Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 70-200 mm f/2.8L USM - test obiektywu

17 marca 2008

5. Aberracja chromatyczna

Poniższy rysunek pokazujący zmiany aberracji chromatycznej w zależności od ogniskowej i wartości przysłony łudząco przypomina, to co widzieliśmy u stabilizowanej wersji Canona 70-200 f/2.8. To bardzo ciekawe, bo oba instrumenty różnią się dość wyraźnie ilością grup i elementów.

Canon EF 70-200 mm f/2.8L USM - Aberracja chromatyczna


Nie wnikając jednak w niuanse możemy stwierdzić, że dopóki nie wpadniemy na pomysł podłączenia konwertera, aberracja chromatyczna w Canonie EF 70-200 mm f/2.8 USM nie będzie nam przeszkadzać praktycznie w ogóle. Wszędzie jest mniejsza od 0.08%, co pozwala nazywać ją małą dla krańców zakresu i niezauważalną dla ogniskowej 135 mm.

----- R E K L A M A -----

Gdy podepniemy konwerter sytuacja zmienia się wyraźnie. Przy maksymalnym otworze względnym jeszcze jest dobrze, ale wraz z przymykaniem przysłony problem narasta do poziomu, który możemy nazwać nawet dużym.

Canon EF 70-200 mm f/2.8L USM - Aberracja chromatyczna