Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
czy skutkiem aberracji nie jest jakaś wada tego akutrat egzemplarza? zastanawiam się nad tym, bo jest to w zasadzie jedyny parametr, który w tym obiektywie jest bardzo zły; nie pasuje mi do reszty
link też ma test tego szkła CA wysokie, ale widziałem gorsze. Photozone faktycznie potwierdza słabe CA (z mojego doświadczenia wiem, że wartość CA rośnie wraz z oddalaniem się od centrum kadru. Rozbieżności różnych testów mogą polegać na mierzeniu CA w różnych miejscach klatki (mamy wiele rodzajów tablic testowych)) eryk
Nie ma lekko :) My za Ciebie pracy domowej nie odbrobimy :) Musisz wczytać się w oba testy i zaecydować co dla Ciebie jest ważniejsze. Oba szkła mają przecież swoje wady i zalety oraz trochę inne parametry.
Potwierdzam duze CA, jednak dla mnie wazniejsze byly mniejsze niz u sigmy znieksztalcenia na brzegach, szczegolnie przy foceniu ludzi (glowy nie wyciagaja sie tak bardzo). Poza tym reszta parametrow jest na dobrym poziomie.
Pentax i Tokina wspólnie opracowywują formułę optyczną. W aktualnej ofercie Tokiny z serii AT-X tylko 80-400 nie jest wspólną konstrukcją. Trudno wyczuć, na czym polegają różnice w konstrukcjach, ale z pewnością dotyczy to powłok (Pentaksowe SMC) i w najnowszej 50-135 uszczelnień i napędu SDM.
Czy mozecie podac jaki typ filtra polaryzacyjnego zakupic do tego obiektywu przy D70? Tokina poleca Hoya Pro 1 series low profile. które to konkretnie?
Posiadam Tokine 12-24 i w pracy Sigme 10-20,jak ktoś planuje focić we wnętrzach to tylko Tokina-ostre narożniki i mała dystorsja a co do aberacji to lekkie przymknięcie przysłony praktycznie eliminuje to zjawisko.
Do Piotra (zapewne już wie, minęło w końcu pół roku): hoya pro1 digital filter, jest faktycznie b.cienki. Kupiłem go dziś do Tokiny 28-70/2.8 pro sv, docelowo ma być do 12-24, dlatego nie brałem "zwykłego" polarka, np.HMC:)
ja mam pentaxa 12-24 f4 - i na oko chyba ma lepsze rezultaty od tej tokiny, na pewno ostrzejszy przy f4 patrzac na sample - oczywiście wszystko na oko, dałoby sie jakiś test pentaxa zrobić?
krótko - aberracja mnie zabija, rogi kadru przy 12mm totalnie rozmyte, przy 24mm cały kadr żyleta. Ciężki jak cholera. Teraz nie posłuchałbym Kena Rockwella który tak zachwalał ten obiektyw i pewnie wziął Sigmę 10-20mm. Może dlatego, że mam 70-300 apo II i pięknie rysuje. A i nie zwracajcie uwagi na tą budowę jak czołg - gwoździ tym wbijać nie będziecie...
Moja Tokina została wybrana z 3 egzemplarzy (tak twierdził sprzedający, kupiłem uzywke), pod kątem jak najmniejszej aberracji. Poza tym zgodnie z photozone, aberracja wersji Canon jest mniejsza niż u Nikona. Dlatego nigdy nie była czymś dyskryminującym zdjęcie, a że ją czasem widac w 1:1 to zgoda. Poza tym to bardzo ostre od f4 szkło (minimalnie mniej ostre na 24mm). Jakość wykonania: rewelacja. Wcześniej testowałem na moim 20d aż 3 Sigmy 10-20 i każda była mniej ostra, kolory też mnie nie zachwycały. Poza tym w Sigmie sie wysuwa a w Tokinie nie:)
20 kwietnia 2009, 20:24
Bardzo fajny obiektyw, faktycznie abberacje nie są takim problemem jak by wskazywało z testu. Mnie bardziej przeszkadzają odblaski - faktycznie powstają czasem dość dziwne odblaski, które typowej flarki nie przypominają. Tulipan (załączony do zestawu) jak najbardziej potrzebny, ale czasem nawet trzeba przesłonić ręką to, czego tulipan nie zgarnie (a pozostaje w niewidocznej przez obiektyw strefie).
Kupiłem używkę za1000zł, podpięty jest do canona 500 , jestem b.pozytywnie zaskoczony tym szkłem , wykorzystuję go do 18 góra 20mm , gdyż potem traci na ostrości, aberracje nie są aż takim problemem jak w teście , przynajmniej z canonem. Generalnie jestem zadowolony z tego szkła za tysiaka ;)
Używam tę Tokinę od jakiegoś czasu i mogę stwierdzić , że jest to bardzo dobre szkiełko za niewygórowaną cenę, naprawdę ostre i niezniszczalne. Jedyne co się niszczy to złoty napis na dekielku.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Czy dobrze slyszalem, ze ta Tokina i Pentax DA 12-24 to bliźniacze obiektywy ?
Pozdrawiam
Podobno robione są w tej samej fabryce. Ale czy są dokładnie takie same, nie powiem, bo Pentaxa nie testowałem ani nawet nie miałem w ręku.
ciekawe szkło. wpadka z CA nie jest tak duża w innych testach. Jako właściciel nikona cieszę się, że test był na D200 :)
pzdr. eryk
czy skutkiem aberracji nie jest jakaś wada tego akutrat egzemplarza? zastanawiam się nad tym, bo jest to w zasadzie jedyny parametr, który w tym obiektywie jest bardzo zły; nie pasuje mi do reszty
Photozone testował na D200 i też CA mają monstrualną. Na Canonie mają mniejszą.
CA widać na samplach. Środkpwe w górym rzędzie (drzewko) brrrr. Ale ta ogniskowa.... Fajna.
link też ma test tego szkła CA wysokie, ale widziałem gorsze. Photozone faktycznie potwierdza słabe CA (z mojego doświadczenia wiem, że wartość CA rośnie wraz z oddalaniem się od centrum kadru. Rozbieżności różnych testów mogą polegać na mierzeniu CA w różnych miejscach klatki (mamy wiele rodzajów tablic testowych))
eryk
link bardzo fajne, dzieki za namiar, pozdr.
czyli co? lepsza niz sigma 10-20?
Nie ma lekko :) My za Ciebie pracy domowej nie odbrobimy :) Musisz wczytać się w oba testy i zaecydować co dla Ciebie jest ważniejsze.
Oba szkła mają przecież swoje wady i zalety oraz trochę inne parametry.
heh, czytałem czytałem :) w sigmie mi te 10mm bardziej pasuje i chyba jednak do niej bym sie skłaniał - cena ta sama ;)
Dzieki za test. Potwierdza to, co do tej pory o tokinie i sigmie wyczytywalem. Ostrosc to nie wszystko, wiec powoli sklaniam sie do sigmy.
Potwierdzam duze CA, jednak dla mnie wazniejsze byly mniejsze niz u sigmy znieksztalcenia na brzegach, szczegolnie przy foceniu ludzi (glowy nie wyciagaja sie tak bardzo). Poza tym reszta parametrow jest na dobrym poziomie.
Mam to szkielko i D200 - CA duzy - ale jesli sie robi na RAW - to szybko mozna zniwelowac ta wade
Pentax i Tokina wspólnie opracowywują formułę optyczną. W aktualnej ofercie Tokiny z serii AT-X tylko 80-400 nie jest wspólną konstrukcją. Trudno wyczuć, na czym polegają różnice w konstrukcjach, ale z pewnością dotyczy to powłok (Pentaksowe SMC) i w najnowszej 50-135 uszczelnień i napędu SDM.
Witam, wie może ktoś jaka jest średnica osłony przeciwsłonecznej tej Tokiny?
Czy mozecie podac jaki typ filtra polaryzacyjnego zakupic do tego obiektywu przy D70? Tokina poleca Hoya Pro 1 series low profile. które to konkretnie?
Posiadam Tokine 12-24 i w pracy Sigme 10-20,jak ktoś planuje focić we wnętrzach to tylko Tokina-ostre narożniki i mała dystorsja a co do aberacji to lekkie przymknięcie przysłony praktycznie eliminuje to zjawisko.
Do Piotra (zapewne już wie, minęło w końcu pół roku): hoya pro1 digital filter, jest faktycznie b.cienki. Kupiłem go dziś do Tokiny 28-70/2.8 pro sv, docelowo ma być do 12-24, dlatego nie brałem "zwykłego" polarka, np.HMC:)
ja mam pentaxa 12-24 f4 - i na oko chyba ma lepsze rezultaty od tej tokiny, na pewno ostrzejszy przy f4 patrzac na sample - oczywiście wszystko na oko, dałoby sie jakiś test pentaxa zrobić?
krótko - aberracja mnie zabija, rogi kadru przy 12mm totalnie rozmyte, przy 24mm cały kadr żyleta. Ciężki jak cholera. Teraz nie posłuchałbym Kena Rockwella który tak zachwalał ten obiektyw i pewnie wziął Sigmę 10-20mm. Może dlatego, że mam 70-300 apo II i pięknie rysuje.
A i nie zwracajcie uwagi na tą budowę jak czołg - gwoździ tym wbijać nie będziecie...
Moja Tokina została wybrana z 3 egzemplarzy (tak twierdził sprzedający, kupiłem uzywke), pod kątem jak najmniejszej aberracji. Poza tym zgodnie z photozone, aberracja wersji Canon jest mniejsza niż u Nikona. Dlatego nigdy nie była czymś dyskryminującym zdjęcie, a że ją czasem widac w 1:1 to zgoda. Poza tym to bardzo ostre od f4 szkło (minimalnie mniej ostre na 24mm). Jakość wykonania: rewelacja. Wcześniej testowałem na moim 20d aż 3 Sigmy 10-20 i każda była mniej ostra, kolory też mnie nie zachwycały. Poza tym w Sigmie sie wysuwa a w Tokinie nie:)
Bardzo fajny obiektyw, faktycznie abberacje nie są takim problemem jak by wskazywało z testu. Mnie bardziej przeszkadzają odblaski - faktycznie powstają czasem dość dziwne odblaski, które typowej flarki nie przypominają. Tulipan (załączony do zestawu) jak najbardziej potrzebny, ale czasem nawet trzeba przesłonić ręką to, czego tulipan nie zgarnie (a pozostaje w niewidocznej przez obiektyw strefie).
Kupiłem używkę za1000zł, podpięty jest do canona 500 , jestem b.pozytywnie zaskoczony
tym szkłem , wykorzystuję go do 18 góra 20mm , gdyż potem traci na ostrości,
aberracje nie są aż takim problemem jak w teście , przynajmniej z canonem.
Generalnie jestem zadowolony z tego szkła za tysiaka ;)
Używam tę Tokinę od jakiegoś czasu i mogę stwierdzić , że jest to bardzo dobre szkiełko za niewygórowaną cenę, naprawdę ostre i niezniszczalne. Jedyne co się niszczy to złoty napis na dekielku.