Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Cena aparatu jest juz znana, pole DO UZUPELNIENIA mozna uzupelnic. Swoja droga, wychodzi na to, ze tekst i wnioski byly pisane przed upublicznieniem ceny ;)
Sony A6700 - test trybu filmowego: "4K UHD (3840×2160, proporcje 16:9), z wymuszonym przez aparat cropem 1.51x /.../ Full HD (1920×1080, proporcje 16:9), w slow motion i z wymuszonym przez aparat cropem 1.4x"
Sony FX30 - test trybu filmowego: "4K UHD (3840×2160, proporcje 16:9), z wymuszonym przez aparat cropem 1.55x /.../ Full HD (1920×1080, proporcje 16:9), w slow motion i z wymuszonym przez aparat cropem 1.43x"
-Krop się zmienił, czy to wciąż w 100/120 kl/s 4K wycinek matrycy 14.5 x 8.1 mm ?
"Z kolei w przypadku ruchu kamery, zdecydowanie lepiej będzie sięgnąć po tryb aktywny. Powoduje on, że ujęcia nabierają imponującej płynności" Brzmi zachęcająco. Po za tym matryca wydaje się dobra, choć mam wrażenie, że to ten sam twór co w Fuji. Niestety jak się okazuje 200p fhd "ta jest po prostu słaba - brak szczegółów i duża ilość artefaktów w obrazie dyskwalifikują ten klatkaż." O ile jeszcze na 200fps można przymknąć oko, to reszta trybów fhd nie powala i nie rozumiem tego, co gorsza w wielu innych sprzętach jest podobnie. Osobiście filmuję w 4k, ale to chyba nie jest filozofia zrobić dobre fhd dla tych, co chcą mniejszych plików. Brakuje mi w testach bardziej rozbudowanej, standaryzowanej analizy AF. Trudno tutaj o wnioski. Miały być czary Mary, a mój R7 też wykrywa ludzi z profilu czy od tyłu, szczególnie jeśli w kadrze jest tylko jedna osoba i się rusza. W tamtym roku fotografowałem modliszkę I ostrzył na oko, czego w specyfikacji nie ma. Podsumowując: szkoda, że tej matrycy nie ma w R7.
Maciox: kwestia czy to sama matryca cię starym Fuji była już wałkowana przy FX30 . Jak zwykle PDamian hejtował Sony i jak zwykle nie miał racji. Nie jest to ta sama matryca co w Fuji. W FX30 i a 6700 jest ta sama nowa matryca. Potwierdzają to dużo lepsze czasy rolling shutter
Sony A6700 we wszystkich trybach wideo ma na dzień dobry kropa 1.06x -z 6192 pikseli po szerokości matrycy w trybach filmowych używa 6000. Stąd przy proporcjach 16:9 musi sczytać mniej linii w pionie.
Tutaj w pierwszych sekundach widać to przycięcie przy przejściu w tryb filmowy link -blok przy lewej krawędzi znika z kadru.
Dodatkowo do tego kropa jest krop w 4K 100/120 kl/s.
Moje zdanie jest takie, że ten aparat to rozczarowanie. Bardzo chciałem, aby stał się moim cropowym body do dzikiej przyrody/drugą kamerą do nagrywania koncertów/drugim aparatem na wycieczki z obiektywem 10-20 f4 jako uzupełnienie drugiego body ze spacer-zoomem. Pomijam już słaby EVF, do d... ekran, a nawet to nieszczęsne pojedyncze gniazdo kart. Ale ta ilość fpsów? 11? Co to ma być?! Ta matryca powinna trzaskać 30 albo i 40fps (w trybie foto czas odczytu zmierzony na 25ms). Z palcem w d... powinna nagrywać open gate w 30p, a z takim cropem w 60fps to powinna ciągnąć 6K. Swobodnie można byłoby też zejść z cropem w 4K 120p, który wypada gorzej, niż GH6. Ale już pal sześć wideo! Dlaczego tak słabo fotograficznie i czemu tak poskąpiono lepszych komponentów?
Nie. Jest na dzień dobry bez tykania stabilizacji.
Dyskutowałem o tym tu z autorem Testu trybu filmowego Sony FX30 link
Amadi 30 września 2022, 10:12 "@PDamian - nie będę tego poprawiał. Skoro nie da się szerzej w żadnym trybie, to to jest cała szerokość. Po prostu matryca jest mniejsza./.../"
PDamian 30 września 2022, 10:38 "Da się szerzej w innym trybie. To jest crop z szerokości klatki. "Rozmiar obrazu [3:2] L: 6192 × 4128 (26M)" Zródło Sony link /.../"
I teraz wracając do Amadi: "Skoro nie da się szerzej w żadnym trybie, to to jest cała szerokość." -W Sony A6700 da się szerzej w trybie fotograficznym, zmianę kąta widzenia widać w 5:32 na tym filmie link
W 4K slowmo crop prawdopodobnie większy niż MFT. W 4K 30p crop na poziomie 1,6k FF. Sporo … raczej A7c to lepszy wybór mimo starszej konstrukcji, ale tu brak slowmotion w 4K.
