Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-H2 - test aparatu

21 października 2022
Maciej Latałło Komentarze: 34
Komentarze czytelników (34)
  1. deel77
    deel77 21 października 2022, 17:58

    Wierzę, że nowe X-H2(s) to dobre aparaty, ale mi bliżej do serii X-T czy X-Pro. Czekam na X-T5 - jakość obrazu pewnie będzie taka sama. Od Fujifilm wymagam aby aparat również dobrze się prezentował. Ostatnie nowości stylistycznie mi nie pasują.

  2. deel77
    deel77 21 października 2022, 17:58

    A teraz przeczytam test :)

  3. sektoid
    sektoid 21 października 2022, 18:07

    Brak zysku zdolności rozdzielczej w HR. Popatrzyłem i nie zgadzam się. Widać ile planktonu przybyło na kartach do gry.

  4. PDamian
    PDamian 21 października 2022, 18:36

    Wasza tablica testowa ISO 12233 nie jest ograniczona do mierzenia maks. 4000 linii na wysokość obrazu?

  5. Amator79
    Amator79 21 października 2022, 18:46

    Dawno, dawno temu, w magazynie DFV(albo tu, na Optycznych, bo to tak dawno było, że już sam nie pamiętam), pojawił się artykuł, ile maksymalnie pikseli może mieć aparat w oparciu o fizyczne właściwości światła. No i okazało się to nieprawdą, bo już od lat aparaty mają znacznie większą rozdzielczość, niż maksymalne sensowne rozdzielczości obliczane w tamtym artykule. Jak to jest?

  6. Amator79
    Amator79 21 października 2022, 18:48

    Ach, żem zapomniał był.
    Ergonomia - ona zależy od naszej anatomii i jak się uzyska perfekcyjną ergonomię, to poprzez zmian, można ją z definicji tylko popsuć.

  7. ems
    ems 21 października 2022, 18:49

    Fajny sprzęt. Niewątpliwie najlepsze aps-c na rynku.
    Czekam na premierę X-T5.

  8. sektoid
    sektoid 21 października 2022, 19:03

    Cena mnie powaliła.

  9. r2mdi
    r2mdi 21 października 2022, 19:21

    Do ceny to jeszcze dolicz koszty zakupu większej przestrzeni na dyskach w macierzy, mocniejszego laptopa do przeganiania tych pixeli, które nic nie wnoszą. Same korzyści. :)

  10. PDamian
    PDamian 21 października 2022, 19:44

    X-H2 ma 5152 pikseli na wysokość, a X-H2S 4160
    -czyli 1,24x.
    MTF'y: 107 / 97 = 1,10x.

  11. ziggy
    ziggy 21 października 2022, 20:03

    13 milionów pikseli więcej w H2 względem H2S daje liniowy wzrost wielkości generowanego obrazu jedynie o ok. 25%. Analogicznie do koncepcji liczb ekspozycji (EV), jest to przyrost o niewiele ponad pół "działki przysłony". Moim zdaniem to za mała różnica między tymi aparatami, ledwo dostrzegalna w rozdzielczości obrazu. Sensowna byłaby pełna "działka", czyli sensor mający liniowo ok. 1,4 razy więcej pikseli (jakieś 50 Mpx).

  12. sektoid
    sektoid 21 października 2022, 20:47

    Czy ma zebrę ?

  13. Amadi
    Amadi 21 października 2022, 21:13

    Ma zebrę

  14. sektoid
    sektoid 22 października 2022, 08:02

    Warto dopisać w teście.

  15. olaieryk
    olaieryk 22 października 2022, 12:08

    ... a kto pracuje na laptopie? mnie r9x się zatyka przy wywoływaniu raw w LR.

  16. gamma
    gamma 22 października 2022, 12:12

    wg mnie bez sensu zwiększanie rozdzielczności kosztem rolling shutter

  17. akner
    akner 22 października 2022, 12:54

    Myślę że funkcja pixel shift ma znaczenie. Przy rozdzielczości potrzebnej do druku 300 dpi mamy możliwość druku na formacie dwukrotnie większym bo 131,17 cm x 87,48 cm. Natomiast z rozdzielczości 40 mln. otrzymujemy obrazek przy 300 dpi. o wymiarach 65,43 cm x 43,62 cm.

  18. espresso
    espresso 22 października 2022, 15:50

    Mi się śnił taki X-H2 , albo T4/T5 w wersji z lustrem. Z takim porządnym, jasnym optycznym wizjerem. Tak analogowo podglądać świat.

  19. r2mdi
    r2mdi 22 października 2022, 16:45

    olaieryk:
    "... a kto pracuje na laptopie? mnie r9x się zatyka przy wywoływaniu raw w LR."

