Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Używam tego obiektywu z analogiem. Co prawda wersja minoltowska, ale optyka jest przecież ta sama. Potwierdzam słabą ostrość na brzegach, a przy pełnej klatce wręcz trudno mówić tam o jakiejkolwiek ostrości... To niewątpliwa wada... Ale mimo tego, obiketyw uważam za bardzo dobry sprzęt, zwłaszcza w aspekcie ceny i "pełnoklatkowości". Arek nie wspomniał o jego wielkiej zalecie - ten obiektyw jest niesamowicie kontrastowy i genialnie oddaje kolory! Na cyfrze wszystko można post factum podciągnąć w PS, ale jak się strzela na negatywie to ma to ogromne znaczenie.
Zabrakło może zdania o tym, że ten tamron ma identyczny odpowiednik z logo koniki-minolty do systemu A (różnią się trochę obudową). Przy czym 17-35 w wersji minolty kosztował do niedawna 800 zł! Teraz jest trochę doroższy i do 900 zł można go mieć, ceny szkieł do tego systemu są niezłe. 17-35 ma ładny bokeh, niezłą plastykę i oddanie barw, to są często ważniejsze cechy niż badania ostrości itd. ale to już ocena subiektywna i zrozumiałe, że nie ma na to testów. Jeżeli używa się go z aps-c, to warto zadbać o głębszą osłonę przeciwsłoneczną (można dociąć dremelkiem uniwersalną lub zakładać ją na filtr i jest ok) bo faktycznie łatwo łapie odbicia światła a przy fotografowaniu architektury i wnętrz warto obiektyw trzymać w miarę prostopadle do fotografowanej powierzchni - na szerokim kącie wygina ściany ale ten typ w takiej cenie i klasie już tak ma. Jak się nauczy z nim obchodzić a szczególnie obchodzić jego słabostki, to nie chce ustępować miejsca na korpusie innym obiektywom.
zastanwiam sie dlaczego system minolta-sony jest tak bardzo ignorowany przez tak fajny "portal". Wielka szkoda... bo też by sie znalazło parę dobrych obiektywów do przetestowania :(... Pozdrawiam i mam nadzieje, że to sie zmieni :)
do sonolty - Powiedzmy sobie szczerze, w tej chwili system Minolty praktycznie nie istnieje, niestety... Kultowe obiektywy Minolty to już historia,a testowanie historii, choćby nawet najnowszej, jest bez sensu. Sony szumnie zapowiada pojawienie się Zeissów i wznowienie produkcji niektórych "starych" obiektywów z nowym logo, ale jak na razie, to na tych zapowiedziach sie kończy... A 3 najpopularniejsze obiektywy do KM/Sony zostały już przetestowane: 18-70 (kit), Tamron(KM) 28-75/2.8 oraz właśnie Tamron(KM) 17-35/2.8-4. Pewnie, że chciałoby się zobaczyć testy "G", ale jak wpomniałem wcześniej, to już historia...
Kupiłem ten obiektyw jako nówka z gwarancją za 800 zł i uważam, że to był świetny zakup co tylko potwierdził ten test. Nie ma aktualnie lepszego obiektywu za tą cenę kryjącego pełną klatkę. Używam go również z analogiem i jest naprawdę fajnym instrumentem. Potwierdzam, że na rogach ma problemy z ostrością, ale głupienia AF niezauważyłem. Pozdrawiam
Hmm a jednak przydałby sie taki teścik np. zooma 75-300 który jest dość popularny i przydałoby sie zobaczyć jak wypada na tle konkurencji, a co do przeszłości... hmm czy wszystkie testowane tu obiektywy są taką nowością? ;)
sonolta - A pewno, że nie wszystkie szkiełka które Arek męczy są nowościami, ale SĄ NADAL PRODUKOWANE I MOŻNA JE NORMALNIE KUPIĆ W SKLEPACH, a nie jak w przypadku Minolty/Sony, starych Minolt już nie ma, a nowych Sony jeszcze nie ma...
Panowie, spokojnie. Z obiektywów Sony są już dostępne na rynku modele 18-70, 18-200, 75-300, 11-18, 2.8/50, 1.4/50 i 2.8/100. Firma Sony obiecała nam je przysłać do testów. Czekamy co z tych obietnic wyniknie.
Muszę się pochwalić, ostatnio nabyłem ten obiektyw - a nie jest to łatwe. Używam z 5d i jestem zachwycony możliwościami tego w sumie nie drogiego obiektywu. W środku kadru od f/2.8 jest na prawdę ostro, rogi - wiadomo miękkie ale da się z tym żyć, brak problemów z AF, chociaż demonem prędkości nie jest. Szczerze mówiąc spodziewałem się gorszych wyników kupując go. Szkoda tylko że nie zaczyna się od 15mm albo chociaż 16mm bo lubię szeroko. Ogólnie polecam do FF.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Używam tego obiektywu z analogiem. Co prawda wersja minoltowska, ale optyka jest przecież ta sama. Potwierdzam słabą ostrość na brzegach, a przy pełnej klatce wręcz trudno mówić tam o jakiejkolwiek ostrości... To niewątpliwa wada... Ale mimo tego, obiketyw uważam za bardzo dobry sprzęt, zwłaszcza w aspekcie ceny i "pełnoklatkowości". Arek nie wspomniał o jego wielkiej zalecie - ten obiektyw jest niesamowicie kontrastowy i genialnie oddaje kolory! Na cyfrze wszystko można post factum podciągnąć w PS, ale jak się strzela na negatywie to ma to ogromne znaczenie.
