Fujifilm FinePix S5 Pro - test aparatu
5. Balans bieli
W Fujifilm S5 Pro znajdują się następujące ustawienia balansu bieli:
- Auto,
- Dzień słoneczny,
- Cień,
- Światło jarzeniowe (5),
- Światło żarowe,
- Światło lampy błyskowej,
- Ustawienie ręczne (1-5),
- Temperaturowa skala.
Dla przejrzystości otrzymane wartości nasycenia S i błędu koloru dC dla danego balansu bieli (WB) i światła umieściliśmy w tabeli.
Balans bieli: | Auto | Słońce | Auto | 3400K | Auto | Auto | Błysk | |
Światło: | Słońce | Słońce | 3500K | 3500K | mieszane | Błysk | Błysk | |
dC | S5 Pro | 7.25 | 6.54 | 22.1 | 11.4 | 20.5 | 7.96 | 5.95 |
S[%] | S5 Pro | 104.8 | 104.9 | 142.2 | 125.5 | 113.6 | 98.65 | 98.25 |
Wyraźne problemy występują przy świetle żółtym w okolicach temperatury 3500 K. W tym przypadku zarówno barwa jak i nasycenie koloru nie są dobrze dobierane przez aparat. O wiele lepiej jest w przypadku światła słonecznego, a najlepiej dobierany jest balans bieli dla światła wbudowanej lampy błyskowej. W tych przypadkach błąd koloru jest na dobrym i akceptowalnym poziomie, a nasycenie bliskie ideałowi. W przypadku problemów ze światłem żółtym najlepiej sobie radzić stosując wzorzec bieli.