    No tak. Prawie full frame wymaga mainframe. :)

  20. thorgal
    thorgal 22 października 2022, 18:16

    "... a kto pracuje na laptopie? mnie r9x się zatyka przy wywoływaniu raw w LR"

    Zmień laptopa lub oprogramowanie. Ja używam DXO PhotoLab i w połączeniu z mobilnym RTX 3070 idzie jak tornado.

  21. sektoid
    sektoid 22 października 2022, 18:30

    Nie znam ani jednej osoby, która posiada Fuji X lub M Canona.

  22. Antonio
    Antonio 22 października 2022, 20:08

    To Może masz mało znajomych;)

  23. PDamian
    PDamian 22 października 2022, 20:59

    A ja nie znam ani jednej osoby, która wyjadała ziemniaki dzikom.

  24. r2mdi
    r2mdi 22 października 2022, 22:09

    PDamian:
    Głodnemu chleb na myśli? :)

  25. ad1216
    ad1216 23 października 2022, 17:58

    Ja słyszałem opowieść gościa który przed swoją czatownią foto rozrzucił jabłka dla niedźwiedzi ale przyszli ludzie z wioski i zabrali misiom te jabłka , to chyba bardziej chamskie niż zabrać dzikom kartofle ;))

  26. JdG
    JdG 24 października 2022, 19:28

    > Wyniki z Imatestu pokazują jasno, że zysk zdolności rozdzielczej w trybie HR jest wyłącznie symboliczny.

    tryb HR ma sens, kiedy matryca ma przeciętną rozdzielczość a obiektyw jest dobry i ma sporo większą rozdzielczość niż przeciętna, czyli jest to dobry obiektyw.

    jak matryca ma dużą rozdzielczość, a tu ma, to oczekiwanie jakichś rewelacyjnych wyników jest naiwnością; chyba, że obiektyw jest z gatunku tych do śledzenia ruchów wrogich wojsk z kosmosu.

  27. Boa
    Boa 25 października 2022, 10:02

    JdG, kosmitów w sensie?

  28. r2mdi
    r2mdi 25 października 2022, 17:14

    4 dni i 28 komentarzy. Emocje jak na grzybach w październiku. :)

  29. BlindClick
    BlindClick 26 października 2022, 21:33

    Mówiłem, apsc to źłe matryce, FF i u43 to czysty ogien ;p

  30. 27 października 2022, 12:02

    Powtórzę mój komentarz jak przy Sony - M43 to 4K, APSC to 5K, FF to 6K - wszystko co ponadto jest marnotrawieniem sił i środków dopóki nie będzie obiektywów o rozdzielczości większej o 60% czyli 110 lp/mm w FF.

    Jedyna zaleta nadmiarowej rozdzielczości systemu obok szeregu problemów to że aparat może wyręczyć trochę twórcę w upscalowaniu o te 60% - podkręcić ostrość, odszumić, nie takie rzeczy robią Iphony w walce z fizyką, iluzja jest ważną częścią szowbizu jakby nie patrzeć. Nvidia sądzę że robi to lepiej z obrazem komputerowym z techniką DLSS.

    W każdym razie cieszę się że zbliżamy się do granicy resolution-zajoba (we wojsku to nie jest brzydkie słowo - coś jak mania) i mało kto przebąkiwuje o 12k itd, uff.

    Aczkolwiek zgadzam się z przedmówcą, że jakby Vega kręcił "Niewidzialną wojnę" w 8K to byłby to znacznie lepszy film.

  31. biskup44
    biskup44 28 października 2022, 13:39

    a kiedy test trybu filmowego w x-h2?
    bardzo mnie zastanawia rolling shutter w tej kamerze.

  32. Maciox
    Maciox 5 listopada 2022, 11:25

    Tylko dlaczego migawka elektroniczna jest wolniejsza od mechanicznej? Tym bardziej że nagrywa 8k 30fps.

  33. Matrix120
    Matrix120 11 lutego 2023, 02:40

    Jak ja lubię te recenzje z których z wykresów najczęściej szumów wynika jedno a z tego co napisane drugie! Z wykresów wynika , ze szumy ma większe jak OM-1! Jak widać z zakresem tonalnym nie najlepiej także, OM-1 bije go na głowę. To tylko dowód , że Mpx to nie wszystko ! Komórki mają nawet po 50 Mpx i co z tego ?

  34. shooter
    shooter 15 czerwca 2024, 19:06

    @Arek
    Kolejny test nowego Fujifilm i kolejny raz dziwnie niska max dynamika tonalna. X-S20 wypadł ewidentnie gorzej od X-S10 na tej samej matrycy, X-T5 też wypada ewidentnie gorzej od X-H2 na tej samej matrycy. Dziwnie to wygląda, nie wkradł się jakiś babol w procedurze testowej?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział