OM System OM-5 - test aparatu
1. Wstęp
Aparat do testu udostępnił polski oddział firmy OM Digital Solutions, za co serdecznie dziękujemy.
Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe?”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.
Producent | OM System |
---|---|
Model | OM-5 |
Data premiery | 2022-10-26 |
Liczba pikseli | 20.4 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• JPEG, proporcje obrazu 4:3 / 3:2 / 16:9 / 6:6 / 3:4 (EXIF 2.3) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, pełna rozdzielczość 21.4 mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | TruePic IX |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Zdjęcia 3D: MPO • Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), • Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
Zakres ISO | Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV • Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Migawka | • Szczelinowa sterowana elektronicznie, 1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) • Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, 237 Mbps • Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • W przypadku Full HD dostępny jest kodek All-Intra • Brak limitów czasu nagrywania |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową, 121 punktów
• Tryby: Manualne ustawianie ostrości, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Wstępne ustawienia MF, Śledzenie AF, Stacking, Starry Sky AF, • Obszary: Wszystkie punkty, pojedynczy punkt (normalny / mały), grupa punktów (5 punktów, 9 punktów, 25 punktów), ustawienia indywidualne 1-4 (obszar AF i jego charakter pracy) • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Wspomaganie AF - wbudowana dioda • Focus Peaking |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony uśredniony, • punktowy, • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), • Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M), • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/- 5.0 EV (zdjęcia) +/- 3.0 EV (film) w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV • Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV |
Programy | Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny
Czas B, Czas, Film, HDR, Fotografowanie wg ustawień własnych
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy, Bleach Bypass, Instant Film |
Zdjęcia seryjne | • z migawką mechaniczną: tryb H 10 kl/s (do 149 plików RAW, JPEG bez limitu), tryb L 6 kl/s (bez limitu),
• z migawką elektroniczną: tryb H 30 kl/s (do 18 plików RAW / 20 plików JPEG), tryb L 10 kl/s (do 138 plików RAW, JPEG bez limitu), • Pro Capture: 30 lub 10 kl/s, do 99 klatek, w tym do 14 rejestrowanych przed wciśnięciem spustu migawki |
Lampa błyskowa | • Brak wbudowanej lampy błyskowej
• Czas synchronizacji błysku: 1/250 s • Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL, • Tryby: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający w wybranych lampach błyskowych, Manualny |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s,12 s lub czas zdefiniowany przez użytkownika |
Karta pamięci | Jedno gniazdo Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-II |
LCD | Rozkładany do boku, 3-calowy ekran LCD, dotykowy, kolorowy, 1.037.000 punktów (720 x 480 px), proporcje 3:2
Jasność regulowana w 7 poziomach Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach |
Wizjer | Elektroniczny OLED, 2.360.000 punktów (1024 x 768 px), pokrycie 100% kadru, powiększenie ok. 0.68x (ekwiwalent dla pełnej klatki), punkt oczny 27 mm, korekcja dioptrii od -4 do +2, |
Komunikacja i złącza | • USB 2.0 (wtyk mikro USB),
• wyjście HDMI (wtyk mikro HDMI typu-D), • wejście mikrofonowe jack 3.5 mm, • wejście na wężyk spustowy jack 2.5 mm, • Wi-Fi, • Bluetooth (Bluetooth Low Energy Ver.4.2). |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 310 zdjęć
• opcjonalny uchwyt pionowy ECG-5 umożliwiający dodatkowe zasilanie, • możliwość ładowania przez USB |
Akcesoria | • W opakowaniu: akumulator BLS-50 Li-ion, ładowarka USB, pasek na szyję |
Waga | 366 g (sam korpus), 414 g (z baterią i kartą pamięci) |
Wymiary | 125.3 x 85.2 x 49,7 mm |
Dodatkowe informacje | • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• 5-osiowa stabilizacja obrazu o wydajności wg producenta 6.5 EV (do 7.5 EV w połączeniu ze stabilizacją w obiektywie). • Tryb zdjęć w wysokiej rozdzielczości - 50 mpix z ręki i 80 mpix ze statywu • Tryby obliczeniowe Live Composite, Live Bulb, symulacja filtra szarego o gęstości do 4 EV • Praca w temperaturach od -10 do +40 stopni • Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia IP53). • Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym. |
Oceny użytkowników | Brak |