Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - test obiektywu
4. Rozdzielczość obrazu
Patrząc na wykres zależności funkcji MTF50 od przysłony otrzymany dla centrum kadru, widać, że w tej kategorii Tokina poczyna sobie bardzo dobrze. Nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie, obraz jest ostry (może z wyjątkiem ogniskowej 24 mm), a po lekkim jej przymknięciu robi się jeszcze ostrzejszy. Tutaj Tokina zasłużyła na duże brawa!
Także na pochwały zasługuje zachowanie obiektywu na brzegu kadru dla
ogniskowych 12-18 mm. Dla ogniskowej 24 mm wyniki są już na poziomie średnim.
Poniższy wycinek tablicy testowej (plik JPG) pokazuje zachowanie w centrum kadru dla ogniskowej 12 mm i przysłony f/5.6. Podobnie jak w przypadku krytykowanego przez nas obiektywu Sony 18-70 mm, widać na nim coś, czego nie powinniśmy się spodziewać praktycznie w centrum kadru. To coś, to aberracja chromatyczna, o której powiemy więcej w następnym rozdziale.