Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - test obiektywu

21 sierpnia 2015

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Jeśli chodzi o komę, nie mamy powodów do narzekań. Do ideału jednak troszeczkę brakuje, bo w rogu pełnej klatki obraz diody jest delikatnie zniekształcony.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica między poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 4.1% i jest to wartość niewielka, która nie budzi poważnych zastrzeżeń.

----- R E K L A M A -----

Nieostrości, jakie daje Samyang 2/100, są przyjemne w odbiorze. Potwierdza to wygląd rozogniskowanych krążków światła, które nie pokazują żadnych wyraźnych ekstremów lokalnych. Jedyną rzeczą, do której możemy mieć zastrzeżenie, jest dość mocne ścięcie krążka w rogu pełnej klatki dla maksymalnego otworu względnego.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - Koma, astygmatyzm i bokeh