Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
z uwagi na bardzo dobre zdjęcia bez kaszki na wyższych czułościach mogę śmiało powiedzieć że ten aparat powinien dobrze współpracować nawet ze zwykłymi obiektywami zmiennoogniskowymi.
Dzięki za test! Mam tylko małe pytanie: Dlaczego Olympus ma wynik 6,05 w kategorii jakość RAW, a NEX6 6,11, jeśli sami przyznaliście, iż E-M5 oferuje najlepszą jakość przy wysokich ISO, a w przypadku niskich ISO wszystkie aparaty wypadły podobnie?
sony jako producent matryc moze sie podobac ....ale ich " inno wacyjnośc " czasem mnie oniesmiela ;) taki np .Nex ,zaden nie ma stabilizacji matrycy , za to mamy kilka stabilizoywanych obiektywów do nexów ...jesli mamy lustrzanke sony i dobry obiektyw bez stabilizacji ( bo lustrzanki mają wbudowaną ) to mozemy uzyc przejsciówki , ktora pozwoli zrobić zdjecię ale troszkę rozmyte .... pod jedną marką ...takie zamieszanie ...
I w ten sposób Canon i Nikon zostały z ręką w nocniku w segmencie aparatów dla amatorów. Ciekaw jestem co wymyślą aby ugryźć trochę tortu który sony i olympus podzieliły między siebie. Nawet samsung, fuji i pentax są tu daleko przed C i N. Zadufanie, arogancja C i N i olewanie klientów w końcu odbije się na wynikach bo znalazł się ktoś kto rozumie potrzeby rynku i na nie reaguje.
Błąd w podsumowaniu "Biorąc jednak pod uwagę fakt, że NEX-6 jest z wymienionych aparatów najtańszy, a jednocześnie sprzedawany z obiektywem o największym zakresie kątów widzenia..." Nie ma największego zakresu w kitowym zestawie 16-50 x 1,5= 24-75 OM-D + 12-50 x2 = 24-100
Szczególnie arogancja Canona, powinna doprowadzić do odwrócenia się klientów od tej zadufanej firmy. Im szybciej to nastąpi, tym lepiej będzie dla ludzkości.
No no...ze wszystkich NEXów ten chyba najbardziej przekonuje jakością obrazu (zwłaszcza w RAWach). Wielki plus za 16Mpix! Gdyby tylko nie ergonomia, obsługa, dostępna optyka i EVF...:)
Ergonomia i obsługa stoją na wysokim poziomie, niewiele ustępując lustrzankom amatorskim. Co do AF, to warto *wyłączyć* funkcję wspomagania AF wbudowaną diodą (Sony - like.no.other) - procent trafień znacznie wzrasta ;-) EVF - co kto lubi, w porównaniu z konkurencją jest bardzo dobrze. Wybór szkieł rośnie, te nowe są wg testów naprawdę niezłe optycznie (35/1.8, 10-18/4). Brakuje tylko krótkiego tele (~75 mm) i ze 2 w miarę jasnych zoomów - takiego 16-50/2.8 i np. 50-135/3.5.
Z przyjemnością całkowicie zgadzam się z podsumowaniem testu - to nie jest aparat mega wybitny w jakiejś kategorii, po prostu dobry lub bardzo dobry w każdej. Baaardzo przyjemnie się tym fotografuje. Drobiazgi: do plusów dodałbym możliwość odchylenia kciukiem wbudowanej lampy (i tym samym odbicia światła); do minusów brak możliwości przewijania powiększeń (przy oglądaniu zdjęć) i brak ładowarki w zestawie handlowym.
Brakowało wizjera - jest. Brakowało drugiego pokrętła - jest. Brakowało gałki do wyboru trybu pracy - jest. Brakowało stopki ISO - jest. Brakowało kilku przycisków - pojawiły się. NEX-7 był za drogi - jest wyraźnie taniej. Żaden producent aparatów cyfrowych nie słucha opinii klientów i nie dba dziś o nich tak, jak Sony.
Michel, zgadza się, ale ta wynika z zadowolenia i zaufania klientów. To nie jest aparat dla osoby kupującej swojego pierwszego bezusterkowca, a raczej model dla osób, którym podstawowy model przestał wystarczać i dla tych, którzy rezygnują z lustrzanki na rzecz czegoś mniejszego.
3 grudnia 2012, 20:50
Błąd Rozdzielczość matrycy: "Średnia z pionowej i poziomej składowej rozdzielczości dla przysłony f/4 wynosi niemal 68 lpmm. Jest to identyczny wynik z tym, jaki osiągnął Fujifilm X-Pro1, natomiast o blisko 8 lpmm więcej niż uzyskaliśmy w teście NEX-5N. " Podsumowanie: Rozdzielczość: "Średnia ze składowych pionowej i poziomej wyniosła 63 lpmm (dla f/4.0)." -68lpmm
Fajny sprzęcior - i godny polecenia. Oczywiście zostały jeszcze stare ale a) brak stabilizacji matrycy - co nieco wkurzające bo wszystkie SLT mają ( więc obiektywy do nich nie mają ) b) oprogramowanei matryc coraz mniej ale ciągle gorsze niż z ich matryc wyciągają Nikon i Pentax
Plastikowość obudowy raczej mi nie przeszkadza - skoro aparat ma wystarczyć na max 3-4 lata to po co mi magnez .. Tylko przydało by się to lepiej odzwierciedlić w cenie :)
Wielka szkoda, że nie przetestowano z nowym kitem 16-50. Dla mnie, wielkość tego obiektywu i zakres od 24 mm jest bardzo istotny. Ale jeśli, optycznie byłby kiepski, zakup robi się już problematyczny.
Bardzo małe szmy jak na taki powiedzmy aparacik. Gdybym nie kupił Canona G1 X, pewnie byłbym takim NEX-em zainteresowany, tylko jego cena jakby z kosmosu. Z drgiej strony może i dobrze, że kpiłem coś co nie posiada wymiennych obiektywów - wpakował bym się w kolejny system wymiennych obiektywów i spirale zakpów, w wyniku których aparat przestał by być przenośnym. A tak mam coś co założenia posłuży 2-3 lata i to w cenie niewiele ponad 2000.
Certo...jeśli zadajesz takie pytania, Nex 6 za taką cenę jest Ci zbędny. W następnym tygodniu będą w Lidlu aparaty kompaktowe Fuji za 299 zł.
3 grudnia 2012, 22:47
@Raflus OM-D E-M5 moim zdaniem grzebie w RAW.
Na wysokich czułościach szum jest mały, ale szczegółów nie widać w przeciwieństwie do zaszumionej konkurencji. Proponuję wizualną ocenę obrazków 'Panienki z butelki". -Te z E-M5 są słabe.
nietonie Trochę pokrętne to twoje tłumaczenie " wpakował bym się w kolejny system wymiennych obiektywów i spiralę zakupów". Zawsze powtarzam, że w aparatach z wymienną optyką nie ma przymusu wymaiany obiektywów można natomiast dobrać jeden obiektyw najbardziej odpowiadający. Można np. kupić nexa z "kitem" 18-55 i traktować ten aparat jak kompakt z niewymienną optyką.
Pierwsze spostrzeżenia: wielkość puszki na granicy akceptowalności (5R bardziej mi leży), palce pomiędzy gripem, a obiektywem dość "pasownie" wchodzą (nie mam dużej ręki). Szybkie porównanie z 5R (leżał obok) i tam jest więcej przestrzeni. Długie uruchamianie się aparatu, nawet 5 sekund. W odniesieniu do kompaktów sprzed kilku lat to nawet bardzo długie.
Po zagłębieniu się w działanie aparatu: makabryczne menu, trudno znaleźć cokolwiek, trzeba dużo przewijać i pojąć specyficzną logikę twórcy tego softu, chciałoby się napisać "syftu" ;) Nie znalazłem w oprogramowaniu jednej, dla mnie ważnej funkcji: przewijania zdjęć w powiększeniu. Ma to sens gdy chcemy wybrać najostrzejsze z serii, a reszte skasować.
Kolejne spostrzeżenia: nie wyświetla histogramu podczas, korekcji ekspozycji i w pomieszczeniu potrafi nie doświetlić nawet o 1,7EV, szczególnie gdy w kadrze są światła (niekoniecznie silne).
Mój punkt odniesienia (który właśnie planuję zmienić na NEXa) to Olek E-P1 i niestety uruchamia się szybciej i ma histogram naprawdę live oraz przewijanie fot w powiększeniu :/
Teraz plusy: świetny wizjer i wyświetlacz, szybki AF choć nie "lustrzankowy", jakość jpg super, nie wiem jeszcze jak raw bo ACRa ich nie czyta lecz sądząc po jakości 5R to będzie bdb (rzekomo ta sama matryca). Dobrze rozmieszczone przyciski, ładnie pracujące koła nastaw. Przy okazji napiszę o bardzo szybkim zoomowaniu kita 16-50. Ładnie pracuje pierścień zoom, można nim momentalnie przejść z jednego końca ogniskowych na drugi lub po jednym milimetrze kręcić powolutku. Po prostu SUPER! Jeszcze jedna fajna sprawa, lampa, którą na upartego przy pomocy małej sztuczki dałoby się zablokować w pozycji poziomej aby świeciła w sufit. Szkoda że Sony nie wpadło na to na co kiedyś Panas w pewnym modelu czyli możliwość zatrzaśnięcia lampy w tej pozycji.
No i znowu dla mnie klucz punktacji w tabelce jest jakiś niezrozumiały. "Ogólnie szybkość działania autofokusa jest dobra, ale nie wybitna. Daleko jej do poziomu np. tandemu Olympusa OM-D E-M5 i M.Zuiko 45 mm f/1.8." "Dla „pięćdziesiątki” uzyskany wynik niestety nie jest zbyt optymistyczny. Z jednej strony blisko połowa trafień nie przekracza 3%, a z drugiej – prawie 1/3 zdjęć charakteryzowała się odchyłką większą niż 40%."
Natomiast w tabelce, w rubryce AF Nex 6 - 6,42 OM-D - 5,65 To za co te punkty? Za szybkość nie, za celność, przynajmniej z 50mm, też nie. Zostaje tylko Zeiss 24 mm, ale wciąż szybkościowo wolniej niż Olek.
