Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro - test obiektywu

15 marca 2006

5. Aberracja chromatyczna

Pamiętając wpadkę Canona 17-85 mm z aberracją chromatyczną, która była dość duża dla 17 mm i zauważalna dla innych ogniskowych, byliśmy bardzo ciekawi wyniku Sigmy w tej kategorii.

Spotkała nas miła niespodzianka. W przypadku ogniskowych z zakresu 30-50 mm kolorki nie są uciążliwe, a przy lekkim przymknięciu przesłony prawie znikają. Dla skrajnych ogniskowych aberracja chromatyczna jest większa i trudno jej nie zauważyć, lecz jest też wyraźnie niższa od aberracji Canona. Ponadto, na przykład dla 17 mm przymykanie przesłony w Sigmie wyraźnie pomaga rozwiązać problem, podczas gdy w Canonie manewrowanie przesłoną nic nie dawało, bo aberracja cały czas trzymała się na poziomie około 0.13%.

Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro - Aberracja chromatyczna

----- R E K L A M A -----


Poniżej znajdują się wycinki tablicy testowej oddalone o 70% od centrum pola pokazujące jaki wpływ na obraz ma poprzeczna aberracja chromatyczna. Ukazano zdjęcia uzyskane dla ogniskowych 17, 30 i 70 mm oraz przysłon f/4.0-4.5.


Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro - Aberracja chromatyczna