Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Szkoda ze wprowadziliscie te logowanie bo nikomu nie chce sie pisac teraz komentarzy. Fajny test, chcialbym tylko napisac ze nie we wszystkich puszkach olympusa wybiera sie rodzaj AF z menu, niektore maja przelacznik na obudowie, i klopot z wysunietym obiektywem tez raczej nie istnieje bo wiekszosc ma w menu ma ustawiona opcje 'lens reset' ktora przy wylaczeniu aparatu ustawia obiektyw w pozycji na nieskonczonosc.
Mam pytanie dotyczące testu aberracji chromatycznej. Na zdjęciach ilustrujących "całkowity brak abrerracji" widzę białą obwódkę wokół czarnego kształtu z tablicy testowej. Sądzę, że jest to wynik przetwarzania obrazu przez aparat. Skąd wiemy jaka jest aberracja obiektywu skoro aparat zastępuje białą obwódką to co występuje wokół ciemnych przedmiotów? Proszę Was o wyjaśnienie - może czegoś nie rozumiem.
Biała obwódka wynika z agresywnego wyostrzania JPGów. Pomiary aberracji chromatycznej są prowadzone jednak na niewyostrzonych RAWach, na których nie ma ani obwódki, ani aberracji.
Szkoda, ze nie daliscie paru slow porownania do szkiel 1.4/1.8 innych systemow. Jak sie popatrzy na wykresy przebiegow rozdzielczosci (centrum/brzegi) u Nikkora 1.4 czy Pentaxa 1.4 i potem na Zuiko 50mm f2 to roznica jest znaczaca na korzysc Zuiko.
9 lipca 2008, 12:42
wykadruj sobie środek nikona czy pentaxa do formatu 4:3 by miał jakieś 7-8Mpix i otrzymasz to samo ...
Apsolót, bardzo trafne spostrzeżenie, za duże szumy na ISO 3200, doświetl sobie, ISO 100 i po krzyku. Za "krótki" obiektyw, podejdź bliżej, za wysoki obiekt, weź taboret czy nawet drabinę i perspektywa zapewniona, po co wydawać kasę na specjalistyczne obiektywy.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Szkoda ze wprowadziliscie te logowanie bo nikomu nie chce sie pisac teraz komentarzy. Fajny test, chcialbym tylko napisac ze nie we wszystkich puszkach olympusa wybiera sie rodzaj AF z menu, niektore maja przelacznik na obudowie, i klopot z wysunietym obiektywem tez raczej nie istnieje bo wiekszosc ma w menu ma ustawiona opcje 'lens reset' ktora przy wylaczeniu aparatu ustawia obiektyw w pozycji na nieskonczonosc.
Mam pytanie dotyczące testu aberracji chromatycznej. Na zdjęciach ilustrujących "całkowity brak abrerracji" widzę białą obwódkę wokół czarnego kształtu z tablicy testowej. Sądzę, że jest to wynik przetwarzania obrazu przez aparat. Skąd wiemy jaka jest aberracja obiektywu skoro aparat zastępuje białą obwódką to co występuje wokół ciemnych przedmiotów? Proszę Was o wyjaśnienie - może czegoś nie rozumiem.
Biała obwódka wynika z agresywnego wyostrzania JPGów. Pomiary aberracji chromatycznej są prowadzone jednak na niewyostrzonych RAWach, na których nie ma ani obwódki, ani aberracji.
Szkoda, ze nie daliscie paru slow porownania do szkiel 1.4/1.8 innych systemow. Jak sie popatrzy na wykresy przebiegow rozdzielczosci (centrum/brzegi) u Nikkora 1.4 czy Pentaxa 1.4 i potem na Zuiko 50mm f2 to roznica jest znaczaca na korzysc Zuiko.
wykadruj sobie środek nikona czy pentaxa do formatu 4:3 by miał jakieś 7-8Mpix i otrzymasz to samo ...
Apsolót, bardzo trafne spostrzeżenie, za duże szumy na ISO 3200, doświetl sobie, ISO 100 i po krzyku. Za "krótki" obiektyw, podejdź bliżej, za wysoki obiekt, weź taboret czy nawet drabinę i perspektywa zapewniona, po co wydawać kasę na specjalistyczne obiektywy.