Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony E 16 mm f/2.8 - test obiektywu

22 września 2010

5. Aberracja chromatyczna


----- R E K L A M A -----

Testowany obiektyw ma duże problemy z aberracją chromatyczną i co gorsze, przymykanie przysłony niewiele w tej kwestii zmienia. Dla maksymalnie otwartej osiąga bardzo dużą wartość rzędu 0.22% i nigdy nie spada poniżej 0.16%. Są to wartości określane przez nas jako aberracje duże i bardzo duże, bez problemu widoczne gołym okiem. Pod względem aberracji „naleśnik” Sony pobił więc nawet swojego systemowego brata – Sony E 18–55 f/3.5–5.6 i wyraźnie odstaje tutaj negatywnie od osiągów prezentowanych przez kompaktowe obiektywy konkurencji.

Najwyraźniej chęć uzyskania małych rozmiarów i dużego kąta widzenia nie mogła się obyć bez tego rodzaju kompromisów. Wykonując zdjęcia za pomocą Sony E 16 mm f/2.8 przyzwyczajmy się zatem do żółto-błękitno-czerwonych artefaktów.

Sony E 16 mm f/2.8 - Aberracja chromatyczna


Sony E 16 mm f/2.8 - Aberracja chromatyczna