Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm FinePix S5 Pro - test aparatu

1 października 2007
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 25

5. Balans bieli

W Fujifilm S5 Pro znajdują się następujące ustawienia balansu bieli:

  • Auto,
  • Dzień słoneczny,
  • Cień,
  • Światło jarzeniowe (5),
  • Światło żarowe,
  • Światło lampy błyskowej,
  • Ustawienie ręczne (1-5),
  • Temperaturowa skala.
Jest także możliwość regulacji balansu bieli w zakresie +/-3 ze skokiem 1. Poniżej prezentujemy wyniki pomiarów wykonane programem Imatest. Zdjęcia testowej tablicy wykonane były przy różnych kombinacjach balansu bieli i oświetlenia.

Balans bieli. Światło. Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto. Światło słoneczne. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli
Balans bieli Słońce. Światło słoneczne. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło 3500 K. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli
Balans bieli 3400 K. Światło 3500 K. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło mieszane. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło lampa błyskowa. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli
Balans bieli lampa błyskowa. Światło lampa błyskowa. Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli Fujifilm FinePix S5 Pro - Balans bieli


----- R E K L A M A -----

Dla przejrzystości otrzymane wartości nasycenia S i błędu koloru dC dla danego balansu bieli (WB) i światła umieściliśmy w tabeli.

Balans bieli: Auto Słońce Auto 3400K Auto Auto Błysk
Światło: Słońce Słońce 3500K 3500K mieszane Błysk Błysk
dC S5 Pro 7.25 6.54 22.1 11.4 20.5 7.96 5.95
S[%] S5 Pro 104.8 104.9 142.2 125.5 113.6 98.65 98.25

Wyraźne problemy występują przy świetle żółtym w okolicach temperatury 3500 K. W tym przypadku zarówno barwa jak i nasycenie koloru nie są dobrze dobierane przez aparat. O wiele lepiej jest w przypadku światła słonecznego, a najlepiej dobierany jest balans bieli dla światła wbudowanej lampy błyskowej. W tych przypadkach błąd koloru jest na dobrym i akceptowalnym poziomie, a nasycenie bliskie ideałowi. W przypadku problemów ze światłem żółtym najlepiej sobie radzić stosując wzorzec bieli.