Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test aparatu

Canon PowerShot G10 - test aparatu

23 stycznia 2009
Szymon Starczewski Komentarze: 41
Komentarze czytelników (41)
  1. idiotes
    idiotes 23 stycznia 2009, 13:22

    No to czekamy na test P6000.

  2. globus911
    globus911 23 stycznia 2009, 13:29

    Ciekaw jestem co będzie w G23 ?

  3. Bilbo
    Bilbo 23 stycznia 2009, 14:23

    krótko: aparat szajs jak w taniej małpce z 2005 r.
    i ta szybkość zdjęć seryjnych: 0,7 kl/s. ! :DD (w LV) z prockiem Digic 4
    i ta jasność szkła ... F 4,5 przy 140 mm czy to żart ? a może jakaś pomyłka ? (w produkcji).
    cena 1450 zł. (przy spadku do 600 zł też bym się zastanowił)

    śmiech na sali :D

    aha chyba nie była w teście:
    DIGIC 4 obsługuje kilka nowych funkcji, takich jak i-Contrast - inteligentne ustawianie kontrastu na robionych zdjęciach, pozwalającą np. na wydobywanie szczegółów z cieni, bez zbytniego rozjaśniania świateł.
    czyli prawie jak D-Lighting u Nikona czyli ... jak w PS-sie ;)

  4. Bilbo
    Bilbo 23 stycznia 2009, 14:26

    noo dobra: P6000 w 14-112 (x4) to max F 5,9 :)

  5. wielbicielxx
    wielbicielxx 23 stycznia 2009, 14:29

    Czyli kolejny badziew canona ;) Nikona P6000 juz chyba lepiej nie testowac wcale bo juz na zagranicznych testach widac ze jest jeszcze gorzej niz canon. Czekamy na test LX3.

  6. Bilbo
    Bilbo 23 stycznia 2009, 14:34

    wielbicielxx, test LX3 już był :)
    na fotopolis ;P

  7. mjs27
    mjs27 23 stycznia 2009, 14:39

    Czekam z niecierpliwością na test Panasonic'a G1:) Inne kompakty już nic nowego, dobrego nie są w stanie pokazać.

  8. K. Kowalski
    K. Kowalski 23 stycznia 2009, 14:41

    To jakaś paranoja z tymi pixelami. Jak zobaczyłem ogniskową obiektywu czyli 28-140 pomyślałem że może będzie to fajny drugi aparat który będę miał przy sobie zamiast lustrzanki np. na wycieczkach po górach. Ale zamiast zostawić te 12 mln z poprzedniego modelu albo nawet zmniejszyć ilość do 10 a poprawić szumy to wpadli na pomysł że więcej znaczy lepiej. I druga sprawa to optyka. W cenie która powoli zaczyna się zbliżać do lustrzanki powinna być ZDECYDOWANIE lepsza. No w tej sytuacji na pewno 1 klienta mają mniej. Będzie sobie czekał cierpliwie na następny model. Panowie producenci - litości z tymi pixelami. Po co to komuś ?

  9. jarekzon
    jarekzon 23 stycznia 2009, 15:00

    Cytat: "Czy zamontowanie w nowym modelu serii G matrycy o rozdzielczości 14.7 megapikseli było naprawdę konieczne? Jak było widać w poprzednim rozdziale, nie zyskaliśmy nic na rozdzielczości."
    Kolejny raz w teście spotykam się ze stwierdzeniem, że matryca o większej ilości megapikseli nie dała korzyści w postaci większej rozdzielczości. I nic w tym stwierdzeniu nie było by dziwnego, gdyby w innych testach Panowie nie napisali zupełnie coś odwrotnego. Więc o co tu chodzi ?

  10. idiotes
    idiotes 23 stycznia 2009, 15:30

    A następcy PowerShot'a Pro1 jak nie było, tak nie ma.

  11. Arek
    Arek 23 stycznia 2009, 15:31

    Pewnie o to, że inni Panowie testują wyostrzone JPG-i.

  12. Bilbo
    Bilbo 23 stycznia 2009, 16:17

    chodzi o to że (jak wszyscy wiedzą) że rozdzielczość to tylko rozmiar obrazu a nie większa ilość szczegółów.
    Większa ilość szczegółów będzie tylko przy faktycznym maksymalnym rozmiarze odbitki (wydruku) względem wielkości (rozdzielczości) matrycy.
    Rozdzielczość to mogą sobie obiektywy generować ale to już inna sprawa (ale też powiązana z wielkością fizyczną matrycy).

