Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A35 - test aparatu

Sony Alpha SLT-A35
9 września 2011
Szymon Starczewski Komentarze: 232

1. Wstęp

Sony Alpha SLT-A35 - Wstęp

Lustrzanki Sony znane są z szybkiego systemu AF w trybie podglądu na żywo. Dzięki zastosowaniu dodatkowej matrycy umiejscowionej w wizjerze aparatu dostaliśmy możliwość korzystania z trybu Live View, nie tracąc jednocześnie dostępu do autofokusu działającego w oparciu o detekcję fazy. Inżynierowie z Sony nie poprzestali jednak wyłącznie na tym rozwiązaniu i zaproponowali alternatywne podejście do tego problemu. W sierpniu zeszłego roku zaprezentowane zostały dwa modele lustrzanek (A55 oraz A33), w których zastosowano nieruchome, półprzepuszczalne lustro. Jego zadaniem jest kierowanie części wpadającego przez obiektyw światła do czujników AF, działających w oparciu o detekcję fazy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, na ekranie LCD mamy ciągły podgląd aktualnego kadru z głównej matrycy aparatu, a jednocześnie dysponujemy szybkim autofokusem. Nie obyło się jednak bez efektów ubocznych. Rozwiązanie to wymusiło rezygnację z optycznego wizjera. Praktycznie rzecz biorąc, aparat działa cały czas w trybie podglądu na żywo, a obraz można oglądać albo na głównym wyświetlaczu, albo w wizjerze elektronicznym. Co więcej, część światła które w zwykłej lustrzance dociera do matrycy, w konstrukcji Sony jest tracona na półprzepuszczalnym lustrze.

W tym roku producent zaprezentował trzy kolejne modele lustrzanek oparte na opisanym rozwiązaniu. Pod koniec sierpnia swoją premierę miały modele A77 oraz A65, a nieco wcześniej – dokładnie 8 czerwca – pojawił się najprostszy z całej trójki Sony A35. W porównaniu do poprzednich modeli w A35 znajdziemy trochę nowych rozwiązań, aczkolwiek przeglądając specyfikację zauważymy, że sporo parametrów pozostała niezmieniona. Niewątpliwie najważniejszą ze zmian, na które się zdecydowano, jest użycie nowej matrycy Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela. Z innych nowości można wspomnieć również pojawienie się programowalnego przycisku, filtrów artystycznych (dostępnych zarówno przy fotografowaniu, jak i filmowaniu), czy trybu zdjęć seryjnych Tele-zoom, który umożliwia wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 8,4 megapiksela z szybkością do 7 kl/s przy powiększeniu obrazu wynoszącym w przybliżeniu 1,4x. W modelu tym zrezygnowano jednak z mechanizmu odchylania i obracania wyświetlacza (oba poprzednie modele były w niego wyposażone).


----- R E K L A M A -----

Sony Alpha SLT-A35 - Wstęp

Oczywiście bez odchylanego i obrotowego wyświetlacza można się obejść. Jest to bowiem funkcja, która co prawda ułatwia fotografowanie w specyficznych sytuacjach, ale nie jest najistotniejszym elementem aparatu. W pierwszej kolejności zwraca się jednak uwagę na jakość zdjęć. Czy A35 pokaże coś więcej w tym zakresie niż testowany w zeszłym roku model A55 i co ciekawego może nam zaoferować ten aparat? Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania zapraszamy serdecznie do lektury kolejnych rozdziałów.

Aparat do testu wypożyczyła firma Sony Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Sony A35, lustrzanek Nikon D3100 i Canon 1100D oraz bezlusterkowca Panasonic Lumix DMC-G3 dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha SLT-A35
Data premiery 2011-06-08
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy i panoramy 3D
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna na filtrze dolnoprzepustowym i mechanizm przesuwania przetwornika obrazu)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.2), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 1.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital 2 kanały / MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
Zakres ISO Auto (100-1600 ISO)
Ręcznie 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
Redukcja szumów z wykorzystaniem serii zdjęć połączonych w jedno.
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i z przeplotem), AVCHD, 17Mbit/s
• 1440 x 1080 pix (HD), MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s
(wartości dla wersji w systemie PAL)
Czas nagrywania ograniczony do 29 min. lub do 2 GB
Autofokus przy kręceniu filmów.
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-ALST1 lub ECM-CG50.
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
15-punktowy AF (3 czujniki krzyżowe)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 15 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 15 punktów AF).
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: wbudowana lampa błyskowa (zasięg do 5 m)
• AF z detekcją fazową w trybie Live View
• Funkcja rozpoznawania twarzy i wykrywania uśmiechu
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• korekcja (w 19-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Programy Auto, Auto z wyłączoną lampą, Auto+, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Szybkie zdjęcia seryjne, Panorama
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Makro, Sport / Akcja, Zachód słońca, Nocny widok, Portret nocny, Z ręki o zmierzchu
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 5.5 kl./s w trybie Hi lub 2.5 kl./s w trybie Lo,
maks. 6 zdjęć w formacie RAW lub RAW+JPEG lub 14 zdjęć w formacie JPEG (L, Fine) lub 16 zdjęć w formacie JPEG (L, Standard),
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne z szybkością do 7 kl./s z ograniczoną rozdzielczością do 8.4 MPix, do 29 zdjęć JPEG (Standard)
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 10 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s (stabilizacja wył/wył)
• Kąt pokrycia błyskiem: ok 76 stopni
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki, Brak błysku, Sterowanie bezprzewodowe (z zewnętrzną lampą błyskową)
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD 3-calowy, kolorowy LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480 pix)
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny), 0.46 cala, 1.152.000 punktów (całkowita 1.440.000 punktów),
powiększenie: x1.1, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 19 mm (od muszli ocznej)
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed miniB (PTP), wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście wężyka zdalnego sterowania
• Zgodność z PIM III
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-S1AM lub RM-L1AM
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 440 zdjęć, z użyciem monitora LCD i lampy błyskowej).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator NP-FW50, ładowarka BC-VW1, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, PMB)
Waga 415 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 473 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 124.4 x 92 x 84.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 2.5-4 EV
Filtry artystyczne (11)
Polskie menu


Poprzedni rozdział