1. Z EXIFów wynika, że zdjęcia martwej natury z butelkami wykonano 50/1,8 a nie 24/1,8. 2. Czy Zeiss 24/1,8 miał zaktualizowany soft do wersji 02? Jeżeli nie, to autofokus hybrydowy nie mógł działać.
2marekm - jak nie umiesz odpowiedzieć na pytanie, to przynajmniej nie wyśmiewaj !!!!!!
certo - lampa canona będzie działała na korpusach sony ze stopką ISO ale tylko w trybie manualnym, ewentualnie w trybie automatyki lampy - o ile lampa canona taką posiada
Co tu dużo się rozpisywać nad parametrami aparatu. Jedno zdjęcie - 1000 słów. Dla mnie zdjęcia są zbyt blade, mało kontrastowe, źle dobrany balans bieli (zbyt ciepłe). Dla mnie aparat nie jest wart tych pieniędzy.
Body naprawdę fajne. Z obiektywami gorzej... Zeiss trzyma poziom, ale drogi (w USA 1000 dolców). Inne poziom średni lub kiepski (vide 16mm f/2.8). Chyba że komuś wystarcza kitowy zoom... Wybór sporo mniejszy niż w micro43, nawet bez wspominania o tym jak obiektywy wypadają w testach.
A stabilizacja matrycy - świetna sprawa. W Olkach dzięki temu jest KAŻDY obiektyw stabilizowany. Każda stałka, każdy zoom, nawet najszerszy kąt, nawet rybie oko, nawet makro, nawet "naleśniki", wszystko co podepniemy - także manualne obiektywy wypuszczone pod micro43 (Voigtlandery, Samyang, lustrzana Tokina i inne wynalazki) oraz każdy niesystemowy podpięty przez adapter, nawet dekielek z dziurką do fotografii otworkowej. Nawet tilt-shift... A i obiektywy moga być mniejsze (i mniej awaryjne). W NEX-ach niestety tylko niektóre obiektywy mają stabilizację.
Poza tym poziom konkurencji wyrównany, nikt przesadnie nie odbiega od dobrego poziomu:
Sony NEX-6 55,18 Olympus E-M5 60,16 Samsung NX20 53,71 Sony NEX-7 58,66
Co byśmy nie wybrali, dobrze wybierzemy. Pozostaje kwestia drobnych różnic i osobistych preferencji. Oraz szklarni (kwestia jakie obiektywy chcemy i na jakie nas stać) oraz cen.
Apart dobry. Jednak pod względem jakość/cena: NEX jako system jest nadal po prostu drogi. (niestety m4/3 nie jest dużo tańsze). W porównaniu z SLT: - obiektywy droższe - AF wolniejszy - korpusy droższe (w SLT mamy wizjer) Zaleta: 2cm węższy korpus. Obiektywy mniejsze (ale tylko 2 naleśniki). Reszta taki sam rozmiar.
maciej.latallo, czy dobrze rozumiem że dostaliście od Sony Europe Limited aparat do przetestowania bez obiektywu z którym ten aparat jest sprzedawany? To bardzo dziwne i podejrzane.
Jak testuje się aparat to nie zakłada się do niego obiektywu który nie pokaże wszystkich możliwości puszki. Tak samo jest w tym przypadku. Mam 16-50 OSS z NEX 5 i jednego jestem pewien, jest to najmniejszy bezlusterkowiec APS-C z wymiennym zoomem jaki jest dostępny na rynku. Jeśli chodzi o zdjęcia powiedział bym, że jest średni ale to jest uniwersalny, malutki kit a nie L-ka. Nie zgodzę się, tez z tym że obiektywy do Olympusa są tanie ...
Niech mi ktokolwiek, a najlepiej Panowie Optyczni odpowiedzą na jedno proste pytanie: Dlaczego nie dołączcie do testu choćby kilku RAWów z testowanej puszki??
@maciej.latallo Skoro za celność, to tym bardziej niezrozumiałe, przecież z 50-ką ten Soniacz miał 1/3 strzałów z odchyłką ponad 40%! Z Zeissem było zauważalnie lepiej, ale i krótsza ogniskowa dawała większą GO, więc to dość naturalne. Olek był testowany tylko z 45/1.8, który specyfikacją jest jednak znacznie bliżej 50/1.8 niż 24/1.8. Zresztą wg. Waszej specyfikacji to punktacja przyznawana jest za test z 50-ką.
@Quadrifoglio Czy coś jest tanie czy nie to rzecz względna. Generalnie ceny odpowiadających sobie szkieł w obu systemach są podobne, jednak zdażają się przypadki, że różnice cenowe są znaczne, jak chociażby Olkowy 14-150 vs Sony 18-200.
@maciej.latallo, szukam, szukam i za chiny ludowe nie mogę znaleźć :) Mogę Cię prosić o streszczenie tematu, tak w jednym zdaniu, jakie koronny argument mają Optyczni?
mate, porówywanie Olkowego 14-150 do Sony 18-200 to nieporozumienie. Zakresy może i są zbliżone, ale poza tym to dwa odmienne światy. Zobacz ile kosztuje odpowiednik Panasonica.
Bez przesady, nie takie znowu dwa światy :), aż tak optycznie od siebie nie odstają. Właśnie sprawdziłem, nowy na allegro stoi po 2000 zł Co innego gdybym porównywał Olympusa 17/2.8 do Zeissa 24/1.8 albo Sonowego 16/2.8 do Zuiko 12/2.0, wtedy faktycznie można mówić o dwóch światach.
Aparacik całkiem sympatyczny, szkoda tylko że w ciągu zaledwie 2 lat Sony wprowadza w system NEX już trzecią z kolei stopkę akcesoriów. Aż dziw bierze, że inżynierom nie udało się opracować tej stopki wypuszczając NEX-3/5 w 2010 roku. W efekcie do NEX-6 nie da się teraz wpiąć mikrofonu systemowego ani z NEX-3/5, ani z A580/SLT.
mate, ale Sony i Panasonic mają całkowicie bezgłośny AF płynnie ustawiający ostrość w filmach, starsze szkło Sony nie gubi ostrości podczas zmiany ogniskowej. Generalnie wykonanie jest na wyższym poziomie, bo są to szkła przystosowane do filmowania - dlatego do Sony porównywałbym świetnego Panasonica, a nie słabiutkiego Olympusa.
Niestety,Nex6 nie ma automatycznego czyszczenia matrycy. Jeśli chcemy wyczyścić przetwornik musimy załączać funkcję czyszczenia w menu, Co ciekawe bateria musi mieć min. 2/3 pojemności
Oczywiście, że ma automatyczne, ultradźwiękowe czyszczenie matrycy. To, o czym napisałeś służy do mechanicznego usuwania zanieczyszczeń przy otwartej migawce - standardowa procedura w sprzęcie z wymienną optyką.
Stopke zmienili, żebyś mógł podpiąć sprzęt od nowych alf - w przyszłej linii będą nowe stopki (a99 już ma) do Nexów i ewentualnie do kamer, albo odwrotnie. Zwiększa to tym samym ilość dostępnych akcesoriów kompatybylnych z danym sprzętem, Co więcej eśli posiadasz lampę niesystemową wyzwalać ją manualnie. Co więcej dla użytkowników posiadających akcesoria z mocowaniem stopki Minoltowskiej są specialne adaptery żeby nie musieli zmieniać akcesoriów, A99 ma adapter w zestawie. Nex6 nie ma.
Koszt oryginalnego słyszałem, że ma wynosić ok 100 zł. A zamienniki widzę właśnie w necie za 55 zł.
Mi ten aparat badzo przypadł do gustu, z chęcią kupił bym sobie taki, tylko mam jedno zastrzeżenie:horrendalna cena! No przepraszam 3888zł to cena z kapelusza niczym nie uzasadniona. SLT 57 może i ma nieco słabszy wizjer, ale cena ponad 1000zł niższa, a przeciez oba aparaty mają w zasadzie te same podzespoły, pomijam hybrydowy AF. W Nex 6 nie ma lustra, zużyto też mniej materiału do produkcji, nie ma też paru innych rzeczy. Jak przekonać klienta, żeby kupił tak drogi aparat(logiczne argumenty), który oferuje dokładnie takie same możliwości jeśli chodzi o jakość jak choćby Nikon 5100, który kosztuje ok 2000zł. Ok, rozumiem, że Nex ma nieco lepszy tryb wideo,ale jeśli chodzi o jakość zdjęć to będzie podobnie. Koncepcja Nexów mi sie podoba, natomiast zdzieranie z klientów nie. Cena powinna oscylować w granicach 2700-2800zł na początek.
Miałem ten aparat w ręku, wielkość jest w sam raz (nex 5 nest trochę za mały ). Niestety wizjer dalej jest zbyt kontrastowy, nie oddaje dobrze wyglądu sceny ( to samo jest w a-65 i a-77 ). Mimo mniejszej rozdzielczości i drobnemu smużeniu w ciemnych miejscach wizjery z a-37 i a-57 są zdecydowanie bardziej wiarygodne w oddawaniu fotografowanej sceny. Może obraz w wizjerze oledowym jest bardziej nasycony, kolory mocno nasycone lecz odbiega od rzeczywistości ( łatwo to sprawdzić na stoisku marketu gdzie czesto obok siebie są a-37,57 i a-65 podłączone przewodem do zasilania - patrzymy w wizjery i następnie okiem na scenę ). Wysoki kontrast wyświetlaczy oledowych powoduje znikanie szczegółów w cieniach które na zdjęciu są (jpg).
Jeszcze jedna uwaga co do obiektywu, mały nie "ogórek " jak poprzedni kit 16mm na szerokim końcu , ale niestety nie można założyć osłony przeciwsłonecznej (brak na nią bagnetu ) .Taki zaawansowany kompakt jak NEX ma sens właśnie z takimi małymi obiektywami, z większymi to robi się taka mała lustrzaneczka jak a-37 ( która zdecydowanie przewyższa go wygodą obsługi ). Jest jeszcze jedno zastosowanie do dużych obiektywów - wysokiej jakości ścianka cyfrowa.
ihor: Twoje tłumaczenie wyjaśnia tylko tyle, że jak już gdzieś zmienili to teraz trzeba w kolejnych aparatach także zmieniać. Nie o to chodzi. Po co w ogóle zmieniali stopkę? Czy stara stopka Minolty w jakiś sposób ogranicza rozwój SLT/NEX, etc? Skoro Canon, Nikon posiadający od lat swoje specyficzne stopki ich nie zmieniają to chyba nie ma takiej technologicznej potrzeby. Czyżby tylko marketing lub chęć nakręcenia kolejnej spirali zakupów przez Sony? Gdybym był "kolekcjonerem" sprzętu Minolty/Sony to byłbym mocno zdenerwowany takim obrotem sprawy. Korzystanie z przejściówek nie załatwia sprawy, choćby ze względu na stabilność i pewność połączenia. Koszty w tym przypadku schodzą na drugi plan. Zamiast jednego połączenia masz dwa. Załóż do dużego aparatu dużą i ciężką lampę i podziałaj sobie jako reporter na ulicy. Wcześniej czy później coś się wyrobi i rozleci. Czyżby jednak chodziło o to abyś przy zakupie nowego aparatu zakupił także nową lampę? Taki ma być postęp?
@Szabla - nie śmiej mi sie w twarz, przyjacielu. Na stronie sony.pl w wykazie akcesoriów do NEX-6 zero informacji o adapterze na systemowy mikrofon ECM-SST1, więc cóż znaczy twoje słowo wobec oficjalnego portalu...
Rozumiem, że pracując w Sony nie możesz mówić o kuriozalnych krokach marketingowych pracodawcy kttóre mogą budzić tylko uśmiechy politowania. Klient - profesjonalista - który wydał sporo pieniędzy na sprzęt tej firmy w minionych latach wie lepiej od Ciebie, jak powinien się rozwijać ten system w stosunku do jego potrzeb. Kupił systemowe lampy i mikrofony i teraz ma wybór - kupić nowe albo budować na aparacie piramidę z przelotek (które tez musi kupić). Tymczasem do mikrofonu wystarcza od dawna standardowa złączka minijack, a do zewnetrznego LCD standardowe wyjście video czy HDMI. A to, czego jeszcze nie wymyślono, na pewno będzie wymagało kolejnej złączki której jeszcze nie wymyślono.
Zabrzmiało poważnie... ale że stare przysłowie mówi że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bądźmy dobrej myśli. Ale dołożenie gratis kosztującej grosze kostki przejściowej nabywcom nowych aparatów systemowych którzy są stałymi klientami byłoby w dobrym guście...
Jakubh - tez mam Nexa 6 i tez wkurzam sie ze nie podepne swojej lampy ale jeszcze bardziej ze nie odpale jaj wireless tak jak odplaja WSZYSTKIE sonowskie lustrzanki nawet te za polowe ceny NExa. To uwstecznianie Sony w tym wzgedzie jest po prostu DURNE. Inna durnota to brak GPSa w aparatach ktore sa wprost "szyte" dla podrozujacych (GPSa udalo sie zmiescic 4 lata temu w HX5V). Wychodzi ze cala seria NEXow to jakies pakraki do ktorych nie pasuja lampy, mikrofony brak pokretel wlasciwie to brak wszystkiego co chcialby miec dojrzalszy fotograf * w malym body na wakacje. Nie przecze, NEX6 troche poprawil ergonomie. W koncu da sie przelaczyc bez szukania w menu PSMA.
dojrzalszy fotograf * - tzn taki ktory ma juz porzadny mikrofon na minijacka, ma juz lampe ze stopka sony i wie do czego sluza PSMA.
@jakubh: uważasz, że jak się raz zrobi jakieś akcesorium, to trzeba je klepać przez 50 lat? ;) ***s***: lampy NEXów nie pracują bezprzewodowo - to fakt. GPS to nadal fanaberia, którą jedynie Sony umieszcza w korpusach o wymiennej optyce. Dlaczego nie ma tego w aparatach po 20 000 zł za korpus - naprawdę nie wiem. :)
Szabla | 2012-12-08 00:03:55......GPS to nadal fanaberia, którą jedynie Sony umieszcza w korpusach o wymiennej optyce.
Na szczescie nie. Wlasnie wpisalem 6D na wish-liste
Szabla, jestes madrym czlwiekiem i wiesz zapewne ze jednak bardziej NEX pasuje do torby podroznej niz aparat za 20.000zl. Pewnie latwo bedzie skojarzyc ze jesli podroz to fajnie byloby miec GPSa , najlepiej wbudowanego. To zadna fanaberia. Kupowalem sony bo chcialem miec GPSa w body ale widze ze Sony tym razem ma inne zdanie. I to w momencie kiedy Canon w 6D juz polapal o co chodzi z GPSem. Że GPS moze byc niezla wartoscia dodana. Dlatego NEX6 jest moim ostatnim NEXem bez GPSa i kupilem go tylko dlatego zeby przerobic na RX10 , tzn zespawac z Zeissem 24mm. Do wishlisty na 2013 (jesli przeniosa koniec swiata na poznej) wpisuje 6D do ktorego mam jeszcze lampy z 300D. WOW - beda pasowac. Nie zmienili stopki !! Szkoda ze Sony przestala rozumiec ze ludzie maja swoja cierpliwosc. Kupilem NEX5 potem 5N. Do tego kupilem mikrofon oraz dodatkowa lampe. Teraz moge se to wsadzic .... Teraz nowa stopka to znow jakies dziwadlo , pojawia sie lampy mikrofny ale ...Kto zapewni ze ta "nowa" cyfrowa przejsciowka prztrwa dluzej niz te z NEXw? Zawsze cenilem Sony za niezmiennosc. Ta sama bateria zasile najnowsza A99 oraz S90 z 1999roku. Stopka lampy , rewelacyjna stopka pozwalajaca wpiac i wypiac lampe kilka razy krocej niz N i C prztrwala chyba 25lat . A tu taki pasztet teraz.
SZABLA W instrukcji nie ma słowa o automatycznym czyszczeniu matrycy.Nie ma też info. w body,że coś takiego się uruchomiło po włączeniu lub wyłączeniu. Jeżeli według Ciebie aut. czyszczenie matrycy polega na czyszczeniu przetwornika palcem .to owszem jest. Co do samochodu to w instrukcji i na stacjach paliwowych jest napisane żeby w czasie tankowania nie podchodzić z otwartym ogniem-trzeba czytać. Pozdrawiam
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem, wiedziałbyś, że automatyczne czyszczenie matrycy (informacja w specyfikacji technicznej) to jedno, a ręczne czyszczenie matrycy - to drugie. @jakubh: link @***s***: stare lampy nie błysną - sprawdzałem.
Szkoda, tzn ze ani stare lampy nie blysna ani nie uda sie podlaczyc lampy i np mikrofonu jednoczesnie tak jak w NEX5n? Albo lampa albo mikrofon? Gratuluje Sony pomyslunku i zaczynam sie wcale nie dziwic ze jej akcje sa tyle warte ile sa.
Wychodzi ze to juz 4 stopka w ciagu 5 lat !!!! W mojej kamerze HD jest inna stopka do mikrofonu, w NEX5 tez inna teraz w NEX6 znow inna w A65 jeszcze inna - na szczescie kiedy projektowali A65/77 chyba idiota z "kreatywnego zarzadzania sony" byl na urlopie i wsadzili standardowy styk minijack do A65.
Brawo Panasonic ktory od lat pozwala na laczenie mikrofinu przez standardowego minijacka a lampe normalnie na stopce.
Sony zaczyna mie sie kojarzyc z przykladem jak mozna spieprzyc najlepsze przez bezmyslnosc polaczona z jakas pomrocznoscia jasna.
Cieszymy się razem z Tobą! ;) @***s***: wybacz, ale w 2012 roku lampę Czajka do Zenita trudno uznać za STANDARDOWĄ. :D Jak chciałbyś jednocześnie podłączyć mikrofon i lampę do NEX-5N?
@Szabla: Przecież piszę chyba wyraźnie - do NEX-6 nie da się podpiąć mikrofonu ECM-SST1 ani mikrofonu na minijack. A na ADP-MAA dziurki na minijacka tez nie widzę. Więc tak wyglada jakby ktoś ten za bardzo aparacik wykastrował, no nie?
@Szabla: Jak coś jest funkcjonalne i chcesz to zmienić po 50 latach dla samej idei zmiany, to to zwyczajnie spieprzysz. Tak jak producenci samochodów, którzy produkują dziś drogie pokraki, które wyglądają jak skrzyżowanie limuzyny z syrenką bosto i mają właściwości jezdne szafy gdańskiej postawionej na wózku sklepowym. Niestety rozwój sprzętu foto tez idzie w takim kierunku.
jakubh | 2012-12-10 12:10:25..... Więc jak to jest z tym mikrofonem zewnętrznym w NEX-6?
Pewnie tak jak z mikrofonem do NEX3 i 5. Kupujesz mikrofon dedyowany. Wyboru nie masz ale ok. Wydajesz 150$ i po roku okazuje sie ze byl on dedykowany TYLKO przez 2 lata bo jest juz nowy standard "dedykowania". I ten stary mozesz sobie schowac do szufladki, tej samej gdzie trzymasz zenita i lampe czajke. Wkurza bo mam juz taki "chwilowo dedykowany" mikrofon do NEXa wczesniej inny do kamery HC3 acha , jeszcze zapomnalem o mikrofonie bluetooth do kamerki DVD oraz lampke "chwilowo dedykowana" do HC3, kolejna do R-1 kolejna lampka do jakiejs wczesniejszej kamery Hi8. Uzbieralo sie juz tego "dedykowanego" smiecia troche. Cikawe czy nowa stopka zmieni sie w 2013 czy dopiero w 2014.
Szabla | 2012-12-10 08:58:28.....Jak chciałbyś jednocześnie podłączyć mikrofon i lampę do NEX-5N?
No wlasnie pisze ze superfirma sie z tym nie uporala. U konkurencji bez problemu mozna wpiac kazdy mikrofon od sennhaiserow za kilka tys $ po chinskie podrobki za 8$ jednoczesnie wpinajac lampe w stopke.
***s***: Przejściówki nawet darmowe nie załatwiają problemu. Za chwilę będziesz montował szeregowo przejściówki. :) Poczekaj, może wymyślą jedno sensowne rozwiązanie. :)
***s*** | 2012-12-10 14:41:27 mam juz taki "chwilowo dedykowany" mikrofon do NEXa wczesniej inny do kamery HC3 acha , jeszcze zapomnalem o mikrofonie bluetooth do kamerki DVD oraz lampke "chwilowo dedykowana" do HC3, kolejna do R-1 kolejna lampka do jakiejs wczesniejszej kamery Hi8. Uzbieralo sie juz tego "dedykowanego" smiecia troche. Cikawe czy nowa stopka zmieni sie w 2013 czy dopiero w 2014.
noworries | 2012-12-10 23:20:17....Po co Ci to wszystko?
