Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
"modelowi G7 X pod tym względem bardzo blisko do konstrukcji Sony RX100 III. Czyżby to ta sama matryca? Rezultaty testu wskazują na duże prawdopodobieństwo takiej teorii..... Może w końcu Canon wypuści porządne APS-C na matrycy Sony.
A w ogóle, to zakres tonalny jak w lustrzankach Canona, tylko z cienia nie da się niczego wyciągnąć. Nic z tego nie rozumiem.
23 grudnia 2014, 16:46
Canon oficjalnie nie potwierdzil, ze to matryca Sony. Zatem ja potwierdze za niego. Tak, to jest matryca Sony. Canon rzadko korzysta z obcych matryc ale zdarzalo juz sie to w historii firmy
TOTALNIE BZDURNY APARAT koszmarny cenowo 2300 :-) za 1200 w promocji mam samsunga nx 3000 z obiektywem który jakością zdjęć bije 3 razy tego canona - ma większą lepszą matryce do tego. Już lepiej g1x II kupić taniej i większy zoom większa matryca . Z każdego dobrego kompaktu za 800- 1000 zl. można identyczne zrobić jakościowo .
Arku, jak już będziecie testować X30 to zwróćcie uwagę, jak się zachowuje autofokus w ciemniejszych pomieszczeniach- bo w moim egzemplarzu w momencie "złapania" ostrości blokuje się, zamiera na chwilę, nie potwierdza na czerwono, że ostrość ustawił, po czym po chwili jeszcze raz, już szybciej łapie ostrość w tym samym punkcie i wtedy już potwierdza. Nie zdarza się tak, kiedy fotografujemy na zewnątrz i kiedy jest dobre oświetlenie.
tomizary - dla Ciebie bzdurny, dla innych nie. Pokaż mi do NX3000 obiektyw będący odpowiednikiem 24-100 mm, który razem z aparatem zmieści się w kieszeni...
@ Arek np. 16- 50 power zoom , malutki obiektywik zoom , do większej kieszeni np. w bojówkach wejdzie lub do kurtki , do małej kieszeni dzinsów już nie , ale i tak jest poręczny lekki
Zdziwiłem się widząc zdjęcia na ISO3200, jeszcze kilka lat temu taka jakość była nie osiągalna dla lustrzanek. Kompakty z dużymi matrycami to szansa przetrwania dla tego segmentu rynku zjadanego przez smartfony. Tylko jeszcze ceny zbyt wysokie dla przeciętnego Kowalskiego. Cieszy też sprawny i szybki AF, czyli to co do niedawna w kompaktach Canona kulało. Choć moim typem jeśli chodzi o kompakty jest LX100, jak widać konstrukcje z 1 calową matrycą deklasuje jakością obrazka, ale wielkość już nie ta.
Znaczy co? Mamy nie wykorzystać możliwości jakie daje dam dcraw, a przez to nie wiedzieć nic o realnych osiągach matrycy i obiektywu? Tylko dlatego, że większość będzie pstrykać w JPEGach? Chyba w takim razie jesteś na niewłaściwym portalu.
Jeszcze jedno pytanie. Patrzę sobie na wykres dynamiki KS-1 i G7X. Tu 8 i tu 8. Patrzę na zdjęcie poglądowe, które pokazuje obraz cienia wyciągany w górę o +4. Wynik owej operacji jest katastrofalny dla G7X, ale dynamika niby taka sama. No to jak to jest ? Jak mają się te pomiary do rzeczywistości ? No jak ?
Widzę obrazek: link i wnioskuję, że wszystko po staremu - światło 1.8 ładnie prezentuje się na folderach reklamowych, a fakt, że widać aberracje jak stąd do Berlina to już mało istotny szczegół...
@Arek: mamy, ale w tym przypadku to jest bez sensu. Target tego aparatu ma w ... raw a świadomy użytkownik, powiedzmy jeden na dziesięciu kupujących, dopłaci do LX100. Taki test ani nie pomaga - brak bezpośredniego porównania 20 vs. programowa strata (20-11) MPx przy jednoczesnym wskazaniu konkurencji, której optyka nie jest korygowana programowo, ani nie szkodzi - target nie słyszał o optyczne.pl. Ot taki kaprys redakcji, no chyba, że się mylę i widziałeś użytkownika/ów G7X wyłączających korektę Adobe by podpiąć profile swojej roboty.
