Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Odpowiedników klasycznych, pełnoklatkowych 85-tek w systemie Mikro 4/3 nazbierało się już kilka, więc nie mieliśmy problemów, aby stworzyć następującą tabelę. Uzupełniliśmy ją o Samyanga 1.2/50, który został zaprojektowany na matrycę APS-C, ale na mocowaniu Mikro 4/3 daje podobne kąty widzenia jak testowany Olympus 1.2/45.
Porównanie podstawowych parametrów pokazuje, że Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO, pod względem wagi, rozmiarów i skomplikowania optyki jest bardzo podobny do Panaleiki 1.2/42.5. Ma jednak trochę mniejszą średnicę filtrów.
Na poniższym zdjęciu testowany obiektyw stoi obok innej systemowej 45-tki, czyli modelu M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8 oraz standardowego zooma, czyli Olympusa M.Zuiko Digital 12–40 mm f/2.8 ED PRO.
----- R E K L A M A -----
M.Zuiko 45 mm f/1.2 PRO rozpoczyna się metalowym bagnetem, który otacza styki i tylną soczewkę o średnicy 22 mm. Soczewka ta jest nieruchoma, znajduje się na wysokości styków, a jej ranty i okolice są bardzo dobrze wyczernione. Na czarnym elemencie zawierającym styki znajdziemy informację, że obiektyw wyprodukowano w Japonii.
Właściwy korpus, który jest całkowicie metalowy, rozpoczyna się nieruchomym pierścieniem, na którym znajdziemy czerwoną kropkę ułatwiającą mocowanie obiektywu do aparatu, a nad nią nazwę i parametry modelu. Po drugiej niż kropka stronie obiektywu mamy jeszcze informacje o wodoodporności (SPLASH PROOF) i zakresie ustawiania ostrości (0.50m/1.64ft –∞). Zaraz dalej znajdujemy kolejny, czarny, nieruchomy i metalowy pierścień, który zawiera przycisk funkcyjny L-Fn.
Idąc dalej natrafiamy na pierścień do manualnego ustawiania ostrości, który ma szerokość 30 mm. W zależności od jego położenia może on pracować w różnych trybach. Gdy pierścień jest dociśnięty w kierunku przedniej soczewki, mamy przełożenie elektroniczne. Gdy dociśniemy go w kierunku bagnetu, odsłoni nam się skala odległości i pierścień zaczyna pracować mechanicznie. Jego pracy nie możemy nic zarzucić – jest płynna i odbywa się z właściwym oporem. Przebieg całego zakresu, w trybie mechanicznym, wymaga obrotu nim o kąt 100 stopni.
Następnie mamy nieruchomy fragment obudowy zawierający skalę głębi ostrości ze znacznikami dla f/5.6, f/8.0, f/11 i f/16, nazwę i parametry obiektywu, a także dwa cienkie pierścienie – niebieski i szary.
Przednia soczewka ma średnicę 46 mm i jest nieruchoma. Otacza ją nierotujące mocowanie filtrów o średnicy 62 mm i bagnet do mocowania osłony przeciwsłonecznej.
Jeśli chodzi o konstrukcję optyczną, mamy tutaj do czynienia z 14 soczewkami ustawionymi w 10 grupach. Nie brakuje tutaj elementów specjalnych. Mamy więc aż cztery soczewki ze szkła o wysokim współczynniku załamania (HR), jedną soczewkę z niskodyspersyjnego szkła ED oraz jeden element asferyczny. Wewnątrz znajdziemy jeszcze kołową przysłonę o dziewięciu listkach, którą możemy domknąć maksymalnie do wartości f/16.
Kupujący dostaje w zestawie oba dekielki, osłonę przeciwsłoneczną oraz miękki futerał.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.