Pytasz sie po co jest dobry mikrofon zewnetrzny czy lampa? Ty nagrywasz tylko wbudowanym mikrofonem i fotografujesz wbudowana lampa? Znaczy tak tez mozna i tak podobno robi 95%-98% kupujacych tego typu sprzet.
Szabla | 2012-12-09 16:22:22.........stare lampy nie błysną - sprawdzałem
Wlasnie sprawdzilem i DZIALA moj stary ale jary Sunpack. Oczywiscie tylko wyzwala blysk w stopce a reszte "obliczen" zalatwia lampa. Co ciekawe - dzieki wlaczeniu "przedniej kurtyny podniesionej" synchronizuje tzn naswietla pelna klatke z czasem 1/320sek
@Szabla | ...2. Czy Zeiss 24/1,8 miał zaktualizowany soft do wersji 02? Jeżeli nie, to autofokus hybrydowy nie mógł działać.
Tutaj porazka WWW.SONY. Dobrze ZE o tym napisales. Musialem sie tego upgradu naszukac. rozumiem ze ktos kto wydaje 1000$ na obiektyw powinien byc kumaty i zagladac na strony upgradow ale sa tez tacy jak ja i Arek ktorzy zagladaja na fora ale gdyby nie jede maly wpis nie zajarzyliby ze trzeba upgradowac tez firmware obiektywu.
niestety upgrade zrobilem zanim pobawilem sie nex6 wiec nie wiem jaka poprawe zrobil ten upgrade ale mam porownanie ze starym 5n. jest kolosalna. jest znacznie szybciej i na razie co najazniejsze jest mniej pomylek typu ze w ostatniej chwili z buzi dziecka przeostrzy na ostre krawedzie hustawki kilka m dalej. moj nex6 z zeissem awansowal na RX10. Jest to nareszcie ratunkowy aparat dla calego systemu nex ktory moim zdaniem skrecal w kierunku piaskownicy z zabawkami nieprzystepnymi dla kogos kto ma pojecie o fotografii ale musi sie przebijac przez smieszne menu zeby przelaczyc PSMA.
niestety jak to w Rx-ach beznadzieja - brak lamp wireless oraz brak gps w aparatach stworzonych pod turystyke? ktos tam w sony chyba bawi sie w kotka i myszke, chce zeby maly aparacik doposarzyc w kolejny zajmujacy miejsce w plecaku gadget typu gps. jeszcze nie robilem prob czy uda sie pod fotki nexa podegrac lokalizacje zdjeta z hx20v . jesli nie to zamist nexa bede wszystkim polecal NEXTa z gpsem.
@Szabla. Kupowalem Sony bo tylko Sony montowalo GPS. Niestety jest to czas przeszly. Sony przestalo montowac , Canon zaczol montowac dlatego ja przstalem kupowac S i zaczilem C.
Nex6 bylby to swietny aparat podrozny ale nie jest, nie ma ani GPSa ani Lamp Wireless to powazny blad i wielka wada.
Dzień dobry, pragnę wrócić do tematu mikrofonu zewnętrznego do NEXa 6. Otóż wgłębiając się w informacje podane na stronie producenta doszedłem do wniosku, że mikrofonu na razie nie ma. Szkoda tylko, że Szabla zdaje się mieć wybiórczy słuch. Oczekuję, że łaskawie potwierdzi prawdziwość moich wniosków.
Szabla | 2013-01-03 23:01:14 ....... Canon ma tylko w jednym modelu. Policz sobie.
Policzylem. 5 lat temu Sony wszystkie aparaty z matryca APSC wyposazala w zdalne wyzwalanie lamp. Canon wowczas mial kilka lustrzanek ktore nie wyzwalaly lamp z wbudowanej lampy. Teraz jest odwrotnie. U Canona wszystekie lustrzanki (poza tymi ktore oczywiscie nie maja lampy wbudowanej) wyzwalaja zdalnie a u sony mniej wiecej 3/4 aparatow z APSC juz nie wyzwala lamp.
GPS - jeszcze 4 lata temu wszystekie nowe modele aparatow z matryca APSC mialy GPS teraz 3/4 nie ma juz GPSa - tendencja zdecydowanie malejaca. U Canona 4 lata temu zaden aparat nie mial GPSa a teraz ma go juz jeden model wiec tendencja wzrostowa.
Podobnie WiFi - ktore rewelacyjnie sprawdza sie we wspolpracy z tabletem jako wizjerem i zdalnym odpalaniem np w fotografii przyrodniczej
Przeglądałem jeszcze raz zdjęcia przykładowe z tego aparatu i nasuwa mi się jedna myśl.... Ten aparat jest dostępny z obiektywem 16-50 i mało kto zmieni go na inny ,a już zupełnie nie na z Carla 24. Uważam, że test jest do szerokiego grona ludzi i powinien być przeprowadzony na kicie 16-50 , 18-55 lub18-200.
Szanowna Redakcjo cz nie trzeba by coś zmienić w algorytmie oceny testowanych aparatów? Zapoznałem się z tabelką w podsumowaniu testy Nex-6 i zadziwiająca rzecz Nex-6 przegrał w punktacji z OLYMPUS E-M5 ale nie dlatego że robi gorsze fotki - przeciwnie: autofokus - 6,42 Nex, E-M5 - 5,65 jakość zdjęć jpeg - po równo jakość zdjęć raw - 6,11 Nex, E-M5 - 6,05 zakres tonalny - 6,02 Nex, E-M5 - 5,82 A więc w najważniejszym - jakości fotek (chyba rzeczy najważniejszej w aparacie) zdecydowanie lepszy jest Sony Nex-6 a w Waszej punktacji wygrywa gorszy pod tym względem Olympus E-M5. Zadziwiające....
Moim zdaniem ten portal powinien się kierować większym obiektywizmem, wielu potencjalnych nabywców czyta jednak i polega na tych testach. Wyszło żałośnie bo dobry aparat przegrał punktami za obudowę! nie wiem jak to nazwać ;) powiedz skąd taka bezinteresowna nienawiść do wyrobów Sony?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
z uwagi na bardzo dobre zdjęcia bez kaszki na wyższych czułościach mogę śmiało powiedzieć że ten aparat powinien dobrze współpracować nawet ze zwykłymi obiektywami zmiennoogniskowymi.
--głupoty--
Ludek z Fallouta budzi pozytywne wspomnienia.
--głupoty--
Dzięki za test! Mam tylko małe pytanie:
Dlaczego Olympus ma wynik 6,05 w kategorii jakość RAW, a NEX6 6,11, jeśli sami przyznaliście, iż E-M5 oferuje najlepszą jakość przy wysokich ISO, a w przypadku niskich ISO wszystkie aparaty wypadły podobnie?
Pierwszy NEX, którego można nie tylko innym polecić, ale i samemu kupić :)
Żeby tylko jeszcze cena była poniżej 3000 zł. Wtedy można by było rozważać zakup, jako trzeci aparat w rodzinie.
Znowu Sony,a wszystko jednakowe.
sony jako producent matryc moze sie podobac ....ale ich " inno wacyjnośc " czasem mnie oniesmiela ;)
taki np .Nex ,zaden nie ma stabilizacji matrycy , za to mamy kilka stabilizoywanych obiektywów do nexów ...jesli mamy lustrzanke sony i dobry obiektyw bez stabilizacji ( bo lustrzanki mają wbudowaną ) to mozemy uzyc przejsciówki , ktora pozwoli zrobić zdjecię ale troszkę rozmyte ....
pod jedną marką ...takie zamieszanie ...
I w ten sposób Canon i Nikon zostały z ręką w nocniku w segmencie aparatów dla amatorów. Ciekaw jestem co wymyślą aby ugryźć trochę tortu który sony i olympus podzieliły między siebie. Nawet samsung, fuji i pentax są tu daleko przed C i N. Zadufanie, arogancja C i N i olewanie klientów w końcu odbije się na wynikach bo znalazł się ktoś kto rozumie potrzeby rynku i na nie reaguje.
Błąd w podsumowaniu
"Biorąc jednak pod uwagę fakt, że NEX-6 jest z wymienionych aparatów najtańszy, a jednocześnie sprzedawany z obiektywem o największym zakresie kątów widzenia..."
Nie ma największego zakresu w kitowym zestawie
16-50 x 1,5= 24-75
OM-D + 12-50 x2 = 24-100
Szczególnie arogancja Canona, powinna doprowadzić do odwrócenia się klientów od tej zadufanej firmy.
Im szybciej to nastąpi, tym lepiej będzie dla ludzkości.
No no...ze wszystkich NEXów ten chyba najbardziej przekonuje jakością obrazu (zwłaszcza w RAWach). Wielki plus za 16Mpix! Gdyby tylko nie ergonomia, obsługa, dostępna optyka i EVF...:)
Ergonomia i obsługa stoją na wysokim poziomie, niewiele ustępując lustrzankom amatorskim.
Co do AF, to warto *wyłączyć* funkcję wspomagania AF wbudowaną diodą (Sony - like.no.other) - procent trafień znacznie wzrasta ;-)
EVF - co kto lubi, w porównaniu z konkurencją jest bardzo dobrze.
Wybór szkieł rośnie, te nowe są wg testów naprawdę niezłe optycznie (35/1.8, 10-18/4). Brakuje tylko krótkiego tele (~75 mm) i ze 2 w miarę jasnych zoomów - takiego 16-50/2.8 i np. 50-135/3.5.
Z przyjemnością całkowicie zgadzam się z podsumowaniem testu - to nie jest aparat mega wybitny w jakiejś kategorii, po prostu dobry lub bardzo dobry w każdej. Baaardzo przyjemnie się tym fotografuje.
Drobiazgi: do plusów dodałbym możliwość odchylenia kciukiem wbudowanej lampy (i tym samym odbicia światła); do minusów brak możliwości przewijania powiększeń (przy oglądaniu zdjęć) i brak ładowarki w zestawie handlowym.
