Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Niniejsza tabela przedstawia porównanie testowanego obiektywu do innych pełnoklatkowych 50-tek o świetle f/1.7–1.8. Jak już zauważyliśmy we wstępie, większość z nich to proste konstrukcje składające się z 6 soczewek ustawionych w 5 grupach. W większości przypadków obiektywy te ustawiają ostrość od 45 cm, wyjątkiem jest nowy Canon.
Na poniższym zdjęciu Sony FE 50 mm f/1.8 stoi obok Sony 50 mm f/1.4 przeznaczonego na bagnet A oraz Nikkora AF 50 mm f/1.8D.
Testowany obiektyw rozpoczyna się metalowym bagnetem, który otacza styki i prostokątną ramkę. Owa ramka jest początkiem dość długiego, ciemnego i dobrze zmatowionego tubusu, gdzie na głębokości około 2 cm znajduje się tylna soczewka. Soczewka ta ma średnicę około 23 mm i rusza się wraz z całym układem optycznym w momencie, gdy ustawiamy ostrość. Tubus otaczający soczewkę ma luki i przerwy, poprzez które widać niektóre elementy elektroniki.
----- R E K L A M A -----
Właściwy korpus obiektywu jest wykonany z czarnego tworzywa sztucznego i rozpoczyna się nieruchomym, gładkim pierścieniem. Znajdziemy na nim białą kropkę ułatwiającą mocowanie obiektywu do aparatu, oznaczenie producenta, obiektywu i bagnetu, numer seryjny i informację, że wyprodukowano go w Chinach.
Oddalając się od bagnetu pierścień zwiększa swoją średnicę i na tym poszerzonym fragmencie znajdziemy napis FE 1.8/50. Kolejny elementem jest pierścień do manualnego ustawiania ostrości, który ma szerokość 22 mm. Pracuje on z przełożeniem elektronicznym i jest pozbawiony jakiejkolwiek skali odległości i głębi ostrości.
Idąc dalej natrafiamy na wąski metalowy pierścień, który przechodzi w bagnet do mocowania osłony przeciwsłonecznej. Przednia soczewka ma średnicę 27 mm, otacza ją napis z nazwą i parametrami obiektywu oraz nierotujące mocowanie filtrów o średnicy 49 mm. Przednia soczewka, wraz z całym układem optycznym, wysuwa się wraz z ustawianiem ostrości.
Jeśli chodzi o konstrukcję optyczną, mamy tutaj do czynienia z 6 elementami ustawionymi w 5 grupach. Jedna soczewka ma kształt asferyczny. Wewnątrz znajdziemy jeszcze przysłonę o siedmiu listkach, którą możemy domknąć maksymalnie do wartości f/22.
Jak widać z powyższego schematu mamy tutaj do czynienia z klasyczną konstrukcją podwójnego gaussa. Układ soczewek: jedna grupa (1+1+1) plus druga (2+1) do złudzenia przypomina to, co widzieliśmy w starszych konstrukcjach lustrzankowych, np. u Minolty AF 50 mm f/1.7, Canona EF 50 mm f/1.8 II czy Nikkora AF 50 mm f/1.8D. Jedyną poważną różnicą jest zastosowanie soczewki asferycznej.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.