Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Sigma C 50 mm f/2 DG DN - test obiektywu

19 września 2023
Komentarze czytelników (35)
  1. Soniak10
    Soniak10 19 września 2023, 18:30

    Też uważam że na rynku brakuje dobrych obiektywów o świetle 2.0, zwłaszcza zoomów.

  2. r2mdi
    r2mdi 19 września 2023, 19:50

    Na przykład takich jak 28-200? :)

  3. Jarun
    Jarun 19 września 2023, 20:20

    @r2mdi, hehe - dobre -)

  4. Jarun
    Jarun 19 września 2023, 20:21

    To ja proponuję zabawę- które zdjęcie zostało zrobione jakim aparatem … ?
    Zgadzają się tylko kąty widzenia, parametry ekspozycji już nie:

    link

    A może jakiś internetowy magik, zrobiłby z tego prawdziwy test ?

  5. r2mdi
    r2mdi 19 września 2023, 20:25

    Jarun:
    Skoro mogłem pomarzyć. :)
    A już tak na poważnie to w Łochowie wypożyczyłem sobie 28-70 Canona ze światłem 2.0 zapiętego do R5. Obiektyw optycznie bajka. Ale dłuższe łażenie po mieście było już ciężkie dla nadgarstka. Mocno leciał na pysk.

  6. Soniak10
    Soniak10 19 września 2023, 21:22

    @r2mdi: głównie standardowych, np takich jak 10-30 albo 12-60, w m43 ma się rozumieć. Mam na myśli, rzecz jasna, zoomy w rozsądnych cenach, czyli powiedzmy max jakieś 1000 USD a nie za 1500 i więcej. 🙄

  7. Vendeur
    Vendeur 19 września 2023, 22:40

    Geniusz Arka, jak zwykle, w natarciu...

    "jest od niego około 1700 złotych tańsza"

    Jakie to ma znaczenie, skoro w teście nie podano ceny żadnego z obiektywów? A dlaczego nie podano? Bo autor, jak uparty osioł, nie potrafi zrozumieć, że w testach podaje się ceny produktów, i złośliwie, aby tę swoją upartość jeszcze bardziej pokazać, ich nie podaje...

    (pomijam idiotyczne tłumaczenie sprzed lat, że "cen nie podaje, bo się deaktualizują"... - ciekawe, że innym to nie przeszkadza, nawet na tym portalu, np. w testach aparatów)

    Dochodzi do tak kuriozalnych sytuacji, jak powyższa, że zapis jest kompletnie bezsensowny, bo równie dobrze mogłoby go nie być. A dlaczego? Bo nie ma żadnego punktu odniesienia. Wiec można sobie przyjąć punkt odniesienia dowolny. A gdy przyjmiemy, że Sigma kosztuje 100 000 zł, to czy te 1700 zł ma jakiekolwiek znaczenie...?

  8. lord13
    lord13 20 września 2023, 07:11

    @Vendeur
    A bo to jedyny brak konsekwencji tutaj?
    Już w nagłówku testu masz pisanie o nie istniejącym bagnecie i logiczne tłumaczenia nic nie dają i tak od lat.

  9. zembaty
    zembaty 20 września 2023, 08:47

    F2.0? Co za ciemnica.

  10. ad1216
    ad1216 20 września 2023, 08:51

    Vendeur: Jaką cenę wg. Ciebie powinni podawać? Najwyższą? Najniższą? Średnią ze wszystkich sklepów? Średnią ważoną, średnią arytmetyczną? Z uwzględnieniem aktualnych promocji, bez uwzględnienia promocji? Cenę z dnia rozpoczęcia testu? A może z dnia publikacji testu? Zajrzyj np. na Ceneo i po problemie i nie będziesz się denerwował. ;)) Optyczne.pl specjalizuje się w testach optycznych a nie w podawaniu aktualnych cen rynkowych, które w każdym sklepie mogą być inne i które każdy sklep ustala samodzielnie. Nie wspominając o różnych promocjach, które mogą znacząco zmienić cenę. Po co marnować tyle wysiłku żeby krytykować autora testu, który wykonał bardzo dobrą robotę testując własności optyczne i mechaniczne obiektywu?

  11. ikit
    ikit 20 września 2023, 09:36

    Widać to ważna informacja jak drążą od lat:D
    Inne portale sobie radzą z podawaniem ceny, naprawdę trzeba się zastanawiać jak ją podać? Nie musi być też idealna i wiadomo że jest na dzień testu... Ale warto wiedzieć czy to bardziej 2000zł czy 4500zł. I tak każdy przed zakupem robi własny research, porównuje z innymi i szuka gdzie lubi ale warto od razu mieć informację czy to nasze widełki i warto się tym potencjalnie interesować już czy poczekać na promocje albo szukać używek.
    Swoją drogą linki afiliacyjne są dość powszechne, chyba każdy się do nich przyzwyczaił, dzięki nim jest też aktualna cena bez specjalnego zastanawiania co wpisać.

