Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie przesadzaj. Obiektyw wcale nie jest badziewny - po prostu przy tych gabarytach i świetle nie oczekujesz rekordów rozdzielczości, świetnego zachowania na brzegu i małego winietowania.
Pierwszy raz przyznam się widzę obiektyw, który na krawędzi APSC i FF w całym zakresie przysłon jest praktycznie identycznie (nie)ostry i na dodatek minimalnie dla FF i odrobinę dla APSC przekracza poziom przyzwoitości.
+ za cenę, solidną budowę i faktycznie brak innych wpadek, ale ostrość a'la "mglisty poranek" to ciut za słabo na XXI wiek...
Jakby był fest ostry od pełnej dziury, to bym się mocno zastanawiał czy nie przesiąść się znowu na Nikona, bo taki "naleśnik" do vlogów byłby mi idealnie w smak. Ale tak to trudno, mogę zostać przy moich starociach :D
Stare Nikkory 24 i 28 f/2.8 są dosyć słabe. U mnie robią za ozdoby na półce, trzymam przez sentyment. Do zdjęć nie polecam. Tego też nie chcę. A są małe, tanie plasticzaki, które Nikonowi się udały, więc to nie jest tak, że nie umieją.
@Heimo Ten tu na krawędzi apsc ma ok 50lp/mm. Szerokość apsc 24mm. Czyli 1200lp. Zuiko pro na krawędzi m43 ma ok 65lp/mm. Szerokość m43 17mm. Czyli 1105lp. link
Niby stosunek jakości do ceny OK, ale nie mam pomysłu na szkło które w centrum jest dwukrotnie ostrzejsze niż na brzegu.
Tam gdzie zwykle ostrość na brzegu nie ma znaczenia jakoś tego szkłą nie widzę - do portretu ogniskowa nie taka, do makro też przykrótko.
Może jako uzupełnienie ciemnego kita do wnętrz, ale wtedy wolałbym 24mm.
Tyle z punktu widzenia fotografa. Mimo to zakładam że szkło będzie się dobrze sprzedawać, a ponad 90% jego użytkowników będzie przy jego pomocy filmować a nie fotografować.
Nie rozumiem, buduje się nowy system Z i pojawia się coś co wygląda tandetnie, a obrazek taki sobie. Po co zaśmiecać świat. Lubię Nikona, ale takie rzeczy mnie nie przekonują
Och Nikon. Plastikowy cały i ma pasować do Zfc? A nie można było zrobić teksturki z wizjera na obiektywie i dać szarości więcej. Mi on AF-D przypomina mocno, tu plus mega, aż 2 razy czytałem tytuł by się upewnić że to Sline :) Dziwne zagrywki robi Nikon, jakby sam z sobą walczyl. Zfc I Apsc, klasyka ale damy mały, wizjerek na 1 funkcje... 28mm SE calutki z plastiku zato za pół darmo...
Jakby cena była najważniejsza w obiektywie który ktoś kupuje by wyglądać lepiej niż robić zdjęcia. Przepraszam, ale to zdanie się zapomniało. Mea qulpa.
Z tym obiektywem to jak kiedyś z Syreną 102, zaraz padnie pytanie: "Sam pan to wyklepał?" Mnie się wydaje, że Nikon mógłby się skupić na filtrach szarych, bo przyciemnianie na rogach opanował dobrze a produkcję obiektywów zlecić Sigmie albo Tamronowi.
No ale przecież Viltrox zrobił ładne srebrne stałki w zbliżonej cenie ze światłem bodaj 1.4. do APSC Nikona. Ten plasticzak chyba nie dorośnie im do pięt.
Ani ostry, ani jasny. Dobrze że mały i poręczny. Raczej hitu nie będzie. Kędyś Nikon robił fajne amatorskie szkła które były tanie i więcej niż przyzwoite optycznie.
@olaieryk Przyzwoitość na tamte czasy ma raczej niewiele wspólnego ze współczesną przyzwoitością. Nawet ówczesne profi stałki trzeba było przymykać żeby uzyskać w pełni użyteczne obrazy. Współczesne szkła są o niebo lepsze pod tym względem co niekoniecznie znaczy, że dają ładniejszy obraz.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
He he, podsumowanie w stylu "spodziewaliśmy się, że będzie badziewny i nie zawiedliśmy się" ¯\_(ツ)_/¯
aa zapomniałem o tradycji - pierwszy!
Nie przesadzaj. Obiektyw wcale nie jest badziewny - po prostu przy tych gabarytach i świetle nie oczekujesz rekordów rozdzielczości, świetnego zachowania na brzegu i małego winietowania.
Pierwszy raz przyznam się widzę obiektyw, który na krawędzi APSC i FF w całym zakresie przysłon jest praktycznie identycznie (nie)ostry i na dodatek minimalnie dla FF i odrobinę dla APSC przekracza poziom przyzwoitości.
+ za cenę, solidną budowę i faktycznie brak innych wpadek, ale ostrość a'la "mglisty poranek" to ciut za słabo na XXI wiek...
Nie wiem jakimi kryteriami kierujesz się pisząc o nieostrości na brzegu APS-C/DX. Można się czepiać brzegu FF, ale na pewno nie brzegu APS-C/DX.
Kryterium trolla.
