkie oko. Ewentualnie nie dawało, ci gentlemani eksperymentowali, jak uzyskać możliwie zaskakujące zdjęcia i wydusić z technologii maksymalnie dużo, by się odróżnić od malarzy. Współczesny focista robi zdjęcia dokumentacyjne i dla tego celu właściwie każdy aparat, też te level entry wystarcza z okładem. Za kiepski są czasami aparaty w telefonach komórczanych.
link
To jest korpus amatorski apsc. I to nie jest hdr. Na dodatek nie wiem czy dobrze, dla własnego widzimisia podciągnąłem w tej foci cienie ku czerni, bo za dużo jak dla utrzymania nastroju było w nich widać. Za czasów filmów można bylo coś podobnego zrobić na negatywie cz-b, ale podobnego i to było dość karkołomne, bo trzea było trafić z ekspozycją. Jest nowy aparat. Jak się pojawią nowe zdjęcia to znaczy, że ma sens :-)