Ps Moja kolei na testy:
1. BMW 335ix jedzie w korku aż o 210! km/h mniej niż mu pozwala super duper zawieszenie i silnik/hamulce. 2. Mercedes S50 na autostradzie przy 140 mil/h sprawia wrażenie zbyt miękkiego. Od AMG można wymagać lepszego oprogramowania.
Ilu potencjalnym osobom przeszkodziłem/pomogłem w podjęciu decyzji?
Co chciałem powiedzieć? Lepszą robotą będzie skupienie się na zdjęciach oraz poprawieniu metody testów, dostosowanej do grupy docelowej urządzenia. Na wakacje poleciłem kumpeli RX100 II, nie słucha i nie włącza rawa bo "komputer mi tego nie otwiera".
Pps
Udanego roku życzę (komercyjnie, zawodowo i prywatnie) całej redakcji a sobie szybkiego testu noiwego Noktona.
W tym, że wykres zakresu pokazuje wpływ szumu przetwarzania i śrutowego na postrzeganie ilości przejść tonalnych - czyli posteryzacji. Ten test wykonywany jest przy ultrakrótkich migawkach by wyeliminować np szum termiczny (prąd ciemny). Z drugiej strony fotografia scenki jest robiona tak by porównać 2 czułości przy tej samej ekspozycji - zmienia sie czas migawki. W wypadku ISO100 jest to 30 sekund - taki czas obnaża wszelkie niedoskonałości konstrukcyjne wpływające na odprowadzanie ciepła z wewnątrz aparatu.
W praktyce oba te testy pokazują, że o ile aparat dobrze sobie poradzi przy fotografii codziennej,gdzie odzyskać detale w cieniu bedzie łatwo, o tyle przy długich ekspozycjach lepiej nie ciagnąć obrazka sceny nocnej bo wyjdzie kicha. Jasno i klarownie?
Słuchajcie a jak wejś w ustawienie wyostrzania? Gdzie z pozycji menu się to znajduje? Chodzi mi o takie wyostrzanie jakie jest pokazane w teście na JPEG w skali od -2 do +2.
@JAREKMAX: test czytał? Chyba niezbyt uważnie. Bo Canona żadnego zapewne w rękach nigdy nie miał... Menu FUNC, "własne kolory" (pod balansem bieli): link
@dcs Na pewno nie są z tej samej fabryki. Canon jest Made in Japan, Sony RX100M3 jest Made in China podobnie zresztą jak Lumix LX100. Z dużych producentów jedynie Canon i Fuji produkują jeszcze zaawansowane kompakty w Japonii. Swoją drogą ciekawe jest to ze wcześniejsze modele Sony (RX100M1 -pierwsza dostawa) tak jak i Lumixa (LX7) były tańsze i były produkowane w Japonii. Nowe produkowane w Chinach są droższe.
@krzyskra0 Przykre. Miałem X10 i było Made in Japan na honorowym miejscu obudowy :). Podobnie X20. To już tylko Canon produkuje zaawansowane kompakty w Japonii. Ciekawe jak długo jeszcze :(
Poza tym tym mały Offtop. Orientuje się ktoś gdzie jest produkowana Leica D-Lux Typ 109 (odpowiednik Lumixa LX100) ? Jedne źródła podają MiJ inne MiCh.