  12. sanescobar
    sanescobar 20 września 2023, 09:36

    @ad1216, kolegom chodziło o względne odniesienie. Po co podawać różnicę ceny bez podania konkretnych wartości.
    To tylko dowodzi braku konsekwencji, niczego więcej.
    Chociaż akurat ja przyzwyczaiłem się do ignorowania tego tematu i mi to kompletnie nie robi.
    Przy całym nakładzie pracy oraz rzetelności jaki trzeba włożyć w test akurat to jest drobny szczegół.
    @ad1216 skoro pytasz @Vendeur jaką cenę powinno się podać, występując w obronie autora, może zapytaj autora skąd wyszła mu ta wartość, którą podał?

  13. ad1216
    ad1216 20 września 2023, 09:54

    eskobar: jesteś u mnie w ingnorowanych

  14. molon_labe
    molon_labe 20 września 2023, 09:58

    "...jak uparty osioł..."
    Moim zdaniem, ten idiom brzmi: "..uparty jak osioł.." i synonimy: .."jak muł"," jak kozioł". ...i zakładam, że autor wpisu się "przejęzyczył" i nie chciał obrazić autora testu, tylko podkreślić wyjątkową pryncypialność.

    W artykule "Sony FE 50 mm f/2.5 G - test obiektywu" w podsumowaniu napisano:"Jego największym problemem może być cena wynosząca 3300 zł ...", - co jest dowodem na nie bycie..... upartym jak osioł / jak uparty osioł (?) .... :).

  15. molon_labe
    molon_labe 20 września 2023, 10:06

    ad1216
    Standardowo stosuje się "cenę dystrybutora" i skrót RRP czyli Recommend Retail Price co oznacza....(pewnie wiesz "co").

  16. sanescobar
    sanescobar 20 września 2023, 10:10

    @ad1216, napisał:

    "eskobar: jesteś u mnie w ingnorowanych "

    ale tu nikogo nie interesują, twoje dziewczęce problemy, mowa jest tylko o konsekwencji, skoro pytasz @Vendeura jaką cenę powinno się podawać, zapytaj autora na podstawie jakiej ceny wyliczył wyżej podaną wartość albo np. jak napisał @molon_labe skąd wzięłą się ta z testu ef50/2.5.
    Ty naprawdę masz albo mało problemów albo wszędzie z uporem maniaka szukasz arcy wrogów :P
    Już PDamian ci nie wystarczy :P ?

  17. ad1216
    ad1216 20 września 2023, 10:13

    ikit: ale na dzień rozpoczęcia testu? Zakończenia? Publikacji? Test trwa przecież wiele dni i w Tym czasie może np. załamać się kurs PLN i ceny importowanych towarów idą ostro w górę i następnego dnia mogą już być nieaktualne ;)) Ludzie zajmijcie się esencją testu, czyli właściwościami optycznymi a nie ceną, którą można wszędzie bardzo łatwo sprawdzić

  18. ad1216
    ad1216 20 września 2023, 10:16

    eskobar nie wysilaj się jesteś ciągle w ignorowanych

  19. molon_labe
    molon_labe 20 września 2023, 10:16

    Ja mam pytania odnośnie "winietowania":
    Jak na to zjawisko wpływa mocowanie?
    Czy opisana w tym artykule winieta, będzie "taka sama" na mocowaniu "L-mount"?
    Czyli ...na ile opisane zjawisko jest wyłączną cechą obiektywu? i....
    Jednym słowem ...czy oceniamy obiektyw czy combo?

  20. Amadi
    Amadi 20 września 2023, 10:43

    Jeśli tylna soczewka ma taki sam rozmiar i dystans od matrycy, to mocowanie nie powinno mieć żadnego wpływu na winietę. Ale może na nią mieć na przykład układ mikrosoczewek na matrycy aparatu tego czy innego producenta. Aczkolwiek nie sądzę, żeby był to wpływ fundamentalny, pewnie raczej parę % w jedną czy drugą. Ale nie mam na to badań, zgaduję w oparciu o posiadaną wiedzę.

  21. lord13
    lord13 20 września 2023, 11:19

    @ad1216
    "ale na dzień rozpoczęcia testu? Zakończenia? Publikacji? Test trwa przecież wiele dni"

    Udajesz, czy naprawdę nie rozumiesz? A na jaki dzień autor wyliczył tę różnicę w cenie? W jakim systemie Optyczni podają ceny testowanych puszek? Chodzi o elementarną logikę i konsekwencję.

  22. tomek5b
    tomek5b 20 września 2023, 12:19

    Cena przesadnie wyg\orowana skoro Sony 50 1,8 kosztuje 789 pln

    link

  23. lord13
    lord13 20 września 2023, 13:17

    @tomek5b
    Wałkowane nie raz. Nie ma co porównywać do prostych gaussów, bo to zupełnie inna jakość optyczna, a w tym przypadku i wykonania.

  24. Jarun
    Jarun 20 września 2023, 13:23

    Popieram postulat podawania cen testowanych obiektywów.
    Zrozumiałym jest, je ceny obiektywów mogą być różne w różnych sklepach, ale chodzi o rząd wielkości. Chciałbym wiedzieć, czy czytam test obiektywu za 1700, czy za 7500 zł.

  25. RobKoz
    RobKoz 20 września 2023, 14:40

    Też jestem za podawaniem cen. W przypadku nowych szkieł, a takie obecnie są głównie testowane proponuję podawać oficjalną cenę ustalona przez dystrybutora. Najlepiej do kompletu jeszcze dodatkowo cenę w USD jako punkt odniesienia. Bo nasza waluta ostatnimi czasy jest bardzo mało stabilna i w zależności od daty premiery przeliczniki bywają diametralnie różne.

    A skoro autor i tak wchodzi w dywagacje na temat cen i ich różnic to fajnie byłoby na koniec przeczytać jeszcze jeden akapit w którym testowane szkło jest porównywane z bezpośrednią konkurencją tak aby czytelnik dostał pełny obraz sytuacji.

  26. JarekB
    JarekB 20 września 2023, 14:42

    @lord13
    Jeżeli porównasz testy obydwóch obiektywów, to Sony 1.8/50 nie wypada źle, mało jest super istotnych wad (koma, wolny AF, budowa), a obiektyw jest aż 4 razy tańszy od Sigmy 2.0/50

    BTW - w teście Sony 1.8/50 podana jest cena obiektywu, czyli w 2017 podawanie cen było możliwe ;-), ale najciekawsze (dla mnie) jest to, że obiektyw kosztował wtedy (6 lat temu) ok. 900 zł, a teraz (po conajmniej 50% inflacji) kosztuje 790 złi jest to nadal obiektyw z podstawowej oferty Sony...

  27. Hubert Multana
    Hubert Multana 20 września 2023, 15:24

    RobKoz ciezko mowic o porownaniu z konkurencja na tym portalu jak od 5 lat nie sa testowane obiektywy Canona, ktory jest liderem rynku. Kazdym tescie od 5 lat brakuje punktu odniesienia do olbrzymiej ilosci szkiel, ktore moglyby zmienic postrzeganie wyniku.

    Wiec traktowalbym te testy jako takie przedluzenie notatek prasowych.

  28. molon_labe
    molon_labe 20 września 2023, 15:30

    JarekB
    z porównania cen tych obiektywów, można wyciągać dowolnie sensacyjne wnioski...(co zresztą sugerujesz?), np taki:
    -tyle kosztuje licencja na dostęp do mocowania Sony ?,

    ...
    Ale zgadzam się z tezą, że generalnie świat w 2017 roku był ..fajniejszy.

  29. molon_labe
    molon_labe 20 września 2023, 15:38

    Hubert Multana
    "Wiec traktowalbym te testy jako takie przedluzenie notatek prasowych."

    ..chyba właśnie odkryłeś gigantyczną (jeśli można użyć takiego określenia w stosunku do rynku fotograficznego) lukę w rzetelnej informacji w tej branży. Jeśli jesteś pewien swojej teorii, zrób coś z tym i zarób pieniądze., ..leżą w Internecie... :)

  30. JarekB
    JarekB 20 września 2023, 15:47

    @molon_labe
    Teza o fajności świata w 2017 jest Twoją i pociesza mnie, że się z nią zgadasz.

    Informacja o różnicy cenowej była ... informacją, możesz z niej wyciagać dowolne wnioski, również sensacyjne. Sigma Art 1.4/50 DN jest 2 razy tańsza niż (nieco lepszy) Sony 1.4/50 DN i nawet nie chcę się zastanawiać ileż ta Sigma kosztowałaby, gdyby opłata za używanie protokołu Sony wynosiłoby 0 zł.

  31. JarekB
    JarekB 20 września 2023, 16:16

    *Sony GM 1.4/50 oczywiście.

  32. Rafiki
    Rafiki 20 września 2023, 18:09

    Jarek. B, „ileż ta Sigma kosztowałaby, gdyby opłata za używanie protokołu Sony wynosiłoby 0 zł. „
    Sprawdz cenę tego obiektywu z mocowaniem L
    :)

  33. lord13
    lord13 20 września 2023, 18:12

    @JarekB
    Po solidnym domknieciu to większość szkieł wypada nieźle, różnica jest w okolicach pełnej dziury, a tutaj ta Sigma jest wyraźnie lepsza niż Sony 50/1.8. Pod tym względem to z kolei Sony 50/1.4 GM deklasuje Sigme 50/1.4, to nie są nieznaczne różnice.

  34. sanescobar
    sanescobar 26 września 2023, 10:09

    @lord13, napisał:
    "Udajesz, czy naprawdę nie rozumiesz?"

    Nie udaje :)

    Może się mylę ale 50tek nie kupuję się po to, żeby je mocno przymykać :)







  35. kojotek85
    kojotek85 22 listopada 2023, 10:43

    @ad1216
    Jak najbardziej właściwą i porównywalną ceną obiektywów była by cena w dniu premiery w Polsce u oficjalnego dystrybutora. Wtedy czytelnik miałby od razu pogląd jak obiektyw trzyma wartość i odniesienie do innych.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział