Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna
Spotkała nas miła niespodzianka. W przypadku ogniskowych z zakresu 30-50 mm kolorki nie są uciążliwe, a przy lekkim przymknięciu przesłony prawie znikają. Dla skrajnych ogniskowych aberracja chromatyczna jest większa i trudno jej nie zauważyć, lecz jest też wyraźnie niższa od aberracji Canona. Ponadto, na przykład dla 17 mm przymykanie przesłony w Sigmie wyraźnie pomaga rozwiązać problem, podczas gdy w Canonie manewrowanie przesłoną nic nie dawało, bo aberracja cały czas trzymała się na poziomie około 0.13%.
Poniżej znajdują się wycinki tablicy testowej oddalone o 70% od centrum
pola pokazujące jaki wpływ na obraz ma poprzeczna aberracja chromatyczna.
Ukazano zdjęcia uzyskane dla ogniskowych 17, 30 i 70 mm oraz przysłon
f/4.0-4.5.