24 grudnia 2014, 11:43
TheCameraStoreTV Canon G7X vs. Sony RX100 MK III link
Fajnie, że ten rynek tak ciekawie się rozwija. Jeszcze niecałe 2 lata temu zastanawiałem się (pomagał @hijax_pl) czy wybrać ciemne (na końcu) szkło ale duży sensor i iść w kierunku wysokiego ISO w RX100 czy mniejszy sensor ale za to z jasnym szkłem i niższym użytecznym ISO. Wybrałem LX7 i nie żałowałem ani przez chwilę. Teraz jest już 2w1 czyli większy sensor i jasne (na końcu) szkło. Do tego chyba wszyscy zapewniają VIDEO minimum 1080 p - z naciskiem na minimum 50p (a nie 50i). Przyznam, że dosłownie kilka-naście razy użyłem lampy w LX7. Ustawienia progowe tj MAX ISO400 i min 1/8s wystarczyły, aby większość trudnych zdjęć wyszła zadowalająco. Teraz, mając możliwość podbicia ISO do 1250 i wyżej, jestem spokojny o jakość zdjęć dla nieco ponad przeciętnego usera. Obecnie o wyborze będą decydowały niuanse. Cena, wygląd, usability i applicability. Ja, jako user nagrywający syna często w szkole akademiach, na statywie teleskopowym, będę szukał aparatu który ma ekran odchylany ku dołowi. W szkole na akademiach nie ma po prostu innej możliwości nagrania materiału video czy zrobienia fotki. AF w tym Canonie wydaje się gorszy niż w LX7, więc chyba na minus, a ciekawe jak się ma do LX100 (testy video są niestety nieadekwatne). Ale ogólnie, fajnie, fajnie... fajnie. Pocket power górą !!! PZDR
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Aparatu Canon G7 X, Mam problem , który chciałbym rozwiązać, chodzi o nagrywanie filmów, podczas odtwarzania filmów aparat wydaje dziwne szumy, przypominające strumień wody , albo szumy w starych telewizorach gdy nie było programu, oczywiście inne dźwięki też słychać. Mikrofon aparatu sprawia wrażenie, bardzo czułego. W trakcie nagrywanie gdy jest naprawdę cicho słychać tylko szum Próbowałem różnych ustawień: 1. fhd60, fhd30, hd30, 2. Różne formatu nagrywania- Standard, Ustawienia Przysłony, Iframe 3. Wyłączałem też Stabilizacje obrazu 4. Redukcje szumu wiatru też wyłączałem Nic to nie daje, czy to jest przypadłość tego modelu, czy raczej coś źle ustawiłem, Stosuje kartę Używam karty • Karta pamięci Sandisk SDHC 32 GB Extreme 60MB/s C10 UHS-I
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
ciekaw jestem jak wypadnie w konfrontacji z nim Fuji X30?
Sprawdzimy :) Na pewno sprawdzimy.
Wiem, wiem, tylko kiedy? :-)
A tak przy okazji- zdrowych, spokojnych i wesołych Świąt dla całej Redakcji optycznych.pl :-)
Niedługo ;)
"modelowi G7 X pod tym względem bardzo blisko do konstrukcji Sony RX100 III. Czyżby to ta sama matryca? Rezultaty testu wskazują na duże prawdopodobieństwo takiej teorii..... Może w końcu Canon wypuści porządne APS-C na matrycy Sony.
Niom :) Canon wypuści dobre APS-C na matrycy Sony i oprogramowane tak tak to robi Pentax... Globalizacja :)
No wreszcie jest postęp Canona, to aparat z najlepszym DR tej firmy ever :P
A Pentax wypuści szkła Canona ze swoim bagnetem :D
A w ogóle, to zakres tonalny jak w lustrzankach Canona, tylko z cienia nie da się niczego wyciągnąć. Nic z tego nie rozumiem.
Canon oficjalnie nie potwierdzil, ze to matryca Sony. Zatem ja potwierdze za niego. Tak, to jest matryca Sony. Canon rzadko korzysta z obcych matryc ale zdarzalo juz sie to w historii firmy
TOTALNIE BZDURNY APARAT koszmarny cenowo
2300 :-) za 1200 w promocji mam samsunga nx 3000 z obiektywem który jakością zdjęć bije 3 razy tego canona - ma większą lepszą matryce do tego.
Już lepiej g1x II kupić taniej i większy zoom większa matryca .
Z każdego dobrego kompaktu za 800- 1000 zl. można identyczne zrobić jakościowo .