Brakowało wizjera - jest. Brakowało drugiego pokrętła - jest. Brakowało gałki do wyboru trybu pracy - jest. Brakowało stopki ISO - jest. Brakowało kilku przycisków - pojawiły się. NEX-7 był za drogi - jest wyraźnie taniej. Żaden producent aparatów cyfrowych nie słucha opinii klientów i nie dba dziś o nich tak, jak Sony.
noworries, myślę, że Sony dba przede wszystkim o sprzedaż :-)
Michel, zgadza się, ale ta wynika z zadowolenia i zaufania klientów. To nie jest aparat dla osoby kupującej swojego pierwszego bezusterkowca, a raczej model dla osób, którym podstawowy model przestał wystarczać i dla tych, którzy rezygnują z lustrzanki na rzecz czegoś mniejszego.
Błąd
Rozdzielczość matrycy: "Średnia z pionowej i poziomej składowej rozdzielczości dla przysłony f/4 wynosi niemal 68 lpmm. Jest to identyczny wynik z tym, jaki osiągnął Fujifilm X-Pro1, natomiast o blisko 8 lpmm więcej niż uzyskaliśmy w teście NEX-5N. "
Podsumowanie: Rozdzielczość: "Średnia ze składowych pionowej i poziomej wyniosła 63 lpmm (dla f/4.0)."
-68lpmm
Fajny sprzęcior - i godny polecenia. Oczywiście zostały jeszcze stare ale
a) brak stabilizacji matrycy - co nieco wkurzające bo wszystkie SLT mają ( więc obiektywy do nich nie mają )
b) oprogramowanei matryc coraz mniej ale ciągle gorsze niż z ich matryc wyciągają Nikon i Pentax
Plastikowość obudowy raczej mi nie przeszkadza - skoro aparat ma wystarczyć na max 3-4 lata to po co mi magnez ..
Tylko przydało by się to lepiej odzwierciedlić w cenie
:)
a czasem nie jest tak że OM się dobrze prezentuje bo iso200 to jest tak naprawdę iso100 i tak dalej?
Obudowa: NEX-6: 2,80pkt, NEX-F3: 3,50pkt.
Tradycyjnie: pkt z d.
no wlasnie ..obrazek ciekawy , poprawki wprowadzone ....
cena na poziomie : lustrzanek zaawansowanych k5 II + kit wr , nikon 7000 + 18-105 , Canon 60 ..itp
Wielka szkoda, że nie przetestowano z nowym kitem 16-50. Dla mnie, wielkość tego obiektywu i zakres od 24 mm jest bardzo istotny. Ale jeśli, optycznie byłby kiepski, zakup robi się już problematyczny.
Bardzo dojrzała konstrukcja, jak bym teraz kupował nexa to tylko 6-kę.
P.S.
Dziwne z tym kurzem na matrycy, po użytkowaniu prze zemnie 1,5 roku nexa 5 matrycę mam czystą jak w nowym.
Bardzo małe szmy jak na taki powiedzmy aparacik. Gdybym nie kupił Canona G1 X, pewnie byłbym takim NEX-em zainteresowany, tylko jego cena jakby z kosmosu. Z drgiej strony może i dobrze, że kpiłem coś co nie posiada wymiennych obiektywów - wpakował bym się w kolejny system wymiennych obiektywów i spirale zakpów, w wyniku których aparat przestał by być przenośnym. A tak mam coś co założenia posłuży 2-3 lata i to w cenie niewiele ponad 2000.
Czekałem na ten test-dzięki.Czy lampa Canona będzie działać z tym aparatem?
Certo...jeśli zadajesz takie pytania, Nex 6 za taką cenę jest Ci zbędny. W następnym tygodniu będą w Lidlu aparaty kompaktowe Fuji za 299 zł.
@Raflus
OM-D E-M5 moim zdaniem grzebie w RAW.
Na wysokich czułościach szum jest mały, ale szczegółów nie widać w przeciwieństwie do zaszumionej konkurencji.
Proponuję wizualną ocenę obrazków 'Panienki z butelki". -Te z E-M5 są słabe.
To ja nie do końca na temat. W porównaniu lamp błyskowych jest Oly E-PL5; jeśli to nie literówka, kiedy test? :)))
No tak,zapomniałem,że tu sami profesjonaliści są.
nietonie
Trochę pokrętne to twoje tłumaczenie " wpakował bym się w kolejny system wymiennych obiektywów i spiralę zakupów".
Zawsze powtarzam, że w aparatach z wymienną optyką nie ma przymusu wymaiany obiektywów można natomiast dobrać jeden obiektyw najbardziej odpowiadający.
Można np. kupić nexa z "kitem" 18-55 i traktować ten aparat jak kompakt z niewymienną optyką.
certo - w trybie manualnym na pewno.
a jest jakaś lampa która będzie działać z NEX w trybie auto bez przejściówki?
Dzięki Michel.
Szabli nie ma?
Ja się nie znam, ale czy obrazek tego NEXa jest lepszy niż to co daje A77? Czy źle coś kojarzę
Bawiłem się tym aparatem dość długo w sklepie.
Pierwsze spostrzeżenia: wielkość puszki na granicy akceptowalności (5R bardziej mi leży), palce pomiędzy gripem, a obiektywem dość "pasownie" wchodzą (nie mam dużej ręki). Szybkie porównanie z 5R (leżał obok) i tam jest więcej przestrzeni. Długie uruchamianie się aparatu, nawet 5 sekund. W odniesieniu do kompaktów sprzed kilku lat to nawet bardzo długie.
Po zagłębieniu się w działanie aparatu:
makabryczne menu, trudno znaleźć cokolwiek, trzeba dużo przewijać i pojąć specyficzną logikę twórcy tego softu, chciałoby się napisać "syftu" ;)
Nie znalazłem w oprogramowaniu jednej, dla mnie ważnej funkcji: przewijania zdjęć w powiększeniu. Ma to sens gdy chcemy wybrać najostrzejsze z serii, a reszte skasować.
Kolejne spostrzeżenia: nie wyświetla histogramu podczas, korekcji ekspozycji i w pomieszczeniu potrafi nie doświetlić nawet o 1,7EV, szczególnie gdy w kadrze są światła (niekoniecznie silne).
Mój punkt odniesienia (który właśnie planuję zmienić na NEXa) to Olek E-P1 i niestety uruchamia się szybciej i ma histogram naprawdę live oraz przewijanie fot w powiększeniu :/
Teraz plusy:
świetny wizjer i wyświetlacz, szybki AF choć nie "lustrzankowy", jakość jpg super, nie wiem jeszcze jak raw bo ACRa ich nie czyta lecz sądząc po jakości 5R to będzie bdb (rzekomo ta sama matryca).
Dobrze rozmieszczone przyciski, ładnie pracujące koła nastaw. Przy okazji napiszę o bardzo szybkim zoomowaniu kita 16-50. Ładnie pracuje pierścień zoom, można nim momentalnie przejść z jednego końca ogniskowych na drugi lub po jednym milimetrze kręcić powolutku. Po prostu SUPER! Jeszcze jedna fajna sprawa, lampa, którą na upartego przy pomocy małej sztuczki dałoby się zablokować w pozycji poziomej aby świeciła w sufit. Szkoda że Sony nie wpadło na to na co kiedyś Panas w pewnym modelu czyli możliwość zatrzaśnięcia lampy w tej pozycji.
Reasumując, bdb aparat z małym "ale" :)
No i znowu dla mnie klucz punktacji w tabelce jest jakiś niezrozumiały.
"Ogólnie szybkość działania autofokusa jest dobra, ale nie wybitna. Daleko jej do poziomu np. tandemu Olympusa OM-D E-M5 i M.Zuiko 45 mm f/1.8."
"Dla „pięćdziesiątki” uzyskany wynik niestety nie jest zbyt optymistyczny. Z jednej strony blisko połowa trafień nie przekracza 3%, a z drugiej – prawie 1/3 zdjęć charakteryzowała się odchyłką większą niż 40%."
Natomiast w tabelce, w rubryce AF
Nex 6 - 6,42
OM-D - 5,65
To za co te punkty? Za szybkość nie, za celność, przynajmniej z 50mm, też nie. Zostaje tylko Zeiss 24 mm, ale wciąż szybkościowo wolniej niż Olek.
Skąd informacja, że szkielet wewnętrzny nie jest magnezowy? :)
1. Z EXIFów wynika, że zdjęcia martwej natury z butelkami wykonano 50/1,8 a nie 24/1,8.
2. Czy Zeiss 24/1,8 miał zaktualizowany soft do wersji 02? Jeżeli nie, to autofokus hybrydowy nie mógł działać.
Miał zaktualizowany soft, jest o tym napisane w teście.
Fakt - znalazłem. :)
2marekm - jak nie umiesz odpowiedzieć na pytanie, to przynajmniej nie wyśmiewaj !!!!!!
certo - lampa canona będzie działała na korpusach sony ze stopką ISO ale tylko w trybie manualnym, ewentualnie w trybie automatyki lampy - o ile lampa canona taką posiada
Witam
JAKI jest powód nieprzetestowania, lub niepodania wyników współpracy aparatu z kitowym obiektywem. !!!
Pozdrawiam
Co tu dużo się rozpisywać nad parametrami aparatu. Jedno zdjęcie - 1000 słów. Dla mnie zdjęcia są zbyt blade, mało kontrastowe, źle dobrany balans bieli (zbyt ciepłe). Dla mnie aparat nie jest wart tych pieniędzy.
@Kebab666, jeśli te foty mają mało kontrastu i są zbyt ciepłe to po prostu skalibruj lub wymień sobie monitor :)
Warto też wyostrzyć - ostrość na ustawieniach standardowych wystarczy. ;)
kebab666, wypada najpierw przeczytać kilka słów na temat procedury testowej.
Body naprawdę fajne. Z obiektywami gorzej...
Zeiss trzyma poziom, ale drogi (w USA 1000 dolców). Inne poziom średni lub kiepski (vide 16mm f/2.8). Chyba że komuś wystarcza kitowy zoom... Wybór sporo mniejszy niż w micro43, nawet bez wspominania o tym jak obiektywy wypadają w testach.
A stabilizacja matrycy - świetna sprawa. W Olkach dzięki temu jest KAŻDY obiektyw stabilizowany. Każda stałka, każdy zoom, nawet najszerszy kąt, nawet rybie oko, nawet makro, nawet "naleśniki", wszystko co podepniemy - także manualne obiektywy wypuszczone pod micro43 (Voigtlandery, Samyang, lustrzana Tokina i inne wynalazki) oraz każdy niesystemowy podpięty przez adapter, nawet dekielek z dziurką do fotografii otworkowej. Nawet tilt-shift...