Dzięki Arku za ten test.
Tak Arku... składamy Tobie wielkie dzięki i czcimy Cię jako Wielkiego Testera Obiektywów... mamy Twoje zdjęcia w sypialni o Arku przemożny...
OLE OLE OLE niech żyje Arek nam :* :* :*
Zabrakło może zdania o tym, że ten tamron ma identyczny odpowiednik z logo koniki-minolty do systemu A (różnią się trochę obudową). Przy czym 17-35 w wersji minolty kosztował do niedawna 800 zł! Teraz jest trochę doroższy i do 900 zł można go mieć, ceny szkieł do tego systemu są niezłe. 17-35 ma ładny bokeh, niezłą plastykę i oddanie barw, to są często ważniejsze cechy niż badania ostrości itd. ale to już ocena subiektywna i zrozumiałe, że nie ma na to testów. Jeżeli używa się go z aps-c, to warto zadbać o głębszą osłonę przeciwsłoneczną (można dociąć dremelkiem uniwersalną lub zakładać ją na filtr i jest ok) bo faktycznie łatwo łapie odbicia światła a przy fotografowaniu architektury i wnętrz warto obiektyw trzymać w miarę prostopadle do fotografowanej powierzchni - na szerokim kącie wygina ściany ale ten typ w takiej cenie i klasie już tak ma. Jak się nauczy z nim obchodzić a szczególnie obchodzić jego słabostki, to nie chce ustępować miejsca na korpusie innym obiektywom.
do T -> czy masz pomysł, jak obejść bardzo dużą aberrację ???
zastanwiam sie dlaczego system minolta-sony jest tak bardzo ignorowany przez tak fajny "portal". Wielka szkoda... bo też by sie znalazło parę dobrych obiektywów do przetestowania :(... Pozdrawiam i mam nadzieje, że to sie zmieni :)
do sonolty - Powiedzmy sobie szczerze, w tej chwili system Minolty praktycznie nie istnieje, niestety... Kultowe obiektywy Minolty to już historia,a testowanie historii, choćby nawet najnowszej, jest bez sensu. Sony szumnie zapowiada pojawienie się Zeissów i wznowienie produkcji niektórych "starych" obiektywów z nowym logo, ale jak na razie, to na tych zapowiedziach sie kończy... A 3 najpopularniejsze obiektywy do KM/Sony zostały już przetestowane: 18-70 (kit), Tamron(KM) 28-75/2.8 oraz właśnie Tamron(KM) 17-35/2.8-4. Pewnie, że chciałoby się zobaczyć testy "G", ale jak wpomniałem wcześniej, to już historia...
Kupiłem ten obiektyw jako nówka z gwarancją za 800 zł i uważam, że to był świetny zakup co tylko potwierdził ten test. Nie ma aktualnie lepszego obiektywu za tą cenę kryjącego pełną klatkę. Używam go również z analogiem i jest naprawdę fajnym instrumentem. Potwierdzam, że na rogach ma problemy z ostrością, ale głupienia AF niezauważyłem. Pozdrawiam
...dodam tylko, że Dynax 7D miał ten obiektyw w komplecie Kitowym :) Uważam, że całkiem niezły KIT :D
Hmm a jednak przydałby sie taki teścik np. zooma 75-300 który jest dość popularny i przydałoby sie zobaczyć jak wypada na tle konkurencji, a co do przeszłości... hmm czy wszystkie testowane tu obiektywy są taką nowością? ;)
sonolta - A pewno, że nie wszystkie szkiełka które Arek męczy są nowościami, ale SĄ NADAL PRODUKOWANE I MOŻNA JE NORMALNIE KUPIĆ W SKLEPACH, a nie jak w przypadku Minolty/Sony, starych Minolt już nie ma, a nowych Sony jeszcze nie ma...
Nie jest tego dużo, ale nie mówcie, że nic nie ma LINK
aarek: Umiesz czytac? To przeczytaj co pisze obok ceny po prawej? ZAPOWIEDZ!!! ;)
Panowie, spokojnie. Z obiektywów Sony są już dostępne na rynku modele 18-70, 18-200, 75-300, 11-18, 2.8/50, 1.4/50 i 2.8/100. Firma Sony obiecała nam je przysłać do testów. Czekamy co z tych obietnic wyniknie.
czy to nie jest bratnia konstrukcja do Sigmy 17-35 2.8-4 EX HSM asph ?
Oglądałem zdjęcia robione tym obiektywem i Minoltą 5D. Bardzo ładna plastyka.
Muszę się pochwalić, ostatnio nabyłem ten obiektyw - a nie jest to łatwe. Używam z 5d i jestem zachwycony możliwościami tego w sumie nie drogiego obiektywu. W środku kadru od f/2.8 jest na prawdę ostro, rogi - wiadomo miękkie ale da się z tym żyć, brak problemów z AF, chociaż demonem prędkości nie jest. Szczerze mówiąc spodziewałem się gorszych wyników kupując go. Szkoda tylko że nie zaczyna się od 15mm albo chociaż 16mm bo lubię szeroko. Ogólnie polecam do FF.