Arku, jak już będziecie testować X30 to zwróćcie uwagę, jak się zachowuje autofokus w ciemniejszych pomieszczeniach- bo w moim egzemplarzu w momencie "złapania" ostrości blokuje się, zamiera na chwilę, nie potwierdza na czerwono, że ostrość ustawił, po czym po chwili jeszcze raz, już szybciej łapie ostrość w tym samym punkcie i wtedy już potwierdza. Nie zdarza się tak, kiedy fotografujemy na zewnątrz i kiedy jest dobre oświetlenie.
Czy się nie mylę, że co prawda pierścieniem sobie można pokręcić, ale żadnej nasadki z filtrami lub nasadką tele to już się nie założy. Wielka szkoda.
tomizary - dla Ciebie bzdurny, dla innych nie. Pokaż mi do NX3000 obiektyw będący odpowiednikiem 24-100 mm, który razem z aparatem zmieści się w kieszeni...
@ WojciechW - są rozwiązania z pierścieniami doklejanymi do czoła obiektywu. Niezależni producenci prędzej czy później coś zaproponują
@Arek, Tomizary - dokładnie! Niektórzy zapominają, ze za miniaturyzację też się płaci.
@ Arek np. 16- 50 power zoom , malutki obiektywik zoom , do większej kieszeni np. w bojówkach wejdzie lub do kurtki , do małej kieszeni dzinsów już nie , ale i tak jest poręczny lekki
Albo maleństwo NX mini :-)
tomizary - jakoś słabo u Ciebie z liczeniem ;)
W kompaktach Canon często korzystał z matryc innych producentów.
Zdziwiłem się widząc zdjęcia na ISO3200, jeszcze kilka lat temu taka jakość była nie osiągalna dla lustrzanek.
Kompakty z dużymi matrycami to szansa przetrwania dla tego segmentu rynku zjadanego przez smartfony. Tylko jeszcze ceny zbyt wysokie dla przeciętnego Kowalskiego. Cieszy też sprawny i szybki AF, czyli to co do niedawna w kompaktach Canona kulało. Choć moim typem jeśli chodzi o kompakty jest LX100, jak widać konstrukcje z 1 calową matrycą deklasuje jakością obrazka, ale wielkość już nie ta.
Dzisiejszy test sponsoruje statyczna kontroli jakości:
1. Naliczyłem 19 komentarzy; ile osób z tych 19. używa codziennie dcraw?
2. Ile z nas wyłącza korekcję optyki w LR?
Proponuję jeszcze przepuścić przez dcraw pstryki z... powiedzmy Nokii 6300.
Znaczy co? Mamy nie wykorzystać możliwości jakie daje dam dcraw, a przez to nie wiedzieć nic o realnych osiągach matrycy i obiektywu? Tylko dlatego, że większość będzie pstrykać w JPEGach? Chyba w takim razie jesteś na niewłaściwym portalu.
Panie Redaktorze Naczelny. Czym się różni dynamika matrycy od zakresu tonalnego ?
Jeszcze jedno pytanie. Patrzę sobie na wykres dynamiki KS-1 i G7X. Tu 8 i tu 8. Patrzę na zdjęcie poglądowe, które pokazuje obraz cienia wyciągany w górę o +4. Wynik owej operacji jest katastrofalny dla G7X, ale dynamika niby taka sama. No to jak to jest ? Jak mają się te pomiary do rzeczywistości ? No jak ?
Widzę obrazek:
link
i wnioskuję, że wszystko po staremu - światło 1.8 ładnie prezentuje się na folderach reklamowych, a fakt, że widać aberracje jak stąd do Berlina to już mało istotny szczegół...
sektoid:
link
link
A drugie pytanie ? :) Jak to tam z pomiarami i obrazkami, czyli teorią i praktyką ?
Ale wiesz jaka jest różnica miedzy tymi testami?
Nie wiem.
Poczytaj artykuł "jak testujemy..."
To jest ta sama metoda testu.
@Arek: mamy, ale w tym przypadku to jest bez sensu. Target tego aparatu ma w ... raw a świadomy użytkownik, powiedzmy jeden na dziesięciu kupujących, dopłaci do LX100. Taki test ani nie pomaga - brak bezpośredniego porównania 20 vs. programowa strata (20-11) MPx przy jednoczesnym wskazaniu konkurencji, której optyka nie jest korygowana programowo, ani nie szkodzi - target nie słyszał o optyczne.pl.
