Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body

Cena: 10095 zł 9199 zł

Sprawdź

Test aparatu

Nikon D5200 - test aparatu

Nikon D5200
4 marca 2013
Maciej Latałło Komentarze: 172

1. Wstęp


Nikon D5200 - Wstęp

Premiera Nikona D3200 wyposażonego w matrycę APS-C liczącą 24 miliony pikseli była czytelną zapowiedzią, czego możemy się spodziewać w przypadku następnych produktów tej firmy. Nie zdziwiliśmy się zatem, gdy światło dzienne ujrzał nieco wyżej pozycjonowany model – D5200 – w którym także zastosowano sensor o zbliżonej liczbie komórek światłoczułych. Kilkanaście dni temu Nikon wypuścił również model D7100, w którym także znajdziemy podobną matrycę. Widać zatem wyraźnie, że do końca wyścigu na megapiksele jest jeszcze daleko. Z drugiej strony, tak mocno upakowane sensory formatu APS-C oprócz Nikona stosuje jedynie Sony w kilku swoich aparatach: Alpha A65, A77 i NEX-7 (inne modele tej firmy mają matryce 20- i 16-megapikselowe). Pozostali producenci ograniczyli się do 20 Mpix (Samsung) lub 18 Mpix (Canon) czy 16 Mpix (Fujifilm, Panasonic, Pentax).

Nikon D5200 - Wstęp



----- R E K L A M A -----

Decydując się na zakup Nikona D5200, otrzymujemy aparat wyposażony w matrycę CMOS o szerokim zakresie czułości ISO wynoszącym 100–6400 (rozszerzalnym do 25600), funkcję filmowania Full HD (50i, 25p, 24p), 39-polowy system autofokusa oraz moduł pomiaru światła pochodzące z bardziej zaawansowanego modelu D7000, czy wygodne kadrowanie w live view na uchylnym i obrotowym panelu LCD. Warto przypomnieć, że poprzednika (model D5100) chwaliliśmy m. in. za wysoką jakość zdjęć oraz świetny zakres tonalny. Czy D5200 okaże się godnym następcą? W niniejszym teście postaramy się znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Opis procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe?”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”. Aparat do testu wypożyczył sklep internetowy Cyfrowe.pl, za co serdecznie dziękujemy.

Porównanie specyfikacji Nikona D5200 z jego poprzednikiem, a także Canonem 650D, Pentaksem K-30 oraz Sony SLT-A57 można obejrzeć tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Nikon
Model D5200
Data premiery 2012-11-06
Liczba pikseli 24 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4496 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG)
Matryca 23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.71 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
Procesor obrazu EXPEED 3
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (14-bitowy, z kompresją), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
Zakres ISO Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3 EV,
Tryby rozszerzone powyżej ISO 6400: 1/3, 2/3, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600).
Migawka Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s–1/4000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV,
Bulb (z opcjonalnym bezprzewodowym pilotem zdalnego sterowania ML-L3)
tryb T (wymaga pilota zdalnego sterowania ML-L3)
• funkcja cichego wyzwalania migawki
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
obiektywy NIKKOR AF-S i AF-I: obsługa wszystkich funkcji,
inne obiektywy NIKKOR: z ograniczeniami
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920x1080 (Full HD 60i/50i) z szybkością 59,94*, 50** kl./s,
• 1920x1080 (Full HD 30p/25p/24p) z szybkością 30 (29,97)*, 25**, 24 (23,976)** kl./s,
• 1280x720 (HD 60p/50p) z szybkością 60 (59,94)*, 50** kl./s,
• 640x424 z szybkością 30 (29,97)*, 25** kl./s,
*- w trybie NTSC, **- w trybie PAL
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny (np. Nikon ME-1), możliwość regulowania czułości
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800DX,
39 punktowy AF (w tym 9 czujników krzyżowych),
• Wybór pola AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 39 pól), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF,
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Automatyczny dobór AF-S/AF-C (AF-A), Ręczne ustawianie ostrości (MF),
• Zakres detekcji: od −1 do +19 EV (ISO 100),
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3 m,
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby AF w Live-view: AF z priorytetem ostrości twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
Pomiar światła System pomiaru ekspozycji TTL korzystający z 2016-pikselowego czujnika RGB
Tryby pomiaru:
•  Matrycowy: 3D Color Matrix II (obiektywy typu G/D),
•  Matrycowy: Color Matrix II (pozostałe obiektywy z procesorem),
• Centralny (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8 mm w centrum kadru),
• Punktowy (2,5% kadru, obszarze o średnicy 3.5 mm) na środku wybranego punktu AF,
Zakres pomiaru: Pomiar matrycowy lub centralny: od 0 do 20 EV, Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV (dla F1.4, ISO 100)
Funkcja D-Lighting (Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Umiarkowana i Wyłączona)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Braketing funkcji D-Lighting: 2 klatki
• Tryb HDR (szeroki zakres dynamiki)
Programy Auto, Auto bez błysku, automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją przysłony (A), automatyka z preselekcją czasu (S), Manualny (M),
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność,
• Efekty specjalne: noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie.
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret, Krajobraz; możliwość zmiany wybranych ustawień; przechowywanie osobistych ustawień.
Zdjęcia seryjne Szybkość 3 kl./s (wolne) lub 5 kl./s (szybkie).
• Fotografowanie z interwalometrem
Lampa błyskowa Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100), w trybie manualnym liczba przewodnia 13 (ISO 100) .
• Synchronizacja do 1/200s,
• Korekcja siły błysku od –3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV,
• Tryby pracy: Automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu oraz synchronizacja na tylną kurtynkę migawki i synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 zdjęć
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne ze standardem UHS-I
LCD uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy LCD TFT, 921 000 punktów, 100% pokrycia kadru, regulacja jasności, kąt widzenia do 170 stopni
• Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer Lustrzany, powiększenie: x0.78, pokrycie: ok. 95% w pionie i w poziomie, korekcja dioptrii: od -1.7 do +0.7, punkt oczny: 17.9 mm, matówka BriteView Clear Matte Mark VII typu B
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów: zdalnego sterowania / modułu GPS, wejście mikrofonu (stereo, minijack 3.5 mm)
• opcjonalnie zdalne sterowanie poprzez przewód MC-DC2 lub za pomocą pilota WR-R10,
• opcjonalnie moduł GPS GP-1,
• opcjonalnie mobilny adapter bezprzewodowy WU-1a
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy EN-EL14 (7.4 V, pojemność 1030 mAh)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymaga złącza zasilania EP-5A
Akcesoria Akumulator jonowo-litowy EN-EL14 (z pokrywką styków), ładowarka MH-24, pasek AN-DC3, kabel USB UC-E17, kabel audio-wideo EG-CP16, pokrywka okularu DK-5, pokrywka sanek mocujących BS-1, gumowa muszla oczna DK-20, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, płyta CD-ROM z pakietem oprogramowania ViewNX 2, instrukcja obsługi
Waga • 505 g (bez akumulatora),
• ok. 555 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary ok. 129 x 98 x 78 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu


Poprzedni rozdział