Jak na nieflagowy apsc to prezentuje sie całkiem spoko, choć mógłby być lepszy. Teraz wciąż czekamy na prawdziwie flagowy apsc.z dwoma gniazdami, lepszym ekranem, wizjerem i większą ilością fps.
@przybylskipawel To jest ciekawa uwaga, matryca wygląda faktycznie jakby spokojnie udźwignęła lepsze parametry (Choć dla mnie 11 fps to i tak więcej niż korzystam) Może nie chcą robić jej "za dobrej" żeby nie zabijać sprzedaży szybszych modeli pałnoklatkowych :/ Mam nadzieję - po raz kolejny - że chociaż po premierze a9 III jeśli nie wypuszczą lepszego apsc, to chociaż dodadzą do tego aktualizacją, choć patrząć po polityce Sony w kwestii aktualizacji istniejących korpusów to czarno to widzę...
PS. Dalej będę twierdził że to dobry model. Ludzie kupowali i chwalili a 6400, więc i tego duuużo lepszego będą na pewno.
Jordan mówi, że w temperaturze pokojowej, przy progu ustawionym na wysoką temperaturę A6700 udało mu się nagrać 46 minut w 4K 24p i 26 minut w 4K 60p do czasu wyłączenia się aparatu przez przegrzanie.
Hehe, lewoocznym I leworęcznym zawsze pod górkę. Zabawne że samochody produkuje się do ruchu prawo i lewostronnego, reszta sprzętu jest dla prawostronnych ludzi. Centralny wizjer też nie jest wygodny dla lewoocznych. Wielokrotnie próbowałem. Chyba nawet taki 6700 jest lepszy bo nos wypada na ekranie, przy centralnym nosem macasz przyciski i na kciuk brakuje miejsca
Sony jest mistrzem w pozycjonowaniu swojego sprzętu. Nikt nie potrafi tak "skutecznie" przyciąć specyfikacji jak oni :D
Główna wada A6700 w Video nie została wymieniona, a jest nią mocne ograniczenie czasu nagrywania w 4K 50 (~25 min, przy 25 st. C), co wyklucza go z zastosowań komercyjnych typu śluby.
Drugą wyświetlacz o niskiej jasności i kontraście - kiepski do używania w mocnym świetle.
Moj komentarz chyba gdzies zniknal. Mam trzy pytania do uzytkownikow. 1. Jaka jest przerwa pomiedzy wcisnieciem przycisku nagrywania a momentem w ktorym aparat zaczyna nagrywac? W moim a7mk3 zajmuje to kilka sekund i jest to irytujace. 2 Czy slow motion w tym tescie bylo nagrywane za pomoca S&Q czy za pomoca zmiany ustawien w menu aparatu. 3. Czy dobrze rozumiem ze pelno klatkowy obiektyw powiedzmy 20mm na tym body bedzie dzialal jako 30mm a podczas nagrywania 4k 120fps crop chyba 1.51 z tej dwodziestki zrobi mi sie 40mm? Czyli przy takich ustawieniach z 600mm zrobi sie w sumie 1350mm?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Muszla oczna w modelach seryjnych jest wyposażeniem standardowym.
Cena aparatu jest juz znana, pole DO UZUPELNIENIA mozna uzupelnic. Swoja droga, wychodzi na to, ze tekst i wnioski byly pisane przed upublicznieniem ceny ;)
Sony A6700 - test trybu filmowego: "4K UHD (3840×2160, proporcje 16:9), z wymuszonym przez aparat cropem 1.51x /.../
Full HD (1920×1080, proporcje 16:9), w slow motion i z wymuszonym przez aparat cropem 1.4x"
Sony FX30 - test trybu filmowego: "4K UHD (3840×2160, proporcje 16:9), z wymuszonym przez aparat cropem 1.55x /.../
Full HD (1920×1080, proporcje 16:9), w slow motion i z wymuszonym przez aparat cropem 1.43x"
-Krop się zmienił, czy to wciąż w 100/120 kl/s 4K wycinek matrycy 14.5 x 8.1 mm ?
"Z kolei w przypadku ruchu kamery, zdecydowanie lepiej będzie sięgnąć po tryb aktywny. Powoduje on, że ujęcia nabierają imponującej płynności"
Brzmi zachęcająco. Po za tym matryca wydaje się dobra, choć mam wrażenie, że to ten sam twór co w Fuji.