Ot taki kaprys redakcji, no chyba, że się mylę i widziałeś użytkownika/ów G7X wyłączających korektę Adobe by podpiąć profile swojej roboty.
Ps
Moja kolei na testy:
1. BMW 335ix jedzie w korku aż o 210! km/h mniej niż mu pozwala super duper zawieszenie i silnik/hamulce.
2. Mercedes S50 na autostradzie przy 140 mil/h sprawia wrażenie zbyt miękkiego. Od AMG można wymagać lepszego oprogramowania.
Ilu potencjalnym osobom przeszkodziłem/pomogłem w podjęciu decyzji?
Co chciałem powiedzieć? Lepszą robotą będzie skupienie się na zdjęciach oraz poprawieniu metody testów, dostosowanej do grupy docelowej urządzenia. Na wakacje poleciłem kumpeli RX100 II, nie słucha i nie włącza rawa bo "komputer mi tego nie otwiera".
Pps
Udanego roku życzę (komercyjnie, zawodowo i prywatnie) całej redakcji a sobie szybkiego testu noiwego Noktona.
Ludzie, nie pijcie tyle.
Oprócz matrycy ma pewnie więcej bebechów od Sony.
Ciekawe czy nie są z tej samej fabryki.
@sektoid, nie jest. I w tym właśnie szkopuł tkwi, że wycinki scenki pokazują duuuużo więcej i mniej zarazem ;-)
@hijax_pl. Przepraszam, ale pytanie zadałem Panu Naczelnemu.
@ Arek - ale 16 -50 czy 55 to jaki ekwiwalent ? 24-85 chyba cos kolo tego
tez możliwy zoomik
Sektoid, jakby Ci tu powiedzieć - autor testu i hijax_pl są ze sobą blisko spokrewnieni. Poza tym jeden i drugi to AREK :)
Mnie tam koligacje nie interesują. Interesują mnie wytłumaczenie logiczne, skąd różnice w tych obrazkach.
W tym, że wykres zakresu pokazuje wpływ szumu przetwarzania i śrutowego na postrzeganie ilości przejść tonalnych - czyli posteryzacji. Ten test wykonywany jest przy ultrakrótkich migawkach by wyeliminować np szum termiczny (prąd ciemny).
Z drugiej strony fotografia scenki jest robiona tak by porównać 2 czułości przy tej samej ekspozycji - zmienia sie czas migawki. W wypadku ISO100 jest to 30 sekund - taki czas obnaża wszelkie niedoskonałości konstrukcyjne wpływające na odprowadzanie ciepła z wewnątrz aparatu.
W praktyce oba te testy pokazują, że o ile aparat dobrze sobie poradzi przy fotografii codziennej,gdzie odzyskać detale w cieniu bedzie łatwo, o tyle przy długich ekspozycjach lepiej nie ciagnąć obrazka sceny nocnej bo wyjdzie kicha. Jasno i klarownie?
@goornik, z tym pokrewieństwem to pojechałeś :-)
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi, że to 30 s naświetlania. To dobrze i niedobrze.
@Gietrzy
Czy możesz nie używać okropnego słowa "target" ?
Chyba nie jesteś korporacyjnym snobem ?
Słuchajcie a jak wejś w ustawienie wyostrzania? Gdzie z pozycji menu się to znajduje? Chodzi mi o takie wyostrzanie jakie jest pokazane w teście na JPEG w skali od -2 do +2.
Menu FUNC
A coś dokładniej? Jak się ta funkcja nazywa?
W przypadku siły odszumiania nazwali to High ISO NR
@JAREKMAX: test czytał? Chyba niezbyt uważnie. Bo Canona żadnego zapewne w rękach nigdy nie miał...
Menu FUNC, "własne kolory" (pod balansem bieli): link
@dcs
Na pewno nie są z tej samej fabryki. Canon jest Made in Japan, Sony RX100M3 jest Made in China podobnie zresztą jak Lumix LX100. Z dużych producentów jedynie Canon i Fuji produkują jeszcze zaawansowane kompakty w Japonii.
