Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Inne testy

Sony A6700 - test trybu filmowego

13 lipca 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 29

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

To nie będzie łatwe podsumowanie. Z jednej strony w Sony A6700 poprawiono praktycznie każdy aspekt związany z filmowaniem w porównaniu do A6600, czego trudno nie pochwalić. Z drugiej strony, zabrakło tego ostatniego kroku dalej, czyli dodania podwójnego gniazda kart pamięci, co pozwoliłoby testowanemu aparatowi pokazać miejsce w szeregu Canonowi R7 i rzucić rękawicę aparatowi Fujifilm X-H2S. A tak, siłą rzeczy, A6700 będzie raczej porównywany na przykład do tańszego Fujifilm X-S20. Zwłaszcza że wizjer i ekran testowanego aparatu też raczej pozycjonują go wśród mniej zaawansowanych korpusów APS-C.

Sony A6700 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe



----- R E K L A M A -----

Trzeba jednak oddać bohaterowi niniejszego testu, że skoro już ma tylko jedno gniazdo kart, to przynajmniej przy okazji zachował kompaktowe rozmiary i rozsądną wagę. Jest też najprawdopodobniej najtańszym obecnie dostępnym na rynku aparatem oferującym filmowanie w 4K w 100/120 kl/s. A przy tym oferuje typowe dla korpusów Sony elementy takie jak bardzo dobry autofokus i stabilizację, pojemną baterię czy też nowoczesne kodeki i narzędzia wspomagające pracę operatora. Jest więc zatem sporo powodów, żeby się na A6700 skusić.

Spójrzmy jeszcze na ceny testowanego aparatu w porównaniu z bezpośrednią konkurencją (ceny wg serwisu Ceneo.pl na dzień 29.06.2023):

  • Canon EOS R7 - ok. 6500 zł.
  • Fujifilm X-H2S - ok. 11900 zł.
  • Fujifilm X-S20 - ok. 6300 zł.
  • OM System OM-1 - ok. 9000 zł.
  • Panasonic Lumix GH6 - ok. 8350 zł.
  • Sony A6700 - ok. 7900 zł.
  • Sony FX30 - ok. 10450 zł.
Jak widać, większość wymienionych tu urządzeń oferuje dwa gniazda kart. Ale większość z nich jest też od testowanego aparatu droższa. Każdy zatem musi sam ocenić, który zestaw funkcjonalności oferowany przez poszczególne wymienione tu modele najbardziej mu odpowiada.

Zbierzmy teraz zalety i wady bohatera niniejszego testu w jednym miejscu:

Zalety:

  • solidna i uszczelniona obudowa,
  • pojemna bateria,
  • przejrzyste menu,
  • świetnie działająca stabilizacja w trybie aktywnym,
  • duża liczba elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji praktycznie wszystkich elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran dotykowy,
  • duży wybór rozdzielczości i klatkaży nagrywania,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • zapis filmów z próbkownaiem koloru 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s bez dodatkowego przycięcia obrazu,
  • nagrywanie w 4K w 100/120 kl/s,
  • duży zakres przepływności strumienia danych do wyboru,
  • profile obrazu S-Log 3 oraz Hybrid Log Gamma,
  • dobry zakres tonalny w profilu S-Log3,
  • bardzo dobrze działający autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka, a także różnego rodzaju obiektów,
  • narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • bardzo dobra szczegółowość obrazu 4K w 25 i 50 kl/s,
  • spory zakres użytecznych czułości w 4K,
  • szybki odczyt matrycy (niewielki rolling shutter) we wszystkich trybach nagrywania.

Wady:

  • pojedyncze gniazdo kart pamięci,
  • niepełnowymiarowe złącze HDMI,
  • dziwnie umieszczony przycisk C1,
  • profil obrazu S-Log3 przesunięty w dziwne miejsce w menu,
  • wizjer elektroniczny o przeciętnej rozdzielczości wymagający przyłożenia oka nieco zbyt blisko korpusu,
  • brak zabezpieczenia wizjera przed światłem wpadającym z niepożądanych kierunków,
  • rozdzielczość ekranu mogłaby być lepsza,
  • błąd powodujący przerwanie nagrywania w momencie złożenia ekranu,
  • brak możliwości filmowania w innych proporcjach obrazu niż 16:9,
  • dodatkowe spore przycięcie obrazu przy filmowaniu w 4K w 100/120 kl/s oraz w Full HD w 200/240 kl/s,
  • brak jakiejkolwiek kontroli nad odszumianiem i spowodowany tym brzydki charakter szumu na wysokich czułościach,
  • jakość obrazu i ilość szumu w Full HD mogłaby być lepsza.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* FE 24-70 mm f/4 ZA OSS oraz Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RXD.

  • film 1 – 66 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 200 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 2 – 131 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 3 – 262 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, kodek All-Intra (XAVC S-I),
  • film 4 – 131 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil profil obrazu: S-Cinetone,
  • film 5 – 66 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, obrazu: Hybrid Log Gamma,
  • film 6 – 131 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie, ISO 6400,
  • film 7 – 197 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 12800,
  • film 8 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 25600,
  • film 9 – 131 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 12800.

Aparat do testów wypożyczyła firma:

Sony A6700 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Sony A6700 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Sony A6700 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe