Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam. Dzięki za tardycyjnie wnikliwy test. Używam tego szkła od kilku lat i mogę potwierdzić dobrą o nim opinię, a dodać od siebie jeszcze to że zdjęcia z niego nie tylko mają taką samą ostrość jak z dobrych obiektywów stałoogniskowych, ale do tego jeszcze tak samo WYGLĄDAJĄ (nieostrość tła, oddanie jasnych punktów obrazu, kolory), co w zoomach rzadkie. Do tego wszystkiego- ciekawostka: mój egzemplarz jest weteranem z początkowych lat produkcji, ale porównałem go ostatnio z nowiutkim egzemplarzem ze sklepu. Mój staruszek- uwaga uwaga- jest wyraźnie CIĘŻSZY! Z ciekawości zważę obydwa przy okazji, jeśli wytrzasnę jakąś dokładniejszą wagę. Może to oznaczać że Canon na przestrzeni lat zmienił po cichu konstrukcję tego sprzętu i być może to jest źródłem rozbieżnych opinii o wyższości 70-200 nad 70-200 IS, czyli o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia. Świąteczne życzenia dla Optyczne.pl ze względu na zbliżające się pierwsze z wymienionych.
Mam to szkło i mogę potwierdzić, że jest genialne z minusem. Jedynym mankamentem jest praca pod światło i, jak dla mnie, ograniczenie flar przez założenie osłony nie jest rozwiązaniem problemu. Tym nie mniej szkło mogę polecić.
No to teraz Tamrona 70-200 f/2.8 SP (cena 2x niższa) :) Jak zwykle dobry test i ciekawego obiektywu. Szkoda ,że cena trochę zaporowa. Sigma 70-200 f/2.8 II też pewnie jest nienajgorsza choć w tym wypadku różnica w cenie już nie tak duża (ostatnio w sklepach spadła do
Wspaniale kolory, świetny AF, nie trzeba przymykać do 4.0, jak to czasem bywa przy zoomach, żeby nie "mydliły". Najlepszy reporterski, sprawdzony zoom Canona. Używam od kilku lat i nie zamierzam go nigdy sprzedawać. Wszystkim polecam, szczególnie w dziedzinie profi.
Mam ten obiektyw i potwierdzam jego rewelacyjne parametry. Piękny kontrastowy ,ostry obraz już od najmniejszej przysłony. Używam go z 5D. Jest to szkło, które trzeba mieć !
stałem się szczęśliwym posiadaczem tego legendarnego obiektywu,, wszystko jest cacy wraz z uśmiechem na mej twarzy lecz nie zgodze się z jedną kwestią testu jaką jest winietowanie, ja w swoim egzemplarzu na żadnej ze wspomnianych ogniskowych winietowanie nie zauważyłem. Fakt taki że jestem zadowolony :)
29 grudnia 2008, 02:07
Witam wszystkich. Prosze Was o opinię ponieważ po testach optyczne.pl całkowicie zgłupiałem. Miałem zamiar kupic 70-200 bez stabilizacji. W dziale pokazującym działanie stabilizacji optyczne.pl pokazuje ze jest niemozliwe zrobienie ostrej fotki poniżej 1/100 sec. Ja wykonuje 90% zdjęc w czasie 1/20 - 1/100. Co w moich oczach dyskfalifikuje zakup tego obiektywu. Robiąc długi czas na zwykłej sigmie 18-200 dla mnie nie pojęte jest zeby biały canon nie mogł z reki zrobić zdjecia na czasie 1/60. Czegoś tu nie rozumiem albo ten test miał za zadanie napędzić koniunkturę sprzedaży wersji ze stabilizacją o 2 000 droższą albo komuś ręce się trzęsą. Zastanawiam się nad kupnem 24-70 a 70-200. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
@czajekpolska.... Miałem w ręce oba modele 2.8 z IS i bez niej a także wersje f4 z IS i bez IS. (24-70 nie miałem) ... mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami:
Ja kupiłem f4 IS i wiadomo że każdy swoje chwali ale. I tu pewnie zostanę skarcony przez PRO .....ale...
W moim przypadku sprawa wygląda tak:
1. f4 IS jest najnowszą wersją i posada stabilizacje które daje mi ostre obrazy prze 1/13, 1/15. Wiem wiem że światło przede wszystkim i się zgadzam ALE to się tyczy głownie krótkich szkieł moim zdaniem.
2. U mnie zadecydowały również rozmiary. Nie jestem jakiś malutki ale przyznam się szczerze że jak dostałem do ręki zestaw 30D z f2.8 IS to poczułem się jakbym przytulał noworodka. To cudowne uczucie zapewniam ale nie o to tu chodzi. Chodzi o satysfakcje i efekt osiąganej pracy na obiektywach.
3. Swoją drogą ciekawi mnie porównanie f4 i f2.8 z IS. Na ile ta nowa IS jest taka cudowna.
Aaaaa byłbym zapomniał.....w wersji f2.8 musisz się liczyć z monopodem. W kiepskim oświetleniu bywa nieodzowny. Do tego szkła stosują się ogólne zasady przelicznika czasu do ogniskowej. Podpinając to szkło do małej klatki musisz się liczyć z szukaniem czasów minimalnych dla ogniskowych 112-320mm.
Z tego też powodu nie kupowałbym wersji bez stabilizacji czy to będzie 2.8 czy 4. W ciężkich warunkach oświetleniowych jest ona nieodzowna a z tego co pisałeś to przedział 1-20 --- 1-100 to nie są warunki korzystne :D.
ok dzięki za info jednak zakupiłem już 70 - 200 2.8. mam 40 D pierwsze zdjecia po przesiadce z sigmy - ostrość rewelacja. Monopod - tak liczylem się z tym nawet wybrałem już sobie model :) pozdrawiam i dzieki za informacje.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Witam. Dzięki za tardycyjnie wnikliwy test. Używam tego szkła od kilku lat i mogę potwierdzić dobrą o nim opinię, a dodać od siebie jeszcze to że zdjęcia z niego nie tylko mają taką samą ostrość jak z dobrych obiektywów stałoogniskowych, ale do tego jeszcze tak samo WYGLĄDAJĄ (nieostrość tła, oddanie jasnych punktów obrazu, kolory), co w zoomach rzadkie. Do tego wszystkiego- ciekawostka: mój egzemplarz jest weteranem z początkowych lat produkcji, ale porównałem go ostatnio z nowiutkim egzemplarzem ze sklepu. Mój staruszek- uwaga uwaga- jest wyraźnie CIĘŻSZY! Z ciekawości zważę obydwa przy okazji, jeśli wytrzasnę jakąś dokładniejszą wagę. Może to oznaczać że Canon na przestrzeni lat zmienił po cichu konstrukcję tego sprzętu i być może to jest źródłem rozbieżnych opinii o wyższości 70-200 nad 70-200 IS, czyli o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia.
Świąteczne życzenia dla Optyczne.pl ze względu na zbliżające się pierwsze z wymienionych.
Mam to szkło i mogę potwierdzić, że jest genialne z minusem. Jedynym mankamentem jest praca pod światło i, jak dla mnie, ograniczenie flar przez założenie osłony nie jest rozwiązaniem problemu. Tym nie mniej szkło mogę polecić.
Dziekuje za test!!!!!!!:D
No to teraz Tamrona 70-200 f/2.8 SP (cena 2x niższa) :)
Jak zwykle dobry test i ciekawego obiektywu. Szkoda ,że cena trochę zaporowa. Sigma 70-200 f/2.8 II też pewnie jest nienajgorsza choć w tym wypadku różnica w cenie już nie tak duża (ostatnio w sklepach spadła do
Wspaniale kolory, świetny AF, nie trzeba przymykać do 4.0, jak to czasem bywa przy zoomach, żeby nie "mydliły". Najlepszy reporterski, sprawdzony zoom Canona. Używam od kilku lat i nie zamierzam go nigdy sprzedawać. Wszystkim polecam, szczególnie w dziedzinie profi.