Swoją drogą ciekawe jest to ze wcześniejsze modele Sony (RX100M1 -pierwsza dostawa) tak jak i Lumixa (LX7) były tańsze i były produkowane w Japonii.
Nowe produkowane w Chinach są droższe.
Mam jeszcze prośbę do redakcji żeby w testach sprzętu w rozdziale "Budowa i jakość wykonania" podawać kraj produkcji.
missed- niestety Fuji X30 też jest już made in China :-(
@krzyskra0
Przykre. Miałem X10 i było Made in Japan na honorowym miejscu obudowy :). Podobnie X20.
To już tylko Canon produkuje zaawansowane kompakty w Japonii. Ciekawe jak długo jeszcze :(
Poza tym tym mały Offtop.
Orientuje się ktoś gdzie jest produkowana Leica D-Lux Typ 109 (odpowiednik Lumixa LX100) ?
Jedne źródła podają MiJ inne MiCh.
TheCameraStoreTV
Canon G7X vs. Sony RX100 MK III link
link
Halo Nikon, halo Nikon, halo Nikon. Gdzie mozna kupic wasze kompakty z 1" matrycami???
Aaaaa nie macie takich. A to dziekuje, ide do konkurencji :)
Fajnie, że ten rynek tak ciekawie się rozwija.
Jeszcze niecałe 2 lata temu zastanawiałem się (pomagał @hijax_pl) czy wybrać ciemne (na końcu) szkło ale duży sensor i iść w kierunku wysokiego ISO w RX100 czy mniejszy sensor ale za to z jasnym szkłem i niższym użytecznym ISO. Wybrałem LX7 i nie żałowałem ani przez chwilę.
Teraz jest już 2w1 czyli większy sensor i jasne (na końcu) szkło. Do tego chyba wszyscy zapewniają VIDEO minimum 1080 p - z naciskiem na minimum 50p (a nie 50i).
Przyznam, że dosłownie kilka-naście razy użyłem lampy w LX7. Ustawienia progowe tj MAX ISO400 i min 1/8s wystarczyły, aby większość trudnych zdjęć wyszła zadowalająco. Teraz, mając możliwość podbicia ISO do 1250 i wyżej, jestem spokojny o jakość zdjęć dla nieco ponad przeciętnego usera.
Obecnie o wyborze będą decydowały niuanse. Cena, wygląd, usability i applicability.
Ja, jako user nagrywający syna często w szkole akademiach, na statywie teleskopowym, będę szukał aparatu który ma ekran odchylany ku dołowi. W szkole na akademiach nie ma po prostu innej możliwości nagrania materiału video czy zrobienia fotki. AF w tym Canonie wydaje się gorszy niż w LX7, więc chyba na minus, a ciekawe jak się ma do LX100 (testy video są niestety nieadekwatne).
Ale ogólnie, fajnie, fajnie... fajnie. Pocket power górą !!!
PZDR
@Arek
Wycieczka do Nanjing?
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Aparatu Canon G7 X,
Mam problem , który chciałbym rozwiązać, chodzi o nagrywanie filmów, podczas odtwarzania filmów aparat wydaje dziwne szumy, przypominające strumień wody , albo szumy w starych telewizorach gdy nie było programu, oczywiście inne dźwięki też słychać. Mikrofon aparatu sprawia wrażenie, bardzo czułego.
W trakcie nagrywanie gdy jest naprawdę cicho słychać tylko szum
Próbowałem różnych ustawień:
1. fhd60, fhd30, hd30,
2. Różne formatu nagrywania- Standard, Ustawienia Przysłony, Iframe
3. Wyłączałem też Stabilizacje obrazu
4. Redukcje szumu wiatru też wyłączałem
Nic to nie daje, czy to jest przypadłość tego modelu, czy raczej coś źle ustawiłem, Stosuje kartę
Używam karty
• Karta pamięci Sandisk SDHC 32 GB Extreme 60MB/s C10 UHS-I
Bardzo proszę o pomoc
Miłego dnia życzę