Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S. - test obiektywu

Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S.
14 października 2016

1. Wstęp

W przypadku systemów pełnoklatkowych dość powszechne są obiektywy klasy 24–105 mm lub 24–120 mm. Choć mają gorsze światło od klasycznych instrumentów 24–70 mm f/2.8, dają większy zakres ogniskowych, a przez to są znacznie bardziej uniwersalne, zachowując przy tym dobre własności optyczne w całym zakresie ogniskowych.

W systemie 4/3 i Mikro 4/3 obiektyw taki powinien mieć ogniskową rozpoczynającą się od 12 mm, a kończącą na 50–60 mm. W tej kategorii sprzętu nie próżnował jak na razie tylko Olympus. W starym systemie 4/3 oferował on świetnego Olympusa Zuiko Digital ED 12–60 mm f/2.8–4.0 SWD. W Mikro 4/3, od grudnia 2011 roku, obecny jest znacznie mniejszy, ale też znacznie ciemniejszy Olympus M.Zuiko Digital 12–50 mm f/3.5–6.3 ED EZ.

Panasonic dość długo kazał czekać na swoje ruchy w tym segmencie sprzętu. Czekać było jednak warto, bo w roku 2016 pojawiły się dwie ciekawe nowości. Najpierw wprowadzono na rynek model Panasonic Lumix G 12–60 mm f/3.5–5.6 ASPH. POWER O.I.S., a potem, na wrześniowej Photokinie 2016, zapowiedziano wprowadzenie obiektywu 12–60 mm f/2.8–4.0 opracowanego wspólnie z firmą Leica.

----- R E K L A M A -----

Pierwszy z Panasoników 12–60 mm trafił wreszcie w nasze ręce za sprawą firmy Panasonic Polska i dzięki temu możemy zaprosić wszystkich do lektury kolejnych rozdziałów naszego testu.

Zapraszamy też do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.

Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S. - Wstęp

Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S. - Wstęp


W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.

Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S. - Wstęp



Poprzedni rozdział