Niestety jak się okazuje 200p fhd "ta jest po prostu słaba - brak szczegółów i duża ilość artefaktów w obrazie dyskwalifikują ten klatkaż."
O ile jeszcze na 200fps można przymknąć oko, to reszta trybów fhd nie powala i nie rozumiem tego, co gorsza w wielu innych sprzętach jest podobnie. Osobiście filmuję w 4k, ale to chyba nie jest filozofia zrobić dobre fhd dla tych, co chcą mniejszych plików.
Brakuje mi w testach bardziej rozbudowanej, standaryzowanej analizy AF. Trudno tutaj o wnioski. Miały być czary Mary, a mój R7 też wykrywa ludzi z profilu czy od tyłu, szczególnie jeśli w kadrze jest tylko jedna osoba i się rusza. W tamtym roku fotografowałem modliszkę I ostrzył na oko, czego w specyfikacji nie ma.
Podsumowując: szkoda, że tej matrycy nie ma w R7.
Maciox: kwestia czy to sama matryca cię starym Fuji była już wałkowana przy FX30 . Jak zwykle PDamian hejtował Sony i jak zwykle nie miał racji. Nie jest to ta sama matryca co w Fuji. W FX30 i a 6700 jest ta sama nowa matryca. Potwierdzają to dużo lepsze czasy rolling shutter
Hubert Multana - była znana cena w Euro.
Sony A6700 we wszystkich trybach wideo ma na dzień dobry kropa 1.06x
-z 6192 pikseli po szerokości matrycy w trybach filmowych używa 6000.
Stąd przy proporcjach 16:9 musi sczytać mniej linii w pionie.
Tutaj w pierwszych sekundach widać to przycięcie przy przejściu w tryb filmowy
link
-blok przy lewej krawędzi znika z kadru.
Dodatkowo do tego kropa jest krop w 4K 100/120 kl/s.
Moje zdanie jest takie, że ten aparat to rozczarowanie. Bardzo chciałem, aby stał się moim cropowym body do dzikiej przyrody/drugą kamerą do nagrywania koncertów/drugim aparatem na wycieczki z obiektywem 10-20 f4 jako uzupełnienie drugiego body ze spacer-zoomem. Pomijam już słaby EVF, do d... ekran, a nawet to nieszczęsne pojedyncze gniazdo kart. Ale ta ilość fpsów? 11? Co to ma być?! Ta matryca powinna trzaskać 30 albo i 40fps (w trybie foto czas odczytu zmierzony na 25ms). Z palcem w d... powinna nagrywać open gate w 30p, a z takim cropem w 60fps to powinna ciągnąć 6K. Swobodnie można byłoby też zejść z cropem w 4K 120p, który wypada gorzej, niż GH6. Ale już pal sześć wideo! Dlaczego tak słabo fotograficznie i czemu tak poskąpiono lepszych komponentów?
@ad1216
Masz rację, ale poza szybkością nie widać szczególnych różnic.
Matryca ta generuje na prawdę ładny obrazek...
ad1216 kupisz go do filmów 4k 100fps?
@przybylskipawel
moim zdaniem też, gdyby przyszło mi do głowy zamienić moje FF na dobre body APS-C to Sony pokazuje mi środkowy palec...
@PDamian - a ten crop na dzień dobry w filmie to nie jest kwestia stabilizacji?
Jeśli ktoś chce 4K 100/120fps bez cropa to albo używkę A7S3 albo ZV-E1
W A7S III 4K 100/120p jest z cropem 1,1x.
@SonyElite
Nie.
Jest na dzień dobry bez tykania stabilizacji.
Dyskutowałem o tym tu z autorem Testu trybu filmowego Sony FX30 link
Amadi 30 września 2022, 10:12
"@PDamian - nie będę tego poprawiał. Skoro nie da się szerzej w żadnym trybie, to to jest cała szerokość. Po prostu matryca jest mniejsza./.../"
PDamian 30 września 2022, 10:38
"Da się szerzej w innym trybie. To jest crop z szerokości klatki.
"Rozmiar obrazu [3:2] L: 6192 × 4128 (26M)"
Zródło Sony link /.../"
I teraz wracając do Amadi: "Skoro nie da się szerzej w żadnym trybie, to to jest cała szerokość."
-W Sony A6700 da się szerzej w trybie fotograficznym,
zmianę kąta widzenia widać w 5:32 na tym filmie
link
Opisy:
"w rozdzielczości 4K UHD (3840×2160, proporcje 16:9), z wykorzystaniem całej szerokości matrycy, możemy nagrywać w klatkażach: /.../"
-No cóż,
żaden tryb filmowy Sony A6700
nie jest z całej szerokości matrycy.
...
i "matryca jest mniejsza" niż jest
😛
To prawda. Jest na dzień dobry crop, chyba 1.05. Obojętnie 25 czy 50 klatek. A 100 to dodatkowy około 1,6 co jest oczywiście irytujące.
