Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 10399 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 14-54 mm f/2.8-3.5 - test obiektywu

31 marca 2008
Arkadiusz Olech Komentarze: 7

5. Aberracja chromatyczna

Aberracja chromatyczna to wada, która przy pracy z ZD 14-54 mm niezbyt mocno da nam się we znaki. Problemów z nią nie będzie w zasadzie prawie wcale w środku i dłuższym krańcu zakresu ogniskowych. Tam poziom tej wady jest mały lub znikomy. Największe szanse dojrzenia aberracji mamy na najkrótszej ogniskowej, gdzie jest ona na granicy poziomu średniego i dużego.

Olympus Zuiko Digital 14-54 mm f/2.8-3.5 - Aberracja chromatyczna


Tutaj ZD 14-54 mm prezentuje się zauważalnie lepiej od Leiki, która na najkrótszej ogniskowej aberrację miała trochę wyższą. Co ciekawe, w szranki z testowanym obiektywem, w tej kategorii, znów może stanąć "kit". Co prawda na dłuższych ogniskowych, ma on aberrację ciut większą, choć wciąż jest to granica poziomu małego i średniego, lecz dla 14 mm wypada on trochę lepiej.

----- R E K L A M A -----

Olympus Zuiko Digital 14-54 mm f/2.8-3.5 - Aberracja chromatyczna