Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Fujifilm X-H2 - test trybu filmowego

8 listopada 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 18

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Fujifilm X-H2 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Fujifilm X-H2 to dość ciekawy przypadek. Oferuje on wiele elementów z droższego modelu X-H2S (wizjer, ekran, obudowa, procesor), a do tego filmuje w 8K i mimo tego jest tańszy. Niestety jest to okupione wolniejszą matrycą, niepozwalającą nawet na filmowanie w 4K w 50 kl/s bez cropa oraz grożącą sporym rolling shutterem w trybach dających najwyższą jakość obrazu.


----- R E K L A M A -----

Nadal jednak jest to rozsądny kompromis, wypozycjonowany nieco wyżej niż także stanowiący rozsądny kompromis aparat Canon EOS R7. Przy tym, w przeciwieństwie do R7, X-H2 nie jest tak osamotniony na swojej pozycji w ofercie producenta. Osoby szukające bardziej bezkompromisowych osiągów mogą sięgnąć po model X-H2S, a ci z mniejszym budżetem wybrać nadal dobrze się prezentujący model X-T4 albo nawet X-T3. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb danego użytkownika.

W ramach uzupełnienia powyższych rozważań załączamy poniżej porównanie cen aparatu Fujifilm X-H2 oraz jego bezpośredniej konkurencji (stan na dzień 04.10.2022 wg serwisu Ceneo.pl):

  • Canon EOS R7 - ok. 7000 zł
  • Fujifilm X-T4 - ok. 8200 zł
  • Fujifilm X-H2 - ok. 10000 zł
  • Fujifilm X-H2S - ok. 13000 zł
  • OM System OM-1 - ok. 10000 zł
  • Panasonic Lumix GH6 - ok. 9500 zł
  • Sony A6600 - ok 6500 zł
  • Sony FX30 - ok. 11000 zł

Zbierzmy teraz zalety i wady testowanego aparatu w jednym miejscu:

Zalety:

  • pancerna i uszczelniona obudowa,
  • akcesoryjny wiatrak likwidujący ewentualne problemy z przegrzewaniem się,
  • podwójne gniazdo kart pamięci,
  • pełnowymiarowe złącze HDMI,
  • dość pojemna bateria,
  • możliwość jednoczesnego zapisu materiału na obie karty pamięci,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości,
  • bardzo dobry wizjer elektroniczny,
  • duży wybór rozdzielczości i klatkaży nagrywania,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • możliwość zapisu filmów w formacie RAW na zewnętrzny rejestrator obrazu,
  • zapis filmów z próbkownaiem koloru 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w rozdzielczościach 8K i 6.2K,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s,
  • duży zakres przepływności strumienia danych do wyboru,
  • funkcja cyfrowego zooma pozwalająca zastąpić telekonwerter przy filmowaniu,
  • duży wybór kodeków, w tym profesjonalnie stosowane Apple ProRes,
  • profile obrazu F-Log, F-Log 2 oraz Hybrid Log Gamma,
  • dobrze działający autofokus o wysokiej kulturze pracy,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka, a także różnego rodzaju obiektów,
  • narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • bardzo dobra szczegółowość obrazu w 8K, 6.2K i 4K HQ,

Wady:

  • w niektórych trybach nagrywania nie jest możliwy jednoczesny zapis materiału na oba nośniki,
  • przycisk uruchamiania nagrywania mógłby być większy,
  • bezsensownie rozwiązany wybór kodeka i jego ustawień w menu,
  • brak obsługi kodu czasowego z zewnętrznych źródeł,
  • brak zaawansowanych narzędzi do oceny ekspozycji takich jak np. monitor kształtu fali ("waveform monitor"),
  • dodatkowe przycięcie obrazu przy filmowaniu w 4K w 50/60 kl/s oraz w Full HD w 100/120/200/240 kl/s,
  • brak możliwości powiększenia wycinka kadru podczas filmowania,
  • przeciętny zakres tonalny dla kryterium wysokiej jakości obrazu,
  • stabilizacja matrycy mogłaby działać lepiej,
  • stabilizacja cyfrowa, której równie dobrze mogłoby nie być,
  • sporo aliasingu w 4K w trybach niekorzystających z nadpróbkowania oraz w Full HD,
  • odszumianie mogłoby działać lepiej,
  • kiepska jakość obrazu w Full HD w 100/120/200/240 kl/s,
  • wolny odczyt matrycy (duży rolling shutter) w 8K, 6.2K i 4K HQ,

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Fujinon XF 18-55 mm f/2.8-4 OIS oraz Fujinon XF 56 mm f/1.2 R WR.

  • film 1 – 76 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 24 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 240 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 2 – 251 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 7680×4320, 25 kl/s, profil obrazu: F-Log 2,
  • film 3 – 245 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 6240×3510, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma,
  • film 4 – 221 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu: F-Log,
  • film 5 – 161 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, zoom cyfrowy 2x,
  • film 6 – 76 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 1920×1080, 24 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 240 kl/s i spowolnione w aparacie, ISO 6400,
  • film 7 – 305 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 7680×4320, 25 kl/s, ISO 6400,
  • film 8 – 346 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: F-Log 2, tryb 4K HQ, zoom cyfrowy 2x, ISO 3200,
  • film 9 – 245 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 12800,
  • film 10 – 61 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, zoom cyfrowy 1.4x, ISO 12800,
  • film 11 – 115 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: F-Log, ISO 6400.

Aparat do testów wypożyczyła firma:
Fujifilm X-H2 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Fujifilm X-H2 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Fujifilm X-H2 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe