Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wpadka panowie redaktorzy. W teście fuji S5pro w rozdziale "użytkowanie" w akapicie "lampa błyskowa" pokazaliście dwa zdjęcia wykonane Nikonem D200. Albo to jest pomyłka, albo celowe działanie, gdyż nie mogliście zrobić fuji zdjęcia w tym samym miejscu co Nikonem. Prawda leży w exif'ach... Co Panowie na to?
Dziekuje za interwencje. Co do aparatów nikon d200 czy fuji finePix s5 pro, wybrał bym Nikona. Po pierwsze autofokus i tryb seryjny, po drugie nie podoba mi sie ta cała interpolacja w fuji.
Faktycznie ciekawy aparat sprawdzający się w trudnych warunkach oświetlenowych (o dużej rozpiętości tonalnej). Niestety relatywnie wysoka cena powoduje, że S5 pro kierowany jest do dośc wąskiego kręgu odbiorców, którzy doceniają walory matrcy fuji. Czy Fuji zdecyduje się na masową lustrzankę w klasie D80? - chyba Nikon nie dopuści do tego - widać, że firmy łączy ścisła współpraca.
"Od razu można zadać pytanie dlaczego MTF-y mierzone na 12-megapikselowych zdjęciach są wyższe?" i znowu jakaś teoria spiskowa. Fiji ma matrycę Super CCD SR II co oznacza, że detektory S i R nie są umieszczone blisko siebie tak jak w poprzednim typie matrycy tylko w równomiernie na całej powierzchni matrycy. Jakkolwiek jest to przeliczane, to istnieje dodatkowa informacja o położeniu detektorów i także w tym przypadku w przyrodzie nic nie powstaje z niczego - nie trzeba nic wyostrzać.
Test jak zwykle ciekawy, ale wkradł się pewien... problem, bo nie nieścisłość, ani błąd raczej. Otóż powyżej ISO1000 S5pro używa tylko większych pikseli S ( co jest dość logicznym rozwiązaniem), tak wiec testowanie prędkości działania na ISO1600 mija się z celem, bo pliki RAW będą 2x mniejsze, niż poniżej ISO1000.
Kupilem ten aparat i cały czas ogladam go i jakos nie moge znaleźć IEEE1394 czy tez WI-FI jak to jest opisane w specyfikacji aparatu, moze ktos znalazł to ;), ok a tak na powaznie to przy obecnych cenach tego aparatu to tylko brać i nie marudzić, jest naprawde super sprzecik.
Witam... Mam ten aparat od roku wraz z Nikkorem 17-55/2,8 i nie mogę się przyzwyczaić do zbyt pastelowej barwy zdjęć. Nadaje się jedynie do fotografii portretowej i ślubnej. W przypadku krajobrazów ze względu na kiepską szczegółowość odpada.
14 października 2008, 21:44
Hej Czy ktos mi powie co daje podpiecie uchwytu? tzn czy przyspiesza prace aparatu i zamiast 3kl/s robi moze 4...? nigdzie nie moge znalezc info na ten temat; dzieki za kazda odp
A to bardzo ciekawe, bo przy wykorzystaniu owego "specjalnego oprogramowania" o którym sami piszecie, a którego nie mieliście drodzy koledzy okazji użyć osiąga się przy ISO 100 nie 8 EV z Rawa, nawet nie 12 (tyle osiąga się z JPG), ale aż 14EV z pojedynczego pliku RAW gdy mamy uaktywnioną funkcję D-RANGE 400%!!! Poza tym wasz test tonalności wygląda jak powazna pomyłka, bo na poziomie 1000 ISO wyłącza się pixel R, i tonalność spada o kilka EV.. Poprawcie ten test panowie, bo mocno tracicie w moich oczach. Wygląda bardzo nierzetelnie!!