Mam ten obiektyw i potwierdzam jego rewelacyjne parametry.
Piękny kontrastowy ,ostry obraz już od najmniejszej przysłony.
Używam go z 5D.
Jest to szkło, które trzeba mieć !
stałem się szczęśliwym posiadaczem tego legendarnego obiektywu,, wszystko jest cacy wraz z uśmiechem na mej twarzy lecz nie zgodze się z jedną kwestią testu jaką jest winietowanie, ja w swoim egzemplarzu na żadnej ze wspomnianych ogniskowych winietowanie nie zauważyłem. Fakt taki że jestem zadowolony :)
Witam wszystkich. Prosze Was o opinię ponieważ po testach optyczne.pl całkowicie zgłupiałem. Miałem zamiar kupic 70-200 bez stabilizacji. W dziale pokazującym działanie stabilizacji optyczne.pl pokazuje ze jest niemozliwe zrobienie ostrej fotki poniżej 1/100 sec. Ja wykonuje 90% zdjęc w czasie 1/20 - 1/100. Co w moich oczach dyskfalifikuje zakup tego obiektywu. Robiąc długi czas na zwykłej sigmie 18-200 dla mnie nie pojęte jest zeby biały canon nie mogł z reki zrobić zdjecia na czasie 1/60. Czegoś tu nie rozumiem albo ten test miał za zadanie napędzić koniunkturę sprzedaży wersji ze stabilizacją o 2 000 droższą albo komuś ręce się trzęsą. Zastanawiam się nad kupnem 24-70 a 70-200. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
@czajekpolska.... Miałem w ręce oba modele 2.8 z IS i bez niej a także wersje f4 z IS i bez IS. (24-70 nie miałem) ... mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami:
Ja kupiłem f4 IS i wiadomo że każdy swoje chwali ale. I tu pewnie zostanę skarcony przez PRO .....ale...
W moim przypadku sprawa wygląda tak:
1. f4 IS jest najnowszą wersją i posada stabilizacje które daje mi ostre obrazy prze 1/13, 1/15. Wiem wiem że światło przede wszystkim i się zgadzam ALE to się tyczy głownie krótkich szkieł moim zdaniem.
2. U mnie zadecydowały również rozmiary. Nie jestem jakiś malutki ale przyznam się szczerze że jak dostałem do ręki zestaw 30D z f2.8 IS to poczułem się jakbym przytulał noworodka. To cudowne uczucie zapewniam ale nie o to tu chodzi. Chodzi o satysfakcje i efekt osiąganej pracy na obiektywach.
3. Swoją drogą ciekawi mnie porównanie f4 i f2.8 z IS. Na ile ta nowa IS jest taka cudowna.
Aaaaa byłbym zapomniał.....w wersji f2.8 musisz się liczyć z monopodem. W kiepskim oświetleniu bywa nieodzowny. Do tego szkła stosują się ogólne zasady przelicznika czasu do ogniskowej. Podpinając to szkło do małej klatki musisz się liczyć z szukaniem czasów minimalnych dla ogniskowych 112-320mm.
Z tego też powodu nie kupowałbym wersji bez stabilizacji czy to będzie 2.8 czy 4. W ciężkich warunkach oświetleniowych jest ona nieodzowna a z tego co pisałeś to przedział 1-20 --- 1-100 to nie są warunki korzystne :D.
Pozdrawiam
link
ok dzięki za info jednak zakupiłem już 70 - 200 2.8. mam 40 D pierwsze zdjecia po przesiadce z sigmy - ostrość rewelacja. Monopod - tak liczylem się z tym nawet wybrałem już sobie model :) pozdrawiam i dzieki za informacje.
Najważniejsze że jesteś zadowolony z rezultatów! :D