Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony A7S - test aparatu

Sony A7S
30 września 2014
Maciej Latałło Komentarze: 278

1. Wstęp

Sony A7S - Wstęp

Od kilku lat producenci sprzętu fotograficznego dość intensywnie rozwijają tryby filmowania w aparatach z wymienną optyką. Dodają nowe ustawienia, poszerzają możliwości swoich urządzeń, po to aby zbliżyć je funkcjonalnością do profesjonalnych kamer wideo. W dostępnej na rynku optyce także stosowane są rozwiązania ułatwiające nagrywanie filmów, np. bezstopniowe pierścienie przysłon, czy pierścienie ostrzenia zaprojektowane do współpracy z systemami follow-focus.

O ile niemalże każdy współczesny kompakt, lustrzanka czy bezlusterkowiec pozwalają na rejestrację materiału wideo, to różnice w kwestii funkcjonalności pomiędzy nimi są dość wyraźne. Na chwilę obecną dwóch producentów projektuje aparaty, w których funkcję filmowania potraktowano nadrzędnie wobec fotografowania. Seria GH Panasonika liczy sobie cztery modele, a najnowszy z nich – GH4 – pozwala nagrywać obraz ruchomy w rozdzielczości 4K. Sony ma w swojej ofercie lustrzanki SLT (A99 i A77 II) adresowane do filmowców. Jednak to niedawno zaprezentowany A7S jest najbardziej zaawansowanym aparatem tego producenta przeznaczonym do filmowania.


----- R E K L A M A -----

Oferuje on obsługę formatów XAVC S (50 Mb/s), AVCHD i MP4, kodów czasowych oraz bitów użytkownika, wspiera także standard 4K, choć wymaga do tego zewnętrznego rekordera. Producent chwali się ponadto systemem indywidualnego odczytu pikseli z matrycy, próbkowaniem koloru w standardzie 4:2:2 oraz bardzo szerokim zakresem czułości ISO (100–409600) i dynamiką tonalną. Nie da się ukryć, że wszystko to brzmi bardzo zachęcająco – przynajmniej dla filmowców. Osoby fotografujące muszą zadowolić się skromną jak na dzień dzisiejszy rozdzielczością zdjęć wynoszącą 12 megapikseli.

Sony A7S - Wstęp

W następnych rozdziałach tego artykułu przyjrzymy się bliżej funkcjom i osiągom bezlusterkowca Sony A7S i porównamy go z innymi współczesnymi konstrukcjami. Zapraszamy do lektury!

Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”. Porównanie specyfikacji Alphy A7S i A7 oraz Canona 5D MkIII i Nikona Df można obejrzeć tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model A7S
Data premiery 2014-04-07
Liczba pikseli 12 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2)
• 2128 x 1416 (3:2)
• 2768 x 1848 (APS-C, 3:2)
• 2128 x 1416 (APS-C, 3:2)
• 1376 x 920 (APS-C, 3:2)
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2768 x 1560 (16:9)
• 2128 x 1200 (16:9)
• 2768 x 1560 (APS-C 16:9)
• 2128 x 1200 (APS-C 16:9)
• 1376 x 776 (APS-C 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
Matryca 35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
Procesor obrazu BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S, AVCHD 2.0, MP4
Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264
• Dźwięk:
XAVC S: LPCM, stereo
AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator
MP4: MPEG-4 AAC-LC,
Zakres ISO 100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100
tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) przez łącze HDMI (aparat nie zapisuje filmów 4K na karcie pamięci, lecz na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym zgodnym z 4K, podłączonym do portu HDMI).
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24/17 Mbit/s, PS/FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Regulacja poziomu nagrywania dźwięku
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-XYST1M / adapter XLR-K1M
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 25 punktów
• Strefa AF: szeroka (25 pól), centralnie ważona, punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży), strefowa
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: od -3 do 20 EV (dla ISO 100 i f/2.0)
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
Programy Automatyka (iAUTO, lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryby tematyczne (wybór sceny), panorama, film Własne (1,2)
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I
LCD odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA)
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI micro typu D (4K do 3840x2160 30p/25p/24p), wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack, wejście mikrofonu 3.5 mm stereo minijack
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE802.11b/g/n (2.4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 380 zdjęć z ekranem LCD).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe AC-PW20
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera
Waga 446 g (sam korpus)
489 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 126.9 x 94.4 x 48.2 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Obudowa ze stopu magnezu
Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji


Poprzedni rozdział