W 4K slowmo crop prawdopodobnie większy niż MFT. W 4K 30p crop na poziomie 1,6k FF. Sporo … raczej A7c to lepszy wybór mimo starszej konstrukcji, ale tu brak slowmotion w 4K.
Z danych technicznych:
Tryb foto 3:2 = 6192 x 4128 - 26 Mp
Trybe foto 16:9 = 6192 x 3480 - 22 Mp
Tryb filmowy = 5976 x 3356 - 20 Mp (6K)
Flm 4K = 3840 x 2160 - 8 Mp (4K)
W 4K 100/120 kl/s
w stosunku do 16:9 filmowego jest krop 1,55625 czyli 1.56x
a w stosunku do 16:9 foto jest krop 1,6125 czyli 1,61x.
Sony A6700 korzysta w nim z wycinka matrycy o wielkości 14.5 x 8.1 mm
16:9 z matrycy m4/3 ma 17.3 x 9.7 mm
czyli jest 1.4 raza większe.
Jak na nieflagowy apsc to prezentuje sie całkiem spoko, choć mógłby być lepszy. Teraz wciąż czekamy na prawdziwie flagowy apsc.z dwoma gniazdami, lepszym ekranem, wizjerem i większą ilością fps.
@przybylskipawel
To jest ciekawa uwaga, matryca wygląda faktycznie jakby spokojnie udźwignęła lepsze parametry (Choć dla mnie 11 fps to i tak więcej niż korzystam) Może nie chcą robić jej "za dobrej" żeby nie zabijać sprzedaży szybszych modeli pałnoklatkowych :/ Mam nadzieję - po raz kolejny - że chociaż po premierze a9 III jeśli nie wypuszczą lepszego apsc, to chociaż dodadzą do tego aktualizacją, choć patrząć po polityce Sony w kwestii aktualizacji istniejących korpusów to czarno to widzę...
PS.
Dalej będę twierdził że to dobry model. Ludzie kupowali i chwalili a 6400, więc i tego duuużo lepszego będą na pewno.
@Wojt_wro
Mam podobne odczucia. Flagowego bym pewnie nie kupił, ten natomiast trafia na listę czekania na cashback/promocję.
Skoro i tak już mam szkła... :)
Jordan mówi, że w temperaturze pokojowej, przy progu ustawionym na wysoką temperaturę
A6700 udało mu się nagrać 46 minut w 4K 24p
i 26 minut w 4K 60p
do czasu wyłączenia się aparatu przez przegrzanie.
link
Ja myśłałem, że przy wprowadzeniu nowego aparatu Sony w końcu zrobi wizjer na środku aparatu, a to nadal nie wygląda jak aparat foto
Ktoś może preferować boczny wizjer - bo ma np duży nos... Dla mnie to nie jest takie złe rozwiązanie. Centralny wizjer to pozostałość po lustrzankach.
Nie pomaga lewoocznym z dużym nosem.
Hehe, lewoocznym I leworęcznym zawsze pod górkę. Zabawne że samochody produkuje się do ruchu prawo i lewostronnego, reszta sprzętu jest dla prawostronnych ludzi.
Centralny wizjer też nie jest wygodny dla lewoocznych. Wielokrotnie próbowałem. Chyba nawet taki 6700 jest lepszy bo nos wypada na ekranie, przy centralnym nosem macasz przyciski i na kciuk brakuje miejsca
Sony jest mistrzem w pozycjonowaniu swojego sprzętu. Nikt nie potrafi tak "skutecznie" przyciąć specyfikacji jak oni :D
Główna wada A6700 w Video nie została wymieniona, a jest nią mocne ograniczenie czasu nagrywania w 4K 50 (~25 min, przy 25 st. C), co wyklucza go z zastosowań komercyjnych typu śluby.
Drugą wyświetlacz o niskiej jasności i kontraście - kiepski do używania w mocnym świetle.
Moj komentarz chyba gdzies zniknal. Mam trzy pytania do uzytkownikow.
1. Jaka jest przerwa pomiedzy wcisnieciem przycisku nagrywania a momentem w ktorym aparat zaczyna nagrywac? W moim a7mk3 zajmuje to kilka sekund i jest to irytujace.
2 Czy slow motion w tym tescie bylo nagrywane za pomoca S&Q czy za pomoca zmiany ustawien w menu aparatu.
3. Czy dobrze rozumiem ze pelno klatkowy obiektyw powiedzmy 20mm na tym body bedzie dzialal jako 30mm a podczas nagrywania 4k 120fps crop chyba 1.51 z tej dwodziestki zrobi mi sie 40mm? Czyli przy takich ustawieniach z 600mm zrobi sie w sumie 1350mm?