Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna

Nikkor podobnymi osiągami może pochwalić się tylko dla ogniskowej 70 mm.
Dla niej, na maksymalnym otworze, aberracja sięga trochę ponad 0.07% i bardzo szybko spada wraz z przymykaniem przysłony. Dla krótszych ogniskowych
aberracja sięga poziomu w okolicy 0.1% z wyjątkiem trudnej kombinacji
szerokiego kąta i maksymalnego otworu, gdzie odnotowaliśmy wartość prawie
0.13%.
Znów jednak trzeba zachować skalę porównawczą. Obracamy się cały czas w okolicach wartości małych i średnich. Nikkor wypada, co prawda, gorzej od konkurentów, ale nawet w najgorszym z przypadków jego aberrację możemy określić mianem średniej.

Dodatkowo obiektyw nie pokazuje prawie żadnych problemów z podłużną aberracją chromatyczną. Widać to dość dobrze na zdjęciach do testowania autofokusa zaprezentowanych w rozdziale 10.