Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Test aparatu

Sony NEX-C3 - test aparatu

31 października 2011
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 100

5. Balans bieli

W Sony NEX-C3 mamy do wyboru następujące nastawy balansu bieli:
  • Auto,
  • Dzień słoneczny,
  • Cień,
  • Zachmurzenie,
  • Światło żarowe,
  • Światło jarzeniowe,
  • Błysk lampy błyskowej,
  • Skala temperaturowa/filtr,
  • Ustawienie ręczne według wzorca bieli.

Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na 24-polowej tablicy kolorów GretagMacbeth. Następnie za pomocą programu Imatest wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach).

Światło
Balans bieli
Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Światło: słoneczny dzień
Balans bieli: auto
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: słoneczny dzień
Balans bieli: słoneczny dzień
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: 6400K
Balans bieli: Auto
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: 6400K
Balans bieli: Temp. 6400K
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: lampa błyskowa
Balans bieli: Auto
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: lampa błyskowa
Balans bieli: lampa błyskowa
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: Auto
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: żarówka
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: Temp. 3000K
Sony NEX-C3 - Balans bieli Sony NEX-C3 - Balans bieli


----- R E K L A M A -----

W przypadku NEX-C3 widać tendencję do lekkiego przesycania zdjęć w większości sytuacji oświetleniowych. Jedynie podczas korzystania z systemowej lampy błyskowej nasycenie zdjęć spada, choć nieznacznie. Średnie błędy w odwzorowaniu kolorów zachowują się różnie w zależności od rodzaju oświetlenia oraz nastawy WB. I tak, automatyczny balans bieli sprawdza się dobrze w większości sytuacji oświetleniowych, a problemy pojawiają się jak zwykle przy oświetleniu żarowym. Z kolei dedykowane nastawy balansu bieli nie zawsze spełniają właściwie swoją rolę i najczęściej lepiej jest zaufać automatycznemu balansowi bieli.

Światło Balans bieli dC S [%]
Słoneczny dzień Auto 4.69 110
Słoneczny dzień Słoneczny dzień 5.14 114
6400K Auto 5.21 117.8
6400K 6400K 9.49 121.5
Lampa błyskowa Auto 8.25 96.86
Lampa błyskowa Lampa błyskowa 10.4 89.41
3000K Auto 23.8 143.3
3000K Żarówki 12.3 119.1
3000K 3000K 8.56 114.4

Sony NEX-C3 - Balans bieli