A i obiektywy moga być mniejsze (i mniej awaryjne). W NEX-ach niestety tylko niektóre obiektywy mają stabilizację.
Poza tym poziom konkurencji wyrównany, nikt przesadnie nie odbiega od dobrego poziomu:
Sony NEX-6 55,18
Olympus E-M5 60,16
Samsung NX20 53,71
Sony NEX-7 58,66
Co byśmy nie wybrali, dobrze wybierzemy. Pozostaje kwestia drobnych różnic i osobistych preferencji. Oraz szklarni (kwestia jakie obiektywy chcemy i na jakie nas stać) oraz cen.
Apart dobry. Jednak pod względem jakość/cena: NEX jako system jest nadal po prostu drogi.
(niestety m4/3 nie jest dużo tańsze).
W porównaniu z SLT:
- obiektywy droższe
- AF wolniejszy
- korpusy droższe (w SLT mamy wizjer)
Zaleta: 2cm węższy korpus. Obiektywy mniejsze (ale tylko 2 naleśniki). Reszta taki sam rozmiar.
Szabla: jeśli masz info odnośnie tego szkieletu to poproszę jakiś link ;)
ad.1) zgadza się, poprawione
Zybi_S: nie dostaliśmy do testów 16-50
mate: punkty są za celność
maciej.latallo, czy dobrze rozumiem że dostaliście od Sony Europe Limited aparat do przetestowania bez obiektywu z którym ten aparat jest sprzedawany? To bardzo dziwne i podejrzane.
Jak testuje się aparat to nie zakłada się do niego obiektywu który nie pokaże wszystkich możliwości puszki. Tak samo jest w tym przypadku. Mam 16-50 OSS z NEX 5 i jednego jestem pewien, jest to najmniejszy bezlusterkowiec APS-C z wymiennym zoomem jaki jest dostępny na rynku. Jeśli chodzi o zdjęcia powiedział bym, że jest średni ale to jest uniwersalny, malutki kit a nie L-ka. Nie zgodzę się, tez z tym że obiektywy do Olympusa są tanie ...
maciej.latallo, wydaje mi się, że Szabli możesz wierzyć na słowo :)
Niech mi ktokolwiek, a najlepiej Panowie Optyczni odpowiedzą na jedno proste pytanie:
Dlaczego nie dołączcie do testu choćby kilku RAWów z testowanej puszki??
Baaaardzo proszę o odpowiedź :)
uzurpator: nie chodzi o to, że mu nie wierzę ;) po prostu nie dotarłem do takiej informacji
azimut: dlaczego podejrzane? ;) 16-50 nie nadaje się np. do testu autofokusa (jest za ciemny)
czary44: poszukaj na forum, było o tym już kilka razy ;)
@maciej.latallo
Skoro za celność, to tym bardziej niezrozumiałe, przecież z 50-ką ten Soniacz miał 1/3 strzałów z odchyłką ponad 40%! Z Zeissem było zauważalnie lepiej, ale i krótsza ogniskowa dawała większą GO, więc to dość naturalne. Olek był testowany tylko z 45/1.8, który specyfikacją jest jednak znacznie bliżej 50/1.8 niż 24/1.8. Zresztą wg. Waszej specyfikacji to punktacja przyznawana jest za test z 50-ką.
@Quadrifoglio
Czy coś jest tanie czy nie to rzecz względna. Generalnie ceny odpowiadających sobie szkieł w obu systemach są podobne, jednak zdażają się przypadki, że różnice cenowe są znaczne, jak chociażby Olkowy 14-150 vs Sony 18-200.
@maciej.latallo, szukam, szukam i za chiny ludowe nie mogę znaleźć :)
Mogę Cię prosić o streszczenie tematu, tak w jednym zdaniu, jakie koronny argument mają Optyczni?
@czary44 - poczytaj w tym wątku:
link
mate, porówywanie Olkowego 14-150 do Sony 18-200 to nieporozumienie. Zakresy może i są zbliżone, ale poza tym to dwa odmienne światy. Zobacz ile kosztuje odpowiednik Panasonica.
Bez przesady, nie takie znowu dwa światy :), aż tak optycznie od siebie nie odstają. Właśnie sprawdziłem, nowy na allegro stoi po 2000 zł
Co innego gdybym porównywał Olympusa 17/2.8 do Zeissa 24/1.8 albo Sonowego 16/2.8 do Zuiko 12/2.0, wtedy faktycznie można mówić o dwóch światach.
Aparacik całkiem sympatyczny, szkoda tylko że w ciągu zaledwie 2 lat Sony wprowadza w system NEX już trzecią z kolei stopkę akcesoriów. Aż dziw bierze, że inżynierom nie udało się opracować tej stopki wypuszczając NEX-3/5 w 2010 roku. W efekcie do NEX-6 nie da się teraz wpiąć mikrofonu systemowego ani z NEX-3/5, ani z A580/SLT.
mate, ale Sony i Panasonic mają całkowicie bezgłośny AF płynnie ustawiający ostrość w filmach, starsze szkło Sony nie gubi ostrości podczas zmiany ogniskowej. Generalnie wykonanie jest na wyższym poziomie, bo są to szkła przystosowane do filmowania - dlatego do Sony porównywałbym świetnego Panasonica, a nie słabiutkiego Olympusa.
Niestety,Nex6 nie ma automatycznego czyszczenia matrycy.
Jeśli chcemy wyczyścić przetwornik musimy załączać funkcję czyszczenia w menu,
Co ciekawe bateria musi mieć min. 2/3 pojemności
Oczywiście, że ma automatyczne, ultradźwiękowe czyszczenie matrycy.
To, o czym napisałeś służy do mechanicznego usuwania zanieczyszczeń przy otwartej migawce - standardowa procedura w sprzęcie z wymienną optyką.
Nim znajdę materiał o NEX-6, link do dekonstrukcji NEX-3 link oraz metalowego NEX-7 link
:)
@jakubh: przez przejściówkę się da. :)
Szabla:
Dlaczego te stopki się zmieniają? Jaki jest powód? Było, działało, po co zmieniać?
@Szabla
Wczoraj linkowałem już Nex-6 ... i Nex-3 ....i Nex-7
link
Z przodu żadnych wzmocnień nie ma, choć ramka migawki -solidna.
Jak trzeba to mogę rozebrać Nex-6. Musisz jednak dać słowo, że jak z jakiegoś powodu po złożeniu nie będzie działać, to podarujesz mi nową
To jak?
@r2mdi
Stopke zmienili, żebyś mógł podpiąć sprzęt od nowych alf - w przyszłej linii będą nowe stopki (a99 już ma) do Nexów i ewentualnie do kamer, albo odwrotnie. Zwiększa to tym samym ilość dostępnych akcesoriów kompatybylnych z danym sprzętem, Co więcej eśli posiadasz lampę niesystemową wyzwalać ją manualnie. Co więcej dla użytkowników posiadających akcesoria z mocowaniem stopki Minoltowskiej są specialne adaptery żeby nie musieli zmieniać akcesoriów, A99 ma adapter w zestawie. Nex6 nie ma.
Koszt oryginalnego słyszałem, że ma wynosić ok 100 zł. A zamienniki widzę właśnie w necie za 55 zł.
Mi ten aparat badzo przypadł do gustu, z chęcią kupił bym sobie taki, tylko mam jedno zastrzeżenie:horrendalna cena! No przepraszam 3888zł to cena z kapelusza niczym nie uzasadniona. SLT 57 może i ma nieco słabszy wizjer, ale cena ponad 1000zł niższa, a przeciez oba aparaty mają w zasadzie te same podzespoły, pomijam hybrydowy AF. W Nex 6 nie ma lustra, zużyto też mniej materiału do produkcji, nie ma też paru innych rzeczy. Jak przekonać klienta, żeby kupił tak drogi aparat(logiczne argumenty), który oferuje dokładnie takie same możliwości jeśli chodzi o jakość jak choćby Nikon 5100, który kosztuje ok 2000zł. Ok, rozumiem, że Nex ma nieco lepszy tryb wideo,ale jeśli chodzi o jakość zdjęć to będzie podobnie. Koncepcja Nexów mi sie podoba, natomiast zdzieranie z klientów nie. Cena powinna oscylować w granicach 2700-2800zł na początek.
Miałem ten aparat w ręku, wielkość jest w sam raz (nex 5 nest trochę za mały ).
Niestety wizjer dalej jest zbyt kontrastowy, nie oddaje dobrze wyglądu sceny ( to samo jest w a-65 i a-77 ). Mimo mniejszej rozdzielczości i drobnemu smużeniu w ciemnych miejscach wizjery z a-37 i a-57 są zdecydowanie bardziej wiarygodne w oddawaniu fotografowanej sceny. Może obraz w wizjerze oledowym jest bardziej nasycony, kolory mocno nasycone lecz odbiega od rzeczywistości ( łatwo to sprawdzić na stoisku marketu gdzie czesto obok siebie są a-37,57 i a-65 podłączone przewodem do zasilania - patrzymy w wizjery i następnie okiem na scenę ). Wysoki kontrast wyświetlaczy oledowych powoduje znikanie szczegółów w cieniach które na zdjęciu są (jpg).
Szabla
Mam nexa6 od trzech tygodni,w instrukcji jest opisany tylko jeden sposób czyszczenia matrycy,
Jeszcze jedna uwaga co do obiektywu, mały nie "ogórek " jak poprzedni kit 16mm na szerokim końcu , ale niestety nie można założyć osłony przeciwsłonecznej (brak na nią bagnetu ) .Taki zaawansowany kompakt jak NEX ma sens właśnie z takimi małymi obiektywami, z większymi to robi się taka mała lustrzaneczka jak a-37 ( która zdecydowanie przewyższa go wygodą obsługi ). Jest jeszcze jedno zastosowanie do dużych obiektywów - wysokiej jakości ścianka cyfrowa.
ihor:
Twoje tłumaczenie wyjaśnia tylko tyle, że jak już gdzieś zmienili to teraz trzeba w kolejnych aparatach także zmieniać. Nie o to chodzi. Po co w ogóle zmieniali stopkę? Czy stara stopka Minolty w jakiś sposób ogranicza rozwój SLT/NEX, etc? Skoro Canon, Nikon posiadający od lat swoje specyficzne stopki ich nie zmieniają to chyba nie ma takiej technologicznej potrzeby. Czyżby tylko marketing lub chęć nakręcenia kolejnej spirali zakupów przez Sony?
Gdybym był "kolekcjonerem" sprzętu Minolty/Sony to byłbym mocno zdenerwowany takim obrotem sprawy. Korzystanie z przejściówek nie załatwia sprawy, choćby ze względu na stabilność i pewność połączenia. Koszty w tym przypadku schodzą na drugi plan. Zamiast jednego połączenia masz dwa. Załóż do dużego aparatu dużą i ciężką lampę i podziałaj sobie jako reporter na ulicy. Wcześniej czy później coś się wyrobi i rozleci.
Czyżby jednak chodziło o to abyś przy zakupie nowego aparatu zakupił także nową lampę? Taki ma być postęp?
Tak, ogranicza. Stara stopka to tylko lampy. Nowa to również mikrofony, ekrany LCD i reszta, której jeszcze nie wymyślono. :)
@andk21, a czy instrukcja obsługi samochodu wspomina o niewrzucaniu zapałek do baku? ;)
@Szabla - nie śmiej mi sie w twarz, przyjacielu. Na stronie sony.pl w wykazie akcesoriów do NEX-6 zero informacji o adapterze na systemowy mikrofon ECM-SST1, więc cóż znaczy twoje słowo wobec oficjalnego portalu...
Rozumiem, że pracując w Sony nie możesz mówić o kuriozalnych krokach marketingowych pracodawcy kttóre mogą budzić tylko uśmiechy politowania. Klient - profesjonalista - który wydał sporo pieniędzy na sprzęt tej firmy w minionych latach wie lepiej od Ciebie, jak powinien się rozwijać ten system w stosunku do jego potrzeb. Kupił systemowe lampy i mikrofony i teraz ma wybór - kupić nowe albo budować na aparacie piramidę z przelotek (które tez musi kupić). Tymczasem do mikrofonu wystarcza od dawna standardowa złączka minijack, a do zewnetrznego LCD standardowe wyjście video czy HDMI. A to, czego jeszcze nie wymyślono, na pewno będzie wymagało kolejnej złączki której jeszcze nie wymyślono.
Zabrzmiało poważnie... ale że stare przysłowie mówi że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bądźmy dobrej myśli. Ale dołożenie gratis kosztującej grosze kostki przejściowej nabywcom nowych aparatów systemowych którzy są stałymi klientami byłoby w dobrym guście...
Jakubh - tez mam Nexa 6 i tez wkurzam sie ze nie podepne swojej lampy ale jeszcze bardziej ze nie odpale jaj wireless tak jak odplaja WSZYSTKIE sonowskie lustrzanki nawet te za polowe ceny NExa.
To uwstecznianie Sony w tym wzgedzie jest po prostu DURNE. Inna durnota to brak GPSa w aparatach ktore sa wprost "szyte" dla podrozujacych (GPSa udalo sie zmiescic 4 lata temu w HX5V).
Wychodzi ze cala seria NEXow to jakies pakraki do ktorych nie pasuja lampy, mikrofony brak pokretel wlasciwie to brak wszystkiego co chcialby miec dojrzalszy fotograf * w malym body na wakacje.
Nie przecze, NEX6 troche poprawil ergonomie. W koncu da sie przelaczyc bez szukania w menu PSMA.
dojrzalszy fotograf * - tzn taki ktory ma juz porzadny mikrofon na minijacka, ma juz lampe ze stopka sony i wie do czego sluza PSMA.
@jakubh: uważasz, że jak się raz zrobi jakieś akcesorium, to trzeba je klepać przez 50 lat? ;)
***s***: lampy NEXów nie pracują bezprzewodowo - to fakt. GPS to nadal fanaberia, którą jedynie Sony umieszcza w korpusach o wymiennej optyce. Dlaczego nie ma tego w aparatach po 20 000 zł za korpus - naprawdę nie wiem. :)
Szabla | 2012-12-08 00:03:55......GPS to nadal fanaberia, którą jedynie Sony umieszcza w korpusach o wymiennej optyce.
Na szczescie nie. Wlasnie wpisalem 6D na wish-liste
Szabla, jestes madrym czlwiekiem i wiesz zapewne ze jednak bardziej NEX pasuje do torby podroznej niz aparat za 20.000zl. Pewnie latwo bedzie skojarzyc ze jesli podroz to fajnie byloby miec GPSa , najlepiej wbudowanego. To zadna fanaberia. Kupowalem sony bo chcialem miec GPSa w body ale widze ze Sony tym razem ma inne zdanie. I to w momencie kiedy Canon w 6D juz polapal o co chodzi z GPSem. Że GPS moze byc niezla wartoscia dodana. Dlatego NEX6 jest moim ostatnim NEXem bez GPSa i kupilem go tylko dlatego zeby przerobic na RX10 , tzn zespawac z Zeissem 24mm. Do wishlisty na 2013 (jesli przeniosa koniec swiata na poznej) wpisuje 6D do ktorego mam jeszcze lampy z 300D. WOW - beda pasowac. Nie zmienili stopki !! Szkoda ze Sony przestala rozumiec ze ludzie maja swoja cierpliwosc. Kupilem NEX5 potem 5N. Do tego kupilem mikrofon oraz dodatkowa lampe. Teraz moge se to wsadzic ....
Teraz nowa stopka to znow jakies dziwadlo , pojawia sie lampy mikrofny ale ...Kto zapewni ze ta "nowa" cyfrowa przejsciowka prztrwa dluzej niz te z NEXw?
Zawsze cenilem Sony za niezmiennosc. Ta sama bateria zasile najnowsza A99 oraz S90 z 1999roku. Stopka lampy , rewelacyjna stopka pozwalajaca wpiac i wypiac lampe kilka razy krocej niz N i C prztrwala chyba 25lat . A tu taki pasztet teraz.
Szabla | 2012-12-04 00:55:48.....2. Czy Zeiss 24/1,8 miał zaktualizowany soft do wersji 02? Jeżeli nie, to autofokus hybrydowy nie mógł działać.
ooops - to moj tez nie ma. Musze poszukac jak to sie robi.
link
zastanawiam sie ile spalonych NEXow i a 99 bedzie wracac do serwisow po podlaczeniu starych lamp ktore na stopce maja niejdnokrotnie 300V.
Nowa stopka ma obsługiwać NEX, SLT, Cybershot i Handycam. Nie zmieni się tak szybko. :)
Stara stopka miała też wady. :)
SZABLA
W instrukcji nie ma słowa o automatycznym czyszczeniu matrycy.Nie ma też info. w body,że coś takiego się uruchomiło po włączeniu lub wyłączeniu.
Jeżeli według Ciebie aut. czyszczenie matrycy polega na czyszczeniu przetwornika palcem .to owszem jest.
Co do samochodu to w instrukcji i na stacjach paliwowych jest napisane żeby w czasie tankowania nie podchodzić z otwartym ogniem-trzeba czytać.
Pozdrawiam
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem, wiedziałbyś, że automatyczne czyszczenie matrycy (informacja w specyfikacji technicznej) to jedno, a ręczne czyszczenie matrycy - to drugie.
@jakubh: link
@***s***: stare lampy nie błysną - sprawdzałem.
Szkoda, tzn ze ani stare lampy nie blysna ani nie uda sie podlaczyc lampy i np mikrofonu jednoczesnie tak jak w NEX5n? Albo lampa albo mikrofon? Gratuluje Sony pomyslunku i zaczynam sie wcale nie dziwic ze jej akcje sa tyle warte ile sa.
Wychodzi ze to juz 4 stopka w ciagu 5 lat !!!! W mojej kamerze HD jest inna stopka do mikrofonu, w NEX5 tez inna teraz w NEX6 znow inna w A65 jeszcze inna - na szczescie kiedy projektowali A65/77 chyba idiota z "kreatywnego zarzadzania sony" byl na urlopie i wsadzili standardowy styk minijack do A65.
Brawo Panasonic ktory od lat pozwala na laczenie mikrofinu przez standardowego minijacka a lampe normalnie na stopce.
Sony zaczyna mie sie kojarzyc z przykladem jak mozna spieprzyc najlepsze przez bezmyslnosc polaczona z jakas pomrocznoscia jasna.
Szabla | 2012-12-09 16:22:22......@***s***: stare lampy nie błysną - sprawdzałem.
Atu link pisza ze blysna?
Warto byloby to wiedziec bo jesli Sony wstawia STANDARDOWA stopke i nie odpalaja z niej STANDARDOWE lampy to cos chyba ktos nie bardzo przemyslal?
***s*** | 2012-12-09 17:54:24....Wychodzi ze to juz 4 stopka w ciagu 5 lat !!!!
ooops, przepraszam. Jeszcze inna stopka , piata ktorej nie policzylem , byla w R-1
Czyli Sony to mistrz stopek? :)
Po prostu porażka. I co w zamian uzyskali? Czy ktoś to ogarnia?
Na koniec trochę prywaty: cieszę się, że te problemy nie są moimi problemami.
Cieszymy się razem z Tobą! ;)
@***s***: wybacz, ale w 2012 roku lampę Czajka do Zenita trudno uznać za STANDARDOWĄ. :D
Jak chciałbyś jednocześnie podłączyć mikrofon i lampę do NEX-5N?
@Szabla: Przecież piszę chyba wyraźnie - do NEX-6 nie da się podpiąć mikrofonu ECM-SST1 ani mikrofonu na minijack. A na ADP-MAA dziurki na minijacka tez nie widzę. Więc tak wyglada jakby ktoś ten za bardzo aparacik wykastrował, no nie?
@Szabla: Jak coś jest funkcjonalne i chcesz to zmienić po 50 latach dla samej idei zmiany, to to zwyczajnie spieprzysz. Tak jak producenci samochodów, którzy produkują dziś drogie pokraki, które wyglądają jak skrzyżowanie limuzyny z syrenką bosto i mają właściwości jezdne szafy gdańskiej postawionej na wózku sklepowym. Niestety rozwój sprzętu foto tez idzie w takim kierunku.
Widzę, że nadal chciałbyś jeździć Syrenką? :)
Nie udawaj głuchego. Więc jak to jest z tym mikrofonem zewnętrznym w NEX-6?
jakubh | 2012-12-10 12:10:25..... Więc jak to jest z tym mikrofonem zewnętrznym w NEX-6?
Pewnie tak jak z mikrofonem do NEX3 i 5. Kupujesz mikrofon dedyowany. Wyboru nie masz ale ok. Wydajesz 150$ i po roku okazuje sie ze byl on dedykowany TYLKO przez 2 lata bo jest juz nowy standard "dedykowania". I ten stary mozesz sobie schowac do szufladki, tej samej gdzie trzymasz zenita i lampe czajke. Wkurza bo mam juz taki "chwilowo dedykowany" mikrofon do NEXa wczesniej inny do kamery HC3 acha , jeszcze zapomnalem o mikrofonie bluetooth do kamerki DVD oraz lampke "chwilowo dedykowana" do HC3, kolejna do R-1 kolejna lampka do jakiejs wczesniejszej kamery Hi8. Uzbieralo sie juz tego "dedykowanego" smiecia troche. Cikawe czy nowa stopka zmieni sie w 2013 czy dopiero w 2014.
Szabla | 2012-12-10 08:58:28.....Jak chciałbyś jednocześnie podłączyć mikrofon i lampę do NEX-5N?
No wlasnie pisze ze superfirma sie z tym nie uporala. U konkurencji bez problemu mozna wpiac kazdy mikrofon od sennhaiserow za kilka tys $ po chinskie podrobki za 8$ jednoczesnie wpinajac lampe w stopke.
Jaki tego płynie morał?
Nie kupować produktów Sony do momentu aż wymyślą ostateczne rozwiązanie. Proste.
albo az do momentu kiedy beda te przejsciowki dokladac gratis.
***s***:
Przejściówki nawet darmowe nie załatwiają problemu. Za chwilę będziesz montował szeregowo przejściówki. :) Poczekaj, może wymyślą jedno sensowne rozwiązanie. :)
***s*** | 2012-12-10 14:41:27
mam juz taki "chwilowo dedykowany" mikrofon do NEXa wczesniej inny do kamery HC3 acha , jeszcze zapomnalem o mikrofonie bluetooth do kamerki DVD oraz lampke "chwilowo dedykowana" do HC3, kolejna do R-1 kolejna lampka do jakiejs wczesniejszej kamery Hi8. Uzbieralo sie juz tego "dedykowanego" smiecia troche. Cikawe czy nowa stopka zmieni sie w 2013 czy dopiero w 2014.
Po co Ci to wszystko?
noworries | 2012-12-10 23:20:17....Po co Ci to wszystko?
Pytasz sie po co jest dobry mikrofon zewnetrzny czy lampa? Ty nagrywasz tylko wbudowanym mikrofonem i fotografujesz wbudowana lampa? Znaczy tak tez mozna i tak podobno robi 95%-98% kupujacych tego typu sprzet.
***s***, po co Ci tyle kamer i dodatków do każdej z nich?
@noworries - dokladnie mowisz jak moja zona.
Szabla | 2012-12-09 16:22:22.........stare lampy nie błysną - sprawdzałem
Wlasnie sprawdzilem i DZIALA moj stary ale jary Sunpack. Oczywiscie tylko wyzwala blysk w stopce a reszte "obliczen" zalatwia lampa.
Co ciekawe - dzieki wlaczeniu "przedniej kurtyny podniesionej" synchronizuje tzn naswietla pelna klatke z czasem 1/320sek
Widać stary Sunpak nie tak stary, jak lampy Toshiba. ;)
@Szabla | ...2. Czy Zeiss 24/1,8 miał zaktualizowany soft do wersji 02? Jeżeli nie, to autofokus hybrydowy nie mógł działać.
Tutaj porazka WWW.SONY. Dobrze ZE o tym napisales. Musialem sie tego upgradu naszukac. rozumiem ze ktos kto wydaje 1000$ na obiektyw powinien byc kumaty i zagladac na strony upgradow ale sa tez tacy jak ja i Arek ktorzy zagladaja na fora ale gdyby nie jede maly wpis nie zajarzyliby ze trzeba upgradowac tez firmware obiektywu.
niestety upgrade zrobilem zanim pobawilem sie nex6 wiec nie wiem jaka poprawe zrobil ten upgrade ale mam porownanie ze starym 5n. jest kolosalna. jest znacznie szybciej i na razie co najazniejsze jest mniej pomylek typu ze w ostatniej chwili z buzi dziecka przeostrzy na ostre krawedzie hustawki kilka m dalej. moj nex6 z zeissem awansowal na RX10. Jest to nareszcie ratunkowy aparat dla calego systemu nex ktory moim zdaniem skrecal w kierunku piaskownicy z zabawkami nieprzystepnymi dla kogos kto ma pojecie o fotografii ale musi sie przebijac przez smieszne menu zeby przelaczyc PSMA.
niestety jak to w Rx-ach beznadzieja - brak lamp wireless oraz brak gps w aparatach stworzonych pod turystyke? ktos tam w sony chyba bawi sie w kotka i myszke, chce zeby maly aparacik doposarzyc w kolejny zajmujacy miejsce w plecaku gadget typu gps. jeszcze nie robilem prob czy uda sie pod fotki nexa podegrac lokalizacje zdjeta z hx20v . jesli nie to zamist nexa bede wszystkim polecal NEXTa z gpsem.
Piszesz tak, jakby wszyscy inni montowali GPS do takich aparatów...Tymczasem i tak robi to głównie Sony.
@Szabla. Kupowalem Sony bo tylko Sony montowalo GPS. Niestety jest to czas przeszly. Sony przestalo montowac , Canon zaczol montowac dlatego ja przstalem kupowac S i zaczilem C.
Nex6 bylby to swietny aparat podrozny ale nie jest, nie ma ani GPSa ani Lamp Wireless to powazny blad i wielka wada.
Przestało? A99 to co? Canon ma tylko w jednym modelu. Policz sobie.
Dlaczego panuje tu Cenzura ?
Dzień dobry, pragnę wrócić do tematu mikrofonu zewnętrznego do NEXa 6. Otóż wgłębiając się w informacje podane na stronie producenta doszedłem do wniosku, że mikrofonu na razie nie ma. Szkoda tylko, że Szabla zdaje się mieć wybiórczy słuch. Oczekuję, że łaskawie potwierdzi prawdziwość moich wniosków.
Na razie nie ma, ale będzie. :)
Nawet już jest :)
link
Szabla | 2013-02-21 15:50:17 Nawet już jest :)
Mikrofon moze i fajny. Tylko trzeba powiedzic ze to 4 typ stopki mikrofonowej w sprzecie Sony w ciagu 10 lat. (pomijam 5 sposob czyli wejscie jack)
Szabla | 2013-01-03 23:01:14 ....... Canon ma tylko w jednym modelu. Policz sobie.
Policzylem. 5 lat temu Sony wszystkie aparaty z matryca APSC wyposazala w zdalne wyzwalanie lamp. Canon wowczas mial kilka lustrzanek ktore nie wyzwalaly lamp z wbudowanej lampy. Teraz jest odwrotnie.
U Canona wszystekie lustrzanki (poza tymi ktore oczywiscie nie maja lampy wbudowanej) wyzwalaja zdalnie a u sony mniej wiecej 3/4 aparatow z APSC juz nie wyzwala lamp.
GPS - jeszcze 4 lata temu wszystekie nowe modele aparatow z matryca APSC mialy GPS teraz 3/4 nie ma juz GPSa - tendencja zdecydowanie malejaca. U Canona 4 lata temu zaden aparat nie mial GPSa a teraz ma go juz jeden model wiec tendencja wzrostowa.
Podobnie WiFi - ktore rewelacyjnie sprawdza sie we wspolpracy z tabletem jako wizjerem i zdalnym odpalaniem np w fotografii przyrodniczej
- gorzej z zasięgiem tego WiFi. ;)
- połowa aparatów APS-C Sony to NEXy, a nie lustrzanki.
- które aparaty APS-C sprzed 4 lat miały GPS? :D
np A55 czy jak sie tam nazywala
To było w 2010 :)
W sierpniu 2010 :P
Przeglądałem jeszcze raz zdjęcia przykładowe z tego aparatu i nasuwa mi się jedna myśl.... Ten aparat jest dostępny z obiektywem 16-50 i mało kto zmieni go na inny ,a już zupełnie nie na z Carla 24. Uważam, że test jest do szerokiego grona ludzi i powinien być przeprowadzony na kicie 16-50 , 18-55 lub18-200.
Pod warunkiem ze canony i nikony tez beda testowane z kitami.
Zrobiloby sie ciekawie
Szkoda grochu. :)
Szanowna Redakcjo cz nie trzeba by coś zmienić w algorytmie oceny testowanych aparatów? Zapoznałem się z tabelką w podsumowaniu testy Nex-6 i zadziwiająca rzecz Nex-6 przegrał w punktacji z OLYMPUS E-M5 ale nie dlatego że robi gorsze fotki - przeciwnie:
autofokus - 6,42 Nex, E-M5 - 5,65
jakość zdjęć jpeg - po równo
jakość zdjęć raw - 6,11 Nex, E-M5 - 6,05
zakres tonalny - 6,02 Nex, E-M5 - 5,82
A więc w najważniejszym - jakości fotek (chyba rzeczy najważniejszej w aparacie) zdecydowanie lepszy jest Sony Nex-6 a w Waszej punktacji wygrywa gorszy pod tym względem Olympus E-M5. Zadziwiające....
Liczby nie kłamią. Cyganka prawdę Ci powie. ;)
np. za obudowę??? powiem tak jak się chce psu przyłożyć to kij się znajdzie ;) Jeśli dla Ciebie najważniejszą częścią aparatu jest obudowa....
Oj tam, to tylko zabawa przecież. Prawdziwego testu dokonuje posiadacz. :)
Moim zdaniem ten portal powinien się kierować większym obiektywizmem, wielu potencjalnych nabywców czyta jednak i polega na tych testach. Wyszło żałośnie bo dobry aparat przegrał punktami za obudowę! nie wiem jak to nazwać ;) powiedz skąd taka bezinteresowna nienawiść do wyrobów Sony?
Tak jakoś wyszło. Niektórzy nie lubią, gdy się legendy podważa. :)
Wspomniany przez Fabiana60 algorytm oceny/porównania aparatów niesie info że NEX-6 posiada lepszy AF od A6000!