Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM - test obiektywu

15 października 2012

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Dopóki pracujemy na matrycy APS-C koma nie powinna nam sprawić żadnych problemów. Sytuacja zmienia się drastycznie po przejściu na pełną klatkę. W jej przypadku koma jest naprawdę duża i widoczna nawet po przymknięciu przysłony do f/4.0.

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Znacznie lepiej wygląda sprawa astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła tylko 2.9%, co jest wynikiem bardzo dobrym.

----- R E K L A M A -----

Rzut okiem na rozogniskowane obrazy diody pokazuje dużą różnicę pomiędzy matrycą APS-C a pełną klatką. Na mniejszym detektorze obraz diody w rogu kadru robi się taki sam jak w centrum już na przysłonie f/4.0. Poza tym światło w krążkach rozkłada się bardzo równomiernie. W przypadku rogów pełnej klatki obraz jest mocno zniekształcony, a poza tym widzimy wyraźny gradient jasności. Nieostrości obserwowane w rogach kadru mogą być więc czasami odbierane jako mniej przyjemne dla oka. Wraz ze zbliżaniem się do rogów matrycy APS-C sytuacja powinna się jednak zmieniać na znacznie korzystniejszą.

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh