Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony 50 mm f/2.8 Macro - test obiektywu

26 stycznia 2007

3. Budowa i jakość wykonania

Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy po wzięciu obiektywu do ręki, to bardzo gustowna obudowa, która w przeciwieństwie do instrumentów innych firm, jest wykonana z gładkiego, jednolitego i lekko połyskującego ciemnego metalu. Oczywiście metalowy jest także bagnet i 7-listkowa przysłona kołowa. Do tego dochodzi duży, wygodny i karbowany pierścień do manualnego ustawiania ostrości, którego ruchy są płynne i pozwalają na komfortową pracę. Przed pierścieniem tym znajduje się mocowanie filtrów o gwincie 55 mm.

Sony 50 mm f/2.8 Macro - Budowa i jakość wykonania


Obiektyw ma typowe dla 50ki rozmiary (na poniższym zdjęciu stoi obok Zeissa 1.4/85 oraz Sony 18-200 mm). Typowość ta kończy się, gdy spróbujemy ustawić ostrość na minimalną dopuszczalną odległość, która w tym przypadku wynosi tylko 20 centymetrów i przy której instrument uzyskuje skalę odwzorowania 1:1. Wtedy bowiem przedni układ soczewek wysuwa się znacznie do przodu, powiększając długość całego instrumentu nawet dwukrotnie. Wtedy wrażenie bardzo dużej solidności trochę się zaciera, bo teleskopowy i wysuwający się tubus na niezniszczalny nie wygląda. Druga rzecz, której nie znajdziemy w klasycznej 50tce, to przełącznik trybu pracy autofokusa Full-Limit.

----- R E K L A M A -----

Sony 50 mm f/2.8 Macro - Budowa i jakość wykonania

Jeśli chodzi o konstrukcję wewnętrzną to mamy tu do czynienia z 7 soczewkami ustawionymi w 6 grupach.

Sony 50 mm f/2.8 Macro - Budowa i jakość wykonania