  13. f50fd
    f50fd 23 stycznia 2009, 17:09

    Niestety Król jest nagi... wielkie rozczarowanie , już dawno zraziłem się do Canona .

  14. Merlinek
    Merlinek 23 stycznia 2009, 18:19

    Przy cenie podobnej do panasonica lx3 nie ma szans z nim

  15. chyrus
    chyrus 23 stycznia 2009, 19:18

    Dla mnie seria G skończyła się na G5

  16. Bilbo
    Bilbo 23 stycznia 2009, 19:32

    100 zł tańsza A300 (+ kit 18-70) :D

  17. ag
    ag 23 stycznia 2009, 21:59

    Witam. Test faktycznie pokazuje niedociągnięcia, ale ja wciąż czekam, aż ktoś może się wypowie, czy jest np tańszy kompakt oferujący lepszą jakość obrazu przy tym samym zakresie czułości, niz właśnie omawiany. I przy okazji pytanie do Optycznych - czy jest możliwe stworzenie jakiegoś takiego kryterium może tabeli, gdzie na podstawie Waszych doświadczeń (niekoniecznie punktacji ogólnej) można by było uszeregować aparaty pod względem jakości obrazu? chyba, że coś takiego gdzieś jest, a ja o tym nie wiem. Przy okazji - Wasze testy są ok. Pozdrawiam

  18. jelen40
    jelen40 23 stycznia 2009, 23:44

    Witam,
    dla mnie też seria G skończyła sie na G5, teraz mój syn uczy się na nim jak fotografować,
    chciałem kupić G10 później Nikon P6000 w końcu kupiłem używanego D40 i podpiąłem obiektyw N 28-70/3,3-4,5 używany (15 letni) zfjęcia z matrycy APS-c (6 mpx) o niebo lepsze jak z G10, mam wrażenie iż w Canonie zaczęli pracować marketingowcy idioci, G11 pewnie będzie miał z 18 mpx tylko po jaką ch... ??!! seria G była zawsze dla bardziej zaawansowanych fotografów, Canon chyba strzelił piłkę do własnej bramki
    może kupię P LX3 tam przynamniej zatrzymali się na 10 mpx

  19. jelen40
    jelen40 23 stycznia 2009, 23:46

    Witam,
    dla mnie też seria G skończyła sie na G5, teraz mój syn uczy się na nim jak fotografować,
    chciałem kupić G10 później Nikon P6000 w końcu kupiłem używanego D40 i podpiąłem obiektyw N 28-70/3,3-4,5 używany (15 letni) zfjęcia z matrycy APS-c (6 mpx) o niebo lepsze jak z G10, mam wrażenie iż w Canonie zaczęli pracować marketingowcy idioci, G11 pewnie będzie miał z 18 mpx tylko po jaką ch... ??!! seria G była zawsze dla bardziej zaawansowanych fotografów, Canon chyba strzelił piłkę do własnej bramki
    może kupię P LX3 tam przynamniej zatrzymali się na 10 mpx

  20. JM
    JM 24 stycznia 2009, 16:27

    Witam,
    widzę że panowie z Optycznych.pl zawitali w moje strony i jest fotka elektrowni Adamów. Od dawna śledzę stronę optyczne.pl i dużo się dowiaduję ciekawych rzeczy . Pozdrawiam Redakcję

  21. szatsi
    szatsi 24 stycznia 2009, 17:52

    Test G10. Czyżby na dniach można się spodziewać lektury z EF 24mm F/1.4L USM II? :)

  22. andre
    andre 24 stycznia 2009, 19:36

    Ciekawe jak w Waszym teście wypadł by Finepix F100fd? Parametry podobne do G10.Moim zdaniem daje lepszy obrazek i cena mniejsza.

  23. asp
    asp 26 stycznia 2009, 03:43

    A ja mam sentyment do wcześniejszej wersji - G3 - światło 2.0-3.0 , RAW i odchylany LCD - nie można było iść tą drogą ?

  24. idiotes
    idiotes 26 stycznia 2009, 08:49

    A gdyby tak pomarzyć: G11 taki sam jak G10 tylko z matrycą 2/3" i 8 MPix. No i może obiektywem od 2.0 Fajnie by było, co nie ?

  25. Piotr_0602
    Piotr_0602 26 stycznia 2009, 11:56

    Wolałbym Panasonica G1.

    Wymiarami są zbliżone. Panas ma, oprócz gripa pod prawą rękę i obiektywu, identyczne rozmiary. Większy jest jedynie o ów grip i o obiektyw (zależenie co pod niego podepniemy, z obiecanymi "naleśnikami" może być nawet mniejszy).

    A pod każdym względem jest lepszy od G10 będąc zbliżonym cenowo.
    Matryca wielokrotnie większa. Odchylany LCD. EVF w nowej technologii dużo lepszy od optycznej dziurki G10. Wymienna optyka. Szybki AF na poziomie lustrzanek.

  26. borsuk
    borsuk 28 stycznia 2009, 13:21

    Miałem g7 byłem w miarę zadowolny po jakimś czasie zmieniłem na g9 już wtedy sie bardzo rozczarowalem ,canon zrobił krok do tyłu, więc mało brakowało i bym kupił g10 ale kolega ze sklepu foto doradził mi P LX3 i musze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony , ten szeroki kont super sprawdza sie na imprezach i światełko 2.0 super.aparat jest dobrą alternatywą dla tych którzy chcieli kupić G10 i sie rozczarowali

  27. WojciechW
    WojciechW 2 lutego 2009, 11:38

    A mnie się marzy G 11 z 18 MP i nieco większym tele.

  28. 16 lutego 2009, 19:18

    Ciekawe do kogo skierowany jest ten produkt? Jakosc zdjec jak z kompakta za 500pln, cena najtanszej lustrzanki (prawie tyle co 1000d+kit z IS)... Poprzednik (G9) w moich rekach nie byl lepszy od A720IS... jest miedzy nimi tylko jedna istotna roznica: A720IS wrecz trzeszczy jak sie go chwyci, a G9 jest duzo solidniejszy. MZ przy 2,5 krotnej roznicy w cenie aparat moze sobie troche potrzeszczec ;)

  29. 9 maja 2009, 10:08

    widze ze pozytywne oceny g10 znikaja

  30. little_red_rooster
    little_red_rooster 9 czerwca 2009, 21:21

    1. Test fachowy i to dobrze, niestety parę perełek pozwolę sobie zacytować i skomentować:
    "Można jedynie ponarzekać na brak wychylnego i obracanego wyświetlacza." "Niestety ale dostęp do opcji stabilizacji obrazu jest możliwy jedynie przez menu główne i wymaga parę chwil aby do niej dotrzeć."
    "Jednak przy kiepskim świetle (...) miewał czasem problemy aby ustawić ostrość, a lampka wspomagające też nie zawsze wystarczała."
    Proponuję te cytaty jako szymel wrzucać do 90% recenzji. Tego typu zarzuty miałyby sens wtedy, gdy omawiane "baraki" właściwości byłyby odstępstwem od normy dla tej klasy aparatów.
    Co do przepłacania za G10 w stosunku do G9 to na podstawie dzisiejszych notowań z ceneo:
    Canon Powershot G10 Od 1899,00 do 2933,00 PLN w 56 sklepach
    Canon Powershot G9 Od 2160,00 do 2160,00 PLN w 1 sklepach
    Bez komentarza.
    A co do komentarzy czytelników, to widać, że pojęcia "takie rzeczy to tylko w erze" i "wszystkommający" na trwałe zagościły w świadomości rodaków.
    A ja kupię ten kiepski aparat, bo ma to na czym mi zależy.


  31. krisu
    krisu 16 lipca 2009, 01:25

    Koledzy, a zróbcie zdjęcia smienką lub kiewem 35 a, zenithem, canonem eos 100. Kupiłem już dawno te "badziewia Canona łącznie z g 10 na czele i uczcie sie korzystać bowiem, najlepszym na Całym Swiecie aparatem fotograficznym jest dokładnie ten, który mamy w kieszeni- sytuacja się nie wróci. Dbajcie zatem o aku. Jeśli chcecie - noście ze sobą szkło i puchy- ja funduje sonie siłownie 3 x w tygodniu :-))) Owszem lustro - konkretna robota, ale na co dzień mi g 10 spoko styka. Zresztą puszcze parę moich publikacji w październiku- do zobaczyska- dam znać i mnie rozjedziecie zapewne bo niepodbajerowuje swoich zdjęć- idą z puchy jak są. Wrzucę tytuły ect.
    pozdrawiam Krisu

  32. krisu
    krisu 16 lipca 2009, 02:00

    I jeszcze jedno koledzy - to właśnie z canonem są porównywane inne aparaty bez względu na optykę, to canon sprzedaje matryce- pomyślcie to nie boli
    Dobranoc
    Krisu

  33. ciekawus
    ciekawus 16 lipca 2009, 02:10

    Dobranoc krisu. Oby szum matrycy G10 nie przeszkodził Ci spać spokojnie.

