Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Często do amatorskiego filmowania wybierany jest Sony FX 30/ Sony 6700, szkoda, że ma odniesienia do tych właśnie korpusów. Tak czy inaczej test cenny.
"Uzyskane wyniki [zakres tonalnego] są w większości odrobinę lepsze niż w przypadku modelu X-S20. Biorąc pod uwagę, że obydwa urządzenia korzystają z tej samej matrycy i procesora sugerowałoby to, że w nowszym modelu zastosowano nieco inne algorytmy obróbki sygnału i redukcji szumu na etapie demozaikowania."
Zakres tonalny: wysoka jakość / najniższa jakość [EV] Provia / Standard X-M5 : 8.35 / 9.63 X-S20: 7.23 / 9.3 -w X-M5 o 1 EV wyższy dla wysokiej jakości.
Provia / Standard + DR 400% X-M5 : 6.84 / 12.6 X-S20: 6.74 / 10.3 -w X-M5 o 2 EV wyższy dla najniższej jakości.
Hybrid Log Gamma X-M5 : 7.54 / 12.3 X-S20: 6.91 / 13 -w X-M5 o 0,5 EV wyższy dla wysokiej i 0,7 EV niższy dla najniższej jakości.
F-Log -podobnie do X-S20
F-Log 2 X-M5: 6.95 / 12.3 X-S20: 6.86 / 13 -w X-M5 o 0,7 EV niższy dla najniższej jakości.
-Jakby była skuteczniejsza obróbka to wpływałoby to na wyższe wyniki zakresu tonalnego zarówno dla wysokiej jak i dla najniższej jakości. A tu raz jest on wyższy tylko dla wysokiej, innym razem jest niższy tylko dla niskiej, a jeszcze gdzie indziej jest wyższy dla wysokiej i jednocześnie niższy dla najniższej jakości.
Jeśli używa się stabilizacji cyfrowej wówczas z oczywistych przyczyn obraz jest cropowany. A jak jest z rozdzielczością obrazu w praktyce w tym trybie np 4K DCI- nie spada?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Często do amatorskiego filmowania wybierany jest Sony FX 30/ Sony 6700, szkoda, że ma odniesienia do tych właśnie korpusów. Tak czy inaczej test cenny.
Nie ma odniesienia, bo A6700 i (zwłaszcza) FX30 to inna półka cenowa.
"Uzyskane wyniki [zakres tonalnego] są w większości odrobinę lepsze niż w przypadku modelu X-S20. Biorąc pod uwagę, że obydwa urządzenia korzystają z tej samej matrycy i procesora sugerowałoby to, że w nowszym modelu zastosowano nieco inne algorytmy obróbki sygnału i redukcji szumu na etapie demozaikowania."
Zakres tonalny: wysoka jakość / najniższa jakość [EV]
Provia / Standard
X-M5 : 8.35 / 9.63
X-S20: 7.23 / 9.3
-w X-M5 o 1 EV wyższy dla wysokiej jakości.
Provia / Standard + DR 400%
X-M5 : 6.84 / 12.6
X-S20: 6.74 / 10.3
-w X-M5 o 2 EV wyższy dla najniższej jakości.
Hybrid Log Gamma
X-M5 : 7.54 / 12.3
X-S20: 6.91 / 13
-w X-M5 o 0,5 EV wyższy dla wysokiej i 0,7 EV niższy dla najniższej jakości.
F-Log -podobnie do X-S20
F-Log 2
X-M5: 6.95 / 12.3
X-S20: 6.86 / 13
-w X-M5 o 0,7 EV niższy dla najniższej jakości.
-Jakby była skuteczniejsza obróbka to wpływałoby to
na wyższe wyniki zakresu tonalnego zarówno dla wysokiej jak i dla najniższej jakości.
A tu raz jest on wyższy tylko dla wysokiej,
innym razem jest niższy tylko dla niskiej,
a jeszcze gdzie indziej jest wyższy dla wysokiej i jednocześnie niższy dla najniższej jakości.
Brak IBIS, nie dziękuję
@gamma - od IBIS-u jest X-S20
Jeśli używa się stabilizacji cyfrowej wówczas z oczywistych przyczyn obraz jest cropowany. A jak jest z rozdzielczością obrazu w praktyce w tym trybie np 4K DCI- nie spada?
Test trybu filmowego a przykładowe filmiki trwają 3 sekundy i bez pomysłu. Masakra.
Te filmy są krótkie że względu na duży rozmiar pliku. Kilka sekund w formacie All Intra 4k waży naprawdę dużo. O rawach nie wspominając..m