Sporą wadą jest plastikowy bagnet, który jest cechą najtańszych amatorskich kitów i nie wróży solidności na dłuższe użytkowanie
Jak dla mnie największa wada że to nie 24mm.
Jakby był fest ostry od pełnej dziury, to bym się mocno zastanawiał czy nie przesiąść się znowu na Nikona, bo taki "naleśnik" do vlogów byłby mi idealnie w smak. Ale tak to trudno, mogę zostać przy moich starociach :D
@sektoid
jak dla ciebie max 52 lppm na krawędzi APS-C to akceptowalnie ostro to super. Dla mnie nie.
Sony FE 24/2.8 G [3300zł] link
Sony FE 28/2 [1700zł] link
Nikkor Z 28/2.8 (SE) [1300zł] link
Sony Zeiss 35/2.8 ZA [3000zł] link
Stare Nikkory 24 i 28 f/2.8 są dosyć słabe. U mnie robią za ozdoby na półce, trzymam przez sentyment. Do zdjęć nie polecam. Tego też nie chcę. A są małe, tanie plasticzaki, które Nikonowi się udały, więc to nie jest tak, że nie umieją.
@PDamian
zgadzam się, przynajmniej tani.
@Optyczne
Jakby co to macie zachlap (albo jakiś duży pyłek) na matrycy Z7 w okolicach prawego górnego rogu (kiedy zdjęcie w poziomie).
@Heimo
Ten tu na krawędzi apsc ma ok 50lp/mm. Szerokość apsc 24mm. Czyli 1200lp.
Zuiko pro na krawędzi m43 ma ok 65lp/mm. Szerokość m43 17mm. Czyli 1105lp.
link
Niby stosunek jakości do ceny OK, ale nie mam pomysłu na szkło które w centrum jest dwukrotnie ostrzejsze niż na brzegu.
Tam gdzie zwykle ostrość na brzegu nie ma znaczenia jakoś tego szkłą nie widzę - do portretu ogniskowa nie taka, do makro też przykrótko.
Może jako uzupełnienie ciemnego kita do wnętrz, ale wtedy wolałbym 24mm.
Tyle z punktu widzenia fotografa. Mimo to zakładam że szkło będzie się dobrze sprzedawać, a ponad 90% jego użytkowników będzie przy jego pomocy filmować a nie fotografować.
Nie rozumiem, buduje się nowy system Z i pojawia się coś co wygląda tandetnie, a obrazek taki sobie. Po co zaśmiecać świat. Lubię Nikona, ale takie rzeczy mnie nie przekonują
Arku a kiedy testy konkurenta w ciut szerszych kieszonkowych obiektywach czyli Canona RF 16mm f2.8? Zresztą kiedy testy i reszty canonów RF?
Och Nikon.
Plastikowy cały i ma pasować do Zfc?
A nie można było zrobić teksturki z wizjera na obiektywie i dać szarości więcej.
Mi on AF-D przypomina mocno, tu plus mega, aż 2 razy czytałem tytuł by się upewnić że to Sline :)
Dziwne zagrywki robi Nikon, jakby sam z sobą walczyl.
Zfc I Apsc, klasyka ale damy mały, wizjerek na 1 funkcje...
28mm SE calutki z plastiku zato za pół darmo...
Jakos tak zezewato..
Jakby cena była najważniejsza w obiektywie który ktoś kupuje by wyglądać lepiej niż robić zdjęcia.
Przepraszam, ale to zdanie się zapomniało. Mea qulpa.
Z tym obiektywem to jak kiedyś z Syreną 102, zaraz padnie pytanie: "Sam pan to wyklepał?" Mnie się wydaje, że Nikon mógłby się skupić na filtrach szarych, bo przyciemnianie na rogach opanował dobrze a produkcję obiektywów zlecić Sigmie albo Tamronowi.
Przypomina serię E z lat 80-ych. Fajny.
link
Jak i inne manuale link
Jak to ma się do Samyanga 28mm 2.8?
@RobKoz
Zapominasz o vlogowaniu i street photo :)
Myślałem że tylko sony winietują, jak to możliwe ?
@kpulka
A jest taki Samyang? Mi się wydawało że jest tylko 24/2.8
Faktycznie, jest 35mm 2.8 i 24mm 2.8 ale nie ma 28 :)
@qqrq
"Zapominasz o vlogowaniu i street photo :)"
O video pisałem. A street photo? Masz rację zapomniałem. Rzeczywiście do tego się nada.
No ale przecież Viltrox zrobił ładne srebrne stałki w zbliżonej cenie ze światłem bodaj 1.4. do APSC Nikona. Ten plasticzak chyba nie dorośnie im do pięt.
Ani ostry, ani jasny. Dobrze że mały i poręczny. Raczej hitu nie będzie. Kędyś Nikon robił fajne amatorskie szkła które były tanie i więcej niż przyzwoite optycznie.
@olaieryk Przyzwoitość na tamte czasy ma raczej niewiele wspólnego ze współczesną przyzwoitością. Nawet ówczesne profi stałki trzeba było przymykać żeby uzyskać w pełni użyteczne obrazy. Współczesne szkła są o niebo lepsze pod tym względem co niekoniecznie znaczy, że dają ładniejszy obraz.