  34. krisu
    krisu 19 lipca 2009, 01:01

    Hej ciekawus, spie dobrze, ale polec mi aparat ktory nie szumi, w tej kasie jakiegos kieszonkowca-bez uszczypliwosci-kupie go i porownam.

    Pozdrawiam krisu

  35. ciekawus
    ciekawus 19 lipca 2009, 22:30

    Polecam starego Pro1 na ISO 50 :-) A tak poważnie, polecam większe matryce. Sorry.

  36. krisu
    krisu 20 lipca 2009, 21:02

    Dzieki, mam go. na codzien walcze 1 d s mark 3 i 5 d mark 2- ostatnio troche powymienialem sprzetu.
    bawie sie tez soniaczem 900, ma pare fajnych historii. Zastanawiam sie nad pentaxem k-7. natomiast masz racje wieksza matryca to jest to, ale na codzien w kieszeni musze cos miec w kieszeni. G 10 jest akceptowalny na poziomie 80 i 100 iso oraz ze zjechaną rozdzielczoscią. zgadzam sie ze za duzo mpx upchneli , ale co mi tam - dla mnie to najleprzy ostatnio aparat na świecie bo mam go ciagle przy sobie i pare ciekawych fotek zrobil. poza tym na ulicy kiedy strzelasz taka małpką ludzie mniej sie peszą i mniej zwracasz na siebie uwage. natomiast jak pisalem jak mam konktrety na mysli to zabieram konkretne puchy i szklo. tak czy inaczej g 10 jest dla mnie jak telefon , notes czy pendrak. postaraj sie zrozumiec.
    Po prostu polubilem go. Do nastepnego. teraz smigam do Szwecji- podrzuce pare fotek- bedzie o czym popisac. oczywiscie g 10-tką, Pozdrawiam. Krisu

  37. romeksz
    romeksz 22 lipca 2009, 03:41

    link
    link

    Tak sobie patrzę na te zdjęcia - w kontekście oceniania G10 jak złom niemalże - i śmiać mi się chce ;-)

  38. krisu
    krisu 14 września 2009, 12:35

    Hej Ciekawus, szumy-sa-oczywiście, ale ..... nie jest to zlom. daj maila, przesle Ci troche surówki prosto z puchy. szalu nie ma ale jak sam wiesz- to nie lustro, matryca malutka wiec naprawde nie jest zle. moj g 10 przekroczyl magiczne dla mnie 10500 strzalów i ma sie dobrze. jednak obudowa troche sie pozacierala. musze sie spieszyc i w dobrej cenie kupic jeszcze jednego. natomiast problemem i to duzym jest zasysanie pylu przez obiektyw. kupiem tuleje i podtatowalo mnie ale czyszczecnie wskazane natychmiast. widzialeś 11 stke?
    pozdrawiam kris_u

  39. djivo
    djivo 10 października 2009, 03:37

    Również posiadam ten aparat oprócz tego 7d 450d 350d wiem to nie lustro ale idąć z rodzinką do parku nie zabieram ze sobą expeditiona i manfrotto na plecach .Tylko właśnie jego i tak jak kris uważam że aparat robi poprawne zdjęcia jest wiele funkcji które ułatwia życie.Choćby podgląd na żywo ustawionych parametrów expozycji.Bardzo go lubię.Myślę że podchodzę do aparatau tak jak powinno się podchodzić szum jest zawsze.Czasem trzeba jednak zastanowić się do czego posłużyć ma nam ten aparat.
    Ogólnie polecam i to bardzo zapinam stopkę st-e2.I również uzyskuję efekty podobne jak przy lustrze.

  40. djivo
    djivo 10 października 2009, 03:39

    Najważniejsze jest to że pasuje do całości systemu bardzo chciałem g7 bo bateria pasowałaby od 350D :)

  41. djivo
    djivo 10 października 2009, 03:44

    swoją drogą romeksz dobry link.Faktycznie złom jakich mało :) i zdjęcia są same zaszumione i nieładne :)
    Kiedyś ktoś powiedział że to człowiek zdjęcia robi.....a to z tym dziadkiem przedstawia małą ilość szczegółów.Ja u siebie też mam tak mało może nawet mniej :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział