Panasonic Lumix DMC-L1 - test aparatu
4. Balans bieli
W Panasonicu L-1 mamy do wyboru następujące tryby balansu bieli:
- Auto,
- Słońce,
- Chmury,
- Cień,
- Halogen,
- Lampa błyskowa,
- Ustawienia predefiniowane 1/2 z możliwością korekcji,
- Temperatura w Kelvinach (zakres 2500 - 10 000 K),
Poniżej prezentujemy wyniki pomiary wykonane programem Imatest.
Zdjęcia testowej tablicy wykonane były przy różnych kombinacjach
balansu bieli i oświetlenia.
Dla przejrzystości otrzymane wartości nasycenia S i błędu koloru dC dla danego balansu bieli (WB) i światła umieściliśmy w tabeli.
Balans bieli: | Auto | Auto | Auto | Auto | Auto | Słońce | 3500 K | Manualny | |
Światło: | 3500 K | mieszane | Słońce | chmury | lampa błysk. | Słońce | 3500 K | mieszane | |
dC | L1 | 19.7 | 10.4 | 6.86 | 5.70 | 5.09 | 6.98 | 11.8 | 5.39 |
S[%] | L1 | 127.9 | 110.3 | 106.2 | 106.4 | 98.35 | 106.1 | 110.4 | 104.5 |
Największe problemy Panasonicowi sprawiło ustawienie automatycznego oraz predefiniowanego balansu bieli przy świetle 3500 K. W pozostałych sytuacjach automatyka aparatu spisuje się bardzo dobrze. Po zastosowaniu manualnego balansu bieli do światła mieszanego (aparat robi próbną fotografię białego pola, na którego podstawie dostosowuje balans bieli) otrzymaliśmy bardzo dobre wyniki.
Pomimo drobnej wpadki w dwóch pierwszych sytuacjach, możliwości balansu bieli należy ocenić bardzo dobrze. Jak widać, dla większości sytuacji błąd barwy oscyluje w okolicach 5-7, zaś saturacja zdjęć odbiega od nominalnej o kilka procent. Jest to jeden z lepszych wyników jakie odnotowaliśmy pośród przetestowanych dotychczas aparatów.