Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - test obiektywu

7 grudnia 2015

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Korygowanie komy nie wychodzi Samyangowi 1.4/21 najgorzej. Wada ta jest co prawda widoczna zarówno na f/1.4 jak i f/2.0, ale zniekształcenia nie są duże. Wyniki w tej kategorii możemy więc określić mianem średnich.

X-E1, f/1.4, centrum X-E1, f/1.4, róg
Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh
X-E1, f/2.0, centrum X-E1, f/2.0, róg
Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh


Lekkie zdecentrowanie optyki testowanego Samyanga nie mogło nie odbić się na wynikach w kategorii astygmatyzmu. Średnia dla zakresu przysłon od f/1.4 do f/2.8 sięga dość wysokiego poziomu 15%. Najwięcej problemów z tą wadą obiektyw ma jednak dla przysłony f/2.0, gdzie sięga ona bardzo dużego poziomu 25%.

----- R E K L A M A -----

Rozogniskowane krążki, jeśli chodzi o rozkład światła, wyglądają rozsądnie. Zastrzeżenia można mieć jedynie do zaakcentowanego dość wyraźnie „cebulowego” bokeh. Taki wygląd krążków, w niektórych sytuacjach, może drażnić nasze poczucie estetyki.

X-E1, f/1.4, centrum X-E1, f/1.4, róg
Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh
X-E1, f/2.0, centrum X-E1, f/2.0, róg
Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh
X-E1, f/2.8, centrum X-E1, f/2.8, róg
Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS - Koma, astygmatyzm i bokeh