PS: od siebie jako od użytkownika: oddanie kolorów oraz zakres tonalny jaki udaje mi sie osiągnąć z pojedynczych scen jest tak monstrualny, że fotografii nie da się porównać z fotografiami zrobionymi jakimkolwiek innym sprzętem!! To na prawde pod tym względem świetny aparat, jeśli ktoś nie jest pixelomaniakiem..
Kolego Slepy8, Małe piksele wyłączają się powyżej iso1600. Dla iso1600 są jeszcze aktywne. Prosty test, ustaw QUAL na RAW, D-RANGE na co najmniej 130% i podwyższając stopniowo iso patrz na licznik zdjęć. Powyżej iso1600 ilość możliwych do zrobienia zdjęć podwoi się. Wniosek: małe piksele wyłączyły się powyżej iso1600. Pytanie, skąd na wykresie D-RANGE dla RAW zachowany jest liniowy trend aż do iso3200 skoro małe pix już nie pracują? Czyżby Panowie zastosowali ekstrapolację aby uzyskać ten ostatni wynik? Tak z ciekawości,jaki jest błąd systematyczny dla tego pomiaru?
Baylon - zrobilem jak mowiles i o dziwo bufor od ISO 1000 do 3200 ani drgnął. Zrobiłem więc inaczej. klepalem na Continous high w RAW D-Range 400% i tak: do ISO 1250 walił 3fps, od 1000ISO w dół zwolnił do 1,6fps. Bufor pokazywało cały czas taki sam..
A liniowy wykres D-Range bedie sie mialo, jesli nie uaktywni sie R-pixeli. Wiec D-Range 100%.
A dla ciekawostki. Wczoraj zrobilem test D-R. Naswietlalem scene do max przepału i pełnego niedoswietlenia. 14,5EV!! tyle, ze w przepałach amksymalnych przy wyciąganiu informacji pojawia sie faktycznie paskudna magenta..
Oczywiście Slepy8 ma rację! Nie wiem skąd wziąłem tą bzdurę o tym że małe pix wyłączają się od iso1600...najlepiej jakby Panowie z optycznych.pl usunęli mój poprzedni wpis! Aż wstyd:) Przepraszam za zamieszanie!;) Pozdrawiam,Baylon
3 marca 2009, 17:45
Zakres tonalny wg. testu maks. 7,5 - 8 EV, wysoka jakość 6,5 EV, w Fuji S5PRO wysoka jakość 8 EV, maks. 9,2 do 10,4 EV. Z tego wynika, że dynamika tonalna pelnej klatki Canona nie dorównuje zwyklej matrycy APS-C z Fuji... Chyba, że czegoś nie rozumiem... TAKI WPIS DALEM W CANONIE 5 MKII. Sprzęt za 4 razy taką kasę jak Fuji, a wygląda i pracuje wcale nie lepiej od Fujika. Albo się ma aparat albo napis na obudowie, ja wolę aparat. Fuji S5PRO jest THE BEST... Pozdrawiam wszystkich.
3 marca 2009, 18:17
link Porównanie dynamiki Fujika z Canonem 5MkII Ii Nikonem D700. W dodatku Fuji ma "uczciwe" ISO, a nie zaniżone.
Aparat mam od dluzszego czasu, jest na prawde swietny do fotografi portretowej. W innych dziedzinach juz nie jest tak pieknie, daje o sobie znac slaby tryb seryjny i szybko zapychajacy sie bufor. Oddanie kolorow jest kapitalne, rozpietosc tez - z tym ze, pliki z aparatu trzeba obrabiac zalaczonym softem (Hyper Utility) bo chociazby taki Lightroom nie daje rady (kasza manna sie robi).
Ogolnie aparat jest bardzo fajny, to co mi przeszkadza po dluzszym czasie uzytkowania to slaby LCD, wolny bufor i w sumie tyle. Moglby miec wiecej pol AF ale to juz chyba w s6 pro :D
Gdybym nie mial k20D (które jest świetne) to właśnie ten model byłby moim przyjacielem. Mam słabość do tego Fujika. Może nie ma obłędnego AF, może nie robi 100000 zdjęć na sekundę. Ale ergonomia, jakość obrazu, feeling - na naprawdę wysokim poziomie. Super. Mogliby dodać w następcy SR w body. Nie ma znaczenia, że można VR-ki kupować.
krzyskra0, takie zdjęcia można zrobić każdą inną lustrzanką cyfrową - nic wybitnego, napewno nei obrazują one wykorzystania specyficznej matrycy tego aparatu.
krzyskra0, gdybym nie był już posiadaczem S5 pro to oglądając twoje zdjęcia nie zdobył bym się na to aby zakupić ten aparat. Nie pokazują one wcale na co stać ten aparat.
wprawdzie nie mam S5, ale S3 Pro, ale to taka sama matryca, wiec.. :) Poza powolnoscia, to rewelacja, pewnie S5 znaczny skok szybkosci. Obrazek uwielbiam, zwlaszcza JPG z niego gdy sie ustawi 400% dynamiki w JPG. Tu portrecik - jpg zmniejszylem w PS, ale nie ma PP: link S3, szkielko X-Fujinon 55/1.6 na F1.6
siudym po co piszesz takie rzeczy "ze zwłasza jakies 400 range w jpg" skoro jpg nie pokazuje ( obojetne czy 400 czy 1000 range) nie jest tym co wyciaga raw
jpg jak jpg cudu nie czyni i nie reklamuj bzdetnego jpg ;) zacznij uwielbiac raw znaczne lepiej wyjdziesz i naprawde bedzoie co uwielbiać :)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Wpadka panowie redaktorzy. W teście fuji S5pro w rozdziale "użytkowanie" w akapicie "lampa błyskowa" pokazaliście dwa zdjęcia wykonane Nikonem D200. Albo to jest pomyłka, albo celowe działanie, gdyż nie mogliście zrobić fuji zdjęcia w tym samym miejscu co Nikonem. Prawda leży w exif'ach... Co Panowie na to?
Jeszcze, jedna uwaga. po napisaniu i zapisaniu komentarza odswierzyłem stronę. i w taki magiczny sposób pojawiły sie aż trzy wpisy.
Dziekuje za interwencje. Co do aparatów nikon d200 czy fuji finePix s5 pro, wybrał bym Nikona. Po pierwsze autofokus i tryb seryjny, po drugie nie podoba mi sie ta cała interpolacja w fuji.
Faktycznie ciekawy aparat sprawdzający się w trudnych warunkach oświetlenowych (o dużej rozpiętości tonalnej). Niestety relatywnie wysoka cena powoduje, że S5 pro kierowany jest do dośc wąskiego kręgu odbiorców, którzy doceniają walory matrcy fuji. Czy Fuji zdecyduje się na masową lustrzankę w klasie D80? - chyba Nikon nie dopuści do tego - widać, że firmy łączy ścisła współpraca.
"Od razu można zadać pytanie dlaczego MTF-y mierzone na 12-megapikselowych zdjęciach są wyższe?" i znowu jakaś teoria spiskowa. Fiji ma matrycę Super CCD SR II co oznacza, że detektory S i R nie są umieszczone blisko siebie tak jak w poprzednim typie matrycy tylko w równomiernie na całej powierzchni matrycy. Jakkolwiek jest to przeliczane, to istnieje dodatkowa informacja o położeniu detektorów i także w tym przypadku w przyrodzie nic nie powstaje z niczego - nie trzeba nic wyostrzać.
Test jak zwykle ciekawy, ale wkradł się pewien... problem, bo nie nieścisłość, ani błąd raczej. Otóż powyżej ISO1000 S5pro używa tylko większych pikseli S ( co jest dość logicznym rozwiązaniem), tak wiec testowanie prędkości działania na ISO1600 mija się z celem, bo pliki RAW będą 2x mniejsze, niż poniżej ISO1000.
Kupilem ten aparat i cały czas ogladam go i jakos nie moge znaleźć IEEE1394 czy tez WI-FI jak to jest opisane w specyfikacji aparatu, moze ktos znalazł to ;), ok a tak na powaznie to przy obecnych cenach tego aparatu to tylko brać i nie marudzić, jest naprawde super sprzecik.
michal8791 - michal nie mam pojecia skad to sie wzielo w specyfikacji, juz poprawione, ale jak masz ochote to mozesz szukac dalej ;-)
Witam...
Mam ten aparat od roku wraz z Nikkorem 17-55/2,8 i nie mogę się przyzwyczaić do zbyt pastelowej barwy zdjęć. Nadaje się jedynie do fotografii portretowej i ślubnej. W przypadku krajobrazów ze względu na kiepską szczegółowość odpada.
Hej
Czy ktos mi powie co daje podpiecie uchwytu? tzn czy przyspiesza prace aparatu i zamiast 3kl/s robi moze 4...?
nigdzie nie moge znalezc info na ten temat;
dzieki za kazda odp
A to bardzo ciekawe, bo przy wykorzystaniu owego "specjalnego oprogramowania" o którym sami piszecie, a którego nie mieliście drodzy koledzy okazji użyć osiąga się przy ISO 100 nie 8 EV z Rawa, nawet nie 12 (tyle osiąga się z JPG), ale aż 14EV z pojedynczego pliku RAW gdy mamy uaktywnioną funkcję D-RANGE 400%!!! Poza tym wasz test tonalności wygląda jak powazna pomyłka, bo na poziomie 1000 ISO wyłącza się pixel R, i tonalność spada o kilka EV.. Poprawcie ten test panowie, bo mocno tracicie w moich oczach. Wygląda bardzo nierzetelnie!!
PS: od siebie jako od użytkownika: oddanie kolorów oraz zakres tonalny jaki udaje mi sie osiągnąć z pojedynczych scen jest tak monstrualny, że fotografii nie da się porównać z fotografiami zrobionymi jakimkolwiek innym sprzętem!! To na prawde pod tym względem świetny aparat, jeśli ktoś nie jest pixelomaniakiem..
Pozdrawiam
Kolego Slepy8,
Małe piksele wyłączają się powyżej iso1600. Dla iso1600 są jeszcze aktywne. Prosty test, ustaw QUAL na RAW, D-RANGE na co najmniej 130% i podwyższając stopniowo iso patrz na licznik zdjęć. Powyżej iso1600 ilość możliwych do zrobienia zdjęć podwoi się. Wniosek: małe piksele wyłączyły się powyżej iso1600.
Pytanie, skąd na wykresie D-RANGE dla RAW zachowany jest liniowy trend aż do iso3200 skoro małe pix już nie pracują? Czyżby Panowie zastosowali ekstrapolację aby uzyskać ten ostatni wynik? Tak z ciekawości,jaki jest błąd systematyczny dla tego pomiaru?
Baylon - zrobilem jak mowiles i o dziwo bufor od ISO 1000 do 3200 ani drgnął. Zrobiłem więc inaczej. klepalem na Continous high w RAW D-Range 400% i tak: do ISO 1250 walił 3fps, od 1000ISO w dół zwolnił do 1,6fps.
Bufor pokazywało cały czas taki sam..
A liniowy wykres D-Range bedie sie mialo, jesli nie uaktywni sie R-pixeli. Wiec D-Range 100%.
A dla ciekawostki. Wczoraj zrobilem test D-R. Naswietlalem scene do max przepału i pełnego niedoswietlenia. 14,5EV!! tyle, ze w przepałach amksymalnych przy wyciąganiu informacji pojawia sie faktycznie paskudna magenta..
Pozdrawiam
Oczywiście Slepy8 ma rację! Nie wiem skąd wziąłem tą bzdurę o tym że małe pix wyłączają się od iso1600...najlepiej jakby Panowie z optycznych.pl usunęli mój poprzedni wpis! Aż wstyd:)
Przepraszam za zamieszanie!;)
Pozdrawiam,Baylon
Zakres tonalny wg. testu maks. 7,5 - 8 EV, wysoka jakość 6,5 EV, w Fuji S5PRO wysoka jakość 8 EV, maks. 9,2 do 10,4 EV. Z tego wynika, że dynamika tonalna pelnej klatki Canona nie dorównuje zwyklej matrycy APS-C z Fuji... Chyba, że czegoś nie rozumiem... TAKI WPIS DALEM W CANONIE 5 MKII. Sprzęt za 4 razy taką kasę jak Fuji, a wygląda i pracuje wcale nie lepiej od Fujika. Albo się ma aparat albo napis na obudowie, ja wolę aparat. Fuji S5PRO jest THE BEST... Pozdrawiam wszystkich.
link
Porównanie dynamiki Fujika z Canonem 5MkII Ii Nikonem D700. W dodatku Fuji ma "uczciwe" ISO, a nie zaniżone.
Aparat mam od dluzszego czasu, jest na prawde swietny do fotografi portretowej.
W innych dziedzinach juz nie jest tak pieknie, daje o sobie znac slaby tryb seryjny i szybko zapychajacy sie bufor.
Oddanie kolorow jest kapitalne, rozpietosc tez - z tym ze, pliki z aparatu trzeba obrabiac zalaczonym softem (Hyper Utility) bo chociazby taki Lightroom nie daje rady (kasza manna sie robi).
Ogolnie aparat jest bardzo fajny, to co mi przeszkadza po dluzszym czasie uzytkowania to slaby LCD, wolny bufor i w sumie tyle. Moglby miec wiecej pol AF ale to juz chyba w s6 pro :D
Gdybym nie mial k20D (które jest świetne) to właśnie ten model byłby moim przyjacielem. Mam słabość do tego Fujika. Może nie ma obłędnego AF, może nie robi 100000 zdjęć na sekundę. Ale ergonomia, jakość obrazu, feeling - na naprawdę wysokim poziomie.
Super. Mogliby dodać w następcy SR w body. Nie ma znaczenia, że można VR-ki kupować.
Rewelacyjny aparat. Wciąż, mimo upływu lat może konkurować z D300s
I marzy mi się tylko : link
kilka zdjęć przykładowych:
link
link
link
link
i jeszcze garść zdjęć przykładowych:
link
link
link
link
link
link
link
link
link
link
link
link
krzyskra0, takie zdjęcia można zrobić każdą inną lustrzanką cyfrową - nic wybitnego, napewno nei obrazują one wykorzystania specyficznej matrycy tego aparatu.
krzyskra0, gdybym nie był już posiadaczem S5 pro to oglądając twoje zdjęcia nie zdobył bym się na to aby zakupić ten aparat. Nie pokazują one wcale na co stać ten aparat.
wprawdzie nie mam S5, ale S3 Pro, ale to taka sama matryca, wiec.. :) Poza powolnoscia, to rewelacja, pewnie S5 znaczny skok szybkosci. Obrazek uwielbiam, zwlaszcza JPG z niego gdy sie ustawi 400% dynamiki w JPG. Tu portrecik - jpg zmniejszylem w PS, ale nie ma PP:
link
S3, szkielko X-Fujinon 55/1.6 na F1.6
siudym
po co piszesz takie rzeczy "ze zwłasza jakies 400 range w jpg" skoro jpg nie pokazuje ( obojetne czy 400 czy 1000 range) nie jest tym co wyciaga raw
jpg jak jpg cudu nie czyni i nie reklamuj bzdetnego jpg ;)
zacznij uwielbiac raw znaczne lepiej wyjdziesz i naprawde